• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Je kunt de Panamera dus wél ‘verpesten’ bij TopCar

Auteur: Loek, gepost 6 oktober 2019 om 10:14 – 15 Reacties

Afbeelding Je kunt de Panamera dus wél ‘verpesten’ bij TopCarAfbeelding Je kunt de Panamera dus wél ‘verpesten’ bij TopCarAfbeelding Je kunt de Panamera dus wél ‘verpesten’ bij TopCarAfbeelding Je kunt de Panamera dus wél ‘verpesten’ bij TopCarAfbeelding Je kunt de Panamera dus wél ‘verpesten’ bij TopCarAfbeelding Je kunt de Panamera dus wél ‘verpesten’ bij TopCarAfbeelding Je kunt de Panamera dus wél ‘verpesten’ bij TopCarAfbeelding Je kunt de Panamera dus wél ‘verpesten’ bij TopCar

Panamera GTR Edition
De vorige keer kwam TopCar met een verrassend mooie Panamera op de proppen. Deze keer is het toch een beetje anders, om een paar redenen.

Alles heeft zo zijn segmenten. Zo is de hardwerkende Jan Modaal enorm blij als hij een Golf kan betalen in plaats van een Polo. Terwijl de zakenman juist blij is wanneer er een BMW 5 Serie voor de deur staat. Als je een vierdeurs auto zoekt dan is één van de ‘hoogtepunten’ momenteel de Porsche Panamera. Maar goed, vanaf een Polo, Golf of 5 Serie is er altijd meer te wensen. Bij een Panamera wordt dat lastiger. Omdat men graag uniek wil zijn of altijd meer wil, moet je dan met gekke dingen op de proppen komen. Gelukkig snappen veel tuners die wens en zijn er een hoop plekken waar je alsnog een Panamera even net iets dikker kan maken. TopCar, bijvoorbeeld

De vorige keer dat we een Panamera van TopCar behandelden, was het een aangename verrassing. De tuner, meestal niet gek van een beetje extra heftige visuele modificaties, is subtiel te werk gegaan op de blauwe variant van de limo-Porsche. Hier en daar wat kleine koolstofvezel onderdelen en velgen en dan heb je het wel gehad. Subtiel en smaakvol zijn niet de twee woorden die te binnen schieten bij de laatste creatie van TopCar.

TopCar Panamera GTR

Ter context: de bodykit kennen we. De TopCar Panamera GTR Edition is de versie die je wil hebben als opvallen je ding is. De nieuwste TopCar GTR Edition brengt op dat gebied én een ander gebied verwarring.

Ten eerste: het is de Panamera met lange wielbasis. Voor als je comfortabel achterin wil zitten, maar daarmee wel de proporties (vooral de wielbasis) om zeep te helpen. Maar goed, voor een zakelijke auto is dat te begrijpen. Dat brengt ons wel bij punt twee: door de zwarte laklaag met het grote aantal visuele modificaties in koolstofvezel is er niks zakelijks aan de TopCar GTR. Waarom je de LWB-versie zou willen gebruiken snappen wij dus niet helemaal. Ten derde, als je eenmaal bezig bent dan moet je ook gewoon all the way gaan. Niet de standaard Porsche-velgen eronder laten: echt bijpassend is het niet namelijk.

Goed, om te voorkomen dat we te kritisch worden: het is wel goed gedaan. Als dit de vraag is van de markt, dan moet het maar. Vooral op detailniveau steekt de TopCar GTR goed in elkaar: bij de achterdeuren bijvoorbeeld. Door de verbrede wielkast moest de deurgreep het veld ruimen en die is vervangen door een verzonken ‘Aston Martin-deurgreep’. De badging, normaal staat er in de verlichting Porsche in blokvormige letters en dan in ‘handschrift’ Panamera. Dat is veranderd door ‘Panamera’ en ‘GTR Edition’ in dezelfde lettertypen, alsof het nooit anders is geweest. En oké, velgen kan je zelf ook nog wel bestellen.

Panamera GTR Edition

Een getunede Panamera LWB is wat ons betreft een contradictio in terminis. Je moet het dus maar willen, je sedan die je waarschijnlijk om zijn zakelijke inzetbaarheid hebt gekocht veranderen in een totaal niet zakelijke wagen. Doe ons maar de korte wielbasis. Of een 911.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera Platinum Edition is hier en dit kost het
    Porsche Panamera Platinum Edition: dit kost het en dit krijg je
  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

panamera, panamera-lwb, Porsche, topcar, tuning

Vorig bericht: « Autoblog Gemist: de 5 video’s van deze week
Volgend bericht: Leaserijders opgelet: datum nieuwe Skoda Octavia genoemd »

Lees Interacties

Reacties

  1. mikeyman zegt

    6 oktober 2019 om 10:17

    Heel eerlijk gezegd vind ik die lwb nieteens slecht gelukt… Laat ik het zo zeggen, er klopt toch al geen hol van de verhoudingen van de Panamera. Dus die extra centimeters kunnen er ook nog wel bij.

    Login om te reageren
  2. vondick zegt

    6 oktober 2019 om 10:24

    Vind een 5 serie nou niet echt onder doen voor een Panamera. Vind het eerlijk gezegd meer het ingetogen alternatief.

    Login om te reageren
  3. mazda3 zegt

    6 oktober 2019 om 10:40

    Mooie panamera!

    Login om te reageren
  4. mats106rallye zegt

    6 oktober 2019 om 10:42

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      6 oktober 2019 om 10:59

      @mats106rallye: was om het een beetje op te fleuren

      Login om te reageren
  5. lecomte zegt

    6 oktober 2019 om 10:57

    Voor zover ik weet is de Panamera een 5-deurs auto. Of kan de kofferklep los van het raam open?

    Login om te reageren
  6. maferick74 zegt

    6 oktober 2019 om 11:04

    Prima uitvoering, vooral dat oranje accessoire dingetje

    Login om te reageren
    • emping zegt

      6 oktober 2019 om 11:12

      @maferick74: die oranje BMW op foto 12?

      Login om te reageren
  7. brammetjedeb zegt

    6 oktober 2019 om 11:15

    Mwoh, heb ergere gevallen gezien. Waarom ze geen foto’s van het interieur meesturen begrijp ik dan weer niet. Een s-klasse met lwb is niet echt mooier dan de swb, maar als je dan foto’s van het interieur te zien krijgt is dat altijd weer smullen…

    Login om te reageren
  8. mpgc zegt

    6 oktober 2019 om 11:58

    Ik vind hem behoorlijk goed gelukt. Niets mis mee!

    Login om te reageren
  9. zwafra zegt

    6 oktober 2019 om 12:37

    Vette bak…goed getuned.?

    Login om te reageren
  10. pindakoning zegt

    6 oktober 2019 om 12:52

    Stuk mooier zo in het oranje ?

    Login om te reageren
  11. fendercd60 zegt

    6 oktober 2019 om 13:54

    Valt erg mee vind ik.

    Login om te reageren
  12. 750i zegt

    6 oktober 2019 om 14:02

    Wat is dat toch altijd met die donker getinte achterramen.

    Login om te reageren
  13. elemento zegt

    6 oktober 2019 om 22:06

    Vind hem wel geslaagd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North