• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koopoffensief: Dongfeng wil Fisker?

Auteur: maru, gepost 15 februari 2013 om 21:55 – 14 Reacties

De meiden van Dongfeng staan al klaar.


Er zou al flink wat geld geboden zijn voor een aandeel van 85 procent.

350 miljoen dollar om precies te zijn. Fisker is op zoek naar geld, en Dongfeng lijkt te veel van het goedje te hebben. Waarom zou je anders beginnen aan een kloon/rebadge van de Nissan Leaf?

De Karma is een leuke wagen, maar het elektrische rijden en de prijs schrikken de koper erg af. Het is niet voor niets dat de Karma Destino met V8 uit de Corvette ZR1 in het leven is geroepen. Carrosserieën te over en een tekort aan accu’s. Vandaar dat de productie van de Karma is stil komen te liggen. Hopelijk kan er onder leiding van de Chinezen nieuw leven in geblazen worden. Met dikke turbo, graag. (Via Groen7)

Ook interessant!

  • Karma GS-6
    Karma GS-6 is nog altijd een Tesla-killer
  • Karma GS-6
    Raad eens welke auto wéér een nieuwe versie krijgt?
  • Ook de paus gaat elektrisch
  • hopeloos ouderwetse configurator
    Hopeloos ouderwetse configurator voor nieuwe Tesla-concurrent

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

China, dongfeng, Fisker

Vorig bericht: « Ook in Nederland: benzinediefstal met guns
Volgend bericht: Toyota Crown 2300 Deluxe: Still going strong »

Lees Interacties

Reacties

  1. onlycocksdriveaudi zegt

    15 februari 2013 om 21:59

    Met trompetgeschal de Chinezen binnenhalen?

    Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    15 februari 2013 om 22:08

    Karma is a bitch.

    Login om te reageren
  3. sirmustang zegt

    15 februari 2013 om 22:18

    Als op deze manier Fisker meer kans van overleven heeft, vind ik het wel best.

    Login om te reageren
  4. onlycocksdriveaudi zegt

    15 februari 2013 om 22:22

    Het probleem bij karma is waarschijnlijk toch het te ver je tijd vooruit zijn het model fisker vind ik best aardig maar ja een ton euro ondanks veel fiscale voordelen wie begint er aan ?

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      15 februari 2013 om 22:55

      @onlycocksdriveaudi: Naar mijn idee z’n tijd niet zo zeer te ver vooruit als wel momenteel gewoon irrelevant. Er zijn diverse moderne verbrandingsmotor aandrijflijnen die ook zeer energieëfficient zijn en die daar boven op gewoon veel bruikbaardere prestaties leveren tegen aanmerkelijk lagere productieprijzen.
      Die Fisker Karma is een mooi ding hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat het apparaat de geschiedenis in zal gaan als slechts een voetnoot in de ontwikkeling van de automobiel. Close, but no cigar…

      Login om te reageren
      • onlycocksdriveaudi zegt

        15 februari 2013 om 23:06

        @lemans96: grotendeels met je eens in mijn optiek zit de autowereld een beetje in spagaat hoe verder in de toekomst. Ene merk kiest elektrisch andere houden vast aan fossiele brandstof en proberen motoren zo zuinig mogelijk te maken andere kiezen toch weer waterstof zie de artikelen rond BMW en rond waterstof is sowieso de nodige infrastructuur problematiek. We zitten nu eenmaal op dit moment in een tijd waarin velen een oplossing zoeken en niet de juiste is gevonden. Karma heeft gegokt op elektrisch en is een kleine speler op de markt gezien de huidige prijzen van een dergelijke auto willen slechts weinigen zich aan zo’n avontuur wagen om hem te kopen

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          16 februari 2013 om 01:02

          @onlycocksdriveaudi: Waterstof als brandstof. Ik ben, voor wat dat betreft, nieuwsgierig hoe de ‘garage 56’ deelnemer op Le Mans het dit jaar gaat doen.
          Hier een link naar deze vreemde eend in de bijt:

          http://www.greengt.com/en/greengt-h2.php

          Bijzonder detail: 4000(!)Nm op de achterwielen.

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            16 februari 2013 om 09:50

            @lemans96: ik hoop dat je doorhebt dat 4000Nm mega veel is tot je bedenkt dat het ding niet meer koppel op het asfalt kan loslaten dan een andere racewagen met dezelfde banden… de meeste elektrische auto’s hebben geen/nauwelijks versnellingen en de rest multipliceert het koppel dmv versnellingen….

            Login om te reageren
            • lemans96 zegt

              16 februari 2013 om 14:41

              @w0o0dy: Joh, echt ? Nee, dat had ik nog niet bedacht. Fijn dat je me er even op wijst. (doh!)

              Het hangt er uiteraard vanaf hoe effectief het TC systeem in de aanstuureenheid voor de electromotoren zal zijn. Hij zal, als alles mee zit, in ieder geval wel snel accelereren gezien het feit dat er geen tijd word verloren door schakelen. Aan de andere kant is ie wel zwaar voor een LMP met z’n 1200+ kg…

              Login om te reageren
          • autoblogger zegt

            16 februari 2013 om 13:37

            @lemans96: http://www.autoblog.nl/archive/tag/green-gt

            Login om te reageren
  5. lambo4all zegt

    15 februari 2013 om 22:43

    Voor fisker een geschenk uit de hemel als je het mij vraagt!

    Login om te reageren
  6. camber24 zegt

    16 februari 2013 om 00:00

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. BaRa zegt

    16 februari 2013 om 08:35

    Alles wat de introductie van de Fisker Atlantic dichterbij brengt, is welkom. Ik zou mij huidige kar graag over twee jaar door die hybride vervangen.

    Login om te reageren
  8. Esprit_de_Flandre zegt

    18 februari 2013 om 12:44

    Aaah, geruchten over Sino-Westerse overnames. Altijd leuk om te dromen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North