• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: BMW Z4 vs Audi TT

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 september 2010 om 15:00 – 143 Reacties

Z4 vs TT

Vandaag gaan we een vergelijk aan tussen een tweetal open tweezitters. Het einde van de zomer nadert met rasse schreden, maar met een beetje mazzel kunnen we af en toe nog eens een middagje met open dak rondtouren, nog voordat het hele interieur volregent met felgekleurde boomblaadjes.

De twee lijdende voorwerpen van vandaag zijn afkomstig uit de stallen van respectievelijk München (BMW) en Ingolstadt (Audi). Deze twee plaatsen liggen op een half uur afstand van elkaar, maar de rivaliteit tussen de merken is er niet minder om.

Laten we beginnen met de BMW: in 2009 introduceerde het merk de tweede generatie van de Z4. Qua design werd gebroken met de traditie van de eerste generatie. Waar deze gekenmerkt werd door een hoekig lijnenspel, had de tweede generatie veel rondere vormen. Dit deed veel vrouwelijker aan, en wellicht kwam dat ook doordat deze generatie van buiten en binnen door een tweetal vrouwen was uitgetekend.
Het motorenpalet strekte zich uit van de sDrive23i (204 pk) tot en met de sDrive35i (306 pk). De lichtste Z4 sprint hiermee in 6,6 seconden naar de 100, de sDrive35i klaart de klus in 5,2 seconden. Ondertussen is er echter ook een sDrive35is, als soort van pleister op de wond voor het niet verschijnen van een Z4 M. De zwaarste Z4 levert een vermogen van…precies: 340 pk. Zoals het BMW betaamt heeft elke variant achterwielaandrijving, voor de puristen een must bij sportieve tweezitters.

Ook Audi heeft momenteel de tweede generatie van zijn rappe tweezitter op de weg rondrijden. De eerste generatie had juist geen gebrek aan ronde vormen, het was een en al rond. Bij de nieuwe generatie werden deze ronde vormen doorgezet, en medio 2010 kreeg het model nog eens een facelift (inclusief ledjes), waardoor het er weer helemaal up to date bijstond.
De lichtste variant is de 2.0 TFSI met 211 pk, en deze is, evenals de Z4 sDrive23i, voor net iets minder dan 50.000 euro te verkrijgen. De pk’s van de Audi echter gaan via de voorwielen het wegdek op. De dikste Audi, de TT-RS, perst 340 pk uit zijn geblazen vijfpitter. Met een aanschafprijs van 78.500 euro is hij echter wel een flink stuk duurder dan BMW’s sDrive35i (66.150 euro), maar zit hij maar net boven de 76.650 euro die je voor de sDrive35is moet neertellen. Qua topsnelheid is het lood om oud ijzer: alles wat harder kan dan 250, wordt op die snelheid in de kiem gesmoord door de Duitse begrenzers.

Dan nu de hamvraag: welke kies jij? De instappers hebben gelijke prijzen en prestaties, en de topmodellen hebben zo elk hun eigen charmes. Ga je voor achterwielaandrijving of quattro, wordt het een geblazen viercilinder of een atmosferische zescilinder? Is de TT-RS 17.000 euro meer waard dan de sDrive35i, of ga je liever voor de sDrive35is? You decide.


Ook interessant!

  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, BMW, Cabrio, kies-maar, TT, z4

Vorig bericht: « IMSA Murcielago doet 274 km/u in Oostenrijk
Volgend bericht: WTF?! Poetin in een Lada door Siberië »

Lees Interacties

Reacties

  1. Doewap zegt

    10 september 2010 om 15:14

    Makkie: Z4

    Login om te reageren
  2. Punk zegt

    10 september 2010 om 15:15

    Makkie: Z4

    Login om te reageren
  3. ed zegt

    10 september 2010 om 15:16

    beamer

    Login om te reageren
  4. Mert zegt

    10 september 2010 om 15:16

    Hmm kvind ze allebei niet super maar doe dan toch maar de TT RS

    Login om te reageren
  5. MRStephan zegt

    10 september 2010 om 15:16

    Een Nissan 370Z uiteraard!

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      10 september 2010 om 15:55

      @MRStephan: Moeilijk hé kiezen/ lezen.

      OT: doe mij maar de TT. Minder schreeuwerig en mooier vorm gegeven. Owja en omdat iedereen hier al een Z4 kiest. Vinden mensen hem dan echt zo mooi of zijn mensen hier niet zo zelfdenkend?

      Login om te reageren
      • Vreddy_B zegt

        10 september 2010 om 15:57

        @911GT2: Ik ben zelfdenkend, en vind hem mooier dan de TT. Dus ik kies ook de Z4.

        Login om te reageren
      • Merry zegt

        10 september 2010 om 15:58

        @911GT2: nee niet iedereen is blind…

        Login om te reageren
  6. OJ zegt

    10 september 2010 om 15:17

    De TT-RS is toch niet te vergelijken met die 35i??

    Login om te reageren
  7. Benois zegt

    10 september 2010 om 15:17

    Z4, omdat ie moderner oogt, ik denk spannender rijdt en stiekem omdat ie mooier is.

    De TT klinkt weer super met de 5 cilinder en ziet er leuk uit met die spoiler achterop maar is gewoon niet mijn auto.

    Login om te reageren
  8. ed zegt

    10 september 2010 om 15:17

    zijn er uberhaupt wel kappers die autoblog lezen? anders wordt de uitslag wel heel eenzijdig

    Login om te reageren
  9. paulusrx7 zegt

    10 september 2010 om 15:17

    z4 fraaier, gewoon zoals het hoort achterwiel aandrijving en het is geen audi
    maar liever een 370z of een s2000

    Login om te reageren
  10. M3Power79 zegt

    10 september 2010 om 15:18

    Doe mij maar een Z4 3.5is, 340 pk’s op de achterwielen met DKG bak! Onlangs op cursus zelf met gereden en is werkelijk fenomenaal. Op papier “slechts” even snel als M3 DKG ( 4,8 tot 100 ) maar voelt veel krachtiger aan als die laatste!

    Login om te reageren
  11. Philip zegt

    10 september 2010 om 15:19

    Z4…

    Of als het een TT moet zijn, de RS.

    Login om te reageren
  12. HJS zegt

    10 september 2010 om 15:19

    Z4 ajb, inpakken hoeft niet, ik neem m zo mee.

    Login om te reageren
  13. HJS zegt

    10 september 2010 om 15:21

    Wel de sDrive35is uiteraard!

    Login om te reageren
  14. Torsten787 zegt

    10 september 2010 om 15:23

    Z4 en dan maakt de motor niet zoveel uit;)

    Login om te reageren
  15. dakloos zegt

    10 september 2010 om 15:23

    Z4 in alle gevallen.

    Login om te reageren
  16. Geert Schoots zegt

    10 september 2010 om 15:24

    Ik kies voor de Audi TT Steppenwolf:

    Login om te reageren
  17. martinus zegt

    10 september 2010 om 15:25

    De nieuwe Z4.
    heerlijke neus. Mooie grote motorkap.
    je zit lekker dicht op de achterwielen.
    Dus je voelt jezelf ook nog een beetje sportief rijden.
    In de audi zit je op meest neutrale comfortabele positie, midden tussen de wielen. En dat is jammer voor een zondag’s autotje.

    Login om te reageren
  18. KaCh1ng zegt

    10 september 2010 om 15:25

    Z4 , omdat het een roadster met hardtop is, de audi TT RS niet :(

    Login om te reageren
  19. Jurrian zegt

    10 september 2010 om 15:26

    waarom niet zoiets?
    http://www.snappoll.com/poll/341002.php

    Z4 voor mij, achterwielaandrijving, stuk mooier in mijn ogen en die lekkere zescilinders!

    Login om te reageren
  20. Geert Schoots zegt

    10 september 2010 om 15:26

    Login om te reageren
  21. doka zegt

    10 september 2010 om 15:27

    Audi TT natuurlijk

    Login om te reageren
  22. RALM zegt

    10 september 2010 om 15:29

    Uhm, is dit serieus een vraag?Z4 natuurlijk!Tenminste,als je verstand van autorijden hebt;)

    Login om te reageren
  23. lars zegt

    10 september 2010 om 15:31

    allebij duits en saai

    Login om te reageren
  24. Fout zegt

    10 september 2010 om 15:33

    Z4 aub, ongelooflijke mooie wagen en heerlijke 6-in-lijn’s

    Login om te reageren
  25. Alwood zegt

    10 september 2010 om 15:33

    whoa, een vrouwen- of kappersauto, geweldige keuzes! ;) Aan de ene kant wil ik dan toch wel kunnen driften, aan de andere kant is de vijfcilinder een véél leukere motor. TT-RS dan maar, hoewel ik mijn geld er niet aan uit zou geven :)

    Login om te reageren
  26. LJ zegt

    10 september 2010 om 15:35

    Z4… TT is erg gaaf en zeker de 2.0 liter TFSI rijdt heerlijk..echt heerlijk.. maar een Z4 rijdt beter..(en is nog mooier ook..)

    Login om te reageren
  27. ardonjr zegt

    10 september 2010 om 15:41

    TT. heb ik laatst in mogen rijden (een simpele TT Cabrio 2.0 TFSI) maar mijn god wat rijdt zo’n ding lekker..
    Misschien een wat trage schakelbak maar dan nemen we toch lekker de handbak!

    Login om te reageren
  28. Ruben00 zegt

    10 september 2010 om 15:42

    Ben geen BMW fan maar toch zal ik de Z4 kiezen.
    Leuk geschreven trouwens.

    Login om te reageren
  29. DavidZ zegt

    10 september 2010 om 15:43

    Was net voor iets te bestellen bij de BMW dealer, twee nieuwe Z4’s in donkere kleuren gezien. Ik ben geen fan van deze categorie auto’s, maar ’t overtrof mijn verwachtingen: niet zo nichterig/vrouwenauto-achtig als je meestal in dit segment ziet. Lange neus, breed, laag, heel acceptabele vormgeving.

    TT vind ik niet overtuigen, al is de huidige generatie minder erg dan de eerste versie.

    Login om te reageren
  30. RickB zegt

    10 september 2010 om 15:45

    Audi TT.

    Login om te reageren
  31. Alfaxa zegt

    10 september 2010 om 15:45

    Is niet eens een keuze, Z4 natuurlijk!

    Login om te reageren
  32. Pjotr zegt

    10 september 2010 om 15:51

    Z4: achterwielaandrijving. Iets anders wil je in zo’n auto niet!

    Login om te reageren
  33. JPM zegt

    10 september 2010 om 15:51

    Op een enkele die-hard fan na zegt iedereen hier Z4, maar goed wat de Z4 betreft is het waarschijnlijk ook de beste cabrio die er bestaat. Tegenwoordig ook nog eens een van de mooiste.

    Login om te reageren
  34. Merry zegt

    10 september 2010 om 15:53

    er bestaan meer auto’s dan Duitse auto’s of ander VAG producten hoor…

    En dan liever de Z4.

    Login om te reageren
  35. jack_abarth zegt

    10 september 2010 om 15:55

    Z4, en bij een fatsoenlijke keuze Toyota Supra Targa.

    Login om te reageren
  36. brenn.. zegt

    10 september 2010 om 15:56

    makkelijk: de TT

    Login om te reageren
  37. janklaassen zegt

    10 september 2010 om 15:57

    Zonder twijfel, de Audi TT RS.
    meer geluid, meer verschijning, zie je minder en is bruter en niet zo wijverig vormgegeven als de Z4

    Login om te reageren
  38. Mark zegt

    10 september 2010 om 15:58

    na de vorige z4 en z3 is de nieuwe z4 het vrouwen auto imago zeker ontgroeit. vandaag de dag mag een man ook gezien worden in een z4 terwijl juist de nieuwe is ontworpen door een vrouw. erg mooie auto.

    de TT vind ik eerlijk gezegd naast de S en RS nogsteeds een vrouwen auto.

    verder: altijd een BMW boven de VAG Audi alleen al voor die misplaatste arrogantie van de VAG nerds.

    Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      11 september 2010 om 15:17

      @Mark: zwam.. bmw-nerd

      Login om te reageren
  39. forza! zegt

    10 september 2010 om 16:00

    Z4…everyday.

    Login om te reageren
  40. Hennep zegt

    10 september 2010 om 16:02

    De Bimmer.

    Login om te reageren
  41. TheVeenmeister zegt

    10 september 2010 om 16:05

    Definately de Z4, absoluut de mooiere van de 2!
    Maar de beste??? Dan toch een 430 Scuderia 16M, of in een lagere prijsklasse: de Honda S2000

    Login om te reageren
  42. Macready zegt

    10 september 2010 om 16:10

    Audi heeft duidelijk wel begrepen waar we naar toe moeten door gewicht te besparen bij de huidige TT (t.o.v. de vorige), daar waar BMW in dat opzicht nog steeds de plank finaal mis slaat(flink zwaarder geworden t.o.v. vorige model).
    En ondanks dat ik de BMW er gelikter uit vind zien, zou ik toch kiezen voor de Audi, al was het alleen maar omdat het cabrio rijden mij nooit heeft kunnen grijpen.
    Dat gezegd hebbende, zelf zou ik geen van beide merken hebben gekozen.

    Login om te reageren
  43. Freewarefreak zegt

    10 september 2010 om 16:11

    Zonder twijfelen, onmiddelijk doet u mij maar de Z4 aub. Poetsen hoeft niet, doe ik zelf wel.. ;)

    Login om te reageren
  44. NLBUURMAN zegt

    10 september 2010 om 16:14

    de Z4 23i is voor mij fun genoeg, 204 pk is echt genoeg hoor ;)

    Login om te reageren
  45. Idl zegt

    10 september 2010 om 16:16

    Duidelijk de TT. Mooi uitgerust met de 2.0 TFSI Quattro DSG, S line 19 inch, PRo line pakket en dan in het zwart.Maar de lichtste uitvoering is niet de 2.0 T. Deze rol is weggelegd voor de 1.8 T met 160 pk. Of is dat voor het vergelijk?

    Login om te reageren
  46. Johan-SV zegt

    10 september 2010 om 16:17

    de BMW

    Login om te reageren
  47. Elroy zegt

    10 september 2010 om 16:19

    TT ofcourse :D

    Login om te reageren
  48. rick zegt

    10 september 2010 om 16:19

    z4 of je moet een kapper zijn dan een audi titi

    Login om te reageren
  49. Martijnvb zegt

    10 september 2010 om 16:19

    @ardonjr

    Trage schakelbak? Dat moet je even uitleggen. Volgens mij is die DSG (S-Tronic) bak alles behalve traag :o.

    Ik zou in elk geval voor de z4 gaan.

    Login om te reageren
  50. creative zegt

    10 september 2010 om 16:21

    doe mij maar de oude Z4M coupe aub…

    Login om te reageren
  51. CSL zegt

    10 september 2010 om 16:24

    Z4, natuurlijk. Velen malen mooier en eigenlijk krijg je twee auto’s voor je geld.

    Login om te reageren
  52. Wild2Mild zegt

    10 september 2010 om 16:25

    pff makkie hoewel ik hem een beetje te vrouwelijk uit vergeleken met de oude neem ik toch de z4

    Login om te reageren
  53. Wild2Mild zegt

    10 september 2010 om 16:26

    uit vind zien< plz edit.

    Login om te reageren
  54. fant zegt

    10 september 2010 om 16:28

    Z4! Alhoewel ik stiekem de Z3 mooier vind :)

    Login om te reageren
  55. s3 zegt

    10 september 2010 om 16:29

    afgelopen zaterdag in de TT-RS gereden, wat een ongelofelijk bruut apparaat!!! mag dan een kappersauto zijn, maar een coupe is beter dan zo’n gaybriolet!

    Login om te reageren
  56. Wild2Mild zegt

    10 september 2010 om 16:31

    Oja een cabrio cruizer moet gewoon acherwiel aandrijving hebben toch?(sorry voor de vele reacties)

    Login om te reageren
  57. Kyanite zegt

    10 september 2010 om 16:31

    @911GT2
    De meeste die reageren hebben nog niet eens de leeftijd bereikt om het roze papiertje, sorry roze kaartje te behalen. Dus lekker mak als een schaap de rest volgen en kiezen voor BMW.

    Voor mij graag een TT-S 2.0 TFSI Quattro, okay als het dan helemaal moet neem ik ook wel genoegen met de RS-versie.

    Als de keuze nou zo zijn Audi TT of BMW Z1, zou ik toch nog even moeten nadenken welke ik zou kiezen.

    Login om te reageren
  58. HDM zegt

    10 september 2010 om 16:32

    SLK 55 AMG, nieuwe model (niet huidige) is ook prima. Maar van deze… tja. TT-RS of Z4M Coupé….

    …Z4M Coupé dan maar.

    Login om te reageren
  59. Maarten zegt

    10 september 2010 om 16:34

    De Z4 natuurlijk. Die TT is echt leijk

    Login om te reageren
  60. CS zegt

    10 september 2010 om 16:35

    De Z4 in het donkerblauw metallic en wit lerenbekleding please!

    Login om te reageren
  61. Lelijk eendje zegt

    10 september 2010 om 16:40

    De vorige Z4 met de TT-RS!!!

    Login om te reageren
  62. raoulkroes zegt

    10 september 2010 om 16:49

    Z4!!!

    Login om te reageren
  63. GTR zegt

    10 september 2010 om 16:52

    is het geen Z4M, is het geen TT-RS. dan hoef ik geen van beide! en waren ze dat wel, doe dan maar de TT-RS!

    Login om te reageren
  64. Msport zegt

    10 september 2010 om 16:53

    De Z4 natuurlijk, achterwielaandrijving zoals het hoort en veel meer auto voor je geld. Die voorwieltrekkende Audi-meuk met de bijpassende ongegronde arrogantie van de berijders komt me sowieso een beetje de neus uit de laatste tijd.

    Login om te reageren
  65. L_u_c zegt

    10 september 2010 om 16:53

    TT RS natuurlijk.. Nooit begrepen wat een man met zo’n wijfig klapdakje moet.. Moet je dan toch BMW rijden spaar dan door voor een echte namelijk, de Z8..

    Login om te reageren
  66. M-lover zegt

    10 september 2010 om 16:56

    Als ik dan toch moet kiezen… nee, ik kan het niet.
    Ben niet zoon roadster fan (de coupé van de Z4 en Z3 kon me wel erg bekoren!!) dus zou ik voor de tt gaan… maar die heeft dan weer FWD, wat ik niet zo leuk vind om te rijden. Geen van beide deze keer :P en anders de Z4 met een vastgelast dakje ;)

    Login om te reageren
  67. M52B28 zegt

    10 september 2010 om 17:02

    Duidelijk: 6 cilinder met achterwielaandrijving graag.

    Login om te reageren
  68. ALI-G zegt

    10 september 2010 om 17:02

    Z4 natuurlijk, veel meer klasse een naar 20 jaar is het nog steeds mooie wagen, Audi’s zijn al naar 2/3 jaar uit de mode

    Login om te reageren
  69. SoFriPa zegt

    10 september 2010 om 17:12

    Lache, uiteraard TT. Beamer maar een misbaksel

    Login om te reageren
  70. Ferraritje zegt

    10 september 2010 om 17:15

    Wij hebben hem al, maar doe maar de Z4 ;)

    Login om te reageren
  71. integralechubasco zegt

    10 september 2010 om 17:20

    fl*kker toch op met die computergestuurde auto’s… doe mij maar ’the real thing’.

    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lgswa143nol1

    Login om te reageren
  72. Jan van Heemsteren zegt

    10 september 2010 om 17:20

    Z4 natuurlijk, ik mot geen VW met een spoiler.

    Login om te reageren
  73. Bumer zegt

    10 september 2010 om 17:26

    Niet moeilijk, gewoon de Z4 :D

    Login om te reageren
  74. Bubba zegt

    10 september 2010 om 17:27

    De TT natuurlijk. 5 pitter met turbo en Quattro :D Beste combo die er is.

    Login om te reageren
  75. topless zegt

    10 september 2010 om 17:33

    De BMW, al vind ik hem niet mooi. Maar met achterwielaandrijving en de lange neus is het meer sportwagen dan die Golf Cabrio.

    @ integralechubasco
    Prima keuze, maar dan moet je wel nog zo’n 10000 per jaar aan onderhoud kunnen spenderen (dit heb ik van een gewaardeerd Ferrari-specialist, dus het is niet overdreven).

    Login om te reageren
  76. Flamingo zegt

    10 september 2010 om 17:34

    de BMW. mooier van binnen en buiten en rijdt volgens mij veel leuker met achterwielaandrijving en sportieve bmwbestuuring + 6 cilinders

    maar het liefst nog die van integralechubasco natuurlijk !
    maar integrale nu weet ik nog niet welke jij van de 2 zou kiezen. ben zo benieuwd

    Login om te reageren
  77. integralechubasco zegt

    10 september 2010 om 17:39

    @topless
    tja, maar als je de waardeverlies van nieuwe auto’s erbij pakt (50% na het eerste jaar) dan ben je met de ferrari nog steeds voordelig uit…

    @flamingo
    BMW natuurlijk. Audi is voor posers…

    Login om te reageren
  78. AudiQuatro zegt

    10 september 2010 om 17:39

    Ook al is het wel een dames kappers auto, de TT is een heerlijk rij ijzer!! Helemaal in de RS uitvoering met de magische 5 cilinder!

    Login om te reageren
  79. swearengen zegt

    10 september 2010 om 17:40

    Audi TT-rs kom er maar achter me u vrouwenbakske de achterkant zal je kunnen zien maar de voorkant niet !

    Login om te reageren
  80. federico zegt

    10 september 2010 om 17:40

    Z4 natuurlijk straalt veel mooier uit !!!

    Login om te reageren
  81. Tommy2 zegt

    10 september 2010 om 17:46

    Je kan de TT ook met 1.8 TFSI (160 pk) krijgen hoor dus da’s de lichtste. Niet dat je die moet nemen natuurlijk; gewoon de TT RS! Turbofive baby!!

    Login om te reageren
  82. Erik zegt

    10 september 2010 om 17:47

    Nieuwe TT-RS met S-Tronic, 4,2 S naar de 100 (volgens Sport-Auto Magazine). Voor een paar euros te tunen tot 450pk. Topsnelheid dan ruim over de 300 en accelaratie naar de 100 op Ferrari en Lamborghini niveau.

    Login om te reageren
  83. C350 zegt

    10 september 2010 om 17:53

    Navigatie systeem van de Audi lijkt me lekker lastig bedienen met alle toetsen rechts van het scherm… zowiezo een onduidelijk navigatiesysteem van Audi (in A5 sportback ervaren) in vergelijk met een Mercedes. (BMW ken ik helaas niet).

    Login om te reageren
  84. GOD zegt

    10 september 2010 om 17:53

    De oude TT is 1 van de grootste nichten bakken ooit gemaakt. Als je denkt dat het meeuwenschijt is dat overal op de wagen zit dan heb je het mis.
    De nieuwe TT vind ik wel mooi, in RS uitvoering heel erg gaaf maar heb toch liever de oude Z4 M coupe.
    Nieuwe Z4 ben ik nog niet helemaal over uit wat ik er van vind. Zekers wel een mooie auto maar van uit sommige hoeken gezien een beetje apart.

    Login om te reageren
  85. Hupke zegt

    10 september 2010 om 17:58

    De eerste TT vond ik nog een beetje leuk tov de Z3.
    Maar nu definitief de Z4.
    Maar laten we wachten op de nieuwe SLK, zou ook wel eens een leuke verschijning kunnen zijn en waarschijnlijk zeker zo snel.

    Login om te reageren
  86. integralechubasco zegt

    10 september 2010 om 17:58

    @Erik
    Ferrari en Lamborghini niveau? met de motor voor de vooras zeker?

    Login om te reageren
  87. TDI-goeroe zegt

    10 september 2010 om 18:06

    de TT 2.0TDI natuurlijk ;)
    heb laatst in een Z4 3.0 gereden, heerlijke auto, schittreend om te zien, maar kan kwa trekkracht en tussensprints niet ruiken aan een turbomotor van bv. een TTrs.

    Login om te reageren
  88. BaRa zegt

    10 september 2010 om 18:07

    De VORIGE Z4, graag. De huidige is een stuk minder zuiver. Als het niet zo politiek incorrect klonk, zou ik zeggen dat je ’t kan zien dat hij door twee vrouwen ontworpen is. ;)

    Login om te reageren
    • smoke zegt

      10 september 2010 om 18:35

      @BaRa: Ga rustig je gang. Wij ademen hier politieke incorrectheid.

      Login om te reageren
  89. LeSt zegt

    10 september 2010 om 18:25

    Z4…

    Login om te reageren
  90. schnitzerken zegt

    10 september 2010 om 18:27

    Ik kan echt niet kiezen, maar de vorige TT was echt lelijk na de introductie van de nieuwe TT.. Dus op veiligheidsoverwegingen toch de Z4 :D

    Login om te reageren
  91. MarkieS zegt

    10 september 2010 om 18:29

    Moeilijk, moeilijk, moeilijk. De Z4 rijdt best wel saai, driften is zo goed als onmogelijk, eigenlijk is het geen echte BMW. De TT-RS dan maar, omdat het een 5-cilinder is en vanwege het geluid.

    Login om te reageren
  92. DW zegt

    10 september 2010 om 18:44

    altijd bmw boven audi he

    en zeker de z4

    Login om te reageren
  93. Jorden zegt

    10 september 2010 om 19:01

    Natuurlijk voor we een echte sportauto!! Z4 dus.

    De RS heeft wel een erg hoog tjoener gehalte zeg! De voorkant is zo’n beetje één groot stuk kippengaas en
    WTF doet dat jaren 80 spoilertje daar achter???

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      10 september 2010 om 19:30

      @Jorden: Jaloers?

      Login om te reageren
  94. krari zegt

    10 september 2010 om 19:15

    geen idee

    Login om te reageren
  95. Jokkebrok zegt

    10 september 2010 om 19:29

    TT-RS graag!!

    Login om te reageren
  96. jimmy zegt

    10 september 2010 om 19:30

    100% TT

    Login om te reageren
  97. i-love-suv zegt

    10 september 2010 om 19:34

    Absoluut de TT-RS.Meer sportauto dan BMW, die toch een fout imago heeft.Met droog weer op de openbare weg denk ik vergelijkbaar maar als het regent……..dag BMW.
    Trouwens al dat gewauwel over dameskappersimago; denk hier iemand in Nederland nog zelfstandig na of gillen we elkaar alleen maar na?! Bekijk de roadtest van 5thgear maar eens met Jason Plato.Niks dameskapper ( wat is daar trouwens mis mee) deze auto.

    Login om te reageren
    • Msport zegt

      10 september 2010 om 20:08

      @i-love-suv: Waarin is de TT-RS meer sportauto dan BMW? Jammer dat je dat er niet bij zegt, want ik ben wel benieuwd. En wat bedoel je als het regent, hoezo “dag BMW”? Ben jij 1 van die chauffeurs die Quattro nodig heeft om fatsoenlijk te kunnen sturen? Met de standaard voorwielaandrijving die je op 90% van de Audi’s tegenkomt, mag je met regen over je voorwieltjes glijden, het is maar wat je voorkeur is…

      Leuk dat je eerst zelf begint dat BMW een fout imago zou hebben (Audi is daarmee hard aan een inhaalslag bezig denk ik zo), en vervolgens iedereen die de TT een dameskapper auto vindt een naprater noemen. Pot/ketel anyone?

      Vrijblijvende suggestie: Wellicht komen reacties van jouw niveau beter tot hun recht op de Telegraaf.nl website.

      Login om te reageren
  98. HoskamBMW zegt

    10 september 2010 om 19:36

    Ik kies voor een Poll!

    Login om te reageren
  99. EdGaR zegt

    10 september 2010 om 19:52

    Lastige keuze.. maar als je kijkt naar het interieur van de TT, tja dan wordt het toch de Audi!

    Login om te reageren
  100. Msport zegt

    10 september 2010 om 20:00

    Vele ‘autokenners’ hier roepen TT-RS! Want magische 5 cilinder met turbo! Wat een rare keuze wanneer je weet dat de Z4 Roadster Sdrive35i dezelfde prestaties laat zien met een heerlijke 6 cilinder turbo….. ook nog eens voor 5000 euro minder.

    Login om te reageren
  101. Mr. CO2 zegt

    10 september 2010 om 20:17

    Ik zou voor dat geld de Lotus Elise SC kopen (als tweede auto), maar aangezien er tussen de TT en Z4 gekozen moet worden dan kies ik voor de Z4. De TT Coupe is meer geschikt voor dagelijks gebruik dan de Z4 (achterbank en grotere bagageruimte) maar dat maakt me eigenlijk niet zo veel uit. De achterkant van de Z4 vind ik niet zo mooi, maar de voorkant en de mooie lijnen maken dat meer dan goed.

    Login om te reageren
  102. Tinus zegt

    10 september 2010 om 20:22

    Woedt het een geblazen viercilinder of een atmosferische zescilinder?

    Zo makkelijk is het!

    en anders moet je je schamen

    Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      11 september 2010 om 15:20

      @Tinus: geblazen !5! pitter OF atmosferische 6 pitter,.. duidelijk he!

      Login om te reageren
  103. the-budel-guy zegt

    10 september 2010 om 20:40

    http://farm3.static.flickr.com/2334/2136703337_f303dd017e.jpg

    duidelijk TT dus

    Login om te reageren
  104. meneersander zegt

    10 september 2010 om 20:44

    toch maar een diathsu copen.

    Login om te reageren
  105. mb man zegt

    10 september 2010 om 21:25

    Bmw.Eindelijk een mooi model met een goud dak!

    Login om te reageren
  106. willie zegt

    10 september 2010 om 22:24

    wordt een beetje vervelend hier op autoblog, dat ‘vergelijken’ van modellen van 2 merken die allebei hun eigen schare ‘fans’ hebben hier. herhaling van zetten, verzin eens wat nieuws…

    ps. je kunt het wel: topic over autofotografie is een verademing, meer van dit werk!

    Login om te reageren
  107. Megakix zegt

    10 september 2010 om 23:00

    Eitje: de Z4

    En dan de 35i met chippie voor 700 euro = 360Pk en 520Nm…lekker dan !

    Login om te reageren
  108. mout zegt

    10 september 2010 om 23:48

    Ik ben dol op vrouwen. Dus doe mij de Z maar :)

    Login om te reageren
  109. Nijntje_ zegt

    11 september 2010 om 00:55

    Z4! & doe eens een Pol !

    Login om te reageren
  110. Sorcerer zegt

    11 september 2010 om 01:13

    Gemengde gevoelens: TT-RS is wel heel erg snel, bijna R8-snel… Maar de Z4 heeft veel meer karakter. 35is zou ik graag rijden.

    Kortom: tijd voor een Z4M :)

    Login om te reageren
  111. Spiderman zegt

    11 september 2010 om 01:32

    Ik heb meer met Audi dan met BMW maar kies toch de Z4: tweede generatie is een prachtige auto, al blijft het metalen klapdak natuurlijk minder leuk dan een softtop. Top uiterlijk van binnen en van buiten, prima rijdend (al is de stuurschakeling onlogisch). Maar als Alfist koos ik uiteindelijk misschien toch voor de Alfa Spider. Net gereden met 1750 Tbi motor, technisch de mindere van de TT en de Z4 maar prachtig om te zien en heerlijk om te rijden.

    Login om te reageren
  112. hans328i zegt

    11 september 2010 om 01:51

    Nee, voor mij geen TeleTubbie.
    Laat de keuze trouwens maar aan de jongens van Top Gear over;
    http://www.youtube.com/watch?v=gTPe1WhUR3o

    Login om te reageren
  113. db87 zegt

    11 september 2010 om 02:39

    BMW Z4.

    Vind de nieuwe TT een grootte vooruitgang maar de Z4 is fraaier en oogt echt upper-class…

    Login om te reageren
  114. Peter zegt

    11 september 2010 om 08:58

    Hahaha, al die jongens die hier kiezen voor de z4 omdat ze ermee kunnen driften, kunnen niet eens echt driften;)

    Login om te reageren
  115. wilco zegt

    11 september 2010 om 10:01

    BMW, en driften is niet zo moeilijk als men denkt. Audi is leuk, maar te clean, qua rij eigenschappen doet die nauwelijks onder denk ik. Maar ze vergeten daar wel eens het ruige kantje aan auto’s daar waar BMW die er nog steeds in zet.

    Login om te reageren
  116. &zo zegt

    11 september 2010 om 10:15

    RCZ

    Login om te reageren
  117. Rick-dos zegt

    11 september 2010 om 10:41

    Zozo, in de sport noemen ze dit ook wel een “walk-over” voor de BMW.

    Maar goed, een mooie auto (BMW) tegen een truttenschudder (Audi TruTtenschudder). Easy.

    Login om te reageren
  118. realist zegt

    11 september 2010 om 11:40

    geen van de twee want ik krijg er mijn visgerief niet in en je mag er niet eens een trekhaak opzetten.

    Login om te reageren
  119. Stief3 zegt

    11 september 2010 om 11:51

    Z4: 1000 stemmen TT: 4 stemmen. Ow Z4 trouwens 1001 nu:D uitslag zegt genoeg

    Login om te reageren
  120. toyotaprius zegt

    11 september 2010 om 11:53

    BMW Z1

    Login om te reageren
  121. 3246cc zegt

    11 september 2010 om 12:05

    Zonder twijfel BMW Z4…

    Login om te reageren
  122. s d r zegt

    11 september 2010 om 12:23

    geen vergelijking dit.. TT RS voor mij

    Login om te reageren
  123. Rhyo zegt

    11 september 2010 om 13:51

    @ TDI-Goeroe
    Jij zegt: ”de TT 2.0TDI natuurlijk ;)
    heb laatst in een Z4 3.0 gereden, heerlijke auto, schittreend om te zien, maar kan kwa trekkracht en tussensprints niet ruiken aan een turbomotor van bv. een TTrs.”

    Even serieus dit meen je niet? Begrijp je verder wel wat je zegt =P Ik vind dit wel een goeie voor in de boeken.

    @ Erik
    TTRS -> Tunen naar meer dan 400pk. Ja natuurlijk, verder begrijp je ook dat de Z4 ook een turbo heeft?

    Verder.. Allebei echt vette auto’s. Echter mooier is de Z4. Leuker denk ik de TTRS. Beter is de Z4, met name de versnellingsbak (stronic is mhwaaa). Kortom-> Z4…

    Login om te reageren
  124. Hakkelaar zegt

    11 september 2010 om 14:12

    F om t duidelijk te maken:

    zzzzzzzzz 4
    z 44
    z 4 4
    z 4 4
    z 4 4
    z 4 4
    z 4 4
    z 44444444
    z 4
    zzzzzzzzz 4

    (zo shitt he, zo’n ding maken kost tijd.. nooit meer)

    Login om te reageren
  125. lambo4all zegt

    11 september 2010 om 15:22

    de Z4 ! lekkere 6 cilinder, achterwiel aandrijving en (in mijn opzicht) mooier!

    Login om te reageren
  126. hidde15 zegt

    11 september 2010 om 20:35

    TT-RS uiteraard!

    Login om te reageren
  127. Knokkespotter zegt

    11 september 2010 om 21:03

    zijn jullie in godsnaam blind? De TT is zoveel mooier dan dan achterwiel aangedreven sardienenblikje waarmee je in de winter geen meter mee vooruit gaat …

    Login om te reageren
  128. Svenska Aeroplan AB zegt

    11 september 2010 om 21:08

    @ knokkespotter: nee hoor. de BMW is gewoon 10x stijlvoller…

    Maarja over (geen) smaak valt niet te twisten he!

    Login om te reageren
  129. vale46 zegt

    11 september 2010 om 22:09

    BMW Z4 natuurlijk!
    klasse, stijl maar toch een sportieve roadster mét achterwielaandrijving en een heerlijke 6-in-lijn motor :)

    Login om te reageren
  130. Yilm0w zegt

    11 september 2010 om 23:38

    TT RS, Ziet er sexy uit. Binnen en buiten !

    Login om te reageren
  131. Dimglor zegt

    12 september 2010 om 10:08

    Best wel moeilijke keus… ik vind de TT best mooi, maar ik heb gisteren een TT-s gezien en ik vind het toch wat te bol….
    Dusja voor mij de z4 graag :)

    Login om te reageren
  132. Benz.. zegt

    12 september 2010 om 19:50

    Beide niet.

    Ik ben geen kapper.

    Login om te reageren
  133. skinnybmw zegt

    13 september 2010 om 21:00

    Z4, no question about it. Heb beide auto’s in hun oude en nieuwe gedaante mogen rijden maar ik vind RWD een pre bij dit soort auto’s. De 5 pitter klinkt heerlijk bruut maar past, qua karakter, beter bij een auto als een Focus RS. De 6 cilinder is minder fel maar bouwt veel mooier op. Qua looks is de TT een stuk minder (ik ben ook geen audi fan) dan de veel spannender uitziende BMW. Qua lijnen, agressieviteit en klasse heeft BMW een mooie compromis gevonden met de Z4!

    Login om te reageren
  134. PeugeotGTI zegt

    13 september 2010 om 22:39

    De TT-RS natuurlijk
    Alleen voor ’t geluid al
    De Beamer vind ik namelijk gewoon lelijk en gay
    Zo’n TT is ook best gay, maar die RS . . . :shock:

    Login om te reageren
  135. CSL zegt

    14 september 2010 om 10:11

    @Megakix
    welnee joh, voor 499 heb je 381pk + 525nm + top van 280+.
    Nou zo hard gaan is net even wat comfortabeler met een stalendak dan eentje met stof.

    http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw-Z4-3.5i-306-pk.html#header.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North