• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klassieker: Lamborghini Countach

Auteur: chefke, gepost 2 maart 2008 om 18:00 – 68 Reacties

Lamborghini Countach 25th Anniversary


De Lamborghini Countach is een auto waar iedereen wel een mening over heeft. De styling is zo apart dat je hem of heel mooi of heel lelijk vind. Sommige mensen vonden hem zelfs zo mooi dat hij aan de muur kwam te hangen. Ondanks dat niet iedereen zo enthousiast was, is de auto toch 16 jaar in productie geweest en zijn er meer dan 2000 exemplaren van verkocht.

Het eerste prototype, de LP500, werd onthuld in Genève in 1973. Het getal 500 stond voor de motorinhoud van 5 liter. De Countach was ontworpen door Marcello Gandini van de designstudio Bertone. Hij ontwierp een lage, brede en vooral hoekige auto. Ook had de auto vleugeldeuren wat niet alleen voor het design goed uitkwam maar wat ook een praktische reden had. De auto was namelijk zo breed dat normale deuren voor problemen bij het uitstappen zouden zorgen op een smalle parkeerplaats.

Lamborghini Countach LP400

In 1974 werd de eerste productieversie van de Countach, de LP400, verkocht. Er waren echter een aantal veranderingen ten opzichte van het prototype uit 1973. Zoals de naam al aangeeft, was de 5-liter motor ingeruild voor een kleinere 4-liter die eerder al in de Miura lag. Om alles genoeg te koelen had de LP400 ook een aantal extra koelgaten. Verder werden de achterlichten vervangen en had de LP400 vrij smalle banden die een lage weerstand hadden. De motor leverde 375 pk waardoor de eerste productie Countach een topsnelheid had van 316 km/u en naar de 100 sprintte in 5,6 seconden.

Lamborghini Countach LP400 interieur

De V12 lag in het midden waarbij de versnellingsbak nog voor de motor zat. Dat zorgde ervoor dat de “cockpit” vrij ver naar voren zat. De carrosserie was van aluminium en onderhuids had de Countach een buizenframe. De bodemplaat was van glasvezel waardoor de auto maar 1065 kilo woog.

In 1978 kwam Lamborghini met de LP400S. De LP400S had namelijk als populaire optie een grote V-vormige spoiler gekregen. Deze zorgde voor meer stabiliteit op hoge snelheid. Verder werden er glasvezel spatbordverbreders toegevoegd en om de brede Pirelli-banden af te dekken. Ook had de LP400S nieuwe velgen met een karakteristiek design met 5 ronde gaten.

De motor was in eerste instantie dezelfde als die in de LP400 maar later werd hij zelfs vervangen door een zwakker exemplaar om aan de regels in Amerika te voldoen. De LP400S was door de zwakkere motor, extra weerstand en het gewicht van de spoiler en de banden langzamer dan zijn voorganger. De topsnelheid was nog maar 297 km/u en de 0-100 sprint nam 0,3 seconden langer in beslag. In eerste instantie bleef de LP400 dan ook gewoon in productie maar doordat de vraag sterk terugliep werd die iets later gestaakt.

In 1976 had Lamborghini al een auto gemaakt die veel weg had van de LP400S. Deze auto was speciaal op bestelling gemaakt voor Walter Wolf en had al de brede banden en een experimentele 5-liter motor.

Een aantal jaar later, in 1982, vond Lamborghini de tijd rijp voor meer power die kwam in de vorm van de LP500S. Daarom kreeg de Countach in dat jaar eindelijk de beschikking over een 5-liter V12. Dit was niet het blok dat gebruikt was in het prototype maar een aangepaste versie van de 4-liter. De LP500S leverde 375 pk. De uiterlijke verschillen waren minimaal. Zo kreeg de achterspoiler twee verticale uiteinden en werden in het interieur een aantal knoppen vervangen. De Countach werd ook deze keer zwaarder waardoor het gewicht naar 1490 kilo steeg.

Lamborghini Countach LP500QV

Drie jaar later, in 1985, kwam de LP500 Quattrovalvole op de markt. De 5-liter motor werd opgeboord tot 5,2 liter en de caburateurs werden verplaatst van de zijkant naar de bovenkant van het blok. Hierdoor had de QV een bult op de motorkap waardoor het zicht naar achter heel beperkt werd. Het aantal pk’s steeg naar 455. Ook werden een aantal aluminium panelen vervangen door kevlar exemplaren. Voor de Verenigde Staten werden in 1982 voor het eerst een aantal aanpassingen gedaan. De bumpers werden licht aangepast om aan de regels te voldoen. Ook werden de Weber-caburateurs vervangen door een Bosch injectiesysteem.

Lamborghini Countach 25th Anniversary

In 1988 kreeg de Countach zijn laatste metamorfose onder de naam 25th Anniversary Countach om het 25-jarig bestaan van de fabriek te herdenken. Deze versie had wederom een aantal optische verschillen. Zo werden de luchtinlaten vergroot en liepen ze sleuven niet langer van links naar rechts maar van voor naar achter. Ook had de Countach nu luchtinlaten in de sideskirts waardoor de motorkoeling eindelijk onder controle was. Critici vonden dit teveel op de Ferrari Testarossa lijken maar Lamborghini zette door. De eerdere versies hadden daar nog wel eens moeite mee. Naast de nieuwe koelingsgaten kreeg de Anniversary Edition nog bredere achterwielen waardoor hij de breedste achterbanden in een productie-auto ooit had. Verder had deze editie andere voor- en achterbumpers en nieuwe achterlichten die kleiner leken omdat een de rubberen randen nu vervangen waren door in de carrosseriekleur gespoten aluminium. In 1990 viel het doek voor de Countach toen hij werd opgevolgd door de Diablo.

Een video met geluid van de Countach check je hier!

Ook interessant!

  • De enige echte Lamborghini Countach is terug
  • Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen
    Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen [video]
  • Te veil: Lamborghini Countach als peperduur bouwpakket
  • Lamborghini Countach nu al een iconische 'poster car'

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

countach, Klassiekers, Lamborghini, Specials, Supercars

Vorig bericht: « Na Spyker ook Lamborghini aan de iPhone
Volgend bericht: Jaguars M5-killer gesnapt »

Lees Interacties

Reacties

  1. bozewolf zegt

    2 maart 2008 om 18:05

    Icoon. En dat design, in de jaren 70. Hoezo futuristisch?

    Login om te reageren
  2. jelleken zegt

    2 maart 2008 om 18:07

    mooi…wat ik altijd raar heb gevonden zijn de glaasjes in de voorlichten? waarom is dat wit glas, of wazig glas of wat dan ook?

    Login om te reageren
  3. majinstar zegt

    2 maart 2008 om 18:08

    Ik had er vroeger eentje van transformers. Precies in dezelfde uitvoering, alleen dan in het geel ( van het 1ste en laatste plaatje ).

    Ik vind hem nog steeds vet !!!!

    Login om te reageren
  4. Aston Martin Rapide zegt

    2 maart 2008 om 18:10

    Het blijft altijd 1 van de grote iconen in de sportwagengeschiedenis. Zelf vind ik hem niet supermooi, maar als je hem in het echt zou zien in de jaren 80 zou men dat ding aanzien als één of ander ruimteschip uit Mars.

    Login om te reageren
  5. Willem zegt

    2 maart 2008 om 18:13

    spijtig dat je zoiets niet meer ziet rondrijden.

    Login om te reageren
  6. bas zegt

    2 maart 2008 om 18:24

    overbuurman heeft er één. heerlijk om af en toe even uit te laten!

    Login om te reageren
  7. VonStroke zegt

    2 maart 2008 om 18:26

    De eerste versie is nog steeds de mooiste van de Countach, met de jaren is hij er spijtig genoeg veel meer ‘pooierbak’ op geworden.

    Sowieso een icoon aller tijden.

    Login om te reageren
  8. Juppe zegt

    2 maart 2008 om 18:30

    Bizarre auto, maar dat maakt ‘m juist zo gaaf imo.

    De V12 lag in het midden waarbij de versnellingsbak nog voor de motor zat.
    Versnellingsbak achter de motor, of voor de achteras? ;)

    Je hebt trouwens niet verteld waar LP voor staat, maar dat weten de meesten ook wel toch?

    Login om te reageren
  9. Juppe zegt

    2 maart 2008 om 18:33

    He, dat van die bak klopt wel, dat wist ik helemaal niet. Zo leer je nog eens wat :)

    Login om te reageren
  10. JEFF zegt

    2 maart 2008 om 18:38

    Ik herinner me vaag eens een film gezien te hebben waarin 2 jonge vrouwen in zo’n auto de wegen in de USA onveilig maakten. Toen was ik denk ik ongeveer 8 jaar :).

    Iemand enig idee hoe die film heet?

    Login om te reageren
  11. chefke zegt

    2 maart 2008 om 18:40

    @ Jeff

    Je bedoelt waarschijnlijk de legendarische film “The Cannonball Run“

    Login om te reageren
  12. RScosworth zegt

    2 maart 2008 om 18:45

    Ik blijf dat 25th Anniversary model zo monsterlijk bruut vinden. Hij straalt zoveel kracht en ook wel woede uit. Een heerlijk extravagante verschijning.

    Login om te reageren
  13. Aston Martin Rapide zegt

    2 maart 2008 om 18:47

    Jackie Chan reed er ook eens mee….ik weet alleen niet in welke van z’n films. Ik dacht Rumble of the Bronx….maar ik kan me vergissen.

    Login om te reageren
  14. daniel zegt

    2 maart 2008 om 18:59

    ik vind hem nog steeds de mooiste auto die er is

    Login om te reageren
  15. stofmeister zegt

    2 maart 2008 om 19:07

    is wel mooie auto, maar dan moet er wel een spoilertje op zitten, nou jah het liefst een SPOILERRRR :P

    Login om te reageren
  16. GttChris zegt

    2 maart 2008 om 19:08

    OMG Zo’n 25th Anniversary blijft toch écht mijn droomauto!! GE-WEL-DI-GE wagen……ooit, ooit heb ik er 1

    Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    2 maart 2008 om 19:16

    zeker een icoon .. maar kon em zelfs met mijn kinderbreintje niet mooi/aantrekkelijk vinden ..
    het liet me helemaal koud .. net als ferarri of porsche ..

    ik moest het doen met een lincoln/mercury brochure .. en die was veel kleiner dan die posters van snelle bolides ..
    on-topic ..
    de lp400 heeft 375 pk ..
    de lp500s heeft ook 375 pk .. waarom is die verandering dan doorgevoerd ??

    Login om te reageren
  18. Birger zegt

    2 maart 2008 om 19:18

    Ik heb eens het geluk gehad om er eens in een Countach te mogen zitten.
    Hij is echt machtig maar om mee op straat te rijden is het waarschijnelijk niet voor iedereen weggelegd, en laag dat die is! Een Italiaans stukje historie :)

    Login om te reageren
  19. jonas zegt

    2 maart 2008 om 19:21

    Als je nu nog je hoofd draait bij het zien van zo’n auto wat moet dat dan 30 jaar geleden zijn, mensen dachten gelijk dat er een ufo geland was

    Login om te reageren
  20. Volvo_440_turbo zegt

    2 maart 2008 om 19:22

    Die is hier een tijdje geleden toch eens langsgekomen?

    Btw, ik zou liever eens de Porsche 928 S zien…

    Login om te reageren
  21. Davidov zegt

    2 maart 2008 om 19:24

    Zonder spoiler vind ik hem een stuk minder mooi :)

    Login om te reageren
  22. Mr Yigit zegt

    2 maart 2008 om 19:34

    Hierdoor had de QV een bult op de motorkap waardoor het zicht naar achter heel beperkt werd.
    Je kon toch ook een cursus achteruit rijden volgen bij aanschaf van deze Lambo..? Je moest dan op de dorpel gaan zitten en zo achteruit rijden.. :D

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    2 maart 2008 om 19:42

    Eigenlijk maken we toch geen progressie heden dezer dagen met onze supercars.
    Als ik zo lees dat een Countach met 375pk 316kmh kan lopen, dan vraag ik me toch af wat al die pk’s doen in ferrari’s zoals de 612 F430…

    Login om te reageren
  24. chefke zegt

    2 maart 2008 om 19:52

    @ Dekster

    Vergeet niet dat moderne auto’s airbags, computers, navigatiesystemen en uitgebreide kreukelzones moeten meesjouwen. De 612 Scaglietti weegt bijvoorbeeld 1840 kilo. Dat is dus veel meer dan de Countach en dat maakt dus het verschil.

    Login om te reageren
  25. dekster zegt

    2 maart 2008 om 20:07

    @chefke
    Niet echt vooruitgang eh. Trouwens aan 300 tegen de muur met een 612 of Countach maakt volgens mij niet veel uit…

    Login om te reageren
  26. Klassiekerrally zegt

    2 maart 2008 om 20:11

    JANUS! Waar ben je nou?

    Restauratie van een 5000S

    Het zijn topauto’s, maar de Anniversary kan mij niet zo bekoren. Daar worden de lijnen te rommelig, het is niet voor niets de minst geliefde Countach met al z’n racepolyester. Het geluid van de QV motor is ook minder lekker dan van de ‘normale’ motor.

    @ jelleken: die glaasjes zijn in ’t echt redelijk transparant. Ze dekken de knipperlichten (en stadslichten geloof ik) af. Er zijn foto’s van exemplaren waar men die glaasjes heeft weggelaten. Is niet fraai…

    Login om te reageren
  27. Dink zegt

    2 maart 2008 om 20:16

    Errrr, een Countach haalt goed 260 . . . daarna is ’t gevaarlijk.

    Je zit echt zalig in een C, beter dan in een Diablo bijvoorbeeld.

    De dikke 4.7 heeft meer koppel dan de meer racy 3.9 zodat vanaf ongeveer 2k gas gegeven kan worden tot over de 7000 toeren.


    Kijk op lamborghiniregistry.com voor de exacte maten en cijfers. Eigenaars van ‘oude’ Lambo’s sparen hun koppeling meestal door rustig gang te maken en dan door te halen. Een koppeling vervangen is een :kuch: kostbare aangelegenheid. Een simpel lampje trouwens ook hoor ;)

    Login om te reageren
  28. SQB zegt

    2 maart 2008 om 20:23

    Zoals altijd wanneer de Countach ter sprake komt, kan ik het niet laten op te merken dat Gandini eerder al de Alfa Carabo tekende, waar de Countach — inc. vleugeldeuren — op geïnspireerd is. En ook zoals altijd, kan ik het niet laten me af te vragen welke kant Alfa op was gegaan, hadden ze de Carabo in productie genomen.

    Login om te reageren
  29. StormRAM zegt

    2 maart 2008 om 20:46

    ’n tijdje geleden had ik bijna een rit kunnen maken in een Ferrari 360 modena F1, natuurlijk hartstikke vet, maar dat is door omstandigheden niet doorgegaan. Maar heb eigenlijk meer een zwak voor Lamborghini’s, en zeker een icoon als de Countach! Een paar jaar geleden een Nederlands autoprogramma gezien met een stuk of 10 Countach’s erin. Was echt suuuuper!!! Was gelijk verslaafd aan het V12 geluid. Volgens mij was het een special over de Countach-club, weet iemand of die nog bestaat?

    Login om te reageren
  30. Volvo_440_turbo zegt

    2 maart 2008 om 20:58

    Enkele weken geleden kon ik met een lamborghini murcielago LP 640 meerijden, helaas zit ik met een hernia, en ik kon toen letterlijk het huis niet uit :s

    Maar Lamborghini, ook al zijn ze niet superverfijnd, en is ook niet de bedoeling, spreekt toch altijd tot de verbeelding…

    1 x in mijn leven heb ik een Countach gezien, ik reed erachter met mijn vroeger mazda ditd, het geluid dat er uit die pijpen kwam zal ik nooit vergeten.
    Helaas het was een lelijke matrode kleur… Die achterbanden waren per stuk even breed denk ik dan mijn mazda van toen…

    Login om te reageren
  31. JANUS zegt

    2 maart 2008 om 21:00

    @Klassieker…
    Joehoe, Ik ben er hoor.
    Net terug van de wintersport.
    Dank je wel voor deze welkomthuisgroet !
    Sneeuwwitje forever :-D

    Login om te reageren
  32. zondagsrijder zegt

    2 maart 2008 om 21:26

    Zonde dat Lamborghini inmiddels al zijn karakter en charme verloren heeft. Het merk is uitgehold en gereduceerd tot een van de vele in essentie grauwe producten van VAG. Doodzonde.

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    2 maart 2008 om 21:39

    @zondagsrijder

    Couldn’t agree more.

    @JANUS

    Welcome back! Jij Tirolerjodelaart jij. ;)

    Login om te reageren
  34. W1ck3D zegt

    2 maart 2008 om 21:39

    @ zondagsrijden: en de Réventon dan?

    Login om te reageren
  35. JANUS zegt

    2 maart 2008 om 21:44

    @Herr Zwei.
    Danke.
    Naar elke X5 die ik onderweg tegenkwam heb ik even gezwaaid. Toen mijn vrouw eindelijk vroeg wat ik aan het doen was zei ik…”Zwaaien naar Rick dos natuurlijk !”

    Login om te reageren
  36. zondagsrijder zegt

    2 maart 2008 om 21:50

    @wicked
    …met plastic aangekleedde murcielago. Bijna zielig van VAG om te denken dat ze daar een lambo mooier mee kunnen maken. Een auto verbeteren door de klokken te pimpen? Zielig!
    Maar het meest trieste is nog wel dat ze iets menen te moeten imiteren. Waarom een Lamborghini modelleren naar iets vliegtuig, terwijl het juist een categorie apart was. Alsof de klanten een paar domme kleuters met poen zijn, die als kind rond reden met karton tussen de spaken om zich op een motor te wanen, en nu een reventon kopen om zich in een vliegtuig te wanen. Een puur mannenproduct is verlaagd tot een hulpstuk voor kinderlijke fantasietjes.

    Login om te reageren
  37. zondagsrijder zegt

    2 maart 2008 om 21:51

    twee keer zielig, is dom.

    Login om te reageren
  38. Rick dos zegt

    2 maart 2008 om 21:52

    @Tiroler JANUS

    Gelukkig dat je dat ook doet! Ik zwaai namelijk naar iedere Renault Laguna die voorbijkomt. Genoeg middelvingers en tikkende vingers tegen het koppie gezien, maar ooit zal ik een zwaaiende hand zien!

    Login om te reageren
  39. JANUS zegt

    2 maart 2008 om 21:55

    Hahahaha.
    Alleen de donkergroene hoef je maar te doen Rick.
    De rest mag je gewoon links laten liggen ;-)

    Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    2 maart 2008 om 21:57

    That’s good to know! Scheelt me toch zomaar even 2 á 3 auto’s in de maand! ;) :P

    Login om te reageren
  41. sebastian zegt

    2 maart 2008 om 22:16

    @ zondagsrijder

    met je eens hoor, volgens mij moet je haast in de 70er jaren of vroeger geboren zijn om te snappen dat de reventon het imago van lamborghini om zeep aan het helpen is.
    alleen, ik was wel een van die kinderen die met een letter tussen de spaken een motor aan het nadoen was…

    Login om te reageren
  42. ZonParaplu zegt

    2 maart 2008 om 22:23

    Door deze auto werd ik als kind verliefd op supercars!
    Heerlijk hoe de designer(s?) van deze auto het kind in je naar boven kunnen laten komen.
    Lekker overdreven!

    Login om te reageren
  43. JANUS zegt

    2 maart 2008 om 22:25

    @ZonParaplu.
    Join the club :-D

    Login om te reageren
  44. StormRAM zegt

    2 maart 2008 om 23:41

    @JANUS en ZonParaplu:

    Mag ik ook bij de club? 8) Wanneer is de eerste meeting? :D

    Wat een :lol:!!

    Login om te reageren
  45. Gerben zegt

    3 maart 2008 om 00:29

    Prachtige wagens….

    maar a pain in the ass om mee te rijden

    Hierbij moet ik altijd denken aan J.P. Van Rossem die in een rode Countach op Circuit Zolder de baan op wou rijden en de wagen niet meer in eerste verzet kreeg. Boenken en vloeken op die versnellingspook dat die deed…
    Prachtig beeld om te zien .

    Login om te reageren
  46. JANUS zegt

    3 maart 2008 om 08:07

    @StormRAM
    Zeker mag je ook bij de club.
    Rick dos en Klassiekerrally zitten er ook al bij.
    Eerste meeting is de eerste zondag van september in Winterswijk !
    (Klik maar op Klassiekerrally z’n naam ;-) )

    Login om te reageren
  47. Klassiekerrally zegt

    3 maart 2008 om 08:28

    @ JANUS en de rest van de club een triest bericht: dit jaar gaat de Klassiekerrally Winterswijk helaas niet door. Volgend jaar weer! :)

    Login om te reageren
  48. IlCuoreSportivo zegt

    3 maart 2008 om 08:53

    Waar rijden die 2000 stuks dan rond??
    Nooit één gezien,
    onlangs wel een diablo gezien, zeer vet…

    Login om te reageren
  49. Dink zegt

    3 maart 2008 om 09:27

    D’r is wel een Lambomeet . . . ergens . . . Ik ga zoeken.

    Login om te reageren
  50. Mister Countach zegt

    3 maart 2008 om 10:34

    @ En Klassiekerally , heeft helemaal gelijk , wat betreft , voor glaasjes , ik denk dat ze te oud zijn geworden , door de UV straling.

    @ Stormram , voor zoveer ik weet , is er geen Lamboghini Countach Club meer in Nederland.

    @ En Dink , ik denk dat jij SpaItalia bedoeld , op 29 en 29 Juni ??

    Login om te reageren
  51. LC zegt

    3 maart 2008 om 15:02

    Een restauratie van een Countach zie onderstaande link. :)

    http://www.klassiekerrally.nl/index.php?page=lambo-countach

    Login om te reageren
  52. Dink zegt

    3 maart 2008 om 15:35

    :kuch:

    Dat is de auto vh plaatje dat Klassiekerrally postte, en dit is de motor:

    Login om te reageren
  53. Klassiekerrally zegt

    3 maart 2008 om 15:39

    Sterker nog, de link had ik zelf al gepost ;)

    Login om te reageren
  54. FORDGTFREAK zegt

    3 maart 2008 om 16:01

    ik vind het echt een vette auto van lambo

    Login om te reageren
  55. LC zegt

    3 maart 2008 om 18:51

    Idd blijkbaar las ik er overheen of kwam het door de plaatje. ;)

    Login om te reageren
  56. RenesisHP zegt

    3 maart 2008 om 19:49

    De enige auto die zo zwaar overdone is, dat het geil is. In mijn ogen de allerbruutste Lamborghini ooit.

    Login om te reageren
  57. JANUS zegt

    3 maart 2008 om 21:10

    @Klassiekerrally
    Wat zeg je me nou !?!?
    Geen klassiekerrally dit jaar !
    En ik was eindelijk echt van plan om te komen !

    @Dink en Mr Countach.
    Vorig jaar was er geen Countach op Spa Italia.
    Wel een paar Diablo’s.
    Was overigens wel heel vet hoor !

    Login om te reageren
  58. Dink zegt

    3 maart 2008 om 21:12

    Diablo is ook erg cool, kijk nou: Mr. KR himself ;)

    Login om te reageren
  59. Klassiekerrally zegt

    3 maart 2008 om 21:15

    Die lange, rechts :)
    Ah, Spa… Wat was ’t gaaf he?

    Login om te reageren
  60. Dink zegt

    3 maart 2008 om 21:20

    Megagaaf, ongelooflijk dat Autoblog daar niet meer plek voor maakt :hint:

    Login om te reageren
  61. Gideon zegt

    10 mei 2008 om 18:03

    mensen,,

    nu ik deze auto zie denk ik ineens aan een film..

    ik kan me nog wat herinneren over de film maar weet niet meer hoe hij heet.

    Login om te reageren
  62. Gideon zegt

    10 mei 2008 om 18:05

    mensen,,

    nu ik deze auto zie denk ik ineens aan een film..

    ik kan me nog wat herinneren over de film maar weet niet meer hoe hij heet.

    Een jongen komt bij een Lamborghini garage om een Countach te bestellen. een gladde verkoper met een leuke assistente halen hem over om een ‘full-option’ Countach te bestellen. Op het moment dat hij de auto krijgt, blijkt er vanalles aan de hand te zijn met de auto…

    iemand die nog weet hoe hij heet?

    Login om te reageren
  63. lincoln zegt

    10 mei 2008 om 18:30

    @Gideon .. idd .. maar dat was meer een documentaire over iemand die een countach kocht .. er rammelt altijd wel wat aan die dingen ..

    Login om te reageren
  64. lincoln zegt

    10 mei 2008 om 18:33

    @Gideon .. er is een internet site waar alle (maar dan ook echt alle) movie
    cars op staan en verwijzingen .. gewoon effe googlen ..

    Login om te reageren
  65. Gideon zegt

    11 mei 2008 om 00:38

    nee was geen documentaire, het was echt een film!

    Login om te reageren
  66. Gideon zegt

    11 mei 2008 om 01:07

    al gedaan! kan het niet vinden

    Login om te reageren
  67. RA999 zegt

    11 mei 2008 om 01:19

    @ Gideon
    Google zegt dat je ‘It Takes Two’ uit 1988 bedoelt ;)
    http://www.imdb.com/title/tt0095384/

    Login om te reageren
  68. Gideon zegt

    11 mei 2008 om 02:39

    thnx ik kwam bij andere it takes two uit, van de olsen twins

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North