• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kreisel EVEX 910e: stekkeren was nog nooit zo leuk

Auteur: Dizono, gepost 8 april 2017 om 08:58 – 14 Reacties

Afbeelding Kreisel EVEX 910e: stekkeren was nog nooit zo leukAfbeelding Kreisel EVEX 910e: stekkeren was nog nooit zo leukAfbeelding Kreisel EVEX 910e: stekkeren was nog nooit zo leukAfbeelding Kreisel EVEX 910e: stekkeren was nog nooit zo leukAfbeelding Kreisel EVEX 910e: stekkeren was nog nooit zo leukAfbeelding Kreisel EVEX 910e: stekkeren was nog nooit zo leukAfbeelding Kreisel EVEX 910e: stekkeren was nog nooit zo leuk

Kreisel EVEX 910e
Helaas hangt er wel een minder leuk prijskaartje aan.

Terwijl Porsche achter de schermen druk is met de ontwikkeling van de Mission-E, troeft de Oostenrijkse elektrospecialist Kreisel de Duitsers af met de EVEX 910e. Het is een replica van de schitterende Porsche 910, die in 1967 deelnam aan de 24 uur van Le Mans. Destijds gebruikte Porsche een 2.0 zescilinder boxer of een 2.2 liter achtcilinder.

Niets van dat alles in de Kreisel EVEX 910e, die is namelijk voorzien van elektro-aandrijving. Heel specifiek is de firma nog niet, zo weten we nog niks over prestaties en vermogens. Wat we wel weten is dat de lithium-ionaccu een capaciteit heeft van 53 kWh en dat het realistische bereik 350 kilometer is. Dankzij een, voor een EV, laag wagengewicht van 1100 kilo, zullen de prestatiecijfers vermoedelijk ook wel in orde zijn.

Hoewel Kreisel eerder al een G-Klasse elektrificeerde voor Arnold Schwarzenegger, maakt een kleinschalige productierun van de EVEX 910e het eerste productiemodel van de Oostenrijkse toko. Dan zullen ze wel genoeg mensen zo ver moeten krijgen om één miljoen euro op tafel te leggen, want zoveel gaat deze elektrische supercar kosten.

Kreisel

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche verkoopt losse stoelen uit de printer
  • Nieuwe officiële onderdelen voor je oudere Porsche
  • Nederlandse gelimiteerde Porsche 992 Special!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Klassiekers, Porsche, replica

Vorig bericht: « Deze bijzondere creatie met V12 stond ook in Genève
Volgend bericht: Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van China 2017 »

Lees Interacties

Reacties

  1. desjonnies zegt

    8 april 2017 om 09:11

    ‘T ding op de foto is geen 910 noch een 906, oftwel de Carrera 6.
    Deze hebben de ‘ motorkap’ van de 910 – waar geen doorzichtig stuk plexiglas heeft, de Carrera 6 wel-, maar de 910 heeft één centrale wielmoer terwijl deze toch echt 5 wielmoeren hebben à la Carrera 6.
    De Carrera 6 was overigens het eerste voertuig waarmee Porsche en Piëch serieus de weg naar boven hebben gevonden in de racerij.
    Van Lennep en Ben Pon konden serieus goed uit de voeten met de Carrera 6.

    Login om te reageren
    • kalslasie zegt

      8 april 2017 om 09:39

      @desjonnies: oké

      Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      9 april 2017 om 01:15

      @desjonnies: tis gewoon heiligschennis als je het mij vraagt…

      Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    8 april 2017 om 09:19

    1 miljoen durven vragen…

    En dan het buizenframe op zo’n manier aan elkaar bakken… Kijk maar eens goed naar foto 6, vooral links onderin ziet het er niet bepaald hoogwaardig uit.

    Jammer, want het is wel een heel fraaie bolide om te zien.

    Login om te reageren
  3. camber24 zegt

    8 april 2017 om 09:22

    Prachtige auto, en ik vind het ook wel leuk gevonden. Die ouwe meuk is altijd zo overgewaardeerd. Mooi te zien dat dit soort initiatieven er zijn.

    Login om te reageren
  4. sracert zegt

    8 april 2017 om 09:33

    Incl. geluid van een stofzuiger. Dat hoort niet in deze wagen, totale verkrachting, zonde. Arnold, ook al zo’n ongelofelijke klaploper en media geile B-acteur.

    Login om te reageren
  5. cossiekiller zegt

    8 april 2017 om 09:39

    Stijlvol én groen! Het geluid zal voor een andere keer zijn. Je kan niet alles hebben

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    8 april 2017 om 09:39

    Gaaf!

    Login om te reageren
  7. uselessguy zegt

    8 april 2017 om 09:57

    Ben ik de enige (voor zover de app de recties tot nu toe laadt) die vindt dat bij een klassieke auto (of een replica daarvan) gewoon een dikke brandstofmotor met carburateurs hoort?

    Login om te reageren
    • basjaski zegt

      8 april 2017 om 11:51

      @uselessguy: Nee helemaal mee eens. Ik blijf lekker benzine rijden, heb niks met elektrische autos en ga het ook niks vinden, dat laat ik maar voor het schapen volk.

      Login om te reageren
  8. pinut187 zegt

    8 april 2017 om 13:21

    Nu moet Kreisel dat ook gaan doen met een Ferrari en dan alleen in het Amber Rose roze leveren.

    Vervolgens zal Enzo zich in zijn graf omdraaien, eruit stappen en deze malloten eens een lesje leren. Dit doe je niet.

    Das ist unmögelich, zou Ferdinand gezegd hebben.

    Login om te reageren
  9. Alfarobert zegt

    8 april 2017 om 14:01

    M’n laptop en TV werken op stroom.Dat vind ik prima zo anders stinkt het zo in de kamer. M’n auto rijdt op benzine omdat kolencentrales alles behalve schoon zijn. Op kolen moet je koken,op olie moet je stoken en benzine is om te rijden.Heb ik altijd geleerd.

    Login om te reageren
  10. Vincegail zegt

    9 april 2017 om 00:01

    Heb die dingen zien staan in Essen. Zag er wel leuk uit. Maar bij lange na niet 1 miljoen euro leuk.

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    10 april 2017 om 09:35

    Past niet echt bij zo’n auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North