• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Knalt LaFerrari XX straks circuit over met V6-turbo?

Auteur: JordyS, gepost 1 mei 2014 om 20:04 – 34 Reacties

LaFerrari XX voorzien van V6?

Ferrari voorziet de LaFerrari XX van een V6-turbo, terwijl zijn ‘kleine’ broertje het doet met een dikke V12. Huh?

Ferrari werkt stug door aan de racevariant. De opvolger van de Ferrari Enzo FXX moet in 2015 in productie gaan, dus langzaam maar zeker lekken de opvallendste details over de auto uit. Zo deed hij een rondje Nürburgring naar verluidt in 6:35. En dat met een twin-turbo V6 in plaats van de V12 in de straatlegale LaFerrari, want volgens TopGear wordt dat de krachtbron van de XX.

De keuze van Ferrari lijkt opvallend, maar dat is het niet. De Formule 1-tak van de Scuderia rijdt dit jaar namelijk voor het eerst met V6-turbomotoren, dus het is aannemelijk dat er meer techniek uit de F1 overgenomen wordt. Denk bijvoorbeeld aan HY-KERS, dat zorgt voor dat beetje extra vermogen en trekkracht.

Ferrari pakt de LaFerrari XX ook buiten de V6 flink aan. Zo wordt de aerodynamica van het circuitmonster verder aangescherpt en wordt de auto voorzien van een aangepaste wielophanging én racebanden.

Ook interessant!

  • Deze unieke LaFerrari heeft een opmerkelijke kilometerstand
  • De LaFerrari van Alonso staat nu op Nederlands kenteken!
  • 'LaFerrari met V12 zonder hybride onderweg!’
  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, ferrari-corse-clienti, laferrari, laferrari-xx

Vorig bericht: « Audi Q9 wordt het antwoord op de BMW X7
Volgend bericht: Video: Showman crasht Diablo in Tokio »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    1 mei 2014 om 20:10

    Dus dat wordt ook een stofzuiger?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      1 mei 2014 om 21:28

      @norge:
      De neus luikt al op een Kruimeldief, wel zo fijn als hij dan ook zo klinkt..

      Login om te reageren
    • super zegt

      2 mei 2014 om 08:12

      @norge:
      autos als deze zijn om hard in te rijden, niet om je favoriete scheetgeluidje te maken

      Login om te reageren
      • norge zegt

        2 mei 2014 om 09:25

        @super: Meen je dat nou?

        Login om te reageren
  2. karsvdtuin zegt

    1 mei 2014 om 20:22

    Jammer… Dikke tegenvaller

    Login om te reageren
    • super zegt

      1 mei 2014 om 21:33

      @karsvdtuin:
      waarom jammer van een auto die je toch niet gaat kopen of op de weg tegenkomen? (ja, ms 1x in je leven)

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        1 mei 2014 om 21:43

        @super:
        Op de weg gaat hij hem zeker nooit tegenkomen..

        Login om te reageren
      • karsvdtuin zegt

        1 mei 2014 om 21:43

        @super: wat een raar antwoord… Waarom een auto beoordelen terwijl je hem toch nooit koopt… Dat is hetzelfde iedereen praat over dingen die ze mogelijk zelf toch nooit kopen daar krijg je leuke gesprekken van als we dat allemaal niet meer zouden doen zouden heel wat gesprekken saai worden waaronder die op autoblog over “auto’s die we toch nooit kopen”

        Login om te reageren
        • super zegt

          1 mei 2014 om 22:03

          @karsvdtuin:
          met “jammer dikke tegenvaller” begin je inderdaad een heel leuk “gesprek”

          Login om te reageren
          • karsvdtuin zegt

            2 mei 2014 om 00:59

            @super: wat heeft dat te maken met het niet volgens jou mogen reageren omdat ik die auto toch nooit kan betalen. Ga het is over auto’s hebben joh dat wat jij reageert hier kan je ook wel ergens anders doen!

            Login om te reageren
            • super zegt

              2 mei 2014 om 08:09

              @karsvdtuin:
              ik stelde je een vraag over datgene wat je postte als je het niet is opgevallen, daarmee reageer ik op jouw initiatie van een “gesprek”…

              Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      1 mei 2014 om 22:17

      @karsvdtuin: ja want evenveel pk, meer koppel en minder gewicht (vergeleken met de v12) is natuurlijk echt jammer.. Alleen het geluid zou jammer kunnen zijn, maar Ik denk niet dat alle regeneratie systemen erin kopen de liggen die ze ook in f1 gebruiken. Je kan denk ik een 1985 formule 1 geluid verwachten, inclusief alle vlammen pruttels en knallen.

      Login om te reageren
      • karsvdtuin zegt

        2 mei 2014 om 01:01

        @lambo4all: dat klopt ook wel weer maar vind zo een jankende v12 gwn erg lekker. Volgens gegevens uit een andere post jengelt deze (weet het niet zeker meer) ook door tot 9250 rpm? Vind dat gewoon zo ontzettend gaaf. Maar de xx zal ongetwijfeld sneller zijn .

        Login om te reageren
  3. porsche928 zegt

    1 mei 2014 om 20:27

    Mensen die een FXX kunnen kopen kunnen daarnaast nog wel een gewone betalen.

    Login om te reageren
  4. rotjeknor zegt

    1 mei 2014 om 20:32

    Maarrrr, ze spreken in dat artikel over een “potentiële” krachtbron. Wil dus min-of-meer nog niet direct zeggen DAT ze de V6 gaan gebruiken. Misschien zet die bron binnen Ferrari TopGear wel op het verkeerde been, en worden de toekomstige eigenaren gewoon weer getrakteerd op een dikke, volbloed V12, hetzij aardig opgeboord.

    Login om te reageren
  5. sergio72 zegt

    1 mei 2014 om 20:40

    Dit word een nog hoger technisch hoogstandje dan dat de Laferrari al is!

    Login om te reageren
  6. tunefuldjmike zegt

    1 mei 2014 om 20:46

    Als die dat rondje heeft gedaan met een V6 zullen Porsche en Mclaren zich is stevig achter de oren moeten krabben, stel je voor dat ze een V12 versie met dezelfde aanpassingen over het Circuit sturen, kan er wel eens een heel onbereikbare tijd neergezet worden voor de concurrentie.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      1 mei 2014 om 21:29

      @tunefuldjmike:
      Of niet, het zou zomaar eens kunnen dat de gewichtsverdeling met een V6 veel beter is dan met een V12.

      Login om te reageren
      • tunefuldjmike zegt

        1 mei 2014 om 21:54

        @tupperware: Dat lijkt me ook wel, alleen vermoed ik dat ze uit een V12 wel even heel wat meer power kunnen trekken, niet dat dat altijd succesvol is. Een Veyron is nu niet de beste bochten ridder…

        Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      2 mei 2014 om 00:32

      @tunefuldjmike: Denk niet dat Porsche of Mclaren zich druk maken dat een circuit-only auto sneller is als een straat auto. Volgens mij kun je met een RSR of een CAN-AM/GT3 vergelijkbare tijden rijden… Scheelt ook weer een half miljoen op de bank.

      Login om te reageren
  7. KEV9 zegt

    1 mei 2014 om 20:51

    je kan binnenkort een speciale app downloaden met racegeluiden. Instelbaar naar klasses.

    Login om te reageren
  8. krokant zegt

    1 mei 2014 om 20:54

    “Ferrari weet dat het natuurlijk geen 800pk uit een V6 kan persen”
    En die diplomaten-GT-R hier laatst dan?
    http://www.autoblog.nl/nieuws/nederlandse-diplomaten-gt-r-heeft-800-pk-66803

    Login om te reageren
    • maseratizzzzzzzz zegt

      1 mei 2014 om 23:32

      @krokant: volgens mij las ik ergens dat het een 1.6 v6 turbo zou kunnen worden.

      Login om te reageren
  9. kazaluna zegt

    1 mei 2014 om 21:37

    Waarom leggen ze niet twee van die V6’en achter elkaar?

    Login om te reageren
  10. davelepeef zegt

    1 mei 2014 om 21:46

    Qua gewicht is een V6 natuurlijk stukken gunstiger voor een racewagen dan een grote V12. En 800pk een issue? Geen idee wat de inhoud is van huidige F1 blokken, maar als er al 500pk uit een 2.0 vierpitter kan komen zie ik weinig problemen. RPM’s are the way…

    Login om te reageren
  11. gearhead zegt

    1 mei 2014 om 22:03

    Ik voorzie een 4 pitter Ferrari. Net las porsche. Het is milieutechnisch niet meer te houden. En slechter worden we er niet van. Het verscheiden van de dubbele Webers zijn we ook overkomen….

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      1 mei 2014 om 22:46

      @gearhead:

      Niets nieuws onder de zon, deze 500TR komt uit 1956 en als ik het mag zeggen, een mooi blokje.

      Login om te reageren
  12. fejjie zegt

    1 mei 2014 om 22:18

    Vast een 1 mei grap

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    1 mei 2014 om 22:30

    Waarom kan Ferrari daar geen 800 pk uit trekken? Moet toch makkelijk kunnen lijkt me. Wel jammer voor het geluid, maar deze auto is dan ook een rijdend laboratorium. Geluid lijkt me niet het belangrijkste.

    Login om te reageren
    • super zegt

      2 mei 2014 om 08:12

      @berlinetta:
      lijkt me idd dat ze er wel veel meer uit kunnen halen dan 800pk

      Login om te reageren
  14. peugeotgek zegt

    1 mei 2014 om 23:34

    Die zwarte laferrari die vorige week op de nordschleife te vinden was had zeker geen v6 aan boord maar een v12.
    Dat was duidelijk te horen in het filmpje op youtube.

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      2 mei 2014 om 08:53

      @peugeotgek: daar leek het wel op, misschien moeten we zelf even de bron checken want zal niet voor het eerst zijn dat ze niet of niet goed gelezen hebben

      Login om te reageren
  15. thierryvth zegt

    2 mei 2014 om 08:49

    Eerst maar ff EVO voor het eerst in de V12 variant

    https://www.youtube.com/watch?v=9fKepcm5hm4

    Login om te reageren
  16. paulaner zegt

    2 mei 2014 om 12:41

    Dit is zo niet premium zeg..

    Ach als het zorgt dat hij sneller en efficiënter wordt, what the heck. Design vond ik toch al prut.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North