• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jeep Gladiator met V8 kan bij dealer gekocht worden

Auteur: willeme, gepost 21 april 2020 om 23:02 – 10 Reacties

Jeep Gladiator met V8

Goed nieuws! De Jeep Gladiator met V8 is aan te schaffen bij een dealer.

De Jeep Gladiator is een van de meest tot de verbeelding sprekende pick-ups aan de andere kant van de grote plas. Niet zozeer qua absolute verkoopaantallen, maar als het gaat om de fanatieke achterban. Het is een soort cult-auto geworden.

Comanche

De laatste Jeep pickup was de Comanche, een kleine pick-up die tot 1992 in productie was. Deze werd niet voorzien van een opvolger. De Jeep Gladiator kwam na jaren zeuren, vragen en smeken van potentiële klanten sinds het concept model dat Jeep in 2005 toonde. In essentie is het gewoon een Wrangler met een laadbak.

Introductie

Pentastar

Daarmee is de medium-truck strikt genomen een bedrijfswagen. Ondanks dat de auto ook als Commercial Vehicle geregistreerd wordt, is het vooral een statement. Niet om zoveel mogelijk werk te verrichten, maar om er stoer uit te zien. Dat is gelukt. In motorisch opzicht is het niet heel erg spannend, de 3.6 Pentastar V6 levert 285 pk. Op zich voldoende om een redelijke prent te scoren, maar de ware purist wil een V8.

Jeep Gladiator met V8

Stoere hardware

Gelukkig is daar deze Jeep Gladiator met V8! Het is ‘gewoon’ een Gladiator in stoere Rubicon-uitdossing. Maar de echt stoere hardware is niet af-fabriek. Zo zijn er extra sterke Dana 60-assen en vrijloopnaven. De velgen zijn relatief klein, gelukkig. Het aantal bouten is hoog: per wiel zijn er geen 5, maar 8 bouten. Ook is de Gladiator voorzien van enorme Nitto Trail Grappler M/T-banden met lekker veel grip. Lekker. Verder heeft deze Gladiator een lier en is het onderstel behoorlijk aangepakt.

Jeep Gladiator met V8

6.4 Hemi

Maar het meest bijzondere gebeurde onder de motorkap. De zescilinder werd namelijk bedankt voor zijn diensten ten faveure van een heuse V8. Niet zo maar een V8, maar een Hemi-blok van 6.4 liter. Kijk, dat begint ergens op te lijken. Dit blok is ongeveer goed voor 485 pk. Handig. Kosten van al dit moois: 129.995 dollar. Ouch.

Jeep Gladiator met V8

Prijzen Jeep Gladiator met V8

Dit specifieke exemplaar is dus heel dik aangekleed, wat de prijs nogal doet opdrijven. Maar nu komt het mooie, als je wilt zet La Porte Chrysler een V8 in jouw Gladiator of, als dat meer je ding is, in je Wrangler. De goedkoopste conversie (27.995 dollar) is de 5.7 liter Hemi-V8. De 6.4 liter V8 ombouw kost 34.995 dollar.

Meer

Maar er is meer mogelijk. Ook de 6.2 liter V8 uit de Challenger Hellcat is leverbaar! Dan heb je 717 pk in je Wrangler of Gladiator. Met een prijskaartje van 58.995 dollar is deze versie wel aanzienlijk duurder. Maar wacht: er is meer! Dezelfde V8 in ‘Demon’-specificatie is ook mogelijk. Dan ben je 65.850 dollar kwijt. Dan heb je wel meer dan 840 pk tot je beschikking. Mocht dat niet voldoende zijn, kun je 160 extra paarden aankloppen bij Hennessey.

Ook interessant!

  • Nep-Jeep
    Nep-Jeep is meer Jeep dan echte Jeep
  • Next Level Gladiator
    Next Level Gladiator is overbodig maar wel leuk
  • Function
    Function Land Rover is stiekem een echte Jeep Wrangler
  • Video: Jeep loopt lichte rolschade op

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, gladiator, Jeep, pick-up, tuning, V8, wrangler

Vorig bericht: « Fotograaf maakt epische rallyfoto’s na met LEGO
Volgend bericht: Range Rover en Land Rover krijgen driecilinder hybride »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ram-G-maN zegt

    22 april 2020 om 00:09

    ‘MURICA!

    Even serieus. Wie gaat ermee off-roaden met zo’n lange wielbasis?

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      22 april 2020 om 01:06

      Ik.

      Login om te reageren
    • sudbina zegt

      22 april 2020 om 06:36

      @AutomotiveDesigner: ik wil best een keertje mee! Heeft het krat bier en de bbq tenminste ook de ruimte.

      Login om te reageren
  2. allesmetturbo zegt

    22 april 2020 om 07:46

    Lekker hoor

    Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    22 april 2020 om 08:50

    Ik begreep dat de Comanche in de VS het, na het introductiemodelletje, niet zo best doet. Tot verbazing van Jeep zelf. De VS-ers vinden de pick-up te duur. Maar het blijft een leuk ding.

    Login om te reageren
  4. thomcarspotter zegt

    22 april 2020 om 09:25

    Wat een geniaal hok met zo’n Hellcat of Demon blok erin!
    Kan mij wel voorstellen dat er in de USA/Canada hier serieus vraag naar is. Gaaf!

    Login om te reageren
  5. zwepp zegt

    22 april 2020 om 11:55

    130K usd. Dat is 3 Euroton in NL?

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    22 april 2020 om 15:23

    meer dan 800pk voor minder dan 70k. Het is een mooi land. Het heeft overigens ook een keerzijde, dat zie je nu op het nieuws….

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      22 april 2020 om 15:37

      Echt echte ‘land of the free’ is de noorderbuur van Trumpmenistan. De zelfde auto’s en cultuur als ‘murica maar met Europees gezond verstand. Dus geen derde wereld toestanden op vlak van wapendracht en gezondheidzorg.

      Login om te reageren
      • slowland zegt

        22 april 2020 om 15:48

        Wat heeft dit met de Gladiator te maken?????

        On topic: De Gladiator verkoopt hier in Canada trouwens voor geen meter: Te klein, te duur, te onhandig. Daar gaat die V8 niks aan veranderen

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North