• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk, dit is het interieur van de Volkswagen ID.4

Auteur: RubenPriest, gepost 4 september 2020 om 12:53 – 46 Reacties

Kijk, dit is het interieur van de Volkswagen ID.4

Wat een enorme verrassing, dat interieur van de volledig elektrische Volkswagen ID.4.

Voor zover je de sarcasme nog niet had begrepen. Nee, heel verrassend is het interieur van de Volkswagen ID.4. natuurlijk niet. Veel elementen van de Golf 8 en de ID.3 zien we terug aan de binnenkant van de elektrische SUV.

Het is lekker veel scherm en weinig knopjes. Voor je neus in de cockpit zit uiteraard een digitaal display. Ook in het midden is een scherm te vinden. Daaronder zitten noodzakelijke knopjes zoals bijvoorbeeld het knopje voor het gevarenlicht. Net als in de Golf 8 en de ID.3 staat het middenscherm in een licht gedraaide positie naar de bestuurder toe gericht. Zo kun je er makkelijk bij zonder je armen enorm uit te strekken. Ook levert het een prettigere kijkhoek op.

Volkswagen zegt een ruimtelijk gevoel te hebben willen creëeren met het interieur van de ID.4. Toegegeven: het ziet er strak uit en alle toeters en bellen lijken op een logische plek te zitten. Verder heeft de Duitse autofabrikant bekendgemaakt dat de elektrische auto 543 liter bagageruimte heeft. Dat is met de achterstoelen in een normale positie.

Geen dode dieren in Volkswagen ID.4 interieur

Verder benadrukt het merk dat er geen dieren zijn gesneuveld met de productie van de ID.4. Dat betekent dat de leren stoelen geen écht leer zijn. Zo’n 20 procent van het interieur bestaat uit gerecyclede PET flessen.

interieur van de Volkswagen ID.4

Stapje dichterbij de onthulling

Met het prijsgeven van het interieur zijn we een stapje dichterbij de onthulling van de Volkswagen ID.4. Eind deze maand trekt VW het doek van de elektrische auto. Dan krijgen we alles te weten over het model, inclusief info over uitvoeringen en wanneer de ID.4 op de markt komt.

Ook interessant!

  • Volkswagen ID.4 GTX rijtest en video
  • Volkswagen ID.4 - Will it drift? [video]
    Volkswagen ID.4 - Will it drift? [video]
  • Volkswagen ID.4 snelladen - waar is dat het snelst?
    Volkswagen ID.4 snelladen - waar is dat het snelst?
  • volkswagen managers elektrisch
    Managers van Volkswagen rijden niet elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, ID4, interieur, Volkswagen

Vorig bericht: « Deze gave occasion ziet er oud uit voor zijn leeftijd
Volgend bericht: Aston Martin Victor is te briljant voor woorden »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkp1 zegt

    4 september 2020 om 13:04

    Nee, niet mooi.
    Vast en zeker erg goedkoop om te produceren en het ziet er gewoon ook goedkoop uit.

    Maar 20% gereyclede materialen in het interieur? De Zoe III doet dat nu al een stuk beter.

    Laat maar die iD4, dit is geen autorijden meer, maar een vierpersoons metro.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      4 september 2020 om 15:09

      @henkp1: precies dit inderdaad. Het lijkt wel alsof VW volledig de budget kant op gaat. Aan de andere kant, Tesla doet dat ook en het verkoopt als er een trein…

      Login om te reageren
      • mcshine zegt

        5 september 2020 om 08:49

        @poes: hoe verkoopt een trein?

        Login om te reageren
      • balboni zegt

        5 september 2020 om 10:53

        @poes: interieur van een ID.3 is kwalitatief nog een klap minder dan een Tesla. Snap niet goed waarom VW zo achteloos afscheid neemt van een van hun stokpaardjes.

        Login om te reageren
  2. kevin_degens zegt

    4 september 2020 om 13:11

    Dank zag de Skoda skoda enyaq er toch wat beter uit ?
    Ps 1e video’s staan al online
    https://youtu.be/xW0rI87QnvY

    Login om te reageren
    • goodvibrations zegt

      4 september 2020 om 21:27

      @kevin_degens: idd! Dat voel mij ook op! Skoda lijkt luxueuzer dan VW in deze… Bijzonder.. Maargoed.. Wellicht hebben de psychologen & marktonderzoekers goed hun best gedaan… Schijnt wel beter (lekkerder) te rijden dan een model 3

      Login om te reageren
      • balboni zegt

        5 september 2020 om 10:53

        @goodvibrations: wie zegt dat?

        Login om te reageren
  3. kevin_degens zegt

    4 september 2020 om 13:11

    Dank zag de Skoda enyaq er toch wat beter uit ?
    Ps 1e video’s staan al online
    https://youtu.be/xW0rI87QnvY

    Login om te reageren
  4. vixtor zegt

    4 september 2020 om 13:21

    Ik begrijp niet zo goed waarom alle bedieningselementen in een scherm verwerkt moeten worden. Die tendens zie je bij alle merken, maar komt m.i. niet ten goede aan het gebruiksgemak/veiligheid (ogen van de weg halen). Jammer!

    On topic: fraai futuristisch interieur. Nu hopen dat het materiaalgebruik ook wat kwalitatief goed is! (De nieuwe Golf 8 voelt op sommige plekken toch wat minder “premium” dan zijn voorganger…)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 september 2020 om 13:48

      @vixtor: ik snap ook niet waarom al die mensen telkens naar hun telefoon schermpje moeten kijken (doe dat nu zelf overigens ook). Het enige dat ik kan bedenken is dat mensen verslaafd zijn geraakt aan touchscreens.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      4 september 2020 om 14:06

      @vixtor: beter als die touchknopjes aan de linker kant…

      Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      4 september 2020 om 18:09

      @vixtor: ik denk dat een scherm met daarin alle functies verwerkt een stuk goedkoper is dan allemaal losse knopjes. Dat zal de reden zijn vermoed ik. Het is inderdaad maar de vraag of dat wel zo prettig werkt als echte knopjes.

      Login om te reageren
      • mcshine zegt

        5 september 2020 om 08:51

        @autoriteit: de meeste functies waar je vroeger knopjes voor nodig had, zitten nu in een “bestuurdersprofiel” en hoef je dus niet opnieuw in te stellen. Spraakbesturing begint eindelijk ook goed te werken.

        Login om te reageren
  5. Roberto zegt

    4 september 2020 om 13:29

    Saai gaap slaap

    Login om te reageren
  6. tenaci zegt

    4 september 2020 om 13:39

    Heb er hier in Amersfoort al een paar keer een zien rijden. In het echt ziet hij er beter uit dan de Golf moet ik zeggen.

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      4 september 2020 om 18:10

      @tenaci: je bedoelt dan de ID3 denk ik?

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    4 september 2020 om 13:51

    Tja, ik hoef geen gewone Tiguan, en ook geen elektrische. Doe mij de Arteon Shootingbrake maar. Desnoods elektrisch.

    Login om te reageren
  8. waterisnat zegt

    4 september 2020 om 13:52

    Petflessen zijn ook dooie dieren, stelletje idiote groenlinkse mafklappers. Mag ach, de realiteit mag je best verdraaien voor een boterham/hypotheek. ?

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      4 september 2020 om 14:29

      Alsof die koeien niet gerecycled worden.

      Login om te reageren
    • koeberg zegt

      4 september 2020 om 17:12

      Klopt. Het verschil zit ‘m tussen recent gestorven of lang geleden.

      Login om te reageren
  9. maxidyne zegt

    4 september 2020 om 13:57

    Wat een treurnis die interieurs van tegenwoordig. Een rechttoe rechtaan dashboard met een paar schermen. Vreselijk. Oogt ook allemaal hetzelfde.

    Login om te reageren
  10. raoufff zegt

    4 september 2020 om 14:01

    Altijd handig om met je Kärcher ff lekker de stoelen en het dashboard schoon te spuiten omdat alles toch van plastic is.

    Login om te reageren
  11. TinQ zegt

    4 september 2020 om 14:21

    https://www.youtube.com/watch?v=xW0rI87QnvY&t=1s

    Login om te reageren
  12. paulvtec zegt

    4 september 2020 om 14:30

    Ik zeg: Beter dan een Tesla! Mooi nee, maar wel beter hè!

    Login om te reageren
    • kevin1400 zegt

      4 september 2020 om 16:10

      @paulvtec: of het beter is dan een Tesla weet ik niet, dat van Tesla werkt tenminste wel

      Login om te reageren
  13. jdeboer zegt

    4 september 2020 om 14:40

    Interieur gejat uit een Tesla model 3 en het uiterlijk van een oude Prius +.
    De VAG groupies loopt nu gek genoeg wel het kwijl uit de mond.

    Login om te reageren
  14. lekkerlinksrijden zegt

    4 september 2020 om 14:43

    Hier hebben ze aardig wat sessies en heidagen over gedaan, maar dan heb je wel een bak innovatie, hulde VW

    Login om te reageren
  15. kevertje zegt

    4 september 2020 om 14:44

    VW is merk zonder emotie of passie geworden. Ik vrees dat ze met dit ID-verhaal en andere vreemde manoeuvers in hun klassieke gamma heel veel trouwe kopers tegen de borst gaan stoten. Wat is dit ID-verhaal nu? Window-dressing voor de groene koper, maar in feite een veel te duur en saai alternatief voor de Golf, Tiguan, enz. terwijl vreemd genoeg, een merk zoals Skoda er met de dag spannender begin uit te zien…

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      4 september 2020 om 15:18

      @kevertje: over welk Volkswagen heb jij het dan als je het over emotie en passie hebt?

      Buiten de gekke Piech periode waarin er W12 supercar concepts en toplimousines van een bedaagd merk voor de middenklasse kwamen is VW toch nooit echt een merk vol emotie of passie geweest?

      Login om te reageren
      • kevertje zegt

        4 september 2020 om 17:38

        We ja, ik heb de jaren 60 en 70 gekend. De Kever op zich, inclusief cabrio’s en Karmann’s waren echt geen passieloze producten, waarmee ze het maakten tot in het verre America. De Golf en Scirocco werd in zelfde soort van elan gelanceerd en eerlijk, het had nog echt wel iets toen. Van de Golf is als idee zoveel afgeslepen geweest dat er op de duur niets overbleef. Veel later, die W12 Phaeton en Touareg waren idd. niet verkeerd en zelfs de laatste Beetle generatie had nog iets moois, maar dat is ook wel het creatiefste wat VW gedaan heeft in het laatste decennium. Wat het nu is, dit is het grote niets. Voor mensen die een witte Pax-kast kopen bij Ikea en ze zielloos neerpoten op hun slaapkamer.

        Login om te reageren
      • goodvibrations zegt

        4 september 2020 om 21:33

        @torsen: moa.. Enerzijds heb je gelijk.. Anderzijds.. De R32 was vet de VR6.. Phaeton.. Beetle.. Passat cc / Artheon.. Meeste GTI”s niet onaardig..

        Best slimme aanpak op zich.. Saaie modellen met af en toe iets spannends.. Hoop natuurlijk we dat ze dat ook met de ID reeks gaan doen..

        Login om te reageren
  16. techniekmeneer zegt

    4 september 2020 om 15:33

    Overzichtelijk en netjes, niks mis mee.

    Login om te reageren
  17. barchettadriver zegt

    4 september 2020 om 16:36

    Gewoon netjes. Iedereen kan wel meieren over het gebrek aan knopjes, maar wat doe je nou eigenlijk tijdens het autorijden; richting aangeven, sturen, gasgeven, remmen en volgende/vorige op de stereo. Ruitenwisser staat vaak op auto, evenals de verlichting. Enige wat ik daarbuiten nog doe is de cruise aanklikken, maar die zit ook op losse knoppies. Oja, ruiten. Zullen ook wel op losse knoppies zitten.

    Maar dat was het dan wel zo’n beetje.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 september 2020 om 16:48

      Volume luider/minder luid, niet elke MP3 op mijn USB stick heeft hezelfde volume. Maar eigenlijk altijd met de knoppen op het stuur.

      Login om te reageren
  18. fritsvanhouten zegt

    4 september 2020 om 16:45

    Ehhh hoe ga je dan dingen bedienen, zoals de verwarming? Volgens een Duitse rechter mag je onder het rijden niet aan het scherm zitten. Lekker handig bedacht, NOT.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      4 september 2020 om 16:48

      @fritsvanhouten: met de ‘knoppen’ daarvoor die onder het touchscreen zitten.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 september 2020 om 16:50

      Dat is niet wat die rechter zei. Je mag je niet laten afleiden door het scherm. Dus uitgebreid op zoek gaan naar instellingen mag niet, klimaat wat op het hoofdscherm staat aanpassen mag gewoon.

      Login om te reageren
    • mcshine zegt

      5 september 2020 om 08:54

      @fritsvanhouten: oude wereld denken… dat klimaat is al lang in orde voordat je in de auto stapt. #EVPower

      Login om te reageren
  19. jer81 zegt

    4 september 2020 om 18:22

    Als er Kia, Hyundai of Ford op het stuur had gestaan had ik het ook gelooft.

    Login om te reageren
  20. antwaarpeneir zegt

    4 september 2020 om 19:34

    Lekker saai, zoals we gewend zijn van vw

    Login om te reageren
  21. monsieurleloure zegt

    4 september 2020 om 19:38

    Fantastisch interieur, hier wordt een mens vrolijk van .
    Nu softwarematig alles voor elkander maken en VW is spekkoper, blijft een mooi merk dat VW

    Login om te reageren
    • jer81 zegt

      5 september 2020 om 08:28

      Kan je onder woorden brengen waar je dan precies vrolijk van wordt?
      Ik vind het namelijk nogal een zaaddodend saai plastic ogend en inspiratieloos geheel.

      Login om te reageren
  22. lolikbenbol zegt

    5 september 2020 om 10:28

    Mooi weer zo’n dikke rand rond het scherm. Lijkt Mercedes wel, die krijgen dat ook maar niet onder de knie. Eigenlijk zonde dat deze branche dat niet gewoon uitbesteed aan bedrijven die daar hun corebusiness van hebben gemaakt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 september 2020 om 14:33

      @lolikbenbol: die dikke rand is er met een reden. Om te zorgen dat je het scherm niet splintert als je er met je hoofd tegenaan knalt bij een crash. Ik het met je eens dat het er goedkoop en ouderwets uitziet maar die dikke rand heeft een reden. De kunst is het zo te ontwerpen dat het niet opvalt.

      Login om te reageren
      • lolikbenbol zegt

        5 september 2020 om 15:12

        @mashell: Aha. Jammer. Want tegenwoordig zijn alle andere schermen die je de hele dag ziet of in je hand hebt juist zo mooi en dan valt dit dus extra op.

        Login om te reageren
  23. MarcoM zegt

    6 september 2020 om 12:47

    Waar blijven ze toch, ik zie alleen maar plaatjes en verhalen de laatste 2 jaren over VW en dat Wouter heeft proef gereden. Je ziet de Koreanen en Franzosen volop verkoop successen hebben met de EV.
    Mercedes blijkt v.w.b. verkoop niet zo een hit te zijn, Tesla stampt bij Berlijn een megafactory uit de grond, dus VW moet echter op korte termijn meters maken, want als in 2021 het subsidie potje weer open gaat en er geen ID3 of 4 in de showroom staat, dan is dat potje snel leeg aan andere merken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North