• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jullie haten de nep-uitlaten van Audi, dit doet Audi

Auteur: willeme, gepost 17 juli 2024 om 12:08 – 25 Reacties

nep-uitlaten van Audi

De nep-uitlaten van Audi kon echt, kreeg Audi te horen. Gelukkig doen ze er wat aan!

Wij autoliefhebbers zijn op zich niet zo heel erg moeilijk. Als Alfa Romeo gewoon elk jaar een achterwielaangedreven sedan met Busso-motor levert, zijn wij blij. Het enige dat we doen is zeuren dat het altijd hetzelfde is. Kijk maar naar Aston Martin, dat 15 jaar lang de mooiste auto’s ter wereld bouwde. De laatste 10 jaar daarvan was er kritiek dat het teveel op elkaar leek…

Maar dat is gewoon kritiek, geen haat. Zoals we altijd zeggen bij Autoblog: “lelijkheid mag, mits het een functie heeft”. Dus een Multipla is juist briljant: lelijk, maar er zit logica achter. De varkensneus van BMW dient geen enkel nut dan alleen aan te geven dat het een nieuw product is. Dat zal dus sneller verouderen.

Maar wat de liefhebbers, puristen en fanboys echt haten, is als iets nep is. Nep-luchtinlaten of ‘C63‘-badges op een auto met een 2.0 motor. Maar wat nog het allerergst is: nep-uitlaten. Bij sommige auto’s zie je een soort chroomstrip die iets van een uitlaat-uiteinde suggereren, als een soort sok in de onderbroek. Je ziet het niet, maar het lijkt erop.

Nep-uitlaten Audi

Nee, wij doelen echt op de échte nep-uitlaten. Diverse Audi’s zijn worden daarom heel erg gehaat. Althans, men haat de uitlaten. Het gaat om de Audi SQ5 en de S-modellen met dieselmotor. Goed nieuws: die nep-uitlaten gaan verdwijnen! Dat komt omdat jullie massaal geklaagd hebben (en de klanten waarschijnlijk ook). Dat meldt een woordvoerder van Audi aan het Britse Auto Express.

nep-uitlaten van Audi

Voor ons is de SQ5 nog enigszins te billijken, daar de vorm iets afwijkt en de strip doorloopt in de bumper naar de andere zijde. Zie dat dan maar als vier sokken in de onderbroeken.

De Audi S6 (bijvoorbeeld) is een complete Kips die uit de gulp hangt, om in die puberale analogie te spreken. De Audi S6 heeft gewoon vier uitlaat-pijpen die nep zijn. Dat zie je direct:

nep-uitlaten van Audi

Opvolgers

Maar de opvolger van de Audi S4 en Audi S5, verwarrend genoeg Audi S5 genaamd, heeft weer ‘hete’ uitlaten. De woordvoerder verklaart dat Audi dit besloten heeft naar aanleiding van de feedback van klanten.

Of aspirant-klanten, wellicht. Er was ook niet echt een reden voor om met die nep-uitlaten in de weer te gaan. Vroeger hadden Audi’s gewoon de uitlaat weggewerkt onder de bumper, later werden ze zichtbaar

De Audi Q5, A7 (opvolger van de A6) en Q7 staan op stapel en die zullen ook een S-versie krijgen. In alle gevallen lijkt het erop dat die ook teruggrijpen naar échte uitlaten.

nep-uitlaten van Audi
A5
A5 Avant
nep-uitlaten van Audi
S5
S5 Avant

Een andere reden om te grijpen naar zichtbare uitlaten, is wellicht om duidelijker te maken wanneer je een Audi met plofmotor (oneven nummers) of Audi met elektromotor (even nummers) van doen hebt.

Saillant detail, het is nog niet helemaal duidelijk of de Audi A8 nu een opvolger met benzine- of elektromotor krijgt. Als Audi de duurzame overstap nog één generatie uitstelt, zal de grote limousine zich als Audi A9 identificeren.

Zijn we dan klaar met zeuren? Welnee! Wellicht om te jennen, zien we het vlaggetje van de S-modellen nu ook op de A-modellen. Alsof BMW een ///M-logo op een niet-M plakt. Kan niet.

Via: Auto Express

Ook interessant!

  • Mijn Auto: de Audi S5 Cabrio van Lars
  • Q6 e-tron performance
    BREEK: Audi is nu meer BMW dan BMW
  • Audi Q9
    Audi Q9 wordt BMW X7 concurrent
  • Audi R8
    Audi R8 blijft TOCH nog in productie!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, s5, s6, sq5, uitlaat

Vorig bericht: « Bekende Audi-kleur staat verrassend goed op een Cayenne
Volgend bericht: Video: vraagje, moet je zo over een rotonde rijden? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    17 juli 2024 om 12:23

    Het was dan ook wel héél sneu. Net als die strips in de bumpers die ons aan uitlaten moeten denken. Niet alleen bij de SQ5, de gemiddelde Golf 8 heeft er ook last van, net als diverse Mercedes modellen. Overigens vind ik 4 ‘echte’ uitlaten op een Golf R, Audi S3 of A45 ook een beetje sneu.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      17 juli 2024 om 12:40

      Ik ben er ook geen fan van, 4 pijpen op een 4 pitter, terwijl een 1000pk supra het schijnbaar met 1 pijpie af kan. Maar goed, ze zijn in ieder geval nog echt.

      Persoonlijk vind ik 1 pijp links, 1 pijp rechts, niet te gek, gewoon subtiel, het allermooist. Zoiets bijvoorbeeld, bij de laatste echt mooie BMW:
      https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/bmw-3-series-coupe-21.jpg

      Login om te reageren
      • Trojan zegt

        17 juli 2024 om 12:49

        Inderdaad en ik vind dat een dubbele uitlaat nog steeds wel alleen voorbehouden zou moeten zijn aan de wat meer potente uitvoeringen. Het was mooi toen BMW daar nog echt principes in had. Bij de BMW’s uit het tijdperk van je foto hadden alle 4 cilinders alleen uitlaatjes links en pas vanaf de 6 cilinders kreeg je de uitlaten links en rechts; dan zag je meteen dat je met een dikke uitvoering te maken had. Nu krijg je op je 316i en je 220i active-tourer al de uitlaten zoals op de foto en zegt het helemaal niks meer.

        Login om te reageren
        • b00st zegt

          17 juli 2024 om 13:53

          Ook niet helemaal. De E9x 325d was een 6-cil diesel met een dubbele uitlaat aan de linkerkant. Alle modellen daar onder hadden een enkele uitlaat dacht ik.

          Login om te reageren
          • Trojan zegt

            17 juli 2024 om 15:50

            Da’s waar, ging om benzine inderdaad.

            Login om te reageren
        • Jurgen zegt

          17 juli 2024 om 16:32

          Het ergste is dat BMW nu ook de M light versies met de B motoren te voorzien van 4 pijpen, was tot voor kort voorbehouden aan de echte M versies met de S motoren, voorbeeld de X1 M35 en M135

          Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        17 juli 2024 om 13:26

        Mijn idee: https://www.autoblog.nl/spot/2024/03/alfa-romeo-159-2-0-jtdm

        Login om te reageren
  2. julian06 zegt

    17 juli 2024 om 12:27

    Waar zijn mijn credits voor de foto’s van de S63? ;)

    Login om te reageren
    • julian06 zegt

      17 juli 2024 om 13:25

      Autocorrectie maakt van S6 S63 ;)

      Login om te reageren
  3. Johanneke zegt

    17 juli 2024 om 12:38

    In de winter ziet het er ook zo zielig uit. Enorme stortkokers die uitlaten voor moeten stellen links en rechts op de auto, en dan zie je linksonder de bumper een beetje room wegkomen. Mercedes en Seat hadden er ook een handje van, met plastic pijpjes van een paar cm diep. En soms zie je zelfs een Peugeot rijden met bizarre kokers. Best beschamend.

    Sowieso hebben veel crossovers tegenwoordig neppe uitlaten, neppe skidplates, neppe diffusers. En schijnbaar verkoopt dat op je opel mokka 1.2

    Login om te reageren
    • Batterijlikker zegt

      17 juli 2024 om 12:59

      Die room komt vast van de boterzachte aandrijflijn.

      Login om te reageren
  4. okdoei zegt

    17 juli 2024 om 12:58

    -edit: wij ook! –

    Login om te reageren
  5. marh zegt

    17 juli 2024 om 13:15

    Bij Porsche mag je €3000,- extra aftikken voor 4 echte sportpijpen.

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    17 juli 2024 om 13:28

    Zo jammer. Ik vind dat uitlaatgestaar maar raar en dus fantastisch dat fabrikanten nep uitlaten monteren om de niet scherp ziende uitlaatstaarders te plezieren en de veel te nauwkeurig starende figuren te jennen.

    Login om te reageren
  7. cjdg zegt

    17 juli 2024 om 13:44

    -edit: dank u! –

    Verder ben ik dolgelukkig dat Audi afstapt van die achterlijke nep uitlaten.

    Login om te reageren
  8. ffw88 zegt

    17 juli 2024 om 13:52

    -edit: dankjewel! Is aangepast! –

    Login om te reageren
  9. e38ossie zegt

    17 juli 2024 om 13:58

    De uitlaten van een BMW Z8 al eens goed bekeken?

    Login om te reageren
  10. Gulli zegt

    17 juli 2024 om 14:18

    Los van het feit dat ik het een hele mooie update vind in de A4-A5 lijn, moet ik wel toegeven dat sinds ik de comment van een van de andere reaguurders heb gelezen niet meer kan ont-zien dat de achterkant een beetje op een Peugeot lijkt :D

    Login om te reageren
  11. watchhok zegt

    17 juli 2024 om 15:13

    Mijn c63s estate heeft ook nepuitlaten..

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      17 juli 2024 om 21:22

      Met jou heb ik dus geen medelijden 😂

      Login om te reageren
  12. Trojan zegt

    17 juli 2024 om 16:29

    Ik vind het al geen gezicht als je van die grote, rechthoekige stortkokers links en rechts ziet, met daarin een klein, rond pijpje wat dan de werkelijke uitlaat is. Als je daar achter rijdt ziet dat er al behoorlijk koddig uit. Wat Audi presteert met die totale nep-uitlaten vind ik lachwekkend slecht. Bizar dat dat daar serieus door de ballotage-commissie is gekomen.

    Login om te reageren
  13. madmarky zegt

    17 juli 2024 om 17:00

    “Alsof BMW een ///M-logo op een niet-M plakt. Kan niet. ”

    *proest*
    Nee het kan inderdaad niet, maar na die M135 van twee weken terug hou ik er maar over op.

    Login om te reageren
  14. Andreivierfunf zegt

    18 juli 2024 om 07:10

    We moeten terug naar duidelijkheid:
    1 pijpje = normaal model
    2 pijpjes aan 1 kant = sneller model
    1 pijpje links, 1 pijpje rechts = snel model
    2 pijpjes links, 2 pijpjes rechts = minimaal V8/ of een jaren negentig foute porno Mercedes

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 juli 2024 om 07:51

      En waar is dat precies goed voor?

      Login om te reageren
    • Jurgen zegt

      18 juli 2024 om 22:59

      Ik ben best blij met 2 links/ 2 rechts, is maar een 6 cilinder, maar toch🆗

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North