De eerste elektrische Jag was geen schoonheid. Dat moet beter kunnen.
Los van de technische voor- en nadelen is het design soms ook een struikelbok als het gaat om EV’s. Veel elektrische auto’s zijn vrij lomp ogende SUV’s. Zelfs Jaguar stelde teleur, met de eigenaardig geproportioneerde I-Pace.
Toegegeven, er zijn zeker een aantal fraai gelijnde elektrische sportauto’s. Toch zou het geen kwaad kunnen als er een EV op de markt komt die gewoon een klassieke schoonheid is. We hebben daarbij onze hoop gevestigd op de Britten. Jaguar legde dit jaar namelijk de typeaanduiding EV-type vast, zo meldt Autocar.
Er is verder nog niets bekend, maar de naam EV-type verklapt al wel in welke richting we moeten denken. Waar Jaguar in het vorige decennium de toevoeging ‘type’ ook nog voor sedans gebruikte, is deze aanduiding nu alleen voorbehouden aan de sportwagens van het merk. Of beter gezegd: de sportwagen.
De naam F-type was een verwijzing naar de E-type. Als we die lijn doorzetten kunnen we dus verwachten dat de Jaguar EV-type ook een soortgelijke auto wordt. Jaguar heeft wat dat betreft een naam hoog te houden. Zowel de E-type als de F-type worden namelijk tot de mooiste auto’s van hun tijd gerekend.
Jaguar gaf ons vorig jaar al een voorproefje hoe een elektrische sportauto eruit zou kunnen zien, met de Vision Gran Turismo. Dit concept bestond enkel en alleen digitaal, maar smaakte wel naar meer.
Het slechte nieuws is dat de EV-type de vervanger zou worden van de F-type. Dat betekent dus dat we de roffelende V8 vaarwel moeten zeggen. Gelukkig heeft de F-type dit jaar nog een facelift gehad, dus die blijft nog wel een tijdje.
Bron: Autocar
Al word het de mooiste, snelste en beste auto ooit, ik moet hem niet, puur door het feit dat ie EV is…
@petroldrinker: vanwaar de afkeer? Je zegt zelf al zelfs als het beter is wil je niet. Dat klinkt als een drie jarige die een rode beker wil in plaats van oranje.
@flutterby: ja maar eerlijk; rood is wel gewoon mooier dan oranje…
@flutterby: Omdat beter niet altijd leuker is misschien? En een oranje beker, kom op zeg… Kleuter of niet, daarmee wil je toch niet gezien worden?
@flutterby omdat er in mijn optiek geen zak aan is in een elektrische auto (en ja heb genoeg ervaring in diverse elektrische auto’s), geen trillingen, klappen van schakelen, geen geluid, dat zijn juist 3 dingen die het autorijden zo leuk maken, auto’s kunnen voor mij niet luid genoeg zijn om maar een voorbeeld te geven
Nogmaals, kan beter zijn, maar is daarmee niet leuker om te rijden, zijn zoveel auto’s beter dan mijn TT en M3, maar houd niet in dat ik ze hebben wil…
@petroldrinker: zoveel mensen, zoveel wensen. Dat zijn juist die drie redenen waarom ik een brandstofmotor niet prettig vind. Uitgezonderd turboloos met voldoende vermogen zoals een E92 M3 of Wiesmann ;)
Haha petroldrinker. Kennelijk te veel van dat spul gezopen.
Heel mooi van boven gezien, klassieke lijnen. Beetje over de top van de zijkant gezien, veeeel te grote wielen. Waarom doen ze dat allemaal, audi voorop?
Iedere render/teaser/conceptplaatje van ieder merk staat op velgen van minimaal een miljoenmiljard inch. Niemand vertelt echter aan Audi dat dat alleen voor de show is waardoor er inderdaad 22 inchers en meer onder hun modellen gaan zitten.
Met photoshop ken alles
Tja, als je dan emotie van geluid moet missen dan kan een fraaie koets natuurlijk een heleboel goed maken. Ben benieuwd.
Ik vind de Jaguar i-Pace juist érg geslaagd.
Deze render van een wannabee hypercar doet me daarentegen helemaal niets.
Zal de leeftijd wel zijn….
Volstrekt onrealistisch gevalletje, en dan die treeplank achterop ! Die is zeker voor de koetsiers, zodat ze de mensen op straat kunnen waarschuwen dat er een fluisterstille EV aankomt.
Haha nee het renderen mislukte een beetje er stond een Fast & Furious bolide en het e.e.a. clipt er doorheen.
De mooiste EV is een Jaguar. De volledig electrische E-Type.