• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Krijgen we er in 2026 nog een Formule 1 team bij?

Auteur: nicolasr, gepost 13 december 2022 om 18:00 – 8 Reacties

formule 1 team

Het zou zomaar kunnen, als het aan een steenrijke zakenman en Formule 1-liefhebber uit Hongkong ligt.

Wat is de snelste manier om miljonair te worden? Begin als miljardair een Formule 1 team. Aldus Eddie Jordan. Een gevleugelde uitspraak die al jaren bekend is in de wereld van de Formule 1. Sterker, wij schreven recent nog over een Nederlands team dat ging meedoen in de F1 en ook daar komen de exorbitante kosten uitgebreid aan de orde.

Toch lijkt dat geen probleem voor de steenrijke Calvin Lo, baas van verzekeraar RE Lee International. Die is volgens RacingNews365.com namelijk serieus aan het onderzoeken of hij en de zijnen in 2026 kunnen toetreden tot de wereld van de Formule 1. Met een nieuw, eigen team.

Formule 1 gaat puur om het geld, aldus Lo

Maar als je denkt dat Lo zelf een overall aantrekt en vuile handjes gaat maken in de garage, dan heb je het mis. Hij kent bovenstaande uitspraak waarschijnlijk niet en is van mening dat er een godsvermogen te verdienen valt in de F1.

En nou heeft hij daar op zich wel gelijk in, zo makkelijk is het allemaal niet. En zelfs al héb je een belachelijke hoeveelheid succes, dan nog kost het je een bak met knaken waar je eng van wordt, zo lazen we vanochtend al op deze site. Maar dat maakt Lo allemaal niet uit.

Hij zegt dat het het opbouwen van een Formule 1 team voor hem geen probleem is, dat kan hij met zijn dikke portemonnee makkelijk doen. Het is voor hem belangrijker hoe láng je dat kan blijven doen. Daar zit volgens hem namelijk de crux.

Hoe langer, hoe meer geld het je oplevert

Calvin Lo is namelijk realistisch genoeg om re beseffen dat je niet in je eerste jaar al direct races gaat winnen en geld gaat verdienen. Dat heeft tijd nodig. Maar houdt hij het 10 jaar vol en zijn “Lo Racing Team” is een soort nieuw Red Bull geworden, dan kan het lekker aantikken.

En dat is wat de steenrijke Chinees uit Hongkong nu aan het berekenen is. Over een paar maanden komt hij met een definitief antwoord. Tot die tijd moeten we hem misschien nog even waarschuwen dat de meeste clichés niet voor niets clichés zijn geworden.

Het hebben van een eigen Formule 1 team… Is. Gewoon. Heel. Erg. Duur.

Ook interessant!

  • Spyker F1
    Autoblog boekentip: Het verhaal van Spyker in de Formule 1
  • Breek! Audi gaat met Sauber de Formule 1 in
    Audi officieel met Sauber de Formule 1 in [update]
  • Audi Formule 1 motorleverancier
    Audi Formule 1 motorleverancier vanaf 2026
  • Aantal sprintraces Formule 1 verdubbeld!
    Aantal sprintraces Formule 1 verdubbeld!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

boeken, China, eddie-jordan, Formule 1, hong-kong, Spyker

Vorig bericht: « Vergeet nou niet om je ruiten te krabben in de ochtend
Volgend bericht: Koop deze ultieme 90’s droom voor de oudere jongere »

Lees Interacties

Reacties

  1. anthwan zegt

    13 december 2022 om 18:30

    Er gaan maar 2 dingen gebeuren of Lo koopt een bestaand F1 team op of dit is de zoveelste brulkikker die wat roept.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      13 december 2022 om 20:02

      Hier in het artikel wordt het niet benoemd, maar hij is heel bewust van de tegenstand van de andere teams. Die willen niet dat er nog iemand gaat eten van dezelfde taart. Dus moet de taart groter worden..dat wil hij bereiken met zijn deelname.

      Login om te reageren
  2. cloverleaf zegt

    13 december 2022 om 19:32

    Het is wel de manier voor internationaal georiënteerde Chineze bedrijven om zich te sportwashen. En laat HK nu al decennia de brug tussen oost en west zijn. Wij vergeten het wel eens maar de Pearl River Delta (Hongkong, Shenzen, Guangzhou, Dongguan etc is ongeveer 50 x de randstad qua omvang en economie. Tevens is een stratencircuit in Hongkong wel fokkin episch.

    Login om te reageren
  3. Autofanaat1990 zegt

    13 december 2022 om 20:39

    Laat dan team Andretti maar mee doen.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    14 december 2022 om 07:57

    Twee teams extra vanaf 2026. Natuurlijk met iets meer prijzengeld in de pot, anders vind de rest het niet meer leuk.

    Login om te reageren
  5. Robert zegt

    14 december 2022 om 08:25

    In de recente F1 historie hebben o.a. Toyota en BMW aan den lijve ondervonden dat het meebrengen en investeren van honderden miljoenen in deze tak van sport nog geen garantie is voor het oogsten van succes. Laat staan een verdienmodel.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      14 december 2022 om 11:03

      Klopt, maar nu is er een budgetplanfond.

      Dus initieel kan je een stuk meer spenderen totdat je ready bent om mee te doen; daarna mag je niet ‘meer’ uitgeven.
      Als je dan samen gaat werken met een motorleverancier; waardoor je daar evt ook voordeel mee kan halen; kan je zomaar mee gaan doen. DAN hoef je geeneens meer kampioen te worden om winst te draaien. EVT zouden teams als Haas en Sauber ook simpelweg winst kunnen draaien zodra grote Chinese sponsoren aan zouden trekken.
      Vandaag dat die jongens bij Willams het gewoon slim hebben gedaan: als eerste inkopen op het moment at plafond er kwam. Volgend jaar hebben ze geeneens de miljoenen van Latifi meer nodig om een gooi richting ‘hogerop’ te doen. Wieweet heb je een ‘Lo’ die in 2026 Willams overkoopt met een flinke winst voor de huidige investeerder.

      Login om te reageren
  6. Edge zegt

    14 december 2022 om 11:05

    Ik zie het niet gebeuren. Andretti voldoet aan alle eisen om de Formule 1 te betreden. Ze hebben een overeenkomst met Renault voor krachtbronnen, investeren in een state-of-the-art fabriek en zijn bereid om de 200 miljoen (die bedoeld is ter compensatie van het inkomstenverlies van de overige teams) entreegeld te betalen. Ze hebben ook een aantal zeer vermogende sponsoren die in principe klaar staan om hun logos op de auto te plakken zodra Andretti groen licht krijgt. En dan heeft Andretti ook nog het voordeel dat ze een grote Amerikaanse autosportnaam zijn, ideaal voor de expansiedrift in de VS van de sport. Desondanks zijn zowel FOM zelf als een aantal teams (met een zeer uitgesproken Toto Wolff voorop) niet happig op de deelname van Andretti. Ze zijn heel duidelijk: Je bent welkom zodra je een autofabrikant meebrengt. Ik zie niet in waarom dat met deze beoogde deelname van Calvin Lo anders zou zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North