Volkswagen arbeiders krijgen een moddervette bonus

Auteur: , 34 Reacties

De noeste arbeiders van Volkswagen kunnen binnenkort de biljetten weer laten regenen in de club.

make-it-rain

Ondanks de perikelen die het merk de afgelopen tijd beleefde, krijgen veel van de fabrieksarbeiders een dikke bonus van in totaal 2.905 Euro opgeteld bij hun loon. Toch al snel voldoende om een Golf IV uit circa 2000 mee te kopen. Helaas voor de werklieden moeten ze over het bedrag echter wel eerst nog belasting betalen. Misschien dan toch maar uitwijken naar een vijfdehands Polo?

Samen met het bekend maken van de bonus laat het concern weten dat enkele meningsverschillen tussen het management en de noeste arbeiders de kop in zijn gedrukt. De laatste groep lijkt daarbij aan het langste eind getrokken te hebben. Zij waren namelijk tegen het afschaffen van diensten in de Golf-fabriek in Wolfsburg. Onlangs berichtten we al over gedwongen vrije dagen voor werknemers van de Passat-fabriek in Emden, ten gevolge van het feit dat niemand meer een Passat wil hebben. In dit geval gaat de leiding van het merk er echter naar streven om de Golf-productie geleidelijk bij te stellen, in afwachting van hernieuwde vraag naar het model.

Topman Herbert Diess hoopt volgens de Wolfsburger Allgemeine nu weer door te kunnen met zijn Zukunftspakt, waarmee hij het concern klaar wil stomen voor de uitdagingen die de autofabrikant in de toekomst moet zien te overwinnen. Een van die uitdagingen is het verkleinen van het aantal mensen dat werkzaam is voor de auto-gigant. Om elektromotoren te bouwen heb je namelijk veel minder mensen nodig dan om traditionele verbrandingsmotoren te bouwen.

Voorlopig kunnen de werknemers echter nog even genieten van wat extra Röstzwiebeln op hun Salzkartoffeln. Doch de dagen dat er nog ruim 7.000 Euro extra voor hen klaarlag, die lijken voorlopig voorbij te zijn.



34 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Die krijgen tenminste een bonus…
@nasty: moet je een goeie werkgever zoeken.

Nog een paar dagen en die van mij word netjes uitgekeerd.
Dag in dag uit weer die ongelooflijk saaie auto’s in elkaar schroeven…. Steeds weer hetzelfde..

Dan heb je zo’n bonus wel verdiend ook.
@badmat: Tja ze worden toch verkocht dus niet iedereen zal je mening delen. Ik zie liever iets van VW dan iets uit Italie bijvoorbeeld
@airc: Vergeet Frankrijk niet!
@airc: Ik hoop dat je wel met me eens bent dat ze die bonus verdiend hebben.

Verder is natuurlijk een kwestie van smaak. Mijn voorkeur gaat juist weer uit naar Italianen.
@badmat: die monteurs die werken in ploegen, 24/7 !
@badmat: feitelijk verdiend niemand de bonus toch, als het niet vast is opgenomen in je CAO.

Dan werk je voor je salaris en is het goed.

Dit getuigt wel van goed werkgeverschap als de resultaten goed zijn dat de medewerkers mee profiteren.
Verdien je m.i. altijd terug als werkgever als je goed bent voor je personeel.

Toch leuk meegenomen!
Leuk voor de werknemers, de noeste arbeiders die deze saaie hokken in elkaar zetten, niet vergeten worden door de werkgever.

Is maar waar je prioriteiten liggen als bedrijf zijnde, na zoveel sh*t over je heen te hebben gekregen afgelopen jaar.
@BmwMPower: in elkaar zitten én verkopen…maximaal, nog steeds, jaar in jaar uit, elk jaar weer in de bovenste regionen qua verkopen al dan niet bovenaan.

Best saai, aan de top staan
Fucking hell, zou het niet afslaan. Laat ik het zo zeggen…
Heel eerlijk, een bonus is altijd mooi meegenomen, maar plezier in het werk is belangrijker… Ik kan natuurlijk niet voor een ander spreken, maar ik ruil graag mijn jaarlijkse persoonlijke en bedrijfsbonus in voor meer werkplezier
@heka: Eens, er is niets kostbaarder dan tijd. En tijd moet je vermakelijk besteden!
@heka: werkplezier is 1 ding. Fatsoenlijke bazen hebben is ook niet zo vanzelfsprekend tegenwoordig.
@nasty: net zoals gemotiveerde werknemers
@autogedrocht: meestal is er een link tussen die 2
En ik was blij met 200 euro winstuitkering, waarvan ik ong 90 euro gestort kreeg.
@rs6issnel: wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd :)
@nasty: Dat zeg ik ook altijd als ik op maandag wat later kom, en op vrijdag bijtijds vertrek.
Ze zullen het wel verdiend hebben.
Hebben ze dat bedrag bepaalt obv CO2 uitstoot?
2900 euro!

Netjes van Volkswagen! Dat is bijna net zoveel als de 3100 euro die ze aan Martin Winterkorn betalen… Alleen krijgt die het per dag…
Noeste arbeiders
Kraft dürch freude
28- urige werkweek
De echte Volkswagen arbeiders zijn de ingehuurden van obscure uitzenbureautjes, die geen VW logo op hun kleding mogen dragen en voor een habbekrats mogen werken, zodat de directie de medewerkers van VW kunnen fêteren op een bonus.
De gutmensch ten voeten uit!
Geld kunnen ze weer opmaken aan reparaties.Zulke beste auto’s zijn het niet (Vraag maar aan automonteurs).
@Alfarobert: automonteurs zijn er juist blij mee. De auto’s steken allemaal hetzelfde in elkaar en gezien er zoveel van zijn weten ze vaak al direct de oplossing voor het euvel. Daardoor zijn ze sneller klaar en kunnen ze meer auto’s per dag repareren. Die laten ze wat langer staan zodat ze langere sleuteltijden kunnen berekenen.
Bij een alfa moeten de meeste meteen in de werkplaats handleiding duiken en op internet aan collega’s vragen hoe op te lossen.
Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje klaar met dat hele Volkswagen
Zouthouderje?
Ik krijg helaas geen bonus, maar of dat een reden moet zijn om een andere job te zoeken?
Ik denk het niet. Ik hecht meer belang aan genoeg verlof en flexibiliteit zoals ik nu heb.
Als bonus krijgt u een deze keer een dashboard klepje uit de Passat. De Passat zelf kunt u met een leuke korting uitkiezen, er staan er nog zo’n 20.000 op ons parkeerterrein.

€2905 is leuk maar geen moddervette bonus. Dit zeggen klinkt vooral als afgunst.
Jaloerzie

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).