• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Je kunt niet haten op de TechArt Porsche 992.2

Auteur: RubenPriest, gepost 10 mei 2025 om 11:56 – 3 Reacties

Je kunt niet haten op de TechArt Porsche 992.2

Want eerlijk is eerlijk. De TechArt Porsche 992.2 ziet er helemaal niet zo verkeerd uit.

TechArt. Het is vaak maak het of kraak het met deze tuner. Of het gaat veel te ver, of het is juist lekker subtiel. Deze zit in de laatste categorie. Het woord subtiel is misschien niet de juiste keuze, maar voor TechArt-begrippen is het keurig gedaan.

TechArt Porsche 992.2

Op basis van de Porsche 992.2 heeft TechArt een catalogus gemaakt zodat 911-rijders hun nieuwste aanwinst verder kunnen personaliseren. Voor de voorklep is gekozen voor een GT3-achtig ontwerp met flinke luchtgaten. In het carbon overigens wel weer erg opvallend. Lekker laten spuiten dus.

Qua materiaalgebruik is er keuze uit een vorm van plastic of echt carbon. Dat laatste koop je als je niet bang bent voor drempels en diepe zakken hebt. Ga je spontaan zweten van het idee dat er een drempel in de straat ligt, dan gewoon lekker voor de plastic variant gaan. Is een stuk goedkoper om te vervangen. Of bestel de optionele neuslift mee, dan zit je altijd goed.

Ducktail

Er zijn verder wielkastluchters, een ducktail (yay), splitter, zijskirts en een nieuw setje velgen. Het interieur is ook te personaliseren. TechArt maakt gebruik van zijn eigen atelier om het leer mooi aan te kleden.

TechArt heeft natuurlijk ook de zescilinder boxermotor gekieteld in de 992.2. De Carrera gaat van 389 pk naar 497 pk, waarbij het koppel stijgt naar 550 Nm. Dat is top. Zo kun je gewoon voor de instapper gaan. Waar je vroeger een Turbo moest kopen bij Porsche om een snelle 911 te rijden, is nu de Carrera met een krachtkuurtje voldoende. Bijna 500 paarden in je 911 is prima, meer heb je écht niet nodig.

TechArt Porsche 992.2

Mocht dit toch niet genoeg zijn dan vraagt TechArt of je geduld wil hebben met je 992.2 Voor zowel de Carrera S als de GTS zijn er pakketten in de maak.

TechArt Porsche 992.2

Bij een wat dikker uiterlijk hoort ook een dikkere sound. TechArt levert een kleppenuitlaatsysteem voor je 992.2 voor wat extra vroem vroem. De onderdelen zijn los bij de tuner verkrijgbaar, of je pleegt één telefoontje en bestelt het hele spul. Wat jij wil.

Liever hoog en droog? Kies dan voor een TechArt Porsche Cayenne.

Ook interessant!

  • Is dit de meest roze Porsche 911 ooit?
  • Porsche 911 Carrera 992.2 – is de instapper laf of lekker
  • Nieuwe 911 Carrera S prijs doet je mond openvallen
    Nieuwe 911 Carrera S prijs doet je mond openvallen
  • Porsche 911 992.2 Carrera S is net zo sterk als oude 911 Turbo

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992.2, carrera, Porsche, techart, tuning

Vorig bericht: « Video: Chaos in de tunnel
Volgend bericht: GTA 6 breekt nu al records »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    10 mei 2025 om 12:16

    Van 389 naar 497 peekaa is een vermogenssprong van een kleine 30 procent. Zijn er grotere turbo’s aan te pas gekomen met turbogaten van formaatje Grand Canyon ? Dat zou jammer zijn. Of hebben ze de af fabrieksversies een tandje scherper gekregen ?

    Login om te reageren
    • launchcontrol zegt

      10 mei 2025 om 13:02

      De 992.2 Carrera heeft volgens mij de turbo’s van de vorige GTS gekregen.

      Login om te reageren
  2. rollingstoned zegt

    10 mei 2025 om 12:20

    “Je kunt niet haten op”

    Nee, dat klopt. Dat is incorrect Nederlands.

    Je haat iets, je haat niet op iets ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North