• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max heeft duurste rijbewijs ter wereld

Auteur: willeme, gepost 13 december 2022 om 12:59 – 12 Reacties

Verstappen duurste rijbewijs

Verstappen betaalt een recordbedrag om in 2023 weer aan de start te staan. Max heeft het duurste rijbewijs ter wereld, eigenlijk.

Formule 1 rijden is niet goedkoop, dat mag duidelijk zijn. Een compleet circus, honderden werknemers, vrachtwagens, fabriek, acteerlessen voor Hamilton en natuurlijk de catering: het moet allemaal ergens van betaald worden. Maar ook de F1 zelf is een geldgenerator. Zo krijgen teams geld uitgekeerd als ze punten halen. Hoe meer punten je haalt, hoe meer geld je genereert.

Maar tegelijkertijd moet je ook betalen naar het aantal punten. In dit geval gaat het om het de verlenging van de superlicentie voor coureurs en inschrijfgeld voor de teams. Per punt betaal je dan een bepaald bedra om je ‘abonnement’ te verlengen als het ware. Als je nauwelijks punten hebt gescoord, is het een klein bedrag. Heb je zoals Verstappen heel erg veel punten gehaald, kost het een hoop om je licentie te verlengen.

Max heeft duurste rijbewijs

Volgens RacingNews365 is er een basisbedrag van 10.400 euro, toevallig het zakgeld dat Lance Stroll krijgt. Vervolgens moet je 2.100 euro per behaald punt betalen.

Max heeft duurste rijbewijs

Dat is een beetje pijnlijk voor Verstappen, want hij heeft namelijk 454 punten verzameld. Dat betekent dat hij bijna een miljoen (963.400 euro) moet betalen voor zijn superlicentie! Dat is een absoluut record. Daarmee heeft Verstappen het duurste rijbewijs ter wereld. Dat was overigens ook in 2022 het geval.

Ook teams betalen flink

Dit geldt overigens niet alleen voor coureurs, maar ook voor teams. Alle teams moeten sowieso elk seizoen inschrijfgeld van dik een half miljoen euro (584.505 euro om exact te zijn) betalen. Vervolgens betalen de teams ook per punt dat ze gescoord hebben.

Max heeft duurste rijbewijs

Red Bull betaalt natuurlijk het meest, namelijk 7.023 euro per punt. Dat is omdat ze kampioen zijn geworden. Ferrari betaalt bijvoorbeeld 5.851 euro per punt. Dit houdt in dat Red Bull 5.915.834 euro betaalt om in 2023 aan de start te mogen verschijnen. Overigens zijn de prijzengelden vele malen hoger. Dus Verstappen en Red Bull maken er sowieso winst op.

Via: Racingnews365.

Meer lezen? Dit verdienden de Formule 1-coureurs in 2022!

Ook interessant!

  • Max Verstappen ziet uit naar verbouwde Albert Park
    Max Verstappen wint bij hoge raad
  • Koning WimLex schrijft brief aan Max Verstappen
    Koning WimLex schrijft brief aan Max Verstappen
  • Perez buigt voor Max Verstappen
    Perez buigt voor Max Verstappen
  • Max Verstappen is nu Officier in de orde van Oranje-Nassau
    Max Verstappen is nu Officier in de orde van Oranje-Nassau

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, rijbewijs, superlicentie, Video

Vorig bericht: « Wat? McLaren teambaas naar Alfa Romeo!
Volgend bericht: BMW keihard gehackt, of marketingstunt? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    13 december 2022 om 14:16

    Wat is dit voor rare succesbelasting? Dat past toch helemaal niet bij sport en de wil om te winnen?

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      13 december 2022 om 14:49

      Wellicht brengt dit de FIFA nog op het idee om Ronaldo en Messi nog wat naheffingen te sturen voor alle goals e.d. die ze hebben gemaakt…

      https://www.messivsronaldo.app/

      Login om te reageren
      • jeroenm83 zegt

        13 december 2022 om 15:05

        …voetbal?

        Login om te reageren
        • anthwan zegt

          13 december 2022 om 18:36

          👍🏻

          Login om te reageren
        • rollingstoned zegt

          13 december 2022 om 18:48

          Nee, succesbelasting 😜

          Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      13 december 2022 om 15:58

      coureurs krijgen ook een bonus per behaald punt en die is een stuk hoger dan deze kosten dus het zal de wil om te winnen niet beïnvloeden.

      Login om te reageren
  2. Alfarobert zegt

    13 december 2022 om 14:57

    Lijkt wel onze belastingdienst,geschuif met geld. Max verdiend 41000 per punt en dan moet hij daar dus weer van gaan betalen.

    Login om te reageren
  3. snuif zegt

    13 december 2022 om 15:30

    Leuke inkomstenbron voor de FIA. Maar vallen de uitgaven ook onder het budgetplafond?

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      13 december 2022 om 16:34

      Nee deze vallen daar buiten

      Login om te reageren
  4. flyerbunch zegt

    13 december 2022 om 16:54

    Ik was vooruitziend blijkbaar want had dit hele item over de race licentie betalingsregeling in de comments bij jullie artikel op 5/11 (Verstappen kan deel salaris aan Red Bull geven) al vermeld! 😉

    Login om te reageren
  5. brammetjedeb zegt

    13 december 2022 om 17:18

    Off topic, al gaat het wel over Verstappen: Gisteren in gran turismo 7 volledig de tyfus gebeukt door een Engelsman. Uit het niets. Na de race gevraagd waar dat goed voor was, hij haat Red Bull en ik moest Verstappen maar als schuldige zien. Het is een spelleke, ik weet het, maar volgens mij zit het daar toch dieper dan dat ik dacht…

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      13 december 2022 om 18:50

      Helaas is de wereld vergeven van dit soort kinderachtige droeftoeters…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North