• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Max Verstappen of Pastor Maldonado

Auteur: willeme, gepost 29 april 2018 om 21:40 – 58 Reacties

Max V erstappen - Pastor Maldonado


We vergelijken twee iconen uit de autosportwereld.

Alle Formule 1-fans hebben vanmiddag een absoluut huzarenstukje voorgeschoteld gekregen. Zelden was een race zo spannend en spectaculair. Voor de neutrale toeschouwer was het absoluut genieten geblazen. Fans van Max Verstappen zullen hier anders over denken. Zij konden toezien hoe hun Grote Held van zijn sokken werd gereden door een overijverige Honeybadger in een onstuimig onderonsje van 35 ronden. Wie hiervan de schuld heeft, laten we eventjes in het midden. Daar komen we absoluut nog een keertje op terug.

Eigen website
Het is alleen niet de eerste keer dat Verstappen zich in een hoek bevind waar de klappen vallen. Wat dat betreft lijkt zijn seizoen redelijk op dat van FC Twente. Je doet hard je best, er zit potentie in, maar toch heb je veel te weinig punten gescoord. Een persoon bij wie dat ook veel voorkwam was Pastor Maldonado. Een coureur uit Venezuela die verrassend goed kon rijden, maar ook vaak betrokken was bij ongevallen. Zo erg zelfs dat er een website in het leven werd geroepen: Has Maldonado crashed today? Voordat we schuin gaan lachen, sinds kort heeft Verstappen óók zo’n website. Daarom vergelijken we vandaag Maldonado met Verstappen.

Winst op Barcelona
Het is bijna onwerkelijk om te zeggen, maar het is echt waar. Het grootste recente succes van Williams hebben ze te danken aan Pastor Maldonado. Op 13 mei 2012 won hij de Grand Prix van Spanje nadat hij van pole was vertrokken. Hamilton was eigenlijk sneller, maar moest achteraan starten. Een bizarre, maar zeker knappe prestatie van Maldonado om in je tweede F1-seizoen een race te winnen. Verstappen overkwam bijna hetzelfde. Zijn kwalificatie was niet zo indrukwekkend als die van Pastor, maar ook Verstappen won in zijn tweede jaar Formule 1 de Grand Prix van Spanje.

Uitschakeling door eigen toedoen
Hierop moet Maldonado wel meesterlijk scoren. Zijn naam werd zelfs verbasterd naar Crashtor, dan ben je een hele grote en pas je in het rijtje van Arrogander Penthouse en De Jessias.

Coureur:Percentage:
Daniel Ricciardo2,5 %
Max Verstappen10,5 %
Pastor Maldonado16%

In de tabel kunnen we zien dat Pastor Maldonado echt nog wel de kroon spant. In maar liefst 16% van alle races heeft hij zichzelf geëlimineerd. Verstappen is nu met een behoorlijk inhaalslag bezig en zit wat dat betreft te dicht op Maldonado. Meer dan 10% aan uitvalbeurten door betrokken te zijn geweest bij een spin of aanrijding is gewoonweg te veel. Dat blijkt wel uit het cijfer van Daniel Ricciardo: die scoort met 2,5 % aanzienlijk beter. Helemaal als je je bedenkt dat Ricciardo bijna het dubbele aan races heeft gereden, 133 voor de Australiër en 64 voor de Nederlander. Maldonado heeft in totaal 95 races gereden.

Seizoensopeningen
Dit jaar heeft Verstappen geen gelukkige start. Maar dat was het bij Maldonado eerder regel dan uitzondering. Op zijn topseizoen na, heeft Maldonado altijd een lastige start gehad. In 2011, 2013 en 2014 haalde hij de eerste twee races de finish niet. Verstappen ook niet altijd even gelukkig geweest, met name de techniek liet hem weleens in de steek.

Conclusie
Helemaal eerlijk en kloppend is de vergelijking natuurlijk niet. Maldonado heeft twee absolute dampseizoenen gereden. Zowel zijn eerste als het derde jaar in de Formule 1 behaalde hij slechts 1 punt. Daarbij is Verstappen aanzienlijk jonger ingestapt. Als laatste moeten we erbij vermelden dat Verstappen niet slechts één keer gepiekt heeft, maar drie keer zoveel races heeft gewonnen en al vele mooie momenten heeft laten zien.

Ook interessant!

  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk
  • Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bespaar je nooit op banden!
  • Bekend van Top Gear: koop de Ferrari van Clarkson!
  • Als je Tesla boycot, moet je deze auto zéker boycotten
  • Elektrische AMG krijgt nep V8-geluid (en zo klinkt dat)
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Formule 1, kies-maar, Max Verstappen, Pastor Maldonado, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Deze twee Alfa Romeo’s gaan binnenkort uit productie
Volgend bericht: Special: Brabus »

Lees Interacties

Reacties

  1. mikje90 zegt

    29 april 2018 om 21:44

    Maldonado natuurlijk, want die komt niet uit limburg.

    Login om te reageren
  2. dashter zegt

    29 april 2018 om 21:45

    Zonder me zelf te willen uitspreken over alle heisa rond Max, vind ik het fijn dat er sinds kort plek lijkt te zijn voor kritiek op #33 op deze website. Dat was een lange tijd absoluut taboe.

    (Ja I know, je ontkomt niet aan Max-bashing de laatste weken. Ik bedoel gewoon dat het goed is dat hij op eenzelfde site bejubeld en afgeschoten kan worden.)

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      30 april 2018 om 09:43

      @dashter: Dit is NL he.. “we winnen, hij/zij verliest”
      Als je kluppie verliest ga je “verhaal halen bij de spelers” bijv..

      Login om te reageren
  3. pielemuis zegt

    29 april 2018 om 21:49

    Jeetje, dit is wel een beetje aasgieren . Vorig jaar was het een wonderkind en iedere kritische opmerking werd vakkundig de kop ingedrukt. Nu schrijven we hem meteen af. (no pun intended)

    Login om te reageren
    • gertjan2012 zegt

      29 april 2018 om 21:55

      @pielemuis: Ik sluit me volledig bij je aan ! Dat het een Nederlander is en hij af en toe ook briljant rijdt wil niet zeggen dat we niet kritisch op hem mogen zijn. Maar ik heb het idee dat Autoblog de fouten van Max momenteel prachtig kan uitmelken om artikelen over te schrijven, en mooi de zinloze vergelijking met Maldonado te maken. Ik ben al heel lang een F1 fan, maar ook ik ben af en toe wel een beetje klaar met de shitload aan Max artikelen op deze site. ( en nee, ik hoef het niet te lezen , dat klopt, en nee, ik heb ook geen fles azijn op )

      Login om te reageren
      • gertjan2012 zegt

        29 april 2018 om 21:56

        @gertjan2012: Fijn die edit knop! Ik bedoelde ” Maar ik heb het idee dat Autoblog de fouten van Max momenteel prachtig wil uitmelken om artikelen over te schrijven”

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        30 april 2018 om 07:02

        @gertjan2012: autoblog schrijft over de successen (en de nieuwe schoenen) van Max Verstappen maar ook over de blunders en de pech van Max Verstappen. Heel normaal. Het zou pas vervelend worden als Verstappen zonder incidenten in de achterhoede rond rijdt. Eigenlijk vind ik het wel goed dat de redactie ons ook een blik biedt op hoe in het buitenland over Verstappen gedacht wordt, daar worden immers geen oranje brillen uitgedeeld. En de laatste tijd lijkt het er voor het buitenland blijkbaar op dat Max goed bezig is zijn carrière om zeep te helpen.

        Login om te reageren
      • Erik zegt

        30 april 2018 om 07:53

        @gertjan2012: eens!

        AUTOBLOG (zeker voor dit artikel): Azijnzeikerds, Uit zijn verband gerukt, Telegraafgehalte, Onzin, Betweterig, Lastercampagne, Ongefundeerd, Grootheidswaanzin.

        –edit: LOL!–

        Login om te reageren
  4. Rick-dos zegt

    29 april 2018 om 21:57

    Kritisch zijn op Max mag en moet zelfs, maar hem vergelijken met Maldonado is gewoon dom gelul. Dit artikel is dus ook wel wat aan de opportunistische kant. Max heeft meer talent in zijn kleine pink dan Maldonado in z’n hele lichaam.

    Login om te reageren
    • dashter zegt

      29 april 2018 om 22:00

      @rick-dos: Op de mooie analyse-artikels na is deze website nu ook niet echt eentje die zich profileert met kwaliteitsvolle diepte-artikels. Ca. 50% van alles wat hier gepost wordt is gedrenkt in satire en opportunisme.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        29 april 2018 om 22:03

        @dashter: Het zal, maar dat doet niks af aan mijn punt.
        Misschien heb ik Willeme wat hoger dan dit in mijn achting staan.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          29 april 2018 om 22:12

          @Rick-dos: Misschien is willeme opgestookt door jaapiyo op dit flauwe lulstukje te schrijven…

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            29 april 2018 om 23:17

            @venividivici: bedankt maar zo’n grote invloed heb ik niet op Doubya.

            Login om te reageren
          • willeme zegt

            30 april 2018 om 22:21

            @venividivici: Nee, dat was niet het geval ;-). Ik had gisteren een shift van vier uur en er was nauwelijks nieuws. Alle grote autoshows zijn net achter de rug en zondagavond is het relatief stil qua nieuws. Dubbelop dus. We hanteren bij Autoblog altijd ‘1 artikel per uur’ en af en toe een spotje. In die tussentijd houden we ook rekening met het checken van de foto’s op AJ (we krijgen enorm veel fotosets binnen, waarvoor dank!), onze nieuwsmail, de RSS feed en de reacties.

            Verstappen-nieuws is gewoon immens populair en wordt veel gelezen. Het bovenstaande artikel is inderdaad geen diepte-analyse en de toon kan mensen tegen het hoofd stoten, alhoewel inde conclusie ikzelf ook aangeef dat het te ver gezocht is.

            Maar dankzij dit artikel had ik wél even extra tijd gewonnen om aan het Brabus artikel te werken dat erna gepubliceerd werd. Dat wordt veel minder gelezen, maar is voor een kleinere doelgroep een stuk interessanter. Het is overigens niet vreemd dat er enkele artikelen na een race worden besteed aan die race, zeker als een Nederlandse deelnemer (wederom) in controverse is.

            Kortom, we zijn altijd bezig om jullie van zo leuk mogelijke artikelen te voorzien. Daarbij kunnen wij helaas niet iedereen blij mee maken. Houd ook in het achterhoofd dat de reacties voor ons waardevol zijn, maar ook dat het de ‘Vocal Minority’ is. We moeten ook rekening houden met die andere 99% die WEL lees, maar NIET reageert of plusjes uitdeelt.

            Als laatste: het is een gratis service. Je hoeft er niets voor te betalen. We hebben een aantal ‘donateurs’ (waarvoor hulde!!), maar soms hebben we dit soort artikelen nodig om andere artikelen die je misschien meer aanspreekt te kunnen maken.

            Login om te reageren
    • rhellema zegt

      30 april 2018 om 00:23

      @Rick-dos: het lijkt zelfs of de echte @willeme een beetje naar voren begint te komen. Eerst credits opbouwen met goede artikels om vervolgens zich als een soort Henk van der Meijden te profileren. Kritiek op Verstappen vind ik geen probleem maar deze schaar ik toch echt onder een zelfde soort als Michael Schumacher vergelijken met Ulrike Maier.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        1 mei 2018 om 09:27

        @rhellema: het gevoel voor humor is ver te zoeken… Alleen maar specials achter elkaar gaat ook vervelen. Plus het feit dat iedereen wel klikt op deze onzin en veel minder op de specials. Je bent er zelf bij ;-).

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      30 april 2018 om 00:23

      @rick-dos: ACH ja @willeme kan dan misschien iemand een tweedehands VAG product aansmeren en af en toe een leuk stukje schrijven maar van F1 heeft ie niet al teveel verstand. Dom geasperge over F1 zullen we deze boerenkool dan ook maar vergeven.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        30 april 2018 om 00:58

        @w0o0dy: We proberen altijd zoveel mogelijk diversiteit aan te bieden in de artikelen. Jij als voormalig schrijver voor AB en trouwe volger (waarvoor dank!) zou dat kunnen weten. Soms is het flauw, soms is het vergezocht. Het valt echter niet te ontkennen dat de coureur in kwestie wel erg vaak bij een schermutseling betrokken is. Zeker de laatste paar races lijkt het niet lekker te lopen. Wat dat betreft is er een paralel te trekken met die andere coureur die hier benoemd wordt. In de conclusie wordt aangeven dat het ook weer niet zo erg is. In de comments kun je uiteraard aangeven wat je er zelf van vindt. Oneens? Geen enkel probleem!

        Dat ik VAG-producten ‘aansmeer’ is een bewering die mij niet bezigt. In de AB-Advies artikelen proberen we zoveel mogelijk een goede keuze te geven van hetgeen wat in de eisen past. Daar zitten ook producten bij van de Volkswagen Group, simpelweg omdat ze auto’s hebben gebouwd in erg veel segmenten. Ik vat dat dan ook op als een belediging. Meningen mogen uiteraard verschillen, uiteraard. Mocht je daadwerkelijk een gegronde reden hebben waarom het advies niet deugdelijk is, kun je dat uiteraard kenbaar maken in de comments. Kritiek is altijd welkom! Daardoor kunnen we ons product verbeteren. Mocht het ongegrond zijn, kun je altijd je profiel op Lexa oppimpen ;-)

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          30 april 2018 om 01:11

          @willeme: je prutswerk in dit artikel en een aantal van je reacties roepen bij mij de herinnering op aan die ander Verstappen. Grootste nederlandse talent ooit in F1 en na het ophemelen waren er de aasgieren die over elkaar heen vielen om de coureur de grond in te schrijven. Carrière naar de kloten en waarom? Om maar te scoren als schrijvertje… Je zou wat zuiniger om kunnen springen met stemmingmakerij als dit. Voor je het weet zit er GEEN Nederlandse coureur in de f1. Niet door gebrek aan talent maar omdat Jan en alleman zo nodig op de “kritiek op het talrnt” treintje mee moest liften.

          Is dat wat je wilt? Een beetje goedkoop scoren met dit soort apekool? Is het je zoveel waard?

          Login om te reageren
          • koen0373 zegt

            30 april 2018 om 09:10

            @w0o0dy: helemaal eens. @willeme moet gewoon mooie stukken schrijven over pareltjes uit de jaren 70 en 80. F1 is kennelijk niet aan hem besteed. Het was een fantastische race, waarin dit soort zaken kunnen gebeuren. Er is geen enkele reden om daarvoor Maldonado uit de vergetelheid te halen.

            Login om te reageren
          • Ra1kkoneN zegt

            30 april 2018 om 09:17

            @w0o0dy: HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN AUTOBLOG! Man, houd toch op. De laatste keer dat ik heb gekeken was de voornaam van Verstappen Max, en niet Kim Jung. Als Verstappen kut rijdt, dan mag dat gezegd worden. Alsof hij wordt ontslagen vanwege (negatieve) artikelen op Autoblog. Het is nu eenmaal een feit dat hij dit seizoen belabberd rijdt en fout na fout maakt in races. De crash was misschien niet 100% zijn fout, maar het bewust geen ruimte geven aan Ricciardo en hem daarvoor bijna van de baan beuken wel. Verstappen moet minder impulsief rijden en inzien wanneer hij te ver gaat, maar zelfreflectie blijkt te ontbreken bij ons wonderkind. Vergeet niet dat dit al zijn vierde seizoen is in de F1 en coureurs voor minder zijn afgeschreven.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              30 april 2018 om 09:28

              @ra1kkonen: ja als hij kut rijdt mag dat gezegd worden. Max vergelijken met een figuur die meer fout dan goed deed is echter stemmingmakerij en dat is zeker wel slecht voor iemand Carrière, zelfs als het maar op Autoblog staat. Feit is dat veel “journalisten” vooral uit zijn op sensatie artikelen want controverse verkoopt.Daar gebruik van maken is fout, goedkoop en potentieel schadelijk en daarom zouden zoveel mogelijk “bronnen” zich daar verre van moeten houden. Niemand wordt er beter van behalve het volk dat zijn brood verdient met dit soort stemmingmakerij.

              Login om te reageren
              • willeme zegt

                30 april 2018 om 20:10

                @w0o0dy: ‘schadelijk’. Nope. Het valt op dat het op dit moment niet loopt met Verstappen. In de conclusie staat ook dat het vergelijk mank gaat. Echter, als de stats vergelijkt met Maldonado en Ricciardo zit ‘ie momenteel aan de verkeerde kant van gelukkig. Meer richting de kant van Maldonado wat dat betreft (en complimenten aan Ricciardo die minder vaak risisco’s neemt en daardoor beter scoort).

                Je hoeft het niet leuk te vinden, dat laat je meer dan duidelijk weten en dat is prima. Ik ga echter niet mee in de complete mania en alles heilig verklaren.

                De Nederlandse media is bijzonder mild over de acties als het fout gaat en in hosanna stemming als het goed gaat. Als je de buitenlandse media volgt, kun je zien dat het wel iets genuanceerder zit.

                Het artikel is met een knipoog bedoeld, inderdaad ter vermaak. Het is ook AutoBLOG. Daarbij wordt ik gelukkig gesterkt door de cijfers die nu eenmaal zo zijn. Wat jou mening ook is.

  5. VeniVidiVici zegt

    29 april 2018 om 22:03

    Gezien de titel, mooi stukje riooljournalistiek Autoblog… objectieve kwaliteit van de schijvers is zwaar omlaag gegaan de laatste jaren, bah! Tijd van schrijven van sir_smokalot was erg goed, vermakelijk en grappig, maar is helaas niet meer :-(

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      29 april 2018 om 22:55

      @venividivici: die schrijft nu bij Autobahn, mocht je hem te erg missen. Al herinner ik me hem niet als objectief..

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        29 april 2018 om 22:56

        @2wheeler: komt een beetje rot over zie ik, is niet de bedoeling!

        Login om te reageren
    • willeme zegt

      29 april 2018 om 23:39

      @venividivici: Volkomen gelijk! We proberen bij AutoBlog altijd diverse artikelen met elkaar af te wisselen. Dat kan van alles zijn: achtergrondinformatie, een rijtest, nieuws, soms ook een beetje ludiek (dit artikel moetje met een knipoog lezen ;-)), een advies, nog meer nieuws of gewoon een verhaal. Gezien de commotie van vandaag spelen we daar natuurlijk op in. Wederom is een populaire coureur betrokken bij een onstuimige strubbeling.

      Uiteraard is het de bedoeling om die mix zo interessant mogelijk te houden. Naast het Alfa nieuws gaan we ook dieper in op de historie van Brabus. Zo is er voor elk wat wils!

      Login om te reageren
      • pielemuis zegt

        29 april 2018 om 23:56

        @willeme: Geeft niet joh, soms moeten even het slechte eruit voor je een geweldig artikel ( brabus ) schrijft. Een beetje zoals jezelf trekken voor een date.

        Login om te reageren
      • 550maranello zegt

        29 april 2018 om 23:59

        @willeme: mijnheer Willeme, u heeft blijkbaar nogal weinig kennis van de echte feiten (Verstappen is vorig jaar bijvoorbeeld bijna niet door eigen toedoen uitgevallen), om maar een puntje eruit te halen. In de rest van het stukje zit verder weinig tot geen logica. Ik zie een kroontje boven u naam, die blijkt niet echt veel waarde te hebben. Want naast feitenkennis heeft u ook geen humor en laat u zien eigenlijk een beetje dom te zijn. Ik zou zeggen stop er maar mee, er zullen vast wel dingen zijn waar u wel goed in bent.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          30 april 2018 om 00:25

          @550maranello: hear hear

          Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        30 april 2018 om 00:06

        @willeme: Ik begrijp het, maar ik denk dat we gewoon eens moeten ophouden met die bak stront over 1 van de grootste en mooiste sporters te gooien die NL momenteel rijk is. Kritisch zijn is goed en mag, maar een potje ongefundeerd flauw blijven doen is mij wat te simpel, kinderachtig en opruiend. Schrijf ook eens wat leuks positiefs waarbij, stel dat Max het zelf leest zou denken ‘Thanks sympathiek AutoBlog… dat voelt als een hart onder de riem!”. Worden die zuurpruimen in de comments ook wat positiever van qua mindset…

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          30 april 2018 om 00:25

          @venividivici: kom op we hebben ettelijke artikels geschreven over hoe goed Max is. Daar wordt overigens ook niet iedereen blij van, maar dat terzijde.

          Max is een bijzonder talent maar hij is niet onfeilbaar. Net als de Muskias eigenlijk.

          Login om te reageren
          • Ra1kkoneN zegt

            30 april 2018 om 09:19

            @jaapiyo: onze grote sportman Kim Jung-Verstappen mag niet bekritiseerd worden, want hij doet niks fout en andere coureurs stellen zich gewoon aan. /s

            Login om te reageren
        • willeme zegt

          30 april 2018 om 00:49

          @venividivici: Ik begrijp wat je bedoelt. We hebben Verstappen vele malen (terecht!) de hemel ingeprezen. Bij de conclusie geven we ook aan dat de vergelijking vrij nutteloos is. Feit blijft dat deze uiterst getalenteerde coureur op dit moment nogal stoeit met zijn vorm. Gezien het percentage zit hij dichter bij Pastor dan bij zijn teamgenoot.

          Login om te reageren
          • VeniVidiVici zegt

            30 april 2018 om 01:19

            @willeme: Ik denk dat elke top coureur die fase weleens heeft gehad. Maar dit stuk voegt qua fun of informatie niks toe aan de lezers en is alleen maar koren op de molen voor zuurpruimen en negatieve schoppers. En dat Pastor vergelijk is eigenlijk als een grijs gedraaide plaat en allang niet grappig meer net als dat mensen grindbak Jos blijven zeggen.

            Login om te reageren
  6. wildbeest zegt

    29 april 2018 om 22:11

    Wat een goedkoop stink artikel, volgende week staan we weer op de banken. Ik begrijp max wel, ze rijden 2 jaar na dato nog steeds met inferieur spul. Dan maar het gas erop en blokken

    Login om te reageren
    • Ra1kkoneN zegt

      30 april 2018 om 09:23

      @wildbeest: dus omdat de auto niet perfect is, is het prima om als een totaalmalloot te rijden? Toch knap hoe Ricciardo een race weet te winnen in inferieur materiaal terwijl wonderboy de auto keer op keer in de muur parkeert niet?

      Login om te reageren
      • wildbeest zegt

        30 april 2018 om 10:08

        @Ra1kkoneN: puur geluk op de pistop, beter kijken

        Login om te reageren
  7. awesome zegt

    29 april 2018 om 22:14

    500+ woorden tikken en in de conclusie kenbaar maken dat je eigenlijk de grootst mogelijke onzin hebt getypt…
    kwalitatief goed stukje! *sarcasm-sign*

    Login om te reageren
    • Nerekop zegt

      29 april 2018 om 22:26

      @awesome: daar sluit ik me graag bij aan. Had al zo’n donkerbruin vermoeden dat het stukje die kant op ging dus heb maar gelijk naar de ‘conclusie’ gekeken en die omschrijf je hierboven perfect.

      Login om te reageren
    • Supra1981 zegt

      30 april 2018 om 09:48

      @awesome: misschien goed voor de Google rnking

      Login om te reageren
  8. Edge zegt

    29 april 2018 om 22:39

    In 2010 had Red Bull ook een jong goudhaantje en een meer ervaren coureur onder contract staan. Ook toen was er een onnodige crash tussen de beide coureurs waarbij het jonge goudhaantje de schuld kreeg. En pardoes won het goudhaantje dat jaar de eerste van zijn vier opeenvolgende titels. Met andere woorden, het kan niet anders dan dat Verstappen en Red Bull de komende vier jaar de titels aaneenrijgen

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      30 april 2018 om 01:05

      @edge: van wie kreeg hij de schuld? In ieder geval niet van Helmut Marko. Die wees Webber namelijk aan als de schuldige.

      Login om te reageren
  9. W115 zegt

    29 april 2018 om 22:52

    Gasly voor Max, kan hij even afkoelen bij Toro R.

    Login om te reageren
  10. viezefreddyw zegt

    29 april 2018 om 23:22

    Whaha wat is dit voor flauwekul zeg!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      1 mei 2018 om 09:33

      @viezefreddyw: je voelde hem niet aankomen? ;-)

      Login om te reageren
  11. elemento zegt

    30 april 2018 om 00:14

    Max moet een beetje tactisch en slim spelen
    Niemand mag hem inhalen. Dat moet.hij loslaten. Hij had gewoon niet moeten blockem.

    Login om te reageren
  12. elemento zegt

    30 april 2018 om 00:30

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  13. jprc zegt

    30 april 2018 om 05:45

    KANSLOOS artikel. Vergelijkingen die gewoon nergens op slaan, neigt naar leedvermaak en riool journalistiek. Ik had een beetje de hoop dat autoblog daar verre van zou blijven. Helaas…

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    30 april 2018 om 08:40

    Helemaal een slecht stuk als je bedenkt dat de vergelijking maken met Maldonado (die een paar kleine hoogtepunten heeft gehad en mega veel domme acties uuthaaldr die tot gingen tegen onder andere zijn teamgenoot) ook nog eens jatwerk is.. kom op dit is niet het niveau waarop Autoblog bezig moet zijn!!

    Login om te reageren
  15. Orichy zegt

    30 april 2018 om 08:58

    Ik kan mij nog ene Ayrton Senna herinneren, die ook niet altijd geniaal reed, in zijn carrière, Dus het komt best goed, geef het tijd en verwacht niet altijd wonderschone en hele slimme acties.
    Het zijn topcoureurs, die op hoge snelheid, met veel druk op het lijf hun werk doen en in fracties van seconden dingen moeten beslissen, of handelen.
    Als jij niet weet wat dat precies inhoud, kijk jij vanaf de zijkant toe en heb je alleen maar praatjes, omdat jij het als attractie ziet en vermaakt wil worden. Voor deze jongens is het sport, hobby en werk in één, zij zijn geselecteerd om het te mogen doen, dat er een organisatie is, die er een show van maakt, wil niet per defenitie zeggen, dat iedereen dat maar moet doen.
    En in een poging een leuk resultaat neer te zetten, gaan er ook wel eens dingen mis, of niet goed, kan gebeuren.
    Maar leer eens te kijken, zonder te veroordelen, ook omdat dat kan, dan kan jij nog steeds genieten en balen als het niet lukt, maar met minder sjacharijn en boosheid. Ik doe dat al jaren en heb er veel plezier van.
    Het is maar andermans job.

    Login om te reageren
  16. PeugeotGTI zegt

    30 april 2018 om 09:13

    @willeme: Well, that escalated quickly..!
    Hoewel de journalistieke waarde van het artikel nul is, vond ik persoonlijk de amusementswaarde prima. Zeker in de comments hehe.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      30 april 2018 om 17:37

      @peugeotgti: thanks, vond ik ook! Maar sommige bezoekers reageren bij negatief nieuws over Max net zoals fanboys van een bepaald merk, dat trekken ze niet. Ik vind het heerlijk om eens een subjectief stukje te lezen over de slechte stats van Max, @willeme had er nog wel harder in mogen gaan:)

      Login om te reageren
  17. carspot33woesley zegt

    30 april 2018 om 15:58

    Hoeveel procent heeft Danill Kyvat?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      30 april 2018 om 17:35

      @carspot33woesley: daar doen we komende week een artikel over!

      Login om te reageren
  18. schoen85 zegt

    30 april 2018 om 21:06

    Heren, hold your horses!! Ik vind de stukjes van @willeme over het algemeen erg leerzaam met een hoge amusementswaarde. Dat hij nu een keer een stuk schrijft dat je niet aanstaat, betekent niet dat je hem nu moet uitmaken voor rotte vis. Max is een enorm talent, waar ik met ontzettend veel plezier naar kijk, maar ook ik moet concluderen dat hij nu niet perfect rijdt. Het stuk van Willem is satirisch en natuurlijk behoorlijk gechargeerd, maar er zit wel een kleine kern van waarheid in. Geeft dat recht op iets wat welhaast lijkt op een heksenjacht op de schrijver van dat artikel?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      30 april 2018 om 22:04

      @schoen85: Bedankt voor je reactie! We proberen zoveel mogelijk afwisseling te bieden in de artikelen. Ik ben de laatste die gaat beweren dat het bovenstaande stukje hoogwaardige journalistiek is. Sterker nog, ten tijde van dit artikel was ik aan het werken aan het Brabus artikel. Een artikel dat veel tijd kost om te maken en door weinig mensen gelezen wordt. Artikelen over Verstappen zijn scoren veel en veel beter en was in dit geval minder tijdrovend om te maken. In principe is het al onmogelijk om de artikelen binnen de tijd te maken, in vier uur tijd vier specials maken lukt mij helaas niet ;-). Daarom moeten we altijd de balans zoeken tussen hiermee.

      Kritiek is altijd welkom en bij deze was wel te verwachten dat er mensen het er niet mee eens zijn. Dat is ook helemaal niet erg en vaak nog leerzaam ook. Wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren.

      Login om te reageren
      • schoen85 zegt

        1 mei 2018 om 16:08

        @willeme: Helemaal eens dat je moet kunnen incasseren als je uitdeelt Willem, maar waar het mij om gaat is dat het hier af en toe wel erg persoonlijk leek te worden. Een paar reaguurders, zonder ze bij naam te noemen, vielen je wel erg hard aan. Dat vind ik niet terecht en zelfs ongepast. We zijn allemaal autoliefhebbers, dus in de basis hebben we een belangrijke gemene deler, laten we mekaar dan in leven houden als we het even een keer niet met mekaar eens zijn…;-)

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North