Oordeel zelf! Het nieuwe logo van Dacia in Parijs.
Wat begon als een typisch budgetmerk uit Roemenië is langzamerhand steeds serieuzer geworden. Nog steeds zit Dacia aan de onderkant van de markt. Maar de modellen zijn door de jaren heen wel echt een stuk meer ‘auto’ geworden. Je rijdt echt niet meer voor aap zoals vroeger in een Logan wellicht het geval was.
De volgende stap zet Dacia in Parijs. Op de autoshow staan de modellen van het merk met het nieuwe logo. De afkorting DC staat uiteraard voor het merk. En niet voor die brede skateschoenen waar ik als puber zo gek van was.
Het logo is verlicht in de grille en geeft het allemaal wat meer sjeu. De getoonde modellen in Parijs zijn onder andere de Dacia Duster, Logan en Sandero. Allemaal met die familieneus met het nieuwe logo.
Dacia Manifesto Concept
Ook staat het merk in Parijs met een robuust concept in vorm van de Manifesto. Maar, zegt Dacia erbij, dit concept is geen voorbode van een toekomstig productiemodel. Hè jammer, dachten we eindelijk dat ze lekker ruig gingen worden..
Wij vinden het nieuwe logo in elk geval een stevige verbetering. Zeker nu we het meteen in levende lijve hebben kunnen aanschouwen op de autoshow van Parijs. Maar we zijn toch ook wel benieuwd wat de mening is van de Autoblog-lezer. Heeft Dacia de juiste keuze gemaakt met dit nieuwe logo? Laat het weten in de comments!
mashell zegt
Als KIA KN op de auto kan zetten kan Dacia DC op de auto zetten.
grandvitara zegt
Te mooi voor t type auto
BMW 2275199 zegt
Best goed.
cossiekiller zegt
De eerste keer dat ik dat logo zag moest ik direct aan dat van Delorean denken.
Maar dan zonder de M
Robert zegt
Ik ook.
kniesoor zegt
Vind het logo an sich aardig gevonden. Qua afmeting wel wat erg ‘in your face’ voor het soort oto. Een Dacia is geen RAM o.i.d. tenslotte.
erwingrunn zegt
ssst niet verder vertellen, maar ik vind het logo mooi en (helaas zijn kleine letters niet mogelijk) eigenlijk worden de auto’s ook steeds mooier.
barchettadriver zegt
Dacia begint steeds beter te pruimen te worden, doen de Fransen goed.
DC is natuurlijk een speelse verwijzing op een gelijkstroomladen toekomst :-)
sportabgasanlage zegt
Ja, het ziet er beter uit dan hun oude logo (de bier-/flesopener). Dat was een afspiegeling van hun auto’s: “functioneel maar niet mooi”. Nu hun auto’s er steeds beter uit gaan zien, is een strak logo ook nodig.
O plaat zegt
Ik blijf er bij, de sterkste merken zijn de merken die nooit van logo of naam (moeten) veranderen. Dan doen Ford, Porsche,.. Het toch beter.
erwingrunn zegt
Ford heeft ook diverse logo’s gehad, totdat het uiteindelijk de “juiste” had.
O plaat zegt
Het huidige doet dienst sinds 1927, het werd geïntroduceerd in 1912 maar de blauwe achtergrond kwam pas in 1927.
ArnoldH zegt
Niet, maar dat past wel bij het ontwerp van de auto’s
rob5nismo zegt
Doet me meer denken aan DC shoes
Korstje zegt
Ik zet even mijn emoties opzij:
Voor het geld dat dat ding kosten moeten oprecht een hele mooie auto.
Compleet en alles wat je nodig hebt.
Emoties weer terug:
Blijft een Renault, betaal liever 3x zoveel voor een mooiere beter rijdende rijders auto.
schuimbekje3 zegt
gaan die licht geven, ik dacht dat renault, moederbedrijf dacia, flink had liggen lobbyen bij de eu om verlichte logo’s te mogen gebruiken, misschien samen met VW…