• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jacky Kennedy had prachtige Lincoln Continental Convertible

Auteur: CasperH, gepost 17 juli 2016 om 19:54 – 25 Reacties

Afbeelding Jacky Kennedy had prachtige Lincoln Continental ConvertibleAfbeelding Jacky Kennedy had prachtige Lincoln Continental ConvertibleAfbeelding Jacky Kennedy had prachtige Lincoln Continental ConvertibleAfbeelding Jacky Kennedy had prachtige Lincoln Continental ConvertibleAfbeelding Jacky Kennedy had prachtige Lincoln Continental ConvertibleAfbeelding Jacky Kennedy had prachtige Lincoln Continental ConvertibleAfbeelding Jacky Kennedy had prachtige Lincoln Continental ConvertibleAfbeelding Jacky Kennedy had prachtige Lincoln Continental Convertible

Lincoln Continental Convertible Jackie Kennedy
In 1961 wisten ze in Amerika heel goed hoe ze super-de-luxe, fraaie cabrio’s moesten maken.

In de jaren ’60 was Lincoln een merk met aanzien. De president John F. Kennedy werd gereden in een Lincoln Continental Convertible en werd erin doodgeschoten. Wat minder bekend is, is dat zijn vrouw Jackie ook een exemplaar van Lincoln gekregen had voor haar dagelijks vervoer. De auto was de yin bij John F.’s yang, want volledig uitgevoerd in wit, inclusief het interieur. Niet te verwarren overigens met deze auto.

Een vierdeurs cabrio met suicide doors achter, wij vinden het hier op de redactie ware eindbazerij. De Lincoln was ooit uitgevoerd met alle speciale features van de Secret Service, maar die zijn helaas uit de auto verwijderd toen deze destijds werd verkocht.

De auto is inmiddels teruggebracht in een uitmuntende staat, inclusief een vrolijk ronkende 7.0 liter grote V8 met 300 pk, gekoppeld aan een drietraps automaat. In 1961 waren elektrische ramen, een elektrisch cabriodak, stuur- en rembekrachtiging niet bepaald standaard, maar deze Continental Convertible heeft het allemaal, plus de optionele cruise control. De auto gaat 18 augustus naar de veiling, mochten jullie interesse hebben.

Ook interessant!

  • Continental GT Speed Convertible
    Continental GT Speed Convertible is absolute top
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, continental, john-f-kennedy, Klassiekers, lincoln, wit

Vorig bericht: « Veroorzaakt directe benzine-inspuiting uitstoot des doods?
Volgend bericht: Omdat het kan: BMW M5 Turboblok in je Citroën Xsara »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    17 juli 2016 om 20:01

    Een van de vele redenen, waarom ik zo’n enorme zwak heb voor vintage Amerikaanse bakken. Wat. Een. Pornobak!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 juli 2016 om 20:33

      @toyotafortuner:

      61 was geen “mooi” jaar ..
      Behalve voor Oldsmobile dan ..

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        17 juli 2016 om 21:09

        @lincoln: mmm… 63 dan? 1e gen Riviera en de Studebaker Avanti.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          17 juli 2016 om 21:18

          @toyotafortuner: studebaker Avanti vind ik erg lelijk.

          Login om te reageren
      • Rob zegt

        17 juli 2016 om 22:09

        @lincoln:
        De “61 Chrysler 300G wordt wel eens als “mooi” bestempeld.
        Niet door mij in ieder geval…

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          17 juli 2016 om 22:18

          @Rob:

          59 60 61 62 zijn in mijn beleving een soort van 79 80 81 82 .. Kan die design kunsten gewoon niet adopteren op 1 of andere manier ..
          Elk jaartal dat eindigd op 7 snap ik dan weer wel ..

          Ja .. Daar heb ik ooit echt over nagedacht ..

          Login om te reageren
          • Rob zegt

            17 juli 2016 om 22:32

            @lincoln:
            Hehehe, elke jaartal met 7…, dat ga ik morgen eens uitzoeken ;-)

            Login om te reageren
  2. misterdrogba zegt

    17 juli 2016 om 20:07

    7L V8 met een 3traps (!) automaat.. Heerlijke cruiser!

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    17 juli 2016 om 20:27

    Volgens mij is de kap hydraulisch ..
    En de ramen en deursloten pneumatisch ..
    En de motor “ronkt” beslist niet ..

    De auto ansich had in 1961 geen concurrentie ..

    Login om te reageren
    • mout zegt

      17 juli 2016 om 22:06

      @lincoln: pneumatische deursloten!?
      Dat soort lol ken ik alleen van de Merc 600.
      Hydraulische kap hoor je ook niet veel – maar vind ik veel meer voor de hand liggen.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        17 juli 2016 om 22:20

        @mout:

        Ruitenwissers trouwens ook pneumatisch ..
        Hebben ze tot 1971 volgehouden ..

        Login om te reageren
  4. mopar zegt

    17 juli 2016 om 20:29

    Vele denken dat die suicide doors een styling element waren. De werkelijkheid was dat een conventionele B stijl van een cabriolet gewoon niet sterk genoeg was om de achterdeuren in geopende toestand te dragen. Om die reden monteerden ze de scharnieren aan de achterzijde en was de suicide door uitgevonden.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      17 juli 2016 om 21:57

      @mopar: Suicide doors waren er al een paar decennia eerder….diverse (voornamelijk Europese) fabrikanten hadden dergelijke modellen in het programma.

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        17 juli 2016 om 23:19

        @406_v6: niet als cabriolet, daar heb ik het over.

        Login om te reageren
      • mopar zegt

        17 juli 2016 om 23:30

        @406_v6: bij een conventionele auto zit de B-stijl vast aan het dak, zodoende kan je er dus een belastbaar onderdeel van maken om er bijvoorbeeld deuren aan te hangen. Bij een cabriolet als deze zit de B-stijl alleen vast aan de onderzijde van de wagen en zal die qua stevigheid dus nooit zo’n zware deur vast kunnen houden. Zodoende hebben de Lincoln designers de deuren aan de achterzijde laten scharnieren.

        Verhaal gaat ook dat meneer Ford himself eens achterin een studiemodel voor de (sedan) continental ging zitten en iedere keer bij het uitstappen zijn benen tegen de achterdeur aan sloeg. Toen gaf hij – zoals het verhaal gaat- de opdracht de achterdeuren aan de C-stijl te laten scharnieren om het uitstappen te vergemakkelijken.

        Ik ben me er idd van bewust dat Delahaye veel eerder was met suicide doors, maar dat was meestal 1 deur of deuren in een sedan. Dit was toch echt de eerste 4 deurs cabrio met suicide doors.

        Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    17 juli 2016 om 20:30

    Oke, dit is sjiek.

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    17 juli 2016 om 20:41

    Dit ding rijdt trouwens 1op5 ..
    (Hetzelfde als een nagelnieuwe Rolls Royce 55 jaar later dus)

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      17 juli 2016 om 22:19

      @lincoln:
      Papa Faalhaas heeft zo’n zelfde gehad in het groen, 1op3 (98) was realistischer, de pomphouder was er blij mee.
      Het blijft een bazenbak, ondanks dat ie antiek is, was alles met een knopje te verstellen, van dak tot ramen tot het verzetten van de “voorbank”
      Maar als een echte papa Faalhaas z’n naam eer aan doet had hij deze verkocht. Nu 14 jaar later huil ik nog steeds.

      Login om te reageren
    • FieRo zegt

      17 juli 2016 om 22:20

      @lincoln: beter dan m’n oude 69 suburban 1 op 3 ..
      Gelukkig (voor weinigen) ben ik niet doodgeschoten daarin ..

      Login om te reageren
  7. RobUSA zegt

    17 juli 2016 om 20:50

    @casperh : Niet alleen in 1961 ! :-)
    Een van de mooiste cabrio’s ooit trouwens imo.

    Login om te reageren
  8. henkhupelschoten zegt

    17 juli 2016 om 20:57

    1961 al cruise control, wauw!

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      17 juli 2016 om 21:58

      @henkhupelschoten: ff geleend van Wiki: “De cruisecontrol werd in 1945 bedacht door de blinde Amerikaanse uitvinder en technisch ingenieur Ralph Teetor. Zijn idee om dit te gaan ontwerpen, kwam voort uit de irritatie (die hij hoorde en voelde) dat zijn chauffeur (tijdens het drukke praten) niet in de gaten had, dat hij telkens vertraagde en dan weer versnelde. De eerste in serie geproduceerde auto die werd uitgerust met Ralph Teetors systeem was de Chrysler Imperial in 1958”

      Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    17 juli 2016 om 21:19

    Ik ben wel benieuwd welk bedrijf de eer heeft gehad deze op te knappen!

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      18 juli 2016 om 00:53

      @rufctr01:
      Dat is vertrouwelijke informatie. Immers secret service… ;-)

      Login om te reageren
  10. john4545 zegt

    17 juli 2016 om 22:41

    Als je de bagger die vandaag de dag als nieuw wordt verkocht vergelijkt met dit soort beautys, dan ga je toch huilen? Die achterlijke Eu-regels voor front-engined cars alleen al sloopt elke elegantie. Moet je die Jaguars van nu eens zien. Dat is toch horrible, horrible?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North