• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop dit AMG wintersportkanon voor 50 mille

Auteur: willeme, gepost 7 januari 2020 om 22:55 – 43 Reacties

Een zeer zeldzaam koopje. Handig om mee naar Ischgl te knallen.

We hebben het allemaal weleens gedaan. Zoeken naar de grootste en ruimste stationwagon met een flinke motor. Grote kans dat je op een snelle Audi uitkomt. Hoe leuk zo’n S6 of RS6 ook is, écht ruim zijn ze niet.

Dan doelen we in dit geval op de zogenaamde C5-generatie. In die tijd werd de snelle A6 meer in de markt gezet als lifestyle-stationwagon dan opgevoerde pakezel. Ja, een S6 is sneller dan een V70 R AWD Estate, maar de 850 is dermate functioneler en ruimer dat de vergelijking niet echt te maken is. Een E55 Combi van de S210-generatie is verleidelijk, maar heeft geen vierwielaandrijving.

Althans, dat zou je denken. Zo rond de millenniumwisseling heeft AMG een hele serie snelle Mercedessen gebouwd in zeer beperkte oplage. Genoeg om een leuk lijstje van te maken (wat we ook zeker gaan doen). Een exponent daarvan was deze, de Mercedes-Benz E55 AMG 4Matic Combi.

Nu hoor ik u denken: was die er dan? Jazeker! Er is dus een zeer kleine oplage van gebouwd. De E430 (ook met V8) was er wel met vierwielaandrijving en precies dat systeem is voor de E55 AMG 4Matic gebruikt. De E430 had een 4.3 liter V8 met 279 pk (bij 5.750 toeren) en 400 Nm (beschikbaar vanaf 3.000 toeren. De E55 doet daar een schepje bovenop: 354 pk bij 5.500 toeren en 530 Nm vanaf 3.000 toeren. Wat het precies doet met de prestaties, is niet bekend. Maar reken er niet op dat deze extra zeldzame E55 4Matic sneller was. De E430 was met 4-Matic aandrijving iets langzamer naar de 100 km/u.

Deze E55 AMG heeft nóg een troef achter de hand. Het is namelijk een zevenzitter! De Fransen zouden het een ‘Familiale’ noemen, er zit namelijk een achterbank in. Mocht je alle banken neerklappen, dan is er bijna 2 kubieke meter aan ruimte beschikbaar. Ruimer dan de huidige E-Klasse Estate. Dit exemplaar komt uit 2000 en heeft bijna 175.000 km op de klok staan. Normaal gesproken is de E55 AMG Combi een van de goedkoopste snelle stationwagons, maar dat is in dit geval niet zo. De verkopende partij wil er graag een kleine 50 mille voor hebben. Kopen? De advertentie kun je hier bekijken.

Met dank aan Quirijn voor de tip!

Meer lezen? Dit zijn de gaafste snelle stationwagons!

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Deze G-klasse staat voor €1 miljoen (!) te koop in Nederland

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, amg, e-klasse, e55, grijs, Mercedes, occasion, station, V8, youngtimer

Vorig bericht: « Bestelwagenverkoop klein beetje onderuit
Volgend bericht: Officieel: MINI Cabrio Sidewalk is terug van weggeweest »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    7 januari 2020 om 23:08

    Voor de wintersport liever een oto, die iets hoger op z’n pootjes staat. Verder wel een lollig ding.

    Login om te reageren
    • kapitein zegt

      8 januari 2020 om 07:29

      @amghans: Je hoeft met de auto niet off-piste toch?

      Login om te reageren
    • tortuga zegt

      8 januari 2020 om 08:38

      @amghans: zou deze in de winter niet buiten laten. Nog steeds een model dat graag bruin wordt zeker met extra zout op de weg

      Login om te reageren
  2. tdu2zonda zegt

    7 januari 2020 om 23:17

    Nadat ik de tip verstuurde zag ik dat er nog 1 te koop staat voor iets minder, maar wel meer kilometers. Dus als 2 mensen geïnteresseerd zijn, sla jullie slag!

    Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    7 januari 2020 om 23:20

    Man, de W210 E wordt niet bepaald mooi oud.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      8 januari 2020 om 01:02

      @toyotafortuner: eens! En juist daarom zou ik deze graag willen hebben??

      Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      8 januari 2020 om 08:32

      @toyotafortuner: ook nooit mooi geboren, gewoon een lelijk hok. De BMW 5 van dat moment was juist de mooiste 5 serie ooit. Dat Mercedes nog verkocht mag een wonder zijn, de bouwkwaliteit was ook niet om naar huis te schrijven geloof ik…

      Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        8 januari 2020 om 08:34

        @brammetjedeb: overigens vind ik het interieur juist één van de mooiste van Mercedes…

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          8 januari 2020 om 09:40

          @brammetjedeb: het zijn roestbakken, maar om mee te rijden zijn het ouderwets Mercedes prettige auto’s om mee te rijden.

          Login om te reageren
          • brammetjedeb zegt

            8 januari 2020 om 10:22

            @lekbak: ik heb een Mercedes 200 automaat uit 1980 gehad, zou er zo weer één willen. Mercedes rijdt heerlijk. Mijn zwager rijdt BMW, ik geef meer om comfort en zou altijd Mercedes kiezen. Maar buiten dat het lekker rijdt is deze generatie gewoon afzichtelijk.

            Login om te reageren
  4. Robert zegt

    7 januari 2020 om 23:20

    Strakke bak. Altijd al een zwak voor gehad. Hoop maar dat -ie roestvrij is én een fatsoenlijke Dinitrol-behandeling heeft ondergaan, want die W210 (eigenlijk: S210) kon echt fantastisch roesten.

    Login om te reageren
  5. dawwg zegt

    7 januari 2020 om 23:27

    Een vriend van heeft een tijdje de E300 uitvoering gehad voor trektochten door Europa heen. Naar moderne maatstaven echt een prehistorische auto en het rijdt als een boot / tanker; maar hij is inderdaad echt groter dan een gemiddeld appartement in Tokyo; volgens mij past een V70 nog in de kofferbak …

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      8 januari 2020 om 09:47

      @dawwg: het rijdt zoals een Mercedes hoort te rijden. Comfortabel zonder te zwabberen. Zoals alle Mercedessen hebben ze voor hun tijd ook nog eens een bovengemiddelde wegligging, ondanks het comfort.

      Login om te reageren
  6. T5Power zegt

    7 januari 2020 om 23:29

    50k…hoe dan?
    De W210 is nogal roestgevoelig, verre van mooi en 354pk in zo’n bak met kom-maar-op-AMG logo is het net niet….
    Ik zou een W211 E55 met kompressor nemen (476pk) of beter nog een E63 (514pk). De laatste kan ik van harte aanbevelen.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      8 januari 2020 om 01:04

      @T5Power: 50k, is een liefhebbers prijs. Beetje vergelijkbaar baar met die gele 850 T-5R’s.

      Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      8 januari 2020 om 14:07

      @T5Power: vriend van me had er eentje destijds nieuw gekocht. Na een jaar al roest. Dat op een auto van €60-70K destijds.

      Bijzonder op zijn minst.

      Login om te reageren
  7. vaakbenjetebang zegt

    7 januari 2020 om 23:34

    Ja, het ding zal heus zeldzaam en bijzonder zijn. Maar ’50K met bijna 2 ton op de klok’ zeldzaam en bijzonder…? Lijkt me optimistisch.

    Login om te reageren
  8. Loek zegt

    8 januari 2020 om 00:41

    Poeh, de W210, samen met de W202 één van de weinige Mercedessen die echt lelijk, onaantrekkelijk en wat mij betreft ruk uitgevoerd waren. Ik hou van dikke stationwagons met dikke motoren en dus zou ik van deze moeten houden, maar ik vind het drie keer niks.

    Het rare daaraan is dat de W211 best wel vergelijkbaar is qua styling. En dat vind ik een briljant mooie auto. Daarvan een E55 AMG of een gefacelifte E63 AMG mag bij mij zo voor de deur.

    Login om te reageren
  9. appeltaartislekker zegt

    8 januari 2020 om 00:55

    Iets kleinere putdeksels eronder en dan is hij af. Wat een pareltje.

    Login om te reageren
  10. nout zegt

    8 januari 2020 om 01:10

    Iemand koop hem en kom stoplichtsprintje van mijn dromen doen tegen mijn V70 R :,)

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      8 januari 2020 om 06:42

      @nout: V70 R stock of gekieteld?

      Login om te reageren
      • nout zegt

        9 januari 2020 om 10:01

        @dutchdriftking: uitlaatsysteem & ECU-tune vooral om hem hiermee goed om te laten gaan. Geschat 340pk crank, gaat wel wat van af naar de wielen. En handgeschakeld, de automaten hebben bijna allemaal begrensd koppel in eerste en tweede versnelling.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          9 januari 2020 om 10:35

          @nout: Moet toch een fijne daily zijn!

          Login om te reageren
    • romeoalfa zegt

      8 januari 2020 om 08:59

      @nout: Geen spannende race..

      Login om te reageren
  11. racerx zegt

    8 januari 2020 om 06:15

    Charismatisch ding, maar 25K te duur. Dit geld mag jr alleen vragen bij ren km stand onder de 50.000.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      8 januari 2020 om 06:16

      @racerx: je* een*

      Login om te reageren
  12. prop zegt

    8 januari 2020 om 06:26

    Dat zijn concour staat prijzen. Deze reeks wordt wel ‘mooi’ oud maar ik denk dat dit rond de 12K waard is mits geen roest en perfecte onderhoudsgeschiedenis.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      8 januari 2020 om 08:49

      @prop: Wat is jouw definitie van ‘mooi’ oud worden?

      Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    8 januari 2020 om 06:42

    Hij is stiekem gewoon heel erg gaaf!

    Login om te reageren
  14. edward330d zegt

    8 januari 2020 om 07:48

    Ik zou er niet mee op wintersport gaan. Als hij al niet roest dan gaat hij het zeker daarna wel doen. Verder… Lekker motortje maar verder niet mijn smaak

    Login om te reageren
  15. flatsixx zegt

    8 januari 2020 om 08:04

    Dan ga ik echt voor een 2013 RS6 met 170k op de klok.

    Login om te reageren
  16. rovadepo zegt

    8 januari 2020 om 08:07

    Beetje duur, staat een sedan met 56000 km voor 16k in Alkmaar. Gad nvm93 niet deze auto?

    Login om te reageren
  17. Jochempie zegt

    8 januari 2020 om 08:24

    Kanon? Afschrijvingskanon. Zodra de eerste roestspoortjes komen schrijft ‘ie 90% af.

    Login om te reageren
  18. berlinetta zegt

    8 januari 2020 om 09:21

    Waarom zou hier in hemelsnaam 50k voor betalen?

    Login om te reageren
    • tdu2zonda zegt

      8 januari 2020 om 15:45

      @berlinetta: Omdat er van deze 4matic versie maar 15 stuks zijn gebouwd, zal een hoop verklaren.

      Login om te reageren
  19. rikv99 zegt

    8 januari 2020 om 09:48

    Mijn ouders hebben ooit een E430 4matic van deze generatie gehad, reden van verkoop was dat we elke 300km bij de pomp stonden. Gaat je toch tegenstaan.

    Login om te reageren
  20. e39540itouring zegt

    8 januari 2020 om 11:26

    Toen de 210 serie net uit kwam werkte ik bij een taxibedrijf. Even later kwam ook de facelift, en oh wat was ik gek op die auto’s. Altijd geroepen dat ik wel een combi in de juiste uitvoering wilde. Kwam een paar jaar terug een s210 320 benzine tegen(facelift) en heb die dan ook meteen gekocht. Maar wat een deceptie was dat… rijgedrag zo dynamisch als een baksteen, en doordat alle knoppen vooral op rechte lijnen gerangschikt zijn is de ergonomie niet je van het. En dan de roest duivel. Jezus mina! Oh, en de motor was veel te zenuwachtig voor het type auto. In de taxiritjes waren het vooral de 200cdi uitvoeringen (115pk geloof ik), maar dat paste hem een stuk beter. De ruimte is bijna te vergelijken met die in Amerikaanse stationwagons, enorm!

    Login om te reageren
  21. thomasthomas zegt

    8 januari 2020 om 13:21

    Zeldzame prijs voor een hok wat normaal 10k doet met die km stand en zonder extra voorwielaandrijving.

    Login om te reageren
  22. jonas_terveldhuis zegt

    8 januari 2020 om 14:27

    Mijn vader rijdt in een E430. Geweldige lijkwagen. Je hoort de roest sissen als je er naast staat.

    Login om te reageren
  23. Benny_Weisz zegt

    8 januari 2020 om 19:30

    Wat is überhaupt een “wintersport” auto?
    Ik rij al 3 jaar naar de Alpen in een BMW E93 330d en dat gaat buitengewoon voorspoedig (oke, wij hebben geen kinderen maar 2 complete ski-uitrustingen plus bijkomend bagage voor 2 volwassenen past prima in).
    Op wintersport met een cabrio kan ik iedereen aanbevelen, het gaat net zo makkelijk als met een sedan of een coupé…..

    Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      8 januari 2020 om 19:49

      @bennyweisz: Vliegen naar Innsbruck en taxi naar Westendorf, sneller dan dat wordt het niet. Nog 3 weken, nu maar hopen dat er meer sneeuw valt…

      Login om te reageren
  24. unavailable zegt

    8 januari 2020 om 22:03

    Nooit een mooie auto gevonden en mooi oud wordt die ook niet vind ik.

    Login om te reageren
  25. wachma zegt

    13 januari 2020 om 03:45

    354pk en 0-100 in 5,8 sec. 0,1 sec langzamer dan de achterwiel aangedreven versie.
    De 430 4 matic was een dikke seconde trager. Het dikke koppel van 530Nm in de e55 zal er wel iets mee te maken gehad hebben.
    Zou wel eens een hoge prijs kunnen krijgen binnen 10 a 20jaar zoals de oudste e60amg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North