• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koenigsegg One:1 krijgt 1.400 pk en haalt 450 km/u

Auteur: robbie, gepost 30 september 2013 om 14:15 – 52 Reacties

Koenigsegg One:1


Vorig jaar doken de eerste verhalen op over een super exclusieve nieuwe Koenigsegg die de Agera zou moeten laten verbleken. In een interview heeft Christian von Koenigsegg meer details bekendgemaakt. En het lijkt erop dat Bugatti zich zorgen moet gaan maken.

Het idee van de One:1 is afkomstig van de Chinese Koenigsegg dealer FFF. Bij de ontwikkeling heeft Koenigsegg het doel gesteld om een pk-gewichtsverhouding te bereiken van 1 op 1. De One:1 zal zo’n 1.400 kilo wegen, inclusief vloeistoffen en bestuurder, en krijgt dus ook een 1.400 pk sterke V8 achterin.

Deze auto zal in een oplage van 6 exemplaren gebouwd worden en alle One:1’s zijn inmiddels al verkocht. Wat die mensen betaald hebben wil Christian von Koenigsegg niet verklappen, maar hij wist wel te melden dat het fors meer was dan wat je voor een Agera S neer moet leggen. En aangezien die al meer dan een miljoen kost zal de prijs waarschijnlijk fors over de 2 miljoen euro gaan. En dan verliest Koenigsegg ook nog geld op deze auto.

Als de computersimulaties die gedaan zijn kloppen dan worden de prestaties fenomenaal. De topsnelheid zou op 450+ km/u liggen en voor de sprintjes van 0 naar 200 km/u, 0 naar 300 km/u en 0 naar 400 km/u worden recordtijden verwacht. Koenigsegg mikt op een tijd van 20 seconden voor het sprintje van 0 naar 400 km/u. Een Veyron heeft daar 45 seconden voor nodig.

Eind dit jaar moet het eerste prototype gereed zijn en waarschijnlijk zien we volgend jaar de eerste productieversie. (via: businessweek.com)

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Krijgt de AMG One niet de beloofde pk's?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

christian-von-koenigsegg, koenigsegg, one-1, Supercars

Vorig bericht: « Video: Range Rover Sport rijdt over motorrijders in NYC
Volgend bericht: Gespot: Tesla Model S vs Aston Martin V8 Vantage »

Lees Interacties

Reacties

  1. F1Tim zegt

    30 september 2013 om 14:17

    Waauw… 20s tov 45s voor de Veyron…

    Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    30 september 2013 om 14:21

    Mooi man. En de achterbanden? 625/30/19ZR zeker.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      30 september 2013 om 14:26

      @E34M5Touring:
      Die 625/30 heeft misschien toch iets te hoge wangen om nog stabiel te zijn bij zulke snelheden. Een zijwang van 18,75cm is meer iets voor een Land Cruiser.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        30 september 2013 om 14:39

        @tupperware: Handig voor de beoogde kopersgroep.

        Login om te reageren
      • Laue zegt

        30 september 2013 om 14:50

        @tupperware: ik zag de instinker ook :) leuk foutje :)

        Login om te reageren
      • 4x4wheels zegt

        30 september 2013 om 15:41

        @tupperware: 0 – 400 in het bos?

        Login om te reageren
  3. bamfspotter zegt

    30 september 2013 om 14:21

    Wat een BEEST !

    Login om te reageren
  4. Brokkenpiloot zegt

    30 september 2013 om 14:23

    Krijg je er ook een weg bij waar je die snelheid überhaupt kunt halen?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      30 september 2013 om 14:29

      @Brokkenpiloot:
      De gemiddelde Koenigsegg heeft genoeg centjes om hem even naar een of andere zoutvlakte te laten vliegen. Heeft hij tenminste de ruimte om het te proberen.

      Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        30 september 2013 om 15:17

        @tupperware: op zout haal je die snelheden niet met een gewone auto

        Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      30 september 2013 om 19:13

      @Brokkenpiloot: je vergeet dat hoe sneller je op een snelheid zit, hoe korter de weg kan zijn.. Dus deze wagen zou minder dan de helft aan weglengte nodig hebben dan een veyron om 400 te halen. Koppie koppie gebruiken

      Login om te reageren
  5. Orichy zegt

    30 september 2013 om 14:23

    Eerst zien dan geloven, maar het zal dicht in de buurt komen van het gewenste resultaat.

    Op het plaatje ziet het er bruut uit, alleen die onderlip is afgrijselijk om te zien.

    Login om te reageren
  6. terazino zegt

    30 september 2013 om 14:29

    Nu nog een plek om die snelheid te testen……

    Login om te reageren
  7. av_diver zegt

    30 september 2013 om 14:32

    Hoezo zal hij daar verlies op maken???

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      30 september 2013 om 14:35

      @av_diver: Omdat deze auto’s zo uit de lucht komen vallen.

      Login om te reageren
      • av_diver zegt

        30 september 2013 om 14:36

        @kaasboerin: schrijf dan niets

        Login om te reageren
    • bottestudent zegt

      30 september 2013 om 14:36

      @av_diver: omdat hij er maar 6 verkoopt?

      Kennelijk geen idee hoeveel het ontwikkelen van zoiets kost?:p

      Login om te reageren
      • av_diver zegt

        30 september 2013 om 14:38

        @bottestudent: natuurlijk wel, maar er zullen voldoende mensen zijn die wel een belachelijk bedrag willen betalen voor een auto met belachelijke specs. Koenigsegg heeft volgens mij niet voldoende middelen om dit even als een “PR stunt” te doen door er geld op bij te leggen.
        Het wordt zonder onderbouwing in de tekst geschreven, dat is waar mijn vraag over ging en waar ik graag een antwoord op wil. Niet op aannames, maar op feiten.

        Login om te reageren
    • jweelden zegt

      30 september 2013 om 14:39

      @av_diver: er vanuitgaand dat die auto 2,5 miljoen kost en er 6 verkocht worden. Verdienen ze 15 miljoen totaal. Om alles te realiseren en testen enz zal meer kosten dan die 15 miljoen die ze binnenhalen.

      Login om te reageren
      • av_diver zegt

        30 september 2013 om 14:41

        @jweelden: precies, maar waarom zou je dat doen??? En waar is die uitspraak op gebasseerd.

        Login om te reageren
        • jweelden zegt

          30 september 2013 om 14:42

          @av_diver: om aandacht te krijgen/ bekendheid en de trouwe kopers te trakteren? Verder geen idee.

          Login om te reageren
        • jweelden zegt

          30 september 2013 om 14:43

          @av_diver: denk t verteld is bij de bekendmaking door deze beste man.

          Login om te reageren
        • jweelden zegt

          30 september 2013 om 14:45

          @av_diver: wist je overigens waar ferarri grootste deel van zn winst van moet hebben? Shirtjes, oortjes petjes eb stickers en die rotzooi.

          Login om te reageren
    • robbie zegt

      30 september 2013 om 14:42

      @av_diver: ze hoeven/willen er geen winst op maken, want als ze daadwerkelijk een recordauto neerzetten is dat hele goede reclame.

      Login om te reageren
      • jweelden zegt

        30 september 2013 om 14:44

        @robbie: dacht ik ook al.

        Login om te reageren
      • potver7 zegt

        30 september 2013 om 15:24

        @robbie: Reclame waarvoor? ’t Is niet dat zo’n Koeniggsegg een massaprodukt is. Een paar miljoen verliezen op 6 van deze dingen (ik neem tenminste aan dat het niet om een paar tientjes gaat) gaan ze niet zomaar terugverdienen met de verkoop van hun ‘bread-and-butter’ modelletjes.

        Login om te reageren
  8. jweelden zegt

    30 september 2013 om 14:34

    Te en overdreven zijn 2 dingen die me binnenschoten. Maar 10 seconden later wat moet t vet zijn zo een bruut beest!

    Login om te reageren
  9. glashelder zegt

    30 september 2013 om 14:39

    Beoordeling op basis van computersimulaties.

    Doet me sterk denken aan de JSF. Kopen op grond van de beloftes in de brochure.
    Eben afwachten wat het werkelijk doet. En of het een beetje heel blijft zou ik zeggen.

    Login om te reageren
    • super zegt

      30 september 2013 om 15:17

      @glashelder:

      zou ongeveer kunnen, vermogen is ongeveer met 3e macht gerelateerd aan topsnelheid. als je met 1000pk 400 haalt is dus:

      1000*(450/400)^3 =1420pk..

      dat is mijn computersimulatie…

      maar goed, volstrekt nutteloze auto dus (tenzij je een rus of arabier bent)

      Login om te reageren
  10. Vincegail zegt

    30 september 2013 om 14:40

    Christian kan het verlies dat ie maakt met deze auto(‘s) niet zo boeien, want de technieken die hij daarmee ontwikkelt, kan ie weer gebruiken op z’n ‘standaard’ auto’s. Ik ben erg benieuwd!

    Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    30 september 2013 om 14:40

    Hebben ze wel gekeken naar een makkelijk inschakelbare N stand op de bak. Anders kan ie niet revven in London. Toch het natuurlijke habitat van deze auto straks

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      30 september 2013 om 14:55

      @E34M5Touring: De eigenaren moeten goed op hun rechtervoetje gaan passen dan, even het gas iets te diep intrappen en ze vliegen met 375km/u over Piccadilly Circus…

      Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      30 september 2013 om 17:23

      @E34M5Touring: Voor Lambo’s is het allebei de flippers indrukken, dan gaat ie naar N en dan kan je revven. Kind kan de was doen. Vandaar dat de meeste rev boys Lambo ventjes zijn :p

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        30 september 2013 om 22:07

        @rubenpriest: idem voor ferrari en lamborghini hoor ;)

        Login om te reageren
  12. melkkoe zegt

    30 september 2013 om 14:42

    “En het lijkt erop dat Bugatti zich zorgen moet gaan maken.” Is hier al vaker geroepen ja. Maar vooralsnog door niemand waargemaakt

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      30 september 2013 om 14:50

      @melkkoe: Denk niet dat zo’n kleine fabrikant ooit aan het totaalplaatje Veyron kan komen. Misschien kan ie harder/sneller etc. Maar denk niet dat zo’n bestuurbare en gebruikersvriendelijke auto neer kunnen zetten. Dat is, vind ik, het knappe van de Veyron.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        30 september 2013 om 15:00

        @E34M5Touring:
        Ach, als je 4,6 miljoen per auto verlies kan lijden is dat ook weer niet zo’n enorme prestatie.

        Login om te reageren
    • tupperware zegt

      30 september 2013 om 14:52

      @melkkoe:
      Kuch, door niemand waar gemaakt? Kuch.
      http://www.autoblog.nl/nieuws/hennessey-venom-gt-is-met-4276-kmu-de-snelste-video-58177
      Dat ze het geld er niet voor hebben om de dames en heren van Guinness niet uitgebreid te fêteren betekent nog niet dat ze die snelheid niet gereden hebben.

      Login om te reageren
      • melkkoe zegt

        30 september 2013 om 15:24

        @tupperware: 431,072 dat ging de veyron SS. Sneller dus dan die eendagsvlieg van hennessey

        Login om te reageren
      • potver7 zegt

        30 september 2013 om 15:33

        @tupperware: Dat zal geen kwestie van geld zijn, zo heel veel kan zo’n keurmeester van Guiness niet kosten; die recordpoging is toch al niet helemaal gratis lijkt me.

        Maar Guinness had toen al 431 voor de Veyron in de boeken; je kunt de geldigheid van dat record betwijfelen, maar een feit is dat Hennesey niet aan die 431 kwam dus Guinness had die 427,6 simpelweg niet als record erkend.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          30 september 2013 om 22:27

          @potver7:
          Pssst, die 431 is door Guinness ongeldig verklaard. het officiële record van de Veyron staat op 408.84km/u
          http://www.autoblog.nl/nieuws/video-bugatti-veyron-gs-vitesse-vestigt-wereldrecord-58735

          Login om te reageren
    • Mairsil zegt

      30 september 2013 om 19:11

      @melkkoe: Inderdaad eerst zien dan geloven, maar van Koenigsegg neem ik een ambitie als deze wel serieuzer dan bij een willekeurige kitkar-bouwer. De ‘gewone’ modellen sprinten volgens mij ook al sneller naar de 300 dan de veyron, en komen qua top een eind in de richting. We gaan het zien.

      Login om te reageren
  13. pkgek zegt

    30 september 2013 om 15:59

    Denk eigenlijk dat 1400pk te weinig is om 450 the halen en 20s naar de 400km/u lijkt mij ook erg optimistisch. Desalniettemin hebben ze met >440km/u en 30s ook een topprestatie!

    Login om te reageren
  14. macready zegt

    30 september 2013 om 16:24

    En 2WD. De “gewone” kon zijn vermogen al zo goed kwijt op straatrubber…..
    0-100 in 3,9 sec voor z’n record run. Dat gaat niet sneller worden, eerder langzamer door groter turbogat etc.

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      30 september 2013 om 19:41

      @macready: groter turbogat?! Waar baseer je dat op dan?!
      Ooit wel eens de filmpjes gekeken wat voor techniek ze allemaal in deze blokken stoppen?!

      Ot: echt een erg lelijke auto met wel monsterlijke prestaties!
      Persoonlijk vind ik een “normale” Agera (R) mooier!
      Ben benieuwd naar de eerste filmpjes. Rijtesten zullen er wel niet komen ben ik bang ;-)

      Login om te reageren
  15. Osca zegt

    30 september 2013 om 17:08

    Wordt dit dan de GTR onder de hypercars? :)

    Login om te reageren
  16. baap zegt

    30 september 2013 om 17:29

    Geloof der helemaal geen zak van!! In 20s naar de 400 km/u met 200 pk meer dan een Veyron die er meer dan 2x zo lang over doet!! Jaddiejaddiejaddieblablabla!

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      30 september 2013 om 17:46

      @baap:
      Bij acceleratie is het gewicht heel belangrijk, de One:1 weegt rijklaar met bestuurder 1400kg, de Veyron weegt leeg 1880kg, rijklaar dus een ruime 2 ton.
      In de tekst wordt gerefereerd aan de Veyron (de 1001pk versie dus), maken we dan het pk/kg sommetje dan komt de One:1 op 1/1 en de Veyron op 1pk/2kg.
      Misschien begrijp je hem nu iets beter.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      30 september 2013 om 17:58

      @baap: Moet het eerst nog zien om te geloven, maar vergeet niet dat die Veyron wel even een halve ton meer weegt, en 400 pk minder heeft… ( De gewone Veyron natuurlijk )

      Login om te reageren
  17. JaxDryke zegt

    30 september 2013 om 19:21

    Wie noemt z’n auto nou One:1 ??
    Belachelijke naam :S

    Login om te reageren
    • lscorkscrew zegt

      30 september 2013 om 23:28

      @JaxDryke: Mijn telefoon heet ook al one. Ik denk dat ik deze maar ga aanschaffen om de serie compleet te maken.

      Login om te reageren
  18. koenigsegg1 zegt

    1 januari 2014 om 14:51

    Klinkt ongeloofwaardig, maar t blijft een Koenigsegg,

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North