• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Justin Bieber wil Fisker redden

Auteur: ricardo, gepost 3 mei 2013 om 09:02 – 51 Reacties

" title=


Het bezitten van één Fisker Karma is niet genoeg, nee, Justin Bieber wil het bedrijf.

Fisker zit in zwaar weer en zoekt nog altijd naar een partij die een meerderheidsbelang wil nemen in de bouwer van elektrische auto’s met range-extender. Geld uit China, of van geïnteresseerde partijen uit de Verenigde Staten, het kan nog alle kanten opgaan. Maar deze optie zagen we persoonlijk niet aankomen: Fisker Karma-rijder en zanger van de teksten als Baby, baby, baby ooh! Like baby, baby, baby noo! Like baby, baby, baby oh! Justin Bieber wil niet dat het bedrijf verdwijnt en heeft zijn management daarom opdracht gegeven om te kijken of hij een zak met geld naar Anaheim kan sturen.

Iemand heeft de 19-jarige YouTube-ster namelijk verteld dat de volgende Fisker een soort batmobiel wordt, daarnaast is hij bang reparatie en onderhoud aan zijn felchromen Karma bemoeilijkt wordt als er straks wellicht geen Fisker meer bestaat.

The Sun kreeg van een bron te horen:

“He’s asked his assistants to keep him updated and wants to chip in to a rescue package, even though his team don’t want him to invest unwisely.”

Wel, het bedrijf lijkt hiermee gered. Endorsement van Bieber en je productie wordt automatisch door een legioen van 15-jarige gilmeisjes gekocht. We hadden niet gedacht dat de redding van Fisker zó makkelijk was. (via contactmusic.com)

Arme Henrik.

Ook interessant!

  • Karma GS-6
    Karma GS-6 is nog altijd een Tesla-killer
  • Zo is de Rolls-Royce van Justin Bieber tot stand gekomen
  • Ook de paus gaat elektrisch
  • Karma GS-6
    Raad eens welke auto wéér een nieuwe versie krijgt?

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Fisker, Hybride, justin-bieber, karma, plug-in

Vorig bericht: « ‘Aston Martin V12 Vantage met pensioen’
Volgend bericht: Eindelijk. Een Bugatti Veyron op ADV.1-velgen [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. EB zegt

    3 mei 2013 om 09:07

    Als het hiermee gered is. Maakt het niet zo uit waar het geld vandaan komt.

    Login om te reageren
    • KUYL zegt

      3 mei 2013 om 10:02

      @EB: Van mij hoeft niemand ze te redden, laat maar lekker failliet gaan. Hebben we tenminste een mooi chassis plus nog mooier carosserie waar dan een geniale motor in gehengeld kan worden, zo voor het opkopen. Ik stel voor GM LS9, BMW S65 Jaguar AJ133 of mercedes M159. Of misschien verdient deze zelfs wel een V12. Nog bijkomend voordeel is dat ze dan ook gelijk af zijn van het loodzware accupakket.

      Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        3 mei 2013 om 10:27

        @KUYL: moet een BMW s70/2 in, al het andere is niet goed genoeg, met een 6 versnelling Getrag aub.

        Login om te reageren
        • KUYL zegt

          3 mei 2013 om 11:22

          @undifined1: Haha ja dat zou wel erg mooi zijn. Mijn voorbeelden komen al amper door nieuwe en aankomende emissie eisen maar een S70/2 al helemaal niet. Dan maar een wet die dat blok vrijwaard van emissie eisen. Ik zeg met ze allen naar BMW en de EU!!

          Login om te reageren
          • undifined1 zegt

            3 mei 2013 om 11:49

            @KUYL: Haha goed plan, en anders moeten ze er maar een Eco plus stand op zetten waarin de testcyclus gereden kan worden, maar waarin de motor niet meer dan 2000 toeren maakt. :-D

            Login om te reageren
      • RazorHead zegt

        3 mei 2013 om 13:45

        @KUYL:
        ja en daardoor is het nog onbetaalbaarder.. laat dus maar zoals hij is

        Login om te reageren
        • KUYL zegt

          3 mei 2013 om 14:45

          @RazorHead: In nederland door CO2 regels misschien maar kostprijs van een massa geproduceerde verbrandingsmotor is altijd nog lager dan een accupakket + electromotor + kleine benzinemotor, veel lager zelfs.

          Login om te reageren
      • van Binsbergen zegt

        3 mei 2013 om 13:47

        @KUYL: LS7 is mooier

        Login om te reageren
        • KUYL zegt

          3 mei 2013 om 14:46

          @henkspank: Jup mee eens, al zou een LS9 of A beter bij de auto passen. LS7 toch meer hardcore.

          Login om te reageren
  2. driftkicker zegt

    3 mei 2013 om 09:12

    Ik vind dit geen lelijke auto, maar ik vind voor die prijs de specs zwaar tegenvallen. Ik ben echt geen Audi fan, maar doen mij dan toch maar een RS4 of zo.

    Login om te reageren
    • sjun zegt

      3 mei 2013 om 09:26

      @driftkicker: Grappige keuze, heb ik wel een relevante foto bij;
      https://www.dropbox.com/s/o4p6a89djs5j8xs/oprit.jpg

      Login om te reageren
      • driftkicker zegt

        3 mei 2013 om 11:33

        @sjun: De Audi was de eerste die me te binnen schoot als praktische 4-zitter met veel paardjes voor een vergelijkbare prijs.

        Login om te reageren
  3. mannetje zegt

    3 mei 2013 om 09:18

    Update:
    In the latest news trending the topic of Justin believing to buy himself into the Fisker company, he said:

    Well uh, you know, swag, ehh the Fisker just gets me most of the boys, little gay kids are not triggerd by a Ferrari anymore these days..
    It needs to be electric, Anne Frank would have loved it to be electric. #Belieber#gayy#Faggot#Fisker#

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      3 mei 2013 om 09:25

      @mannetje: stoere taal hoor. Kijk maar uit dat je geen pak slaag krijgt van je mamma.

      Nu weer opletten in de klas dan verdien je later ook veel centjes.

      Login om te reageren
      • atteh zegt

        3 mei 2013 om 09:42

        @mannetje toch, kijk wat je nu doet, je hebt een Bierer-fan tegen zijn schenen geschopt! Kan toch niet hè? Nu zit deze jongen in een hoekje te huilen door jouw taalgebruik, kan niet hè, ga je schamen!

        Login om te reageren
      • flin95 zegt

        3 mei 2013 om 19:00

        @eklasse: YOLO am right? Sommige mensen zijn té serieus. Straks weer lekker GTST kijken met t vrouwtje, dag in dag uit.

        Login om te reageren
        • eklasse zegt

          3 mei 2013 om 19:32

          @flin95: veel plezier!

          Login om te reageren
  4. ttcate2 zegt

    3 mei 2013 om 09:24

    Mijn respect als hij schijt heeft aan z’n management en het gewoon doet!

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      3 mei 2013 om 10:14

      @ttcate2: Waarom is schijt hebben aan je management en geld verbranden goed dan?

      Login om te reageren
  5. undifined1 zegt

    3 mei 2013 om 09:28

    Ziet er prima uit zon Fisker, er had alleen gewoon een 6 liter V12 in moeten zitten.

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      3 mei 2013 om 10:10

      @undifined1:

      Exact mijn idee! Maar er was toch een bedrijf dat Fisker-chassis opkocht en er een dikke V8 in plantte? Het front van die auto was wel wat gewijzigd…

      Login om te reageren
  6. bh911 zegt

    3 mei 2013 om 09:36

    Over Batman gesproken…. die Fisker doet me met zijn ‘smile’ aan de Joker denken. Kan de voorkant toch niet echt mooi vinden.

    Login om te reageren
  7. kickass zegt

    3 mei 2013 om 09:37

    Doet JB toch iets goed. Als Fisker hiermee gered wordt, vindt ik het prima.

    Login om te reageren
  8. Stefje zegt

    3 mei 2013 om 09:38

    Like als je de songtekst in Justin’s irritante stem in je hoofd hoorde! ;)

    Login om te reageren
  9. VeniVidiVici zegt

    3 mei 2013 om 09:39

    Ik zeg DOEN! Fisker gered, Justin ten onder! De gevolgen van je handeling(en), dat is Karma.

    Login om te reageren
  10. gregorius zegt

    3 mei 2013 om 09:40

    Win – Win situate!
    Of Fisker is echt gered; wat alleen maar prima is. Kom nog maar met een model of 6.
    En als Fisker alsnog failliet dan kost het deze gek ten minste een hoop geld!

    Login om te reageren
  11. JagID3Merc zegt

    3 mei 2013 om 09:51

    Wellicht dat Henrik zelf weer terugkeert als het bedrijf een doorstart heeft gemaakt.

    Login om te reageren
  12. replicant zegt

    3 mei 2013 om 10:01

    Thumbs up for Bieber!

    Login om te reageren
  13. pieter-jan_catteeuw zegt

    3 mei 2013 om 10:05

    Het concept heeft wel nut (en fisker bezit nu eventueel enkele belangrijke patenten die eventueel op lange termijn meer waard zijn dan de tastbare bezittingen vh bedrijf – edit: volgens wiki is fisker zowiezo een intellectueel bedrijf dat alles outsourced) maar de auto is in mijn compleet ononderbouwde opinie nog flawed – zonder karma 2.0 is het bedrijf gedoemd

    ten eerste moeten ze een les van Tesla leren qua het opbergen van de batterijen – goedkoper – het interieur vind ik een beetje “engelse shedbuilder” qua uitzicht en veel te krap door de batterijen

    als batterijen beter worden zal de range extender minder nuttig zijn – volledig elektrische autos gaan genoeg zap kunnen opslaan voor de meeste gelegenheden en snel en praktisch kunnen opladen – dus blijf je met voertuigen die bedoeld zijn om langduring te rijden zonder herladen

    ik denk dan aan:
    taxis
    autobussen
    boten
    vliegtuigen
    …massa transport – recreationeel – publiek maw – hoewel fisker een luxe bouwer is momenteel

    de motor is gewoon een generator en dat is wel interresant – als je zo’n aandrijving in een motorhome steekt bijvoorbeeld dan kan je praktisch off-grid toeren
    of zo’n vrachtwagen die in een podium veranderd – zulk soort toestand – die slepen meestal nog een generator mee maar met een fisker aandrijving heb je zowiezo een generator mee
    delivery van die soms ver moeten – soms traag door de stad – soms hun producten moeten koelen

    omdat het gewoon een full elektrische auto is met een generator kan je ook kiezen wat voor generator erin zit – zou het bvb niet slimmer zijn om een zelfonbrandingsmotor te gebruiken – aardgas – … misschien een wankelmotor of dergelijk

    voertuigen die soms elektrisch soms verbrandings moeten zijn – zoals: voertuigen die lange afstanden moeten afleggen maar ook binnen gebouwen rijden – een vrachtwagen in de file zal met een electrische aandrijving effecienter werken

    moest ik één product kiezen om Fisker te redden: hmmm….

    commercieel voertuig in de zin van een vw transporter – bedrijven kunnen dan de voordelen van elektrisch meenemen (eigen energie opwekken – milieu – effecientie – olieprijzen) zonder het risico stil te vallen

    best doen ze dit in cooperatie met een bestaande fabriek – naam?
    Fisker Gamma?

    als ze inderdaad hun productie vrijwel volledig outsourcen dan zou het gemakkelijk moeten zijn om over te schakelen van luxe naar bedrijfsvoertuigen

    ideetje: waarom geen batterijen steken in een traditionele vrachtwagen trailer voor elektrische assistentie – handig in het verkeer en je kan hem ook zonder trekker verplaatsen wat bedrijven soms tijd en moeite zal besparen

    misschien kunnen ze “het platform” ontwikkelen – waarop andere bedrijven dan hun carroserie op bouwen – van pickups naar FedEx vans naar motorhomes

    het eerste wat ik zou willen zie:
    een auto-transporter (takelwagen) die elektrisch kan rijden in de stad en voertuigen in een parkeerplaats afzetten zonder ze op te starten of veel tijd te verliezen met preparaties
    want voor mij persoonlijk is autodelen de toekomst en daarvoor moet je op een effeciente manier auto kunnen leveren

    Ik verkies de Tesla boven de Karma 100% qua praktische elektrische luxe sedan – dus voor mij persoonlijk kan ik me niet inbeelden dat Fisker met de Karma zal overleven

    diesel generator – ladderframe – misschien een boxermotor met een variabel aantal cylinders voor verschillende toepassingen en laag profiel…

    ter promotie van het Fisker Gamma chassis kan Fisker zelf (de man dan) een one off custom landjacht (motorhome) ofzo ontwerpen

    hybride transportvoertuigen zijn een waarschijnlijke evolutie en Fisker is de waarschijnlijke eigenaar van het soort aandrijving dat erin zal gaan

    als ze dit doen dan is het nu een geweldig moment op aandelen te kopen – tenzij ik aan het zeveren ben

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      3 mei 2013 om 12:21

      @pieter-jan_catteeuw: “als ze dit doen dan is het nu een geweldig moment op aandelen te kopen – tenzij ik aan het zeveren ben”

      Ja, je bent aan het zeveren. Aandelen kopen in de electro-autoindustrie? Niet verstandig.
      Ik zou zeggen: ‘Don’t believe the hype’. Zolang die electrobarges nog zo ontzettend veel duurder blijven dan hun fossiele brandstof tegenhangers(en dat blijven ze nog heel lang) is het niet verstandig geld te verspillen aan deze branche. Laat dat maar over aan onze overheden…

      Login om te reageren
      • blackmore zegt

        3 mei 2013 om 22:48

        @lemans96: Enkele decennia geleden riep men ook zo “dat er op heel de wereld een vijftigtal computers zouden zijn”…

        Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      4 mei 2013 om 18:42

      @pieter-jan_catteeuw: *Scrollt naar beneden* Waarom zo lang? Niemand neemt de tijd om jouw comment te lezen zo…

      Login om te reageren
  14. Frankypanky zegt

    3 mei 2013 om 10:08

    “Justin Bieber wil Fikser redden”

    Hm, iets zegt mij dat Bieber is overgestapt van wiet naar cocaïne?! En af en toe LSD, misschien?

    Login om te reageren
  15. jobh zegt

    3 mei 2013 om 10:09

    dat is een domme actie, het probleem van fisker is dat ze 2 aandrijflijnen in 1 auto stoppen. daardoor heb je het vermogen van 1 aandrijflijn maar heb je wel het gewicht en de beperkte binnen ruimte van 2 aandrijflijnen. Ik denk niet dat fisker ooit een succes wordt, hoe mooi ze ook zijn en hoeveel geld je er ook in pompt

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      3 mei 2013 om 12:24

      @jobh: De GM motor is puur ingericht als aggregaat, met andere woorden, hij heeft zelf geen link met de wielen. Wekt puur stroom op voor de accu’s.

      Login om te reageren
      • jobh zegt

        3 mei 2013 om 13:10

        @RudyV: maar t is wel een motor die in sommige auto’s wordt gebruikt als enige aandrijflijn

        Login om te reageren
  16. bazzelijn zegt

    3 mei 2013 om 10:14

    Als dit waar is en het lukt neem ik al het vervelende terug wat ik ooit over die
    jongen heb gezegd.

    Login om te reageren
  17. jayk zegt

    3 mei 2013 om 10:56

    Laat het liever eervol dood gaan dan dat bieber er in investeert

    Login om te reageren
  18. driftkicker zegt

    3 mei 2013 om 11:40

    Pff, investeer beter in Saab. Die maakten tenminste leuke motoren. Als ze de accu’s, de tweede aandrijving, de generator en de elektromotoren uit die Fisker halen wordt die meteen een stuk lichter, sneller, zuiniger en interessanter.

    Login om te reageren
  19. potver7 zegt

    3 mei 2013 om 12:03

    Next model: de Fisker Belieber

    Login om te reageren
  20. Esprit_de_Flandre zegt

    3 mei 2013 om 12:32

    De jongen heeft een passie voor speciale auto’s, en hij heeft het geld om die passie in de praktijk te brengen. Wie kan daar nu negatief over doen?

    Of het een goeie zet is, das een andere vraag. Maar niemand hier (nee, niemand, jij ook niet) weet het antwoord daarop…

    Login om te reageren
  21. barrrry zegt

    3 mei 2013 om 12:57

    Hopen maar dat het monotone toontje zodra je de sleutel in het contact steekt nu vervangen wordt door ”oh babe” in 128kbps mp3 kwaliteit.

    Login om te reageren
  22. robert110 zegt

    3 mei 2013 om 12:58

    Ha heb ik weer wat om mijn maat beetje mee te plagen (niet pesten maar PLAGEN)
    Gozer is helemaal weg van Fisker enwil van geen ander merk horen, probeer Fisker altijd helemaal zwart te maken als hij in de buurt is.

    Maar even mijn echte mening
    Als het zo graag een merk wil kopen moet het het zeker doen. Ik heb altijd mijn twijfels gehad bij elektrische auto’s maar goed zo hadden ze vroeger vas het zelfde bij de verbrandingsmotor. De ontwikkelingen zijn er en we zullen het gewoon nog een tijdje moeten aankijken. Het is goed dat dit soort bedrijven een beetje blijven bestaan zo dat de ontwikkelingen niet vertragen of stil gaan liggen. Al ben ik wel benieuwd wat voor soort auto’s er gaan komen met zo’n eigenaar.

    Login om te reageren
    • barrrry zegt

      3 mei 2013 om 13:33

      @robert110: Ik denk dat overheden in de hand hebben of dergelijke bedrijven vertraging oplopen in ontwikkelingen, of geheel de spreekwoordelijke, doch letterlijke stekker eruit trekken. Het is namelijk zo dat overheden bepalen wat fiscaal gezien de trend wordt.

      Zodra brandstof vervoer alleen nog voor de elite is weggelegd en elektrisch rijden wordt ECHT aantrekkelijk, dan schieten de innovatieve bedrijven als paddenstoelen uit de grond.

      Login om te reageren
  23. toyotafortuner zegt

    3 mei 2013 om 14:01

    Nou voor één keer, ÉÉN KEER, hou ik mijn mening over hem in. Doe het. Help Fisker!

    Login om te reageren
  24. schellekens006 zegt

    3 mei 2013 om 14:01

    Wat kost dat dan fisker redden?

    Login om te reageren
  25. ferrarifan1991 zegt

    3 mei 2013 om 14:30

    Hij doet maar geld genoeg zeker ?

    Login om te reageren
  26. oskaar7 zegt

    3 mei 2013 om 15:00

    Ja als Fisker maar niet verdwijnt!

    Login om te reageren
  27. ropbp zegt

    3 mei 2013 om 15:31

    Wat een onzin. Fisker redt het niet met die elektrische zooi, dus weg ermee. In elektrische auto’s geloven, is ongeveer hetzelfde als je gelooft dat Sinterklaas nog bestaat (en voor degene jonger dan ca. 8 jaar: hij bestaat NIET!!!)

    Login om te reageren
  28. xilver zegt

    3 mei 2013 om 20:02

    Kan me eerlijk gezegd weinig boeien… zowel die knul als die firma…

    Login om te reageren
  29. hilhorst zegt

    23 mei 2013 om 07:35

    is zeer positief, laat hem zijn geld in deze mooie modellenreeks investeren, elektrisch zal op termijn toch winnen van alle andere brandstoffen!!!
    wie hier negatief in is, handelt typisch nederlands, waar afgunst en negativiteit aan de orde van de dag is, waardoor de economie ook niet herstelt!
    positief denken maakt je dag beter, al kan het nog zo moeilijk zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North