• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is een getunede Ferrari Enzo Twin Turbo wel leuk?

Auteur: Alwood, gepost 18 augustus 2010 om 20:08 – 55 Reacties

Afbeelding Is een getunede Ferrari Enzo Twin Turbo wel leuk?Afbeelding Is een getunede Ferrari Enzo Twin Turbo wel leuk?Afbeelding Is een getunede Ferrari Enzo Twin Turbo wel leuk?

Ferrari MM Enzo
Het staat in de fundamenten van autoblog: Ferrari Zuigt. Niet alleen door het extreme uitmelken van de merknaam, maar zeker ook door lelijke net-niet auto’s. Wat doe je vervolgens met zo’n net-niet auto? Net als de Japanners: gewoon tunen!

We passen de carrosserie wat aan, monteren ‘stijlvolle’ nieuwe velgjes. Stickers mogen uiteraard niet ontbreken. Rood is natuurlijk een prima kleur en om het af te maken monteren we twee turbo’s.

Het verhaal ligt natuurlijk wat genuanceerder. Niet overal slingeren Enzo’s en tweedehandsjes kunnen aardig van de bankrekening snoepen. Daarom is voor dit project een schade-auto gebruikt. Ene Richard Losee reed de auto total-loss tijdens een rally. In plaats van het wrak te laten rotten op een kerkhof besloot hij er wat nieuws van te maken. Een auto om snelheidsrecords mee te verbreken.

James Glickenhaus vond het een nobel doel en stelde de body van zijn Enzo beschikbaar. Inmiddels zouden de 2 turbo’s zo’n 1000pk uit het blok moeten peuteren. Tijdens de Bonneville Speed Week zullen ze allemaal losgelaten worden. Een topsnelheid blijft speculeren, de aangepaste neus moet in ieder geval stabiliteit tot 480km/u blijven garanderen. (bron: Ferrarichat)

Ook interessant!

  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
  • goedkoopste Ferrari Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Ferrari van Marktplaats
  • Gespot - Nog meer plaatjes van de gecrashte Enzo
  • Gespot - De enige Ferrari GTB Turbo op gele platen

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

enzo, Ferrari, rood, tuning, turbo

Vorig bericht: « Handsfree bellen staat gelijk aan 0,8 promille alcohol
Volgend bericht: Video: Zo ontwerp je een nieuwe Continental GT »

Lees Interacties

Reacties

  1. savipe zegt

    18 augustus 2010 om 20:13

    jammer van de neus…

    Login om te reageren
  2. BumsBest zegt

    18 augustus 2010 om 20:15

    Ai, dat ziet er in ieder geval niet fraai uit. Als hij nu maar waar kan maken waarvoor hij gemaakt is..

    Login om te reageren
  3. pipo zegt

    18 augustus 2010 om 20:15

    die neus is egenlijk best wel cool

    Login om te reageren
  4. joeytrambel zegt

    18 augustus 2010 om 20:16

    voor 480 km/u heb je toch minimaal 2000 pk’s nodig, maar wel fijn te weten dat de aerodynamica erop is voorbereid..

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      19 augustus 2010 om 08:26

      @joeytrambel: ..ongeveer 1650pk…maar dan nog ;-)

      Login om te reageren
  5. cheetacars zegt

    18 augustus 2010 om 20:19

    ”Ferrari Zuigt”, het meest gelinkte bericht? :P
    OT Leuk om te experimenteren, maar of het waard is een Ferrari te verkloten? Ben benieuwd wat er uit komt

    Login om te reageren
  6. Wheels zegt

    18 augustus 2010 om 20:20

    het heeft toch wel wat dit. Ik vind het niet lelijk.

    Login om te reageren
  7. spykerboy zegt

    18 augustus 2010 om 20:25

    lelijk dit doe je toch niet?? dit doe je maar met een lambo, met je takken blijf je van een ferrari af, die zijn niet voor rechte lijnen gemaakt!

    Login om te reageren
  8. vincenzo zegt

    18 augustus 2010 om 20:29

    Ja man kun je beter een spijker kopen….die zijn veeeeeeel mooier en vooral beter natuurlijk. En toen werd alwood wakker…

    Login om te reageren
  9. Type-R zegt

    18 augustus 2010 om 20:33

    Van “instant classics” moet je gewoon afblijven.

    Login om te reageren
  10. HDM zegt

    18 augustus 2010 om 20:34

    Met die witte dichte wielen is het net zo’n Tamiya kit xD

    Login om te reageren
  11. Mert zegt

    18 augustus 2010 om 20:35

    @spykerboy
    Je blijft ook met je tengels van een Lambo af hoor ! Getunede Lambo’s en Ferrari’s ; Het moet niet gekker worden.

    OT : Kvind hem best lelijk met het neusje en die velgen :(

    Login om te reageren
  12. marcel zegt

    18 augustus 2010 om 20:42

    Nu ben ik even met vakantie geweest maar, heb ik iets gemist?

    http://www.automotive-online.nl/home/7665-autoblog.nl_komt_met_tvprogramma.html

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    18 augustus 2010 om 20:46

    Zo zag deze Enzo eruit in 2006 na de crash:

    Nog wat restanten

    (Ruim) voor het ongeluk had Richard er overigens al een Targa van gemaakt. Dat heeft hij na de rebuild niet meer gedaan.

    Login om te reageren
  14. ascari15 zegt

    18 augustus 2010 om 20:48

    Ik vind de term: lelijke net-niet auto’s, nergens op slaan.
    Iedereen weet dat Ferrari tot de top behoord qua design en prestaties. Iedereen die anders denkt heeft geen verstand of heeft afgunst. Sommige mensen vinden het zuig auto’s zijn, maar als ze zelf het geld ervoor zouden hebben. Precies dan zouden ze een Ferrari hebben!!!!

    Login om te reageren
  15. robbie zegt

    18 augustus 2010 om 20:53

    PS De term “MM Enzo” die je op de voorruit ziet staan (en het oude kenteken) slaat op “Most Mileage” aangezien er ruim 30.000 mijl op de teller staat van deze Enzo.

    Er is waarschijnlijk geen andere Enzo op de planeet waar zoveel mee gereden is. De eigenaar is dus wel degelijk iemand die geniet van zijn auto.

    Login om te reageren
  16. sta zegt

    18 augustus 2010 om 20:55

    @joeytrambel
    Dat hangt puur van de aerodynamica af, maar het zal niet weinig zijn inderdaad.

    Login om te reageren
  17. koos zegt

    18 augustus 2010 om 21:25

    “Tijdens de Bonneville Speed Week zullen ze allemaal losgelaten worden.”
    Dat is deze week (14-20/08), of gaat het hier over volgend jaar?

    Login om te reageren
  18. Guust Flater zegt

    18 augustus 2010 om 21:26

    De frustratie over het feit dat jullie van Ferrari geen auto’s mogen lenen, zit toch wel erg diep.

    Lelijke, net-niet auto’s:

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      18 augustus 2010 om 22:37

      @Guust Flater:

      Doe mij die Dino met bijbehorend huisje. :D

      Login om te reageren
    • xilver zegt

      18 augustus 2010 om 22:44

      @Guust Flater: Ik vind het ook een zeer gewaagde uitspraak om te zeggen dat Ferrari’s zuigen… Jarenlange dominantie in de Formule 1, icoon in de auto-industrie (ze gebruiken die Ferrari’s als ijkpunt voor andere wagens for crying out loud…). De 430, 599 Fiorano, 458 en nog veel meer hebben al bewezen dat ze uitstekende wagens zijn op en af het track…De 250 Testa Rossa is de duurste wagen ooit verkocht en zo zijn er nog talloze zaken. Je hebt het recht om te zeggen dat Ferrari zuigt, maar enkel als je er zelf 1 bezit (hebt)…dan kan je van iets meespreken, anders laat zulke opvattingen achterwege…

      Login om te reageren
  19. poco loco zegt

    18 augustus 2010 om 21:37

    Geen enkele Ferrari zal ooit lelijk zijn. Minder mooi.. Maybe… Geen enkel merk heeft zo ons zoveel supercars/hypercars geschonken als Ferrari. Iedere autoliefhebber zou dat moeten respecteren. Een zelfbenoemde autoliefhebber die een originele Ferrari lelijk noemt heeft echt iets niet begrepen.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      18 augustus 2010 om 21:47

      @poco loco: Dat slaat echt helemaal nergens op. Tuurlijk het zijn hartstikke gave auto’s maar mooi vindt ik de meeste toch zeker niet.

      Login om te reageren
  20. philip zegt

    18 augustus 2010 om 21:43

    Ferrari is KUT

    Login om te reageren
  21. poco loco zegt

    18 augustus 2010 om 22:06

    Bij lelijk denk ik aan: 121, pinto, espero, multipla en philip zijn moeder (sorry too easy ;-) Een Ferrari kan je toch niet lelijk noemen?

    Login om te reageren
  22. HDM zegt

    18 augustus 2010 om 22:13

    Tuurlijk wel, kijk maar naar de lelijke uitverhoudingzijnde California, met dak open al niet mooi en met dak dicht nog slechter. Ik vind Lamborghini’s bruter en aggressiever, dat ligt mij meer.

    Login om te reageren
  23. Klassiekerrally zegt

    18 augustus 2010 om 22:16

    Een Dino lelijk noemen… Dan heb je in elk geval een heel eigen smaak. Goed zo. Ik ben ’t overigens niet met je eens ;)

    Wat ze met dit wrak en de overblijfselen van de Glickenhaus Enzo gedaan hebben is top. Ik vind ’t resultaat niet mooi, maar daar gaat het helemaal niet om.

    Iedereen die zo veel rijdt met zo’n auto verdient mijn respect. Rijden. Da’s waar auto’s voor gemaakt zijn namelijk…
    Als je iets in je garage wilt laten verstoffen koop je maar een schilderij ;) :twisted:

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      18 augustus 2010 om 22:18

      @Klassiekerrally: Lees Guusts reactie nog eens. ;)

      Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    18 augustus 2010 om 22:17

    @marcel: Heeft niet op autoblog gestaan. Ik heb het ook niet gezien namelijk. Als ik het niet gezien heb, is het niet geweest. ;)

    @Guust Flater: Ze slaan idd een beetje door. Straks willen echt alleen de Duitsers hun auto’s nog uitlenen aan AB. :roll:

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 augustus 2010 om 22:32

      @Citrofiel: tja, als je niet kunt rijden dan is een Ferrari niet aan je besteed….
      VW (esp kan niet uit), Audi (idem), MB (hé spot ik een patroon?)…. kennelijk zijn fool-proof ondersturende auto’s beter dan echte sportwagens… for some.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        18 augustus 2010 om 22:36

        @w0o0dy: Af en toe gooit hij even een voorproefje online om aan iedereen te laten zien dat hij het echt wel kan (volgens hemzelf dan), maar de echte merken durven het nog steeds niet aan. :lol:

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          18 augustus 2010 om 22:39

          @Citrofiel: ik bedoelde het wat algemener dan dat… mensen die niet kunnen rijden geilen op fool-proof en snel, mensen die wel kunnen rijden geilen op drivers-cars…

          Login om te reageren
  25. Klassiekerrally zegt

    18 augustus 2010 om 22:20

    @ Citrofiel: Ik denk dat ik zijn cynisme niet begreep ;)

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    18 augustus 2010 om 22:44

    Add. Kijk naar de populaire artikelen hier op Autoblog… het gaat vooral over foto’s, industrienieuws en geroddel op basis van “spy-shots”… hoe vaak gaat het over dit…
    http://www.youtube.com/watch?v=y03Ck9ZCMt4

    of dit:
    http://www.youtube.com/watch?v=lAhPEXjV4DA

    Login om te reageren
  27. Fr€d€r!k_EE8 zegt

    18 augustus 2010 om 22:46

    Ik vindt ook niet alle ferrari’s mooi,maar dat heb ik wel bij elk automerk (zal wel normaal zijn zeker?)

    @Klassiekerrally,je hebt wel een punt (idd rijden dat is het,of dat nu een ferrari is of een lada,hoewel die laatste :roll:)

    @GuustFlater,beetje peper strooien ;)?

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    18 augustus 2010 om 22:49

    of desnoods een Polonez 1500 die op z’n lazer krijgt, lol
    http://www.youtube.com/watch?v=eeN2uSA7NXI

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      18 augustus 2010 om 22:58

      @w0o0dy: Whoops. Hopelijk heb ik niemand boos gemaakt. :twisted:

      Het gaat hier inderdaad meer over wegauto’s en nieuws over de fabrikanten dan over circuitracing. Maar dat lijkt me duidelijk. Is de slogan van autoblog niet: Autonieuws van de straat? Circuitracen is voor veel mensen een ver-van-mijn-bedshow. En daarom vind ook ik het niet erg dat er hier wat minder over de ‘echte’ racerij(auto’s) te vinden is.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        19 augustus 2010 om 08:49

        @Citrofiel: het hoeft ook zeker niet altijd over circuitauto’s of circuitrijden te gaan maar ik heb een schijthekel aan 95% van die tuningshit, arabieren die parkeren interesseert me ook niet en de zoveelste roddel of spy-shot van een audi die sprekend lijkt op een andere Audi (bmw doet het trouwens ook steeds meer) of de 99ste variant vd 911 kunnen me ook gestolen worden. Om het over Bugattim’s met een nieuw kleurtje of de horloges die erbij horen maar niet te hebben.
        Kortom: in brede zin autonieuws, video’s, rijtesten, fabrieksbezoekjes, musea, trackdays en andere auto-evenementen en mensen met een echte autotick en hun speelgoed.. dat is waar ik hier voor kom. Naast wat discussie en lol natuurlijk. “How hard can it be?” ;-)

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          19 augustus 2010 om 10:29

          @w0o0dy: “schijthekel aan 95% van die tuningshit, arabieren die parkeren interesseert me ook niet en de zoveelste roddel of spy-shot van een audi die sprekend lijkt op een andere Audi (bmw doet het trouwens ook steeds meer) of de 99ste variant vd 911 kunnen me ook gestolen worden. Om het over Bugattim’s met een nieuw kleurtje of de horloges die erbij horen maar niet te hebben.”

          Daar moet ik je eerlijk gezegd toch gelijk in geven. :D

          Login om te reageren
        • bakkerst zegt

          19 augustus 2010 om 11:42

          @w0o0dy:
          amen..
          wanneer gaat autoblog eens een reportage maken bij bijvoorbeeld, Donkervoort, of Saker, of de banden met Klaas Zwart eens aanhalen in zijn Ascari Race Resort..?

          Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          5 augustus 2011 om 14:11

          @w0o0dy: Amen #2, brother!

          Login om te reageren
  29. Klassiekerrally zegt

    18 augustus 2010 om 22:59

    @ Fr€d€r!k_EE8: Och, een Niva is wel cool op een bepaalde ‘ik hou van auto’s die met spuug in elkaar gezet zijn‘-achtige manier ;)

    Login om te reageren
  30. P@trick zegt

    18 augustus 2010 om 23:02

    Alleen de Enzo (verschrikkelijk dat deze Ferrari de naam gekregen heeft van de oprichter) is van zichzelf al lelijk. De rest van de geschiedenis is schitterend!!!

    Beetje kinderachtig die kop van dit “verhaal” haha!

    Login om te reageren
  31. Sheep zegt

    18 augustus 2010 om 23:30

    @patrick
    ehhmzz… er bestaat ook een ferrari dino, genoemd naar zijn overleden zoon, dit vind ik een van de mooiste ferrari’s(niet de 308 versies)

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      18 augustus 2010 om 23:37

      @Sheep: best wel flashy naam als je zo door het leven moet “Enzo en Dino Ferrari”, precies dat die lui geboren zijn om hun naam op een wagen te plakken

      Login om te reageren
  32. Shenkie zegt

    18 augustus 2010 om 23:42

    Oude Ferrari’s zijn echt prachtig! Nieuwere modellen als de 550/575 Maranello zijn ook erg mooi, maar de Enzo is toch geen schoonheid te noemen? Indrukwekkend: ja, stoer: ja, mooi: nee. Ooh wacht dat is een kwestie van smaak. En nee dat ik de Enzo lelijk vind, heeft absoluut niets met afgunst te maken. Heb meegereden met een F355 en en 360 Modena en dat waren echt super.

    Login om te reageren
  33. Shenkie zegt

    18 augustus 2010 om 23:42

    *Was echt super bedoel ik.

    Login om te reageren
  34. Stopwearingpants zegt

    19 augustus 2010 om 00:40

    Ferrari zuigt?? WTF?

    Login om te reageren
  35. Arie op Safarie zegt

    19 augustus 2010 om 09:53

    Vooral de term net niet auto’s …… doet me toch vermoeden dat ik te maken heb met een soms kinderlijke opvatting van de schrijver van dit stuk ….

    Login om te reageren
  36. Dimglor zegt

    19 augustus 2010 om 13:11

    Stijlvolle velgen? Niet bepaald… Aerodynamisch? Hopelijk, anders weet ik niet waarom je deze velgen eronder zou steken… ;)

    Login om te reageren
  37. Nico zegt

    19 augustus 2010 om 17:14

    Iedereen afkraken die geen fan van ferrari is, is net zo kinderachtig als het zeggen dat Ferrari’s kinderwagens zijn.

    Ik ben absoluut geen fan van Ferrari’s, vind zelfs dat ze een beetje teveel op een voetstuk geplaatst worden.
    Het lijkt namelijk wel dat alles waar deze lettercombinatie op te vinden is garant staat voor een top-product maar ik asocieer het meer met kortzichtig macho-gedrag

    Login om te reageren
  38. MRStephan zegt

    19 augustus 2010 om 17:53

    Wat zou zijn vrouw gezegd hebben toen hij zei: “Geen zorgen, ik ga hem gewoon weer opbouwen en ga hem dan keihard opvoeren en er proberen 480 mee te rijden”

    Login om te reageren
  39. Forza zegt

    19 augustus 2010 om 18:46

    Wat zijn er toch veel mongolen met geld…

    Login om te reageren
  40. yannickherik zegt

    19 oktober 2010 om 11:38

    je moet met je tengels van zulke wagens afblijfen doe dat maar met je oma

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      5 augustus 2011 om 14:12

      @yannickherik: Ik denk niet dat zijn oma geschikt is voor een highspeed run.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North