• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze gloeiendhete 993 RWB in Naarden

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 26 januari 2019 om 17:02 – 33 Reacties

Afbeelding Koop deze gloeiendhete 993 RWB in NaardenAfbeelding Koop deze gloeiendhete 993 RWB in NaardenAfbeelding Koop deze gloeiendhete 993 RWB in NaardenAfbeelding Koop deze gloeiendhete 993 RWB in NaardenAfbeelding Koop deze gloeiendhete 993 RWB in NaardenAfbeelding Koop deze gloeiendhete 993 RWB in NaardenAfbeelding Koop deze gloeiendhete 993 RWB in NaardenAfbeelding Koop deze gloeiendhete 993 RWB in Naarden

Koop deze gloeiendhete 993 RWB in Naarden
ホット!

In de wereld zijn voldoende Porsche-tuners te vinden, maar niemand binnen deze kring kan zich meten meten met Akira Nakai. De beste man brengt jaar in, jaar uit bijzondere en unieke bolides ter wereld. Enkele jaren geleden was Nakai-san bezig met bovenstaande auto. Fotograaf Mick Kok mocht de Japanner destijds schaduwen terwijl hij zich vergreep aan de 993 en dat leverde een aantal fraaie plaatjes op. Diezelfde auto staat nu te koop bij DNA Cars, in Naarden.

Het is vanzelfsprekend dat een door Nakai aangepaste auto de nodige centen kost, maar van de prijs van deze fantastische tweedehands Rauh-Welt Begriff schrikken we toch lichtelijk. Het apparaat wordt aangeboden tegen een bedrag van 179.950 euro. Een flinke klap geld, maar daarmee neem je wel een bolide die niemand anders heeft in huis. Extra kosten komen er overigens niet bij, want de auto staat op Nederlands kenteken. Daarbij zijn alle RWB’s anders, maar dit exemplaar heeft naast de iconische bodykit ook nog monsterlijke kuipstoelen, een koolstofvezel dak en een rolkooi. Overigens zijn er wel een aantal RWB’s in Nederland, maar veel zijn het er allesbehalve.

Hoewel de Porsche 993 Carrera 2 waarop de Rauh-Welt Begriff in kwestie is gebaseerd de nodige kilometers achter de rug heeft, zijn slechts 500 van de in totaal 105.000 afgelegde kilometers gereden sinds de auto de transformatie heeft ondergaan. Tegenwoordig heeft de 911 een 3,6-liter zescilinder in het achtersteven liggen, die 300 pk produceert. Het 1.340 kg wegende apparaat schiet in precies 5 seconden naar de 100 km/u en heeft een topsnelheid van 275 km/u.

Met dank aan Bastiaan voor de tip!

Ook interessant!

  • Gespot - RWB Porsche 911 is belachelijk breed
  • Knotsgekke Porsche 993
    Knotsgekke Porsche 993 is krankzinnig duur
  • Voitures Extravert quintessenza RS
    Elektrische Carrera RS uit Nederland is krankzinnig duur
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 993, Akira-Nakai, carrera, carrera-2, coachbuilding, occasion, Porsche, RAUH-Welt, tuning

Vorig bericht: « Zoveel Tesla’s Model 3 rijden al in Nederland
Volgend bericht: Special: TVR Griffith 500 »

Lees Interacties

Reacties

  1. pielemuis zegt

    26 januari 2019 om 17:07

    An sich is het wel een geinig apparaat. Prijstechnisch ook wel ok.

    Ding schreeuwt alleen om een opengesneden achterbumper waar 2 turbo’s onder pronken. 300pk is een beetje lafjes.

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      26 januari 2019 om 17:59

      @pielemuis: prijstechnisch o.k.? Ik vind het knap geld voor een verkrachtte 993.

      Login om te reageren
      • pielemuis zegt

        26 januari 2019 om 18:13

        @hplh: Gelukkig staan er nog genoeg originele te koop waar jij je centjes aan kan besteden. 1 meer of minder maakt niet zoveel uit.

        Login om te reageren
      • hotze zegt

        26 januari 2019 om 18:51

        @hplh: dacht dat ook; het is een beetje te stevig aangepakt. Als je wilt opvallen is dit natuurlijk top. Doe mij maar iets ingetogeners zoals de Ruf Turbo R. Er staat er eentje in ‘blutorange’ te koop in Pfaffenhausen, 490 horses, jammer genoeg geen prijs erbij maar het zou zomaar 5 euroton of meer kunnen zijn.

        Login om te reageren
      • Barryyy zegt

        26 januari 2019 om 19:14

        @hplh: iedereen z’n ding. Dit voertuig staat toch zeker op mijn ‘ooit bezitten’ lijstje. Al vind ik de achterkant nog wat lafjes, eveneens de power.

        Login om te reageren
    • tortuga zegt

      26 januari 2019 om 18:16

      @pielemuis: buiten opengesneden achterbumper volledig met je eens! 450 pk zou idealer zijn

      Login om te reageren
      • pielemuis zegt

        26 januari 2019 om 18:36

        @tortuga: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Kremer-Porsche-935-K3-Heck-Auspuff-Detail-fotoshowBig-4185cdee-454899.jpg

        You sure?

        Login om te reageren
        • tortuga zegt

          26 januari 2019 om 18:39

          @pielemuis: jagermeister! Ja zeker! Zou niet willen dat ik even buiten rij en aan het hotel/restaurant/werk buiten kom en ze er niet meer op staan. Maar het vermogen en het geluid!

          Login om te reageren
  2. thomcarspotter zegt

    26 januari 2019 om 17:12

    Wheelgap achter is wel extreem zeg!

    Login om te reageren
  3. str8six zegt

    26 januari 2019 om 17:12

    Laat de nieuwe 992 maar staan. Doe dit maar! Tering, wat een dik apparaat!

    Login om te reageren
  4. iphonistvongates zegt

    26 januari 2019 om 17:18

    Hij past nog steeds te weinig popnagels toe vind ik.

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      27 januari 2019 om 07:57

      @iphonistvongates: die moeten ook betaald worden he?

      Login om te reageren
  5. benvan zegt

    26 januari 2019 om 17:22

    Damn hier word ik hebberig van. Imo kan een 911 nooit breed genoeg zijn.

    Login om te reageren
  6. pa045 zegt

    26 januari 2019 om 17:32

    Over een paar jaar gewoon een verhakte en verzaagde 911.

    Login om te reageren
  7. josvts zegt

    26 januari 2019 om 17:39

    geinig maar ook wel zonde en oogt goedkoop, heb veel liever iets van singer of gewoon een orginele porsche (porsche 930 turbo bijv)

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      26 januari 2019 om 20:28

      @josvts: appels en peren

      Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      26 januari 2019 om 20:33

      @josvts: een singer is vele malen duurder dan dit.

      Login om te reageren
  8. MaartenD zegt

    26 januari 2019 om 17:40

    Doe mij maar een 993 4s ipv dit apparaat

    Login om te reageren
  9. enricoleerdam zegt

    26 januari 2019 om 17:53

    Gaaf ding, maar liever met een fel kleurtje. Wrapje erover dan maar..

    Login om te reageren
  10. davelepeef zegt

    26 januari 2019 om 18:24

    Ik dacht dat het dezelfde matzwarte als uit de link was, maar das een 964… Ook duf, 2 matzwarte RWBs uit het handjevol wat we hier hebben. Ik vind deze wel OK zonder zo’n extreme dubbele taartschep als RWB wel ’s doet. Ik zou er zelf wel één in een oldskool Vaillant livery willen zien. In Essen in 2017 stond er één in ouwe Apple livery, dat doet die dingen goed!!

    Login om te reageren
  11. bosje zegt

    26 januari 2019 om 18:55

    Uniek en fantastisch? Volgens mij is het concept steeds hetzelfde; popnagel er een bizar brede en niet zomaar reversible bodykit op, verlaag hem tot je er niet meer normaal mee kunt rijden en plak er een wrapje op. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets door de totaal veranderde ophanging daadwerkelijk beter rijdt dan een standaard Porsche, waardoor het op mij vooral als een patsermobiel overkomt. Ja, een bedrijf als Singer doet ook onomkeerbare aanpassingen, maar staat op een zoveel hoger niveau dat het daadwerkelijk een verbetering is tegenover het origineel. Just my 2 cents though, ieder z’n ding natuurlijk.

    Login om te reageren
    • rtnet zegt

      26 januari 2019 om 21:56

      @bosje: https://youtu.be/l7-zUXaPN-0

      Login om te reageren
  12. ghost zegt

    26 januari 2019 om 18:59

    Nee bedankt. Liever een originele 964 Turbo dan.

    Login om te reageren
  13. toniominestrone zegt

    26 januari 2019 om 20:22

    Heerlijke brute bak zonder gêne

    Login om te reageren
  14. clubbtraxx zegt

    26 januari 2019 om 22:14

    Zonde van al die klassieke Porsches die hij vernaggelt…

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    26 januari 2019 om 23:22

    Is het mooi? Nee. Is het gaaf? Jazeker!

    Login om te reageren
  16. autodidact zegt

    26 januari 2019 om 23:45

    Dat gedweep met RWB heb ik nooit begrepen. Dus het zal wel kunst zijn.

    Login om te reageren
  17. emping zegt

    27 januari 2019 om 07:38

    Ik vind mooi. Lekker extreem:

    Login om te reageren
  18. scorer zegt

    27 januari 2019 om 07:58

    Tja de prijs ? Vragen staat vrij he…

    Login om te reageren
  19. bmw335d zegt

    27 januari 2019 om 09:46

    Veel show en weinig go.. Prestaties matchen het uiterlijk niet.

    Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    27 januari 2019 om 10:58

    Poah pornobak hoor!

    Login om te reageren
  21. jeroenwz zegt

    27 januari 2019 om 11:22

    Hm. Ik zou liever doorsparen voor een Singer (as if!) dan mijn geld hier aan uitgeven.

    Login om te reageren
  22. cossiekiller zegt

    28 januari 2019 om 09:13

    De hele auto nog herspuiten in Candy wine red. Dan fleurt hij een beetje op.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North