• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koenigsegg Gryphon-muilezel gaat helemaal kapotstuk

Auteur: jaapiyo, gepost 18 mei 2018 om 18:02 – 14 Reacties

Agera-RS


Het spreekwoord ‘zelfs een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelde steen’ is bij deze gelogenstraft.

In de Zweedse media circuleert sinds gisteren namelijk dit plaatje van een ernstig geklutst Koningsei. Op zich is een gecrashte auto van het merk al een bijzonderheid, al is het maar gezien het beperkt aantal Koenigseggs op de weg. Aan dit ernstig gelaedeerde exemplaar hangt echter nog een extra speciaal verhaal vast.

Het gaat hier namelijk om de Koenigsegg Agera RS Gryphon die in 2017 in al zijn carbon glorie nog op de beursvloer van Genève stond te shinen. De auto was voorbestemd om in de collectie (video) van Instagram-senstatie Manny Khosbin te verdwijnen, maar daar kam het uiteindelijk niet van. De reden hiervoor was even simpel als bizar: het exemplaar crashte tijdens een shakedown nog voordat Manny de auto in zijn armen kon sluiten.

De ontroostbare Khosbin postte destijds het verhaal op Instagram. Er werd met Koenigsegg afgesproken dat hij een andere Agera zou krijgen. Uiteindelijk is dit de Agera RS Phoenix geworden, de laatst geproduceerde Agera RS. De échte phoenix werd echter de Gryphon. Deze auto kreeg namelijk een nieuw leven als testauto van Koenigsegg zelf.

https://www.instagram.com/p/BUIoQzgAPiV/?utm_source=ig_embed

Maar helaas! De Gryphon is nu op het oog voor de tweede keer klababber gegaan, dit keer in de buurt van de NEVS-fabriek (de nieuwe eigenaar van Saab) in Trollhättan. Zou ‘ie nog een keer gered kunnen worden van de dood?

Image-Credit: Teknikens Värld

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • De voormalige snelste productieauto krijgt een make-over
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Is dit de eerste Taycan die méér waard is geworden?
  • Pas op: je kunt vanaf nu een boete krijgen van een focusflitser
  • Koop een 205 GTi voor weinig bij de Belgische overheid!
  • Wat voor gedrocht is Ferrari hier aan het testen…?
FacebookTweetPinLinkedIn

agera, agera-rs, carbon, crash, koenigsegg, Manny-Khoshbin, mule, schade, zweden

Vorig bericht: « Dufte! Duitsland vindt jouw dashcam niet meer de duivel
Volgend bericht: Horner: “Max en Daniel teveel onder druk op zaterdag” »

Lees Interacties

Reacties

  1. senwedural zegt

    18 mei 2018 om 18:27

    Crashtest met human dummies

    Login om te reageren
  2. potver7 zegt

    18 mei 2018 om 18:28

    Niet dezelfde ‘steen’ (a.k.a. ‘greppel’), dus het spreekwoord doet ’t nog gewoon. Wel zonde van de auto, maar die repareren ze vast wel weer.

    Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    18 mei 2018 om 18:34

    Koenigs-omelett…

    Login om te reageren
  4. pielemuis zegt

    18 mei 2018 om 18:34

    Uiteindelijk is het maar een auto en is gelukkig niemand gewond. Gelukkig ziet de toekomstig eigenaar dit ook zo.

    Login om te reageren
    • pielemuis zegt

      18 mei 2018 om 18:36

      @pielemuis: of gaan we nu ook deze monteur door de mangel halen ?

      Pak de hooivorken en fakkels!

      Login om te reageren
      • peterpann3nkoek zegt

        18 mei 2018 om 18:56

        @pielemuis: monteur of niet, proffessional of niet, er kan altijd wat gebeuren, vooral met zoveel peekaas op de achterwielen dus je kan niemand door de mangel halen.

        Login om te reageren
        • cossiekiller zegt

          18 mei 2018 om 20:21

          @peterpann3nkoek: Zelfs The Stig kon hem niet bedwingen destijds…

          Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    18 mei 2018 om 18:35

    Belabberde wegligging ..

    Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    18 mei 2018 om 18:37

    Ach, paar weken in de fabriek en hij is weer als nieuw!

    Login om te reageren
  7. schreute01 zegt

    18 mei 2018 om 21:17

    99,9% van de kopers rijdt alleen maar hard rechtdoor. Er is toch niet te rijden met zo’n apparaat.

    Login om te reageren
  8. snel70 zegt

    18 mei 2018 om 23:44

    snel de vitrine in zodat ie wel een lang leven beschoren is

    Login om te reageren
  9. 87sandyd zegt

    19 mei 2018 om 07:18

    Christian??
    -Ja wat is er?
    De spiegel van de gryphon is kapot
    -Oh, hoe kan dat dan?
    De auto heeft erop gelegen

    Login om te reageren
  10. woudloper zegt

    19 mei 2018 om 09:10

    Er is nooit een beeld van de gryphon als testauto geweest.
    En waarom zou koenigsegg nog een testauto van de Agera RS nodig hebben, aangezien het een uitgaand model is.
    In de koenigsegg fb groepen circuleert al enkele maanden de theorie dat de gryphon maximaal gerecycleerd is naar de Phoenix en dat deze laatste een ander chassis nr kreeg, maar dat de gryphon nooit echt herbouwd is.
    Niemand heeft de auto alvast nog gezien, wat raar is want alle andere worden regelmatig rond de fabriek gespot.
    Dat zou impliceren dat dit beelden van de initiële crash zijn van destijds. Ziet er toch dezelfde setting uit.

    Login om te reageren
    • woudloper zegt

      19 mei 2018 om 09:15

      @woudloper: mmmmmmm heb eens opgesnord en ziet er naar uit dat het daadwerkelijk de eerste keer is dat de gryphon terug in openbaar kwam. Sorry

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North