• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop de goedkoopste Triumph TR6 op Marktplaats

Auteur: jaapiyo, gepost 26 april 2020 om 19:05 – 20 Reacties

Triumph TR6

Koop deze Triumph TR6 voor de lente van 2021.

Het mooie weder buiten inspireert ons om een op Marktplaats te kijken naar een kekke roadster. Nu zijn plezierritjes natuurlijk uit den boze in deze tijden. Maar hé, er is altijd nog het cabrio seizoen van 2021. Misschien kan je met een beetje handig onderhandelen juist wel een superdeal scoren nu. Bovendien mag je nog altijd naar de supermarkt rijden met het dakje open. Op de terugweg doe je het dak dan gewoon weer dicht, zodat niemand alle pakken WC-rollen op de bijrijderstoel ziet.

Als je dan gaat kijken voor zo’n open auto, kan je nog allerlei kanten op. Met een moderne cabrio met stalen klapdak bijvoorbeeld lever je nauwelijk in op comfort ten opzichte van een dichte auto. Natuurlijk, beschut zijn voor de elementen als het moet, een lekkere stoel en verwarming overal is wel lekker. Maar heb je al dat comfort nodig als je piepjong bent of gewoon niet zoveel rijdt? Wij denken van niet. Daarom hebben we vandaag gekozen vooral de stijl naar standje elf te draaien: richting iets ouds dus. Daarnaast is het wel lachen als het een beetje goedkoop is en er nog wat te klussen valt. Yep, kom maar door met die Triumph TR6.

TR6 interior

De Triumph TR6 was effectief de vijfde generatie open tweezitter van Triumph. Huh? Jazeker! Er was namelijk eigenlijk nooit een TR1. Triump stelde in 1952 de 20TS voor als prototype. Een jaar later was het model klaar voor productie en werd het TR2 genoemd. Pas achteraf werd de 20TS ook wel aangeduid als TR1. Gedurende de jaren en generaties vorderden werd de TR steeds wat stoerder, met als hoogtepunt de TR6 uit 1968. Kloeke ronde koplampen en een strak gesneden rechttoe rechtaan carrosserie geven de TR6 een tijdloze uitstraling. Later volgde ook nog de TR7, die met klapkoplampen en een bijzondere hardtop een hele andere indruk maakt.

Onder de kap van de TR6 ligt een zes-in-lijn gekoppeld aan een handgeschakelde vierbak. Een overdrive was optioneel leverbaar, maar dat heeft ‘ons’ exemplaar op Marktplaats niet. Een verleden in Amerika heeft de unit daarentegen wel. De TR6 leefde op export naar met name Noord-Amerika. Liefst 83,480 van de 91,850 gebouwde exemplaren werden geëxporteerd.

TR6 rear

Deze unit uit Bill Clintons Arkansas is uitgevoerd in Emerald Green. De verkoper meldt trots dat het de tweede lak betreft. Dat is een nieuwe voor ons. Zoals je kan zien op de plaatjes zit er wel ‘wat werk’ aan de auto. Volgens de verkoper wordt deze echter compleet geleverd, inclusief een 2e stoel, het reservewiel, de toerenteller, oliedruk- en brandstofmeter. Je moet het alleen wel zelf in elkaar schroeven. Maar goed, daar heb je nu toch de tijd voor. De vraagprijs bedraagt 6.800 Euro. Koop dan!

Ook interessant!

  • Dit is de goedkoopste Brabus van Marktplaats
  • Verbeter de wereld, koop een auto op Marktplaats
  • Koop de zwaarste sportwagen van Marktplaats
  • limo
    Dit is de goedkoopste stretched limo van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

groen, marktplaats, occasion, tr6, triumph

Vorig bericht: « “F1 kan ook prima zonder Ferrari”
Volgend bericht: Zo gaat de Volkswagen-fabriek weer van start »

Lees Interacties

Reacties

  1. tenaci zegt

    26 april 2020 om 19:54

    Blijft een geweldig ding. Hoop dat iemand hem in oude glorie hersteld. Ik heb wel een zwak voor Triumph, mooie designs van Michelotti! Hij tekende ook veel voor Daf, de Triumph Dolomite was zelfs een voor Daf niet haalbaar ontwerp voor een grotere auto dat Triumph overnam.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      26 april 2020 om 20:51

      @tenaci: oom van me had een Dolomite Sprint. Hij was lid en secretaris van Triumph Club Holland. Ging vroeger vaak met hem mee. De TR6 en Stag heeft veel indruk op me gemaakt.

      Login om te reageren
    • roadster zegt

      26 april 2020 om 21:09

      De TR6 is niet van Michelottti, maar van Karmann.

      Login om te reageren
      • tenaci zegt

        26 april 2020 om 21:52

        @topless: Je hebt gelijk. Leek alsof ik ook bedoelde dat deze door Michelotti was getekend, was niet de bedoeling.

        Login om te reageren
    • jopio zegt

      26 april 2020 om 21:29

      @tenaci: m’n broertje heeft een Dolomite Sprint. Toffe wagen!

      Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    26 april 2020 om 20:02

    Mooi klusje voor Rick…

    Hoewel hij er al behoorlijk fabrieksnieuw uitziet…

    Voor een Engelse auto dan.

    Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      27 april 2020 om 10:30

      @moveyourmind: hahaha

      Login om te reageren
  3. deepep zegt

    26 april 2020 om 20:47

    Lekker 6 in lijn, rwd… hoop niet teveel roest.

    Login om te reageren
  4. johnhert zegt

    26 april 2020 om 21:15

    Niet zo kapot van de TR6 geweest, klinkt overigens wel magistraal !

    Login om te reageren
  5. ericd zegt

    26 april 2020 om 21:49

    Ik pleit voor meer deep dish wielen met vet rubber op moderne auto’s.

    Login om te reageren
  6. Dutchcarwizard zegt

    26 april 2020 om 21:59

    Vandaag nog een oranje tr6 gespot, zo mooi.

    Login om te reageren
  7. m6d4s5 zegt

    26 april 2020 om 22:05

    Tof! Wij hebben nog een 2500 Pi saloon staan. Zelfde blok en injectie systeem

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      27 april 2020 om 06:41

      De USA-versie van de TR-6 heeft in verband met de toen geldende milieu-eisen daar carburateurs en 125pk, de Europese versie heeft injectie en 150pk.

      Login om te reageren
  8. hplh zegt

    26 april 2020 om 22:08

    Als je hier meer aldan 2,5 k voor betaalt ben je rijp voor het gesticht.

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      26 april 2020 om 22:17

      @hplh: -al

      Login om te reageren
  9. henkp1 zegt

    27 april 2020 om 06:48

    Geweldige auto! Niet de mooist vind ik, dat zijn de TR-4 en -5, maar erg comfortabel en snel (naar verhouding). Was sneller dan een Golfie GTI met z’n koppelrijke zescilinder en bij goed onderhoud nog betrouwbaar ook. Als deze auto hard is, is restauratie relatief eenvoudig. Heb er een gehad, maar toen ging de koppelingscilinder (hydraulische koppeling) lek; was geen probleem: starten in z’n 1 of achteruit en ding reed op z’n koppel gewoon weg. Schakelen ging net zo makkelijk als met koppeling; haha.

    Login om te reageren
  10. kevertje zegt

    27 april 2020 om 08:25

    Nog steeds spijt dat al die schitterende Engelse bedrijven teloor gingen door heel veel mis-management (en wees eerlijk, ook een slecht imago op vlak van kwaliteit). Maar deze restauratie wordt een titanenklus met vele zeer kostbare verrassingen – dat is de reden dat zoiets van de hand wordt gedaan én aan die prijs,…?

    Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    27 april 2020 om 08:52

    Mooi ding, ik vermoed iets meer werk dan even in elkaar zetten. Hoewel de roest lijkt mee te vallen vermoed ik wel wat las werk. Dus: walk away!

    Login om te reageren
  12. jupke zegt

    27 april 2020 om 11:36

    Het geluid van een TR 6 is mooi maar dat van een Austin Healey 3000 is nog mooier. Die heb ik één en staat te koop. Een restauratieproject.

    Login om te reageren
  13. ttr6 zegt

    27 april 2020 om 12:07

    Niet mogen rijden???Ik heb de TR6 gisteren heerlijk uitgelaten. Zonder pleepapier op de stoel en met het dak open!.Genieten van de 6 cyl door 2 rvs uitlaatpijpen. De TR6 is echt een aanrader voor wie een oldtimer zoekt met een geweldig geluid en betrouwbaar! Ik heb de mijne nu 16 jaar, regelmatig mee door Europa getoerd, rally’s gereden, (bijna) nooit problemen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North