• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: de drie gezichten van de Hyundai Ioniq

Auteur: Dizono, gepost 3 maart 2016 om 21:55 – 13 Reacties

Afbeelding Kies maar: de drie gezichten van de Hyundai IoniqAfbeelding Kies maar: de drie gezichten van de Hyundai IoniqAfbeelding Kies maar: de drie gezichten van de Hyundai IoniqAfbeelding Kies maar: de drie gezichten van de Hyundai IoniqAfbeelding Kies maar: de drie gezichten van de Hyundai IoniqAfbeelding Kies maar: de drie gezichten van de Hyundai IoniqAfbeelding Kies maar: de drie gezichten van de Hyundai IoniqAfbeelding Kies maar: de drie gezichten van de Hyundai Ioniq

Hyundai Ioniq
De Koreanen presenteerden in Genève drie uitvoeringen van de Ioniq, elk getooid met een eigen neusje. Welke geniet jouw voorkeur?

Hyundai opent met de Ioniq de aanval op de Prius. Net als Honda dat eerder deed met de Insight, kiest ook Hyundai voor de aerodynamsiche Prius-vorm. Toch heeft Hyundai de Ioniq een heel eigen gezicht weten te geven, of eigenlijk drie gezichten. Elk van de drie motoriseringen heeft namelijk haar eigen smoeltje.

De Ioniq komt als conventionele hybride, plug-in hybride en als volledig elektrische auto. In de eerste twee Ioniq’s ligt er een 1.6 benzine met 105 pk onder de kap, die geholpen door een elektromotor tot een totaalvermogen van 152 pk komt. De elektrische Ioniq heeft een vermogen van 120 pk, maar wel een koppel van 295 Nm dat vanaf stilstand beschikbaar is. Wie het gaspedaal met een fluwelen voet beroerd, zal maximaal 250 kilometer ver moeten kunnen komen.

Zoals het er nu naar uitziet, hoef je over de elektrische Ioniq maar vier procent bij te tellen, doet de Plug-In 15 procent en ontkom je met de conventionele hybride niet aan 21 procent. Ga je voor lage bijtelling en een beperkte actieradius, of ga je -weliswaar spaarzaam- benzine stoken?

Ook interessant!

  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Hyundai toont eerste glimp van volgende Ioniq
  • Hyundai IONIQ 5: 480 km actieradius en dit kost 'ie!
  • Kia EV6 vs Hyundai IONIQ 5 rijtest
    Kia EV6 vs Hyundai IONIQ 5 rijtest

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Elektrisch, geneve-2016, Hybride, Hyundai, ioniq, plug-in

Vorig bericht: « Vergroot je carbon footprint met de Mansory 4XX Siracusa
Volgend bericht: Klassen Range Rover is blue, inside and outside »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    3 maart 2016 om 21:58

    Doe de plug in maar..

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      3 maart 2016 om 23:20

      @norge: mooie Audi-gril he ;)

      Login om te reageren
  2. kevin_krystofiak zegt

    3 maart 2016 om 21:59

    Elektrisch voor mij, wel in een andere kleur

    Login om te reageren
    • mrdjm zegt

      4 maart 2016 om 16:20

      @kevin_krystofiak: De neus in een andere kleur ja, zo zonde dit!

      Login om te reageren
  3. bazzelijn zegt

    3 maart 2016 om 22:16

    Dan doe ik maar de hybride

    Login om te reageren
  4. rob5nismo zegt

    3 maart 2016 om 22:21

    Doe mij die oranje onderlip maar

    Login om te reageren
  5. jasbelle zegt

    3 maart 2016 om 22:34

    Doe maar geen

    Login om te reageren
  6. bigbrabo zegt

    3 maart 2016 om 23:28

    Mooi concept van Hyundai om in 1 auto gelijk 3 verschillende aandrijflijnen te verwerken. 5 jaar garantie zonder kilometer beperking, een mooi interieur en aardige buitenkant…..
    Toch knap van de Koreanen dat ze de goede elementen overnemen bij andere fabrikanten en deze zelf verbeteren in de eigen producten. De vorm is in principe hetzelfde als een Prius, alleen is deze wel te pruimen.

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    3 maart 2016 om 23:42

    Ben vooral ook benieuwd naar de prijskaartjes.. Een plug in zou voor mij het meest interessant zijn denk ik. De Ev misschien.. Al Is het wel wat onhandig met de afstanden die ik met regelmaat rijd.

    Login om te reageren
  8. mikkeloentje zegt

    4 maart 2016 om 02:03

    Die onderste twee lijken wel slechte photoshops.

    Login om te reageren
  9. 9000cse zegt

    4 maart 2016 om 04:02

    Allereerst: Voorlopig géén van alle!
    Maar mochten de omstandigheden wijzigen, dan graag die uitvoering die het meeste Audi-like is. Ik bedoel dus: Die met de grill die het meest op een Audi lijkt. En dan lekker gaan plakken achter de “echte” Audi’s onder het motto: En nu ga jij het beleven! Om daarna te kunnen genieten van wat de notoire plakkers echt niet kunnen pruimen: Het Hyundai-logo op de achterklep. Ik zie die reacties al!: G….dv..r..do…me! : Dat is helemaal geen RS!
    De groetjes! Mijn naam is Hyundai! ;-)

    Login om te reageren
  10. pinut187 zegt

    4 maart 2016 om 05:27

    De plug in dan maar.

    Login om te reageren
  11. robv93 zegt

    4 maart 2016 om 11:00

    Zowaar mooier dan de Prius imho

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North