• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kopen? Lancia Delta Integrale met Martini-streepjes

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 30 december 2017 om 17:03 – 32 Reacties

Afbeelding Kopen? Lancia Delta Integrale met Martini-streepjesAfbeelding Kopen? Lancia Delta Integrale met Martini-streepjesAfbeelding Kopen? Lancia Delta Integrale met Martini-streepjesAfbeelding Kopen? Lancia Delta Integrale met Martini-streepjesAfbeelding Kopen? Lancia Delta Integrale met Martini-streepjesAfbeelding Kopen? Lancia Delta Integrale met Martini-streepjesAfbeelding Kopen? Lancia Delta Integrale met Martini-streepjesAfbeelding Kopen? Lancia Delta Integrale met Martini-streepjes

Kopen? Lancia Delta Integrale met Martini-streepjes
NSFW!

Ik denk dat ik voor een groot deel van de redactie mag spreken wanneer ik zeg dat dit een van onze favorieten is. Zo niet, dan zie ik wel wat mailtjes verschijnen. Hoe dan ook, en in wat voor vorm dan ook, is de Lancia Delta van de jaren ’80 en ’90 een waar fenomeen. Een auto waar je niet omheen kon. Tot op de dag van vandaag maakt de wagen iets in mensen los, temeer omdat er tegenwoordig steeds minder auto’s op de markt zijn die zo puur en in your face zijn. Zeker wanneer ze in topconditie verkeren.

Laat dat nu net het geval zijn bij deze HF Integrale uit 1992. Dit schitterende exemplaar staat momenteel te koop bij Bernards Exclusives. Bernard met zijn exclusieven vraagt er 109.950 euro voor, een relatief schappelijke prijs als we kijken naar vergelijkbare bolides die we in het verleden bespraken. Natuurlijk, je kunt het altijd duurder opzoeken met een Delta S4, maar dan mag je ongeveer vijf keer zoveel afrekenen.

Wat dat betreft is de Delta HF Integrale tot op zekere hoogte een ‘instapper’, al zou je dat niet zeggen wanneer je naar de specificaties kijkt. Hoewel ze niet per se opwegen tegen de prestaties van tegenwoordig is het nagenoeg perfect voor een auto van zijn kaliber. Dit exemplaar beschikt over de 2-liter viercilinder turbomotor met 16 kleppen, die goed is voor ongeveer 205 pk. De paardjes, die de bestuurder zelf naar de wielen mag roeren, zorgen er gezamenlijk voor dat hij in een kleine 6 seconden naar de 100 km/u weet te snellen.

Deze Delta HF Integrale is de 228ste geproduceerde wagen uit een reeks van in totaal 400 stuks. Beide eigenaren hebben hun rallymonster in zijn leven goed in de watten gelegd. Het eerste hoofdstuk bracht hij door in een uitgebreide Lancia collectie waar hij nauw in de gaten werd gehouden. Later heeft de tweede eigenaar er enkele duizenden kilometers mee gereden, al kon hij het niet laten om de auto voor verkoop weer in nieuwstaat te brengen.

De foto’s drukken dit feit ernstig op je neus; de auto ziet er haarfijn uit.

Ook interessant!

  • Zeldzame Delta HF Integrale
    Zeldzame Delta HF Integrale te koop bij domeinen
  • Delta Evo-e is elektrische Integrale. Eindelijk.
  • Delta Evo Martini Racing
    Delta Evo Martini Racing binnenkort nieuw te bestellen
  • Stellantis maakt meer oude Italianen weer helemaal fris

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

delta, hf-integrale, integrale, Klassiekers, Lancia, martini, occasion

Vorig bericht: « Dit is de duurste Tesla Model S van Nederland
Volgend bericht: Special: Maserati Quattroporte (M139) »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    30 december 2017 om 17:14

    Zo hoort ‘ie te zijn. Machtige machine. Of wit met Martinistrepen of een rood exemplaar vind ik het mooist.

    Login om te reageren
    • hhitalia zegt

      30 december 2017 om 17:17

      @viezefreddyw: mee eens!

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      30 december 2017 om 19:47

      @viezefreddyw: eens!

      Login om te reageren
  2. dawwg zegt

    30 december 2017 om 17:14

    Damn wat een mooi exemplaar … maar elke keer dat ik die verkoopprijs zie, heb ik weer spijt dat ik er niet eentje voor 18K gekocht heb zo’n 15 jaar geleden. Aan de andere kant: dan was ie vast al gestolen. Zoals al gezegd, heerlijk scheurijzer, die 200~240pks passen precies goed bij de handling.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      30 december 2017 om 18:44

      @dawwg:
      Om je enigszins te troosten, dat geld was je inmiddels zo’n beetje kwijt geweest aan onderhoud en reparaties. Ga nu voor een Evo of impreza GC8, die zullen morgen net zo kostbaar zijn.

      Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    30 december 2017 om 17:23

    Een Icoon en 1 van de meest begeerde auto’s wat mij betreft

    Login om te reageren
  4. bmwkevin zegt

    30 december 2017 om 17:29

    Heerlijk die interieurs van laat jaren 80 – begin jaren 90. Vooral die eenvoud van de sportstoelen zie je niet meer tegenwoordig…

    Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      30 december 2017 om 17:52

      @bmwkevin: Inderdaad. Simpel en toch een ware schoonheid, ook qua exterieur. Veelste drukke lijnen op bolides van tegenwoordig

      Login om te reageren
    • connielingus zegt

      30 december 2017 om 18:08

      @bmwkevin: Dit is 10 jaar ouder.

      Login om te reageren
  5. rolov zegt

    30 december 2017 om 17:43

    Vreselijk dikke bak. En ook die zijn omhoog geknald in prijs. Niet normaal.

    Login om te reageren
  6. hilpp zegt

    30 december 2017 om 17:48

    Enorm gave bak! Helaas stijgen de prijzen van Integrale’s harder dan mijn vermogen; een handvol jaar geleden had je voor kEUR 20 nog een mooie Blue lord (mijn favoriet).

    Login om te reageren
  7. jaso013 zegt

    30 december 2017 om 18:04

    GADVERDAMME! Wat lekker!

    Login om te reageren
  8. spidermann zegt

    30 december 2017 om 18:23

    Wat een snoepje. Maar wat er is ipgemerkt wat is die in waarde gestegen.

    Login om te reageren
  9. MARS zegt

    30 december 2017 om 18:40

    Pracht bak!
    Maar ‘schappelijke’ prijs? Ik voel mijn spaghetti weer bovenkomen..

    Login om te reageren
  10. turbotoll zegt

    30 december 2017 om 18:46

    Bijna te mooi om mee te rijden.
    Maar vat is dat voor hefboomconstructie tussen de achterste draagarmen? Lijkt iets van een torsie-aswerking maar de torsiestang zit zo te zien voor.

    Login om te reageren
    • pro1969 zegt

      30 december 2017 om 20:51

      @turbotoll: is de remdrukbegrenzer

      Login om te reageren
      • pro1969 zegt

        30 december 2017 om 20:53

        @pro1969: althans, je ziet het heveltje die hem bedient

        Login om te reageren
  11. VeniVidiVici zegt

    30 december 2017 om 19:08

    Zo te zien is die naar Stipt Polish Point geweest…

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      30 december 2017 om 20:36

      @venividivici: Dat was ook et eerste wat mij opviel ;-p

      Login om te reageren
    • bitd zegt

      31 december 2017 om 00:04

      @venividivici: staat trouwens een serie foto’s op de website https://www.stiptpolishpoint.nl/index.php/restauratie

      Login om te reageren
    • xiran zegt

      31 december 2017 om 11:15

      @venividivici: ze blijven me verbazen met de foto’s voor en na. Soms denk ik bij het oude… dat ziet nog best aardig uit. De volgende foto is de schoongemaakte versie. Wat er verschil.

      Login om te reageren
  12. ibssr zegt

    30 december 2017 om 19:19

    Geweldige Lancia. Prachtig design (Giugiaro). Ooit nog auto van het jaar (1980). Ontelbare overwinningen in WK rally. Echter met de aankoop van Alfa in 1986 heeft men langzaam de aandacht voor het mooie Lancia verloren. Fabrieken zijn gesloten en uiteindelijk het einde voor Lancia (buiten Italië). Prachtige Delta en foto’s. Top spot.

    Login om te reageren
  13. kniesoor zegt

    30 december 2017 om 21:44

    ‘t Spijt me, maar ik vind het een onzinnige berg geld voor zo’n ding, hoe mooi ik ‘m ook vind.

    Login om te reageren
  14. gasmonkey zegt

    30 december 2017 om 23:36

    Jammer dat er dan weer een foto wordt gemaakt met lege tank.

    Login om te reageren
  15. imarinos zegt

    30 december 2017 om 23:55

    Ik ben normaal niet zo van wit, maar dit hoort zo… schitterend!

    Kan me bijna geen leukere auto bedenken om een paar Zwitserse bergpassen te rijden.

    Login om te reageren
  16. kobus1967 zegt

    31 december 2017 om 00:47

    Deze is onbereikbaar, een Nissan Sunny GTI R is nog te betalen als je er een kan vinden en doet er niet veel voor onder.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      31 december 2017 om 10:15

      @kobus1967: die nissan heb je ook zo over de 300pk.

      Login om te reageren
  17. stfu zegt

    31 december 2017 om 09:25

    Haha een ton voor een ok rijdende hot hatch. Doe normaal.

    Login om te reageren
    • michaelknight zegt

      31 december 2017 om 12:10

      @stfu: stfu!

      Login om te reageren
  18. alcantara zegt

    31 december 2017 om 12:32

    Overgehypte Italiaanse brol.
    En er dan uitgereden worden door de eerste de beste GTI…

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      31 december 2017 om 17:17

      @alcantara:
      Welke GTI uit hetzelfde bouwjaar als deze Delta bedoel je ?

      Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      31 december 2017 om 17:24

      @alcantara: hier speelt emotie een rol, alles andere is secundair. Dat maakt juist het verschil met die VOLKSwagen GTItjes…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North