• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop een bijzondere Bentley Continental GTZ in Nederland

Auteur: jaapiyo, gepost 27 november 2016 om 18:00 – 34 Reacties

Afbeelding Koop een bijzondere Bentley Continental GTZ in NederlandAfbeelding Koop een bijzondere Bentley Continental GTZ in NederlandAfbeelding Koop een bijzondere Bentley Continental GTZ in NederlandAfbeelding Koop een bijzondere Bentley Continental GTZ in NederlandAfbeelding Koop een bijzondere Bentley Continental GTZ in NederlandAfbeelding Koop een bijzondere Bentley Continental GTZ in NederlandAfbeelding Koop een bijzondere Bentley Continental GTZ in NederlandAfbeelding Koop een bijzondere Bentley Continental GTZ in Nederland

Conti
Jullie hadden aan de foto natuurlijk al gezien waar hij staat.

Bij de combinatie Brits en Zagato denk je als autofanaat waarschijnlijk in eerste instantie aan Aston Martin en niet aan Bentley. De allerbekendste creatie van de Italiaanse carrosserie-kunstenaars is ongetwijfeld de Aston Martin DB4 GT Zagato. Aan deze bloedmooie klassieker hangt tegenwoordig een prijskaartje van acht cijfers voor de komma. Ook bijvoorbeeld de Aston Martin DB AR1 en de dit jaar nog gepresenteerde Vanquish Zagato staan bij de meesten waarschijnlijk nog scherp op het netvlies.

Toch vergeep Zagato zich enkele jaren geleden ook aan een auto van dat andere (nog steeds bestaande) sportieve Britse traditiemerk. In 2006 spraken de CEO van Bentley en de ‘capo di tutti capi’ van Zagato elkaar op het Concours D’Elegance van Pebble Beach. Van het een kwam het ander en in 2008 werd op de autoshow van Genève de Continental GTZ aan de wereld gepresenteerd. Het bleek al snel niet ieder’s smaak te zijn, maar een bijzonder ding is het sowieso.

Van de auto die duidelijke trekken van de uit 2006 stammende Ferrari 575 GTZ vertoont, werden uiteindelijk negen exemplaren gebouwd. Dat wil zeggen, gewone Continentals konden aangeleverd worden en daarna door Zagato tot GTZ worden gemaakt.

Dat is ook gebeurd met dit exemplaar dat oorspronkelijk uit België afkomstig is en nu te koop staat bij Louwman Exclusive. De basis stamt uit 2005 maar heeft dus pas enkele jaren later zijn metamorfose ondergaan in Italië. Niet alleen het exterieur maar ook het interieur is daarbij aangepakt, getuige bijvoorbeeld de Z-vormige merkschildjes in het leder op de hoofdsteunen en achterstoelen.

De vraagprijs bedraagt 755.000 Euro op Nederlands kenteken, dus inclusief BTW en BPM. Een pittig bedrag, maar een koopje ten opzichte van de eerder aangehaalde 575 GTZ. Daar werd in 2014 800.000 Euro op geboden, maar de verkopende partij sloeg dat af. Nu is de ‘rari GTZ ook wel veel zeldzamer dan de Conti GTZ: van de eerste werden maar zes exemplaren gebouwd.

Bedankt Stephan voor de tip!

Ook interessant!

  • Nederlander koopt Aston Martin Vanquish van dik 8 ton
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, continental-gt, gtz, louwman-exclusive, occasion, zagato

Vorig bericht: « Dit zeggen F1 bobo’s over de Lewis-trein
Volgend bericht: Stelling: Nico Rosberg heeft de wereldtitel zelf verdiend »

Lees Interacties

Reacties

  1. eetvlagetmoney zegt

    27 november 2016 om 18:01

    Hemeltje lief, wat een gedrocht

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      27 november 2016 om 18:04

      @eetvlagetmoney: dat lijkt wel een gesmolten E.T!

      Login om te reageren
      • bullzeyersn zegt

        27 november 2016 om 18:53

        @str8six: ’t is maar goed dat autoliefde blind is…

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          27 november 2016 om 19:05

          @bullzeyersn: anders had ie nu bij ’t grof vuil gelegen

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      27 november 2016 om 21:53

      @eetvlagetmoney: net een Chineese kopie!

      Login om te reageren
  2. Rohrl-fan zegt

    27 november 2016 om 18:04

    Enkele weken geleden was ik op een event in de UK waar ook zo’n GTZ aanwezig was.

    In het echt toch wel een indrukwekkende wagen, heel anders qua look dan een ‘gewone’ Continental.

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      28 november 2016 om 07:32

      @rohrl-fan: Als je m recht op een betonblok rijdt is de look ook heel anders, per definitie worden ze er vaak niet mooier op.
      Maar ik snap je doelstelling.

      Login om te reageren
  3. Rob zegt

    27 november 2016 om 18:05

    Nee, doe maar niet. Toch een beetje een mispeer van Zagato dit.
    Maarja, de Continental is dan ook een ijzersterk ontwerp. Valt bijzonder weinig aan te verbeteren. Velgen en two-tone kleurstelling zijn dan wel weer leuk gedaan.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      27 november 2016 om 18:19

      @Rob: ik ga even vloeken in de kerk maar eigenlijk vind ik dat Zagato meer misperen dan raakperen heeft gebouwd. Er zitten enkele pareltjes tussen maar de rest is vaak meer van hetzelfde. ‘Zwevende’ dakconstructie, double bubble en een raar daklijntje naar de achterklep en klaar is Zagato.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        27 november 2016 om 18:57

        @gulli:
        Over de modellen van na 2000, eens! Hun “neo-klassieke” periode. Zo noemen ze het zelf ook. Vind het ook geen briljante ontwerpen. Hoewel die V12 Zagato, waar ze ook mee geracet hebben (historisch uitermate correct!), wel een lekker ding is. Zoveel stoerder dan een Vantage of DB11.

        Maar feit is wel dat Zagato al jáááren één van de weinige overgebleven echte coachbuilders is. Knap wel. Volgens mij bouwt het gereanimeerde Touring Superleggera ook haar auto’s in de Zagato fabriek. En hun historie is gewoon om te smullen. Hoogtepunt wat mij betreft de Lancia Fulvia Sport, kwiek sportwagentje. Nipt gevolgd door de Alfa Giulietta by Zagato, superieure racewagen(tje). Zo ontzettend mooi….

        Nee, de archieven van Zagato (gaat terug tot de jaren 20) zitten vol met parels wat mij betreft en het is tof dat zo’n firma vandaag de dag nog levensvatbaar is.

        Login om te reageren
      • maurits123 zegt

        27 november 2016 om 20:24

        @gulli: Alle modellen van Zagato zijn misperen.

        Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      27 november 2016 om 20:48

      @Rob: de achtersteven van de GTZ vind ik anders een stuk mooier dan het origineel.

      Login om te reageren
  4. cadrez zegt

    27 november 2016 om 18:13

    Zo speciaal dat hij mooi is. Ik wil hem wel.

    Login om te reageren
  5. jochempie zegt

    27 november 2016 om 18:21

    Dit is het type auto dat hier in de comments flink afgezeken gaat worden, maar ik vind ‘m wel gaaf!

    Login om te reageren
  6. c350cdi zegt

    27 november 2016 om 18:27

    Is er niet mooier op geworden. Jammer, wel zeldzaam. Originele Bentley C GT blijft prachtige auto.m

    Login om te reageren
  7. rolov zegt

    27 november 2016 om 18:28

    Ik vind hem ook gaaf. Maar voor dat geld niet .

    Login om te reageren
  8. hplh zegt

    27 november 2016 om 18:29

    Is louwman ook sponsor van ab?

    Login om te reageren
  9. davelepeef zegt

    27 november 2016 om 18:30

    Mestkever op wielen…

    Login om te reageren
  10. gerjan zegt

    27 november 2016 om 18:31

    Zo is dat even op een dure manier auto verneuken.

    Login om te reageren
  11. jeroenwz zegt

    27 november 2016 om 18:31

    Mooier dan de “gewone” Conti, maar ondanks dat not my cup of tea

    Login om te reageren
  12. utregcity zegt

    27 november 2016 om 18:35

    Prachtig!

    Login om te reageren
  13. Forza zegt

    27 november 2016 om 18:36

    Die grille maakt ‘m niet mooier. Lijkt wel een Routemaster (u weet wel, de oude rode Londense dubbeldekker) van voren.

    Login om te reageren
  14. gokartmozart zegt

    27 november 2016 om 18:40

    Achterkant als een mislukte Lancia… ik trek deze verhoudingen niet.

    Login om te reageren
  15. E550 zegt

    27 november 2016 om 18:43

    Dit is gewoon te retro.

    Login om te reageren
  16. baap zegt

    27 november 2016 om 18:57

    Wat een monster. €755.000 teveel als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  17. slickrick zegt

    27 november 2016 om 19:08

    Er rijdt nu ergens een Chrysler 300c met een Bentley gril, en deze heeft naast de Chrysler gril de achterlichten van een Lancia geërfd. Hoe verneuk je een auto zeg…..

    Login om te reageren
  18. boomhauwer zegt

    27 november 2016 om 19:33

    Zagato… Ugh

    Login om te reageren
  19. toyotafortuner zegt

    27 november 2016 om 19:44

    Ziet er niet uit zeg, gatver.

    Login om te reageren
  20. rovadepo zegt

    27 november 2016 om 20:13

    Mooi caddy stuur?. Mooie kleuren combi

    Login om te reageren
  21. Belgiumops zegt

    27 november 2016 om 20:25

    Stond eerst bij bourgoo in knokke te koop voor enkele weken

    Login om te reageren
  22. nopetrolnofun zegt

    27 november 2016 om 22:13

    En dit bewijst maar weer dat Zagato alles verprutst. Maar nee, toen ik dat de vorige keer zei werd ik zowat van autoblog weggepest?

    Login om te reageren
  23. martinus.tussengas zegt

    28 november 2016 om 07:28

    Leepu and Bernie

    Login om te reageren
  24. newguy92 zegt

    28 november 2016 om 18:13

    Wat een gedrocht. Vooral de achterkant.

    Login om te reageren
  25. misterBo zegt

    28 november 2016 om 20:53

    Doe mij maar de “standaard” bentley…van de rest vh geld een mooie reis en een appartement in amsterdam

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North