• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jos Verstappen: “ik dacht dat Max ging winnen”

Auteur: Author, gepost 19 september 2017 om 07:42 – 44 Reacties

Verstappen en Verstappen


Niet alleen voor Verstappen junior waren de druiven zuur afgelopen zondag in Singapore. Ook senior baalde na de startcrash als een stekker.

Hoe de GP van Singapore voor Max Verstappen eindigde moge intussen bekend zijn. De Nederlander werd als een hambo gevangen tussen twee Ferrari-broodjes en dus zat zijn race er al binnen een paar honderd meter op. Die van de Ferrari’s overigens ook, maar daar scoort Max geen punten, bekers of champagne mee.

Jos deed gisteren z’n verhaal in het programma Peptalk op Ziggo Sport en de ex-coureur had hoge verwachtingen van z’n zoon/pupil. Sterker nog: Jos was ervan overtuigd dat Max een goede kans maakte op de overwinning, maar dat liep even anders. Dit is hoe senior de startcrash beleefde:

“Je denkt dan: ‘alweer’. Vooral voor Max vind ik het heel sneu. Als je goed naar de beelden kijkt zie je dat hij een normale start heeft, zelfs iets beter dan die van Vettel. Kimi was waanzinnig weg en je ziet hem aankomen. Daarna zie je hoeveel Vettel naar links komt en naar Max toe gaat. Uiteindelijk gaat Kimi nog een klein beetje naar rechts en wordt Max gesandwicht.”

Volgens pa deed Max helemaal niks verkeerd en ligt de schuld in plaats daarvan bij Vettel. Eigenlijk denkt vrijwel iedereen er zo over, behalve de boys van Ferrari dan. Na de crash heeft Jos met Max gesproken op z’n kamertje en vervolgens is senior met een biertje voor de buis gaan zitten om de race te kijken.

Na Singapore reist het circus af naar Maleisië, waar voorlopig voor de laatste maal een F1-race wordt verreden. Ook hier is de kans op regen aanwezig, waardoor de kansen van Max automatisch iets toenemen. Bovendien heeft Jos vast nog een paar mooie tips voor ‘m, want de ex-coureur reed hier in 2001 een fabelachtige regenrace met de Arrows. Zelfs Michael Schumacher had moeite om de Limburger voorbij te komen, wat de Duitser in de persconferentie na de race benadrukte.

Ook interessant!

  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Max Verstappen is sportman van het jaar 2021!
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Formule 1, Jos Verstappen, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, singapore

Vorig bericht: « Schitterende F12tdf staat in ons land te koop
Volgend bericht: Dit zijn de toekomstplannen van Alfa Romeo »

Lees Interacties

Reacties

  1. snorrewietskie zegt

    19 september 2017 om 07:44

    LoL, Josje moet nu toch ook wel weten dat Max de traditie van grindbaksnuffelen voort wil zetten.

    Login om te reageren
    • koen0373 zegt

      19 september 2017 om 08:17

      @snorrewietskie: ik lig echt helemaal dubbel. Wat een onwaarschijnlijk topmop! Zelf bedacht?

      Login om te reageren
      • snorrewietskie zegt

        19 september 2017 om 11:32

        @koen0373: Hmm. ‘T was niet echt grappig bedoeld ofzo. Maar als jij er mee kunt lachen kan Jos er misschien ook de humor van inzien.

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          19 september 2017 om 21:33

          @snorrewietskie: Ik denk het niet; de beste / tot nu bijna enige kans op een overwinning van het hele seizoen na 300m getorpedeerd door een Duitser met een nog veel korter lontje dan Jos zelf; ik denk niet dat de Verstappens daar de humor van inzien totdat Max meervouding wereldkampioen is :)

          Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      19 september 2017 om 09:05

      @snorrewietskie: volgens mij haalt hij de grindbak meestal niet eens.

      Login om te reageren
    • Erik zegt

      19 september 2017 om 09:49

      @snorrewietskie: alleen vervelend dat er (nagenoeg) geen grindbakken meer zijn tegenwoordig.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      19 september 2017 om 10:33

      @snorrewietskie: Met een grindbak was Kimi op tijd gestopt en had Max een nog grotere kans op een overwinning gehad!

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    19 september 2017 om 07:52

    Het was goed mogelijk geweest inderdaad en stiekem had ik er ook een beetje hoop op. Na de crash verwachtte ik dat Ricciardo de race zou winnen, maar het viel me tegen hoe ver hij uiteindelijk achterbleef met Hamilton.

    Dan maar in Maleisië lekker stunten. Had Red Bull vorig jaar ook een mooi 1-2’tje.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      19 september 2017 om 07:54

      @viezefreddyw: ik snap vooral niet hoe Mercedes in de kwalificatie zo ver achter bleef en nu ineens weer dik uitliep op de rest.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        19 september 2017 om 07:55

        Mercedes/Hamilton

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        19 september 2017 om 07:58

        @gulli: Ja, ik dus ook niet. Normaal gesproken rijden ze iedereen helemaal zoek bij een kwalificatie.

        Zou het niet deels te maken hebben met de regenval? Hamilton kan natuurlijk ook ontzettend goed een potje sturen in de regen. Dat hebben we vorig jaar in Brazilië en dit jaar tijdens de kwalificatie in Italië wel gezien.

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          19 september 2017 om 08:14

          @viezefreddyw: idd, de (regen)skills van Lewis. Ben geen fan hem maar tering, wat kan die gast sturen zeg!

          Login om te reageren
        • 560pk zegt

          19 september 2017 om 11:37

          @viezefreddyw: toen de baan al behoorlijk droog was, na de 2e safetycar, reed Hamilton nog steeds met gemak weg van Ricciardo. Dat hij niet veel verder dan 2,5 seconden wegreed, kwam doordat hij toen een teamorder kreeg om het veld compact te houden, zodat Ricciardo bij een eventuele 3e safetycar geen window zou hebben om nieuwe banden te halen. Kortom, hij controleerde de race volledig. En dat is inderdaad vreemd als je dat naast de training/kwalificatie resultaten legt.

          Login om te reageren
        • bassx zegt

          19 september 2017 om 14:17

          @viezefreddyw: Komt ook omdat de regen het rubber uit de baan haalt en de baan “gereset” werd. Terwijl de baan vanaf vrijdag steeds verder werd ingerubberd, met de nodige andere evenementen dat weekend, werd de Mercedessen steeds langzamer in verhouding. M.a.w. ook al droogde de baan op, de baan was nog steeds glad en daarom kon Ricciardo ook toen het opdroogde geen grote stappen naar de Hamilton maken.

          Login om te reageren
      • quincy zegt

        19 september 2017 om 08:27

        @gulli: Alhoewel Lewis en Bottas duidelijk moeite hadden in de kwalificatie, hadden ze wel alleen Red Bull en Ferrari voor zich. De crash en de regen heeft denk ik de tactiek van voornamelijk Red Bull, maar ook Mercedes veranderd. Lewis is in de regen natuurlijk belachelijk goed en je merkte dat de top 3 coureurs alles hebben gereden voor het finishen. Telkens als Bottas aanzette, pareerde Ricciardo die laptime om een gat te houden. En hetzelfde tussen Ricciardo en Hamilton. Ik denk dat RB tegen Ricciardo heeft gezegd zo min mogelijk risico’s te nemen en de auto op 2 te finishen. Niet onverstandig als je kijkt naar het constructeurskampioenschap. Hier scoorde Force India met 2 auto’s punten en RB met 1. Dat gebeurt nu natuurlijk al aantal races lang dat RB constructeurs punten alleen van RIC komen. Het ga lijkt groot, maar kan bij constructeurs snel oplopen door de dubbele punten. Ik denk dat Singapore en Ricciardo pure damage controle van de situatie was. Alles op veilig en zorgen voor die punten.

        Login om te reageren
    • rednasnamsob zegt

      19 september 2017 om 08:26

      @viezefreddyw: Ricciardo bleek ook problemen te hebben met de auto. Vandaar dat gat…

      Login om te reageren
      • quincy zegt

        19 september 2017 om 08:31

        @rednasnamsob: aha… Dat heb ik nog nergens gelezen. Ik kan er ook niets over vinden op mijn bronnen, kan je jouw bron delen? Ben wel benieuwd wat hij dan had (schade door 1ste bocht misschien of technische problemen). Thanks!

        Login om te reageren
        • rednasnamsob zegt

          19 september 2017 om 08:33

          @quincy: Probleem met de versnellingsbak aldus Horner: https://www.foxsports.com.au/motorsport/formula-one/f1-daniel-ricciardo-battled-gearbox-problem-on-the-way-to-second-in-singapore-grand-prix/news-story/ef2d8596599bb170bea74078f94119bd

          Login om te reageren
          • quincy zegt

            19 september 2017 om 09:23

            @rednasnamsob: Nogmaals dank :-D

            Login om te reageren
    • sportstand zegt

      19 september 2017 om 08:51

      @viezefreddyw: Dat kwam doordat hij veel versnellingsbakolie verloor in het begin en de bak en de oliedruk niet meer in orde waren: https://www.formula1.com/en/latest/features/2017/9/what-the-teams-said—race-day-in-singapore.html

      Login om te reageren
      • sportstand zegt

        19 september 2017 om 08:53

        @sportstand: De rest was eerder, ik ga maar eens koffie halen

        Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      19 september 2017 om 15:52

      @viezefreddyw: Er waren meerdere problemen. Ten eerste moest Daniel inhouden omdat het ernaar uitzag dat de (als ik het mij goed herinner) versnellingsbak er bijna aanging. Daarnaast had RB de wagen afgesteld op een droog circuit voor de zondag. Hun long-runs op vrijdag waren praktisch de beste van het veld, dus waren de omstandigheden gunstig geweest, had hij een aardige kans gehad op de winst.

      Door de regen, en daarmee het wegvagen van het rubber, werd de baan weer gladder, waardoor hun afstelling (i.c.m. de technische problemen) hun niet verder bracht dan P2. Erg teleurstellend, voor zowel de RB jongens als de titelkansen voor Ferrari. Of Vettel nu de schuldige is of niet, feit blijft dat het nu stukken lastiger voor hem wordt om Ferrari weer eens een prijs te bezorgen. Het enige sprankje hoop dat ik mezelf voorhoud is de historische context, waaruit blijkt dat hij al eerder twee titels pakte met een grotere achterstand—in 2010 & 2012.

      Login om te reageren
  3. Edge zegt

    19 september 2017 om 08:29

    Het viel mij op dat Jos bij Peptalk ook zei dat hij weet waar ze heen kunnen, en daarna pas aanvulde “en waar we kunnen blijven”. De manier waarop hij dat zei doet het lijken alsof Max allang een contractvoorstel van Mercedes in zijn inbox heeft.

    Login om te reageren
    • rednasnamsob zegt

      19 september 2017 om 08:37

      @edge: dat zou dan inhouden dat Hamilton de handdoek in de ring gooit na dit seizoen? Ik zie dat op één of ander manier niet gebeuren…

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        19 september 2017 om 09:01

        @rednasnamsob: ik zie dat makkelijk gebeuren. hamilton heeft alles gewonnen wat er te winnen valt, is nu alleen maar bezig om de laatste records van schumacher te breken. hij weet zelf ook dat, als ie dit jaar kampioen wordt, hij er nooit nog 4 achter kan plakken om echt elk record op zn naam te hebben staan.

        ik denk dat hij zeer tevreden zal zijn met 4 (net zoveel als vettel) iets rond de 63 overwinningen, een enorme lading aan poles, enz.

        dit jaar in spa was voor het eerst dat ik lewis echt blij heb gezien, zelfs na een kampioenschap winnen is ie niet meer zo extreem blij. komt omdat ie er serieus voor moest vechten, met vettel continu in zn spiegels. ik denk dat de lol er voor hem wel een beetje af is.

        Login om te reageren
        • rednasnamsob zegt

          19 september 2017 om 10:24

          @gwnbmw: is ook een gevoel van mij hoor, niet gebaseerd op enige vorm van kennis ?

          Login om te reageren
        • Edge zegt

          19 september 2017 om 11:55

          @gwnbmw: Toch, als er iemand van de huidige grid het in zich heeft om het record van Schumacher af te pakken en op 92 of meer te komen is het Hamilton wel. Hij zit in het juiste team en kan qua leeftijd ook nog wel een jaar of 5-6 mee. Als Mercedes ongeveer zo sterk blijft als ze nu zijn, is het niet onmogelijk dat hij in tussen nu en 2022 nog 32 races of meer wint.

          Login om te reageren
      • Loek zegt

        19 september 2017 om 09:11

        @rednasnamsob: misschien nu fulltime genieten van een Project One in de pijplijn zit vindt hij het wel een goed idee.

        Login om te reageren
        • rednasnamsob zegt

          19 september 2017 om 09:35

          @720s: dan nog laat RedBull Max niet gaan denk ik. Ook niet voor 100 miljoen.

          Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        19 september 2017 om 09:54

        @rednasnamsob: Ik zie Hamilton eigenlijk nog wel naar Ferrari gaan ooit. Hij heeft altijd gezegd dat het een droom is om voor dat team te rijden en misschien dat hij het als een laatste uitdaging ziet voordat hij met pensioen gaat.

        Login om te reageren
        • rednasnamsob zegt

          19 september 2017 om 10:25

          @berlinetta: maar dat gaat dan sowieso niet in 2018 gebeuren. Ferrari heeft zijn line-up al compleet

          Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    19 september 2017 om 08:35

    Ik wil hierbij Max Verstappen een grot compliment maken hoe hij na de crash niet reageerde op die Finse pizzabakker.
    Je staat al stijf van de adrenaline bij de start en zeker als 19 jarige waarbij de adrenaline productie 120% in orde is had ik het me meer dan kunnen voorstellen dat hij die onbeschofte pizza bezorger een knal met zijn integraalhelm had gegeven .
    In plaats daarvan liep MV zonder helm volledig naakt qua gelaat strak terug naar de pits, geen enkele emotie tonend dat hij eraf was geketst door een paar gekkies die niet in straat waren om in een split second de discipline en zelfbeheersing konden opbrengen om verder te kijken dan hun Italiaanse pinokkio neuzen lang waren.
    En alleen die actie, dat loopje dat langer duurde dan de deelname van Max aan deze Grand Prix, dat alleen maakt deze 19 jarige een Held.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      19 september 2017 om 08:41

      @desjonnies: Iemand die het snapt.

      Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      19 september 2017 om 08:57

      @desjonnies: hij krijgt de prijs voor meest fatsoenlijke en volwassen rijder. De meest professionele ook misschien zelfs. Of de meest bewonderenswaardige en gerespecteerde rijder. Iedereen zet hem op een voetstuk en bewondert hem.

      Alleen krijgt hij daarvoor geen punten en daar draait het om. De Duitsers winnen het WK en Nederland speelt het mooiste voetbal maar geen prijs.

      Punten tellen. De rest is bijzaak. Voorlopig heeft zijn teamgenoot meer dan dubbele aantal punten en staat hij bovenaan de middenmoot. Pech of niet, bottom line maakt dat niet uit voor de stand aan het eind van het seizoen en ergens doet hij dan toch iets niet goed. Daar moet toch verandering in komen.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        19 september 2017 om 10:47

        @stephane8200: Het is een mechanische sport. Dus pech en ongelukken horen erbij. Elke race bestaat die mogelijkheid. Ik denk dat de gemiddelde teambaas ook wel kijkt op welke plaats iemand is uitgevallen. Altijd voor Ricciardo. Ook in de kwalificaties is Max ietsjes sneller.

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          19 september 2017 om 11:37

          @willeme: ik denk dat sponsoren en teambazen Max straks bekijken als iemand met een ‘smet’ op zijn imago. Als je puur neutraal naar zijn prestaties kijkt heeft hij relatief weinig gepresteerd. Ik onderken zijn rijtalent maar ik hoop voor hem dat hij er nog wat mee kan bereiken. Managers kijken meestal niet heel lang naar zaken om te beslissen.

          Het is niet dat ik hem probeer af te fakkelen. Het is meer een reality check.

          Login om te reageren
          • 2wheeler zegt

            19 september 2017 om 12:27

            @stephane8200: ik denk alleen dat niemand die er toe doet in F1 land “neutraal” naar welke coureur dan ook kijkt. Je weet met welke risico’s ze te maken hebben, dus neem je dat ook in ogenschouw bij je beoordeling dunkt me.

            Login om te reageren
            • stephane8200 zegt

              19 september 2017 om 13:25

              @2wheeler: volgens mij haal je wat dingen door elkaar.

              Teambazen kijken naar de balans geld/talent/resultaat. Volgens mij heeft Max geen geld, wel talent en weinig resultaat.

              Hallo Jumbo Frits van Eerd heeft niet genoeg geld en bovendien geeft hij het zelf liever uit aan racen. Voor Exact geldt hetzelfde. Die moeten dat ook niet eens willen als Benelux softwaretoko.

              Sponsoren kijken naar publiciteit. En dan het liefst iemand die er een beetje uitspringt zonder te veel negatief op te vallen en die het meest aansprekend is internationaal.

              Onze Limburgse Belg haalt het dan niet bij bijvoorbeeld Hamilton omdat hij gewoon charisma mist. Schumacher en Senna waren ook geen adonissen maar ze hadden beiden een leiderscharisma omdat ze dat ook waren.

              Max moet gewoon de mentaliteit van een loser kwijt raken en geen slachtoffer meer spelen. Ik zeg: dump zijn vader als coach want die is geen leider. Loyaliteit is ook voor watjes.

              Login om te reageren
              • willeme zegt

                19 september 2017 om 16:07

                @stephane8200: In principe heb je volkomen gelijk. Er is denk ik één enkele uitzondering. ALs je exceptioneel goed bent. Dan maakt het niets uit. Ook al ben je een chagrijnige zak aardappelen, als jij de kampioenschappen aan elkaar rijgt maken de ‘marketable skills’ niet zoveel uit. Gaat het om twee coureurs die ongeveer even goed zijn, dan zal het inderdaad uit kunnen maken.

                Persoonlijk denk ik dat Max dat talent heeft. Op dit moment heeft hij ongekend veel pech. Vergeet niet dat hij vorig jaar zeer geregeld op het podium stond en een overwinning heeft geboekt. Hij is sneller dan zijn teammaat en als hij uitvalt, is dat wel vanaf een goede positie. Vooralsnog lijkt het een buitencategorie coureur te zijn. Laatste troef van Max is zijn leeftijd. Hij is nog geen eens 20 jaar oud en is nu al aan zijn 3e seizoen bezig.

                Dat is denk ik ook de reden dat de andere teams hun tweede rijder telkens voor 1 jaar laten bijtekenen.

                Ik moet wel zeggen dat Ricciardo het zeer goed doet (terwijl de auto iets minder goed lijkt dan vorig jaar).

              • stephane8200 zegt

                19 september 2017 om 17:59

                @willeme: ook jouw punten zijn valide, met name voor zijn leeftijd en talent. De vraag is nu in hoeverre hij de rest kan beïnvloeden om wel de wereldkampioen te worden die iedereen (hier) verwacht.

                Mocht hij bij Mercedes tekenen bijvoorbeeld dan hoop ik dat ze dan hun auto goed voor elkaar hebben zodat hij dan niet nog een seizoen daar gaat verliezen. Zul je net zien dat Ferrari en RB dat seizoen hun auto’s mega-goed voor elkaar hebben en hij alsnog niet kan aanhaken.

        • bassx zegt

          19 september 2017 om 15:38

          @willeme: Horner bepaald niet wie er een stoeltje krijgt binnen zijn team dat bepaald de sponsor.

          Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      19 september 2017 om 09:55

      @desjonnies: We hebben wel ‘ns anders gezien van Verstappen jr., dus idd – kudos hiervoor

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 september 2017 om 09:57

      @desjonnies: Mooi gezegd!

      Login om te reageren
  5. p993 zegt

    19 september 2017 om 20:43

    Vooral voor max vind hij het jammer. Blijkbaar denkt hij dat velen het ook zo jammer voor Jos vinden…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North