• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Bahrein 2016

Auteur: autoblogger, gepost 2 april 2016 om 18:10 – 59 Reacties

Verstappen smoking


Zojuist werd de kwalificatie gereden voor de race van morgen.

En ja, het was wederom een eliminatie-kwalifcatie. Het belangrijkste: hoe deed Max Verstappen het? Hij haalde tijdens de tweede training in Bahrein namelijk een vierde(!) tijd, maar tijdens de derde vrije training reed Max slechts de vijftiende tijd. Tijdens de kwalificatie was het iets beter, maar niet goed genoeg om bij de laatste acht te komen. Morgen zal hij als tiende starten in Bahrein, maar dat is wel beter dan teamgenoot Sainz.

Het debuut van de Belgische Stoffel Vandoorne ging best goed, hij start als twaalfde. De volledige startopstelling zie je hieronder.

1. L. Hamilton 1:29.493
2. N. Rosberg
3. S. Vettel
4. K. Raikkonen
5. D. Ricciardo
6. V. Bottas
7. F. Massa
8. N. Hulkenberg
9. R. Grosjean
10. M. Verstappen
11. C. Sainz
12. S. Vandoorne
13. E. Gutierrez
14. J. Button
15. D. Kvyat
16. P. Wehrlein
17. M. Ericsson
18. S. Perez
19. K. Magnussen
20. J. Palmer
21. R. Haryanto
22. F. Nasr

Ook interessant!

  • Grand Prix Zandvoort
    Er komt GEEN tweede Grand Prix op Zandvoort
  • Stand na GP Abu Dhabi 2021
    Stand na GP Abu Dhabi 2021 en 8 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Saudi-Arabië 2021: plus 6 dingen die ons opvielen
  • Bestel vanaf morgen je kaarten voor de Dutch GP 2022

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

bahrein, Formule 1

Vorig bericht: « Klassieker: Dodge Viper RT/10
Volgend bericht: Tesla Model 3: kwart miljoen orders, Elon Musk totaal verrast »

Lees Interacties

Reacties

  1. roppp zegt

    2 april 2016 om 18:11

    En die Max staat de Duitse pers in vlekkeloos Duits te woord ?

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      2 april 2016 om 18:34

      @roppp: Ja hij heeft alvast geoefend om met Vettel te praten volgend seizoen ?

      Login om te reageren
    • mick0210 zegt

      2 april 2016 om 22:24

      @roppp: Tja de gemiddelde Limburger kan vaak wel redelijk duits

      Login om te reageren
    • xiran zegt

      2 april 2016 om 22:55

      @roppp: tuurlijk dankzij zijn Duitse vriendin.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        2 april 2016 om 23:58

        @xiran: Nee, ze is Zweeds…

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          3 april 2016 om 10:01

          @viezefreddyw: de audi tt cup klinkt behoorlijk duits ;)

          Login om te reageren
          • schlossborn1995 zegt

            3 april 2016 om 12:31

            @xiran: Is wel gewonnen door een Pool en heeft een internationaal deelnemersveld.

            Login om te reageren
    • fordfocusecoboost zegt

      2 april 2016 om 23:22

      @roppp: waar kan ik dat interview terugvinden?

      Login om te reageren
      • coffeecup zegt

        3 april 2016 om 09:29

        @fordfocusecoboost: het was amper een interview te noemen.
        Hij zei dat hij blij was met de 10e plek en op de vraag waarom hij niet meer reed, antwoordde hij dat er geen banden meer waren.

        Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    2 april 2016 om 18:12

    Tsjonge jonge zeg. Hoe moeilijk moet het zijn om een leuke en spannende kwalificatie te verzinnen voor deze sport? Ook vandaag viel ik bijna in slaap op de bank. De coureurs zetten voor hun doen even snel een goede tijd neer en gaan weer naar binnen. Bij Q3 eventjes vlug gas geven en het is standaard the usual suspects die vooraan gaan staan. Poeppoeppoepsaai. Als ze dit systeem blijven hanteren, ga ik niet meer kijken naar de kwalificatie. Kansloos. Onbegrijpelijk ook dat er coureurs zijn, waaronder Max, die gewoon weer naar binnen gaan. Nog genoeg tijd over om een mooie run te maken, maar nee lekker naar binnen want we zijn tevreden. Zo heb je minutenlang een lege baan. Bah, Kut met hoofdletter K. Alweer…

    Login om te reageren
    • thestig97 zegt

      2 april 2016 om 18:30

      @viezefreddyw: idd echt niks aan. Helemaal geen actie. Er zijn er telkens maar een paar op de baan en gaan dan gelijk weer naar binnen! Vind eerlijk gezegd de motoGP veel mooier om naar te kijken.

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      2 april 2016 om 18:41

      @viezefreddyw: Inderdaad! Degene die met zijn deuzige denkpetje op dit systeem heeft bedacht om in te voeren moeten ze gewoon rap opknopen aan een boomtak!!
      HEEL gauw weer afschaffen en gewoon racen voor een plek wat je kan!

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        2 april 2016 om 18:43

        @venividivici: Naja, opknopen gaat een beetje ver denk je ook niet? Ze moeten gewoon wat anders verzinnen, meer niet.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          2 april 2016 om 20:45

          @viezefreddyw: I know het is wat gechargeerd gebracht, maar het nieuwe systeem is gewoon achterlijk plezier bederf voor de fans!!

          Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          2 april 2016 om 22:29

          @viezefreddyw: juist niet meer iets anders verzinnen maar de oude kwali weer gebruiken. Iedereen heeft een uur en misschien kwalificatie banden, onbeperkt brandstof en gaan met die monsters, on the edge. Versimpelen die handel en lekker overzichtelijk, hoe moeilijk kan ’t zijn?

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            2 april 2016 om 22:41

            @skinnybmw: Het allerbeste is nog om gewoon de baan open te gooien voor 20 minuten. Elke coureur heeft zo veel banden als diegene maar wilt en de auto heeft zat brandstof om 20 minuten voluit gas te blijven geven. De coureurs blijven zichzelf constant verbeteren omdat ze dat dan ook gewoon echt moeten. In die 20 minuten moet je ook geen afvallers hebben.

            Login om te reageren
    • dieselaer zegt

      2 april 2016 om 18:54

      @viezefreddyw: Verstappen zei zelf dat hij geen banden meer had om aan de kwalificatie op te offeren. Die TR is niet zo zuinig met de bandjes dit jaar. Verder helemaal eens. Het was weer 1 rondje knallen en daarna gauw weer de bandenwarmers in…

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        2 april 2016 om 19:30

        @dieselaer: daarom speciale qualifying-tires?

        Login om te reageren
      • dennisjuh95 zegt

        2 april 2016 om 19:36

        @dieselaer: Bahrein eet bandjes denk ik

        Login om te reageren
        • MrSkyline zegt

          3 april 2016 om 10:30

          @dennisjuh95: Idd, het is nog relatief nieuw en ruw asfalt. Het vreet banden.

          Login om te reageren
    • meximal zegt

      2 april 2016 om 20:52

      @viezefreddyw: Weet je wat het is, als dat hele gezeur met die banden (te weinig beschikbaar en kunstmatige bandenslijtage) er niet was, zou dit best leuk kunnen zijn. Maar nu gaat iedereen naar binnen omdat ze geen banden meer overhouden voor de race. Ik zeg, weg met dat kunstmatige bandengedoe en gewoon racen!

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        2 april 2016 om 20:57

        @meximal: Inderdaad. Al die regeltjes, het zijn er gewoon te veel. Daardoor houden ze een hoop dingen tegen. De bandenregels in de kwalificatie houden de snelle en constante runs tegen. Brandstofbesparing houdt spanning in de race tegen. Al die regeltjes nekt de Formule 1.

        Login om te reageren
        • phaeton zegt

          2 april 2016 om 22:44

          @viezefreddyw: Is het geen kostenbesparing door minder setjes banden per weekend toe te staan?

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            2 april 2016 om 23:03

            @phaeton: Volgens mij ook. Zoals ik zojuist al zei; gewoon 20 minuten lang vol gas gaan met z’n allen. Geen afvallers, gewoon pedaal op het metaal en de snelste staat op pole en de langzaamste op de laatste plek.

            Login om te reageren
            • koen0373 zegt

              3 april 2016 om 08:38

              @viezefreddyw: Je vergeet het gewicht van de brandstof. Een auto met 20 ronden brandstof aan boord is een pasr tienden langzamer. Daarom werkt het systeem niet en zet iedereen 1 snelle tijd neer met weinig peut.

              Login om te reageren
              • coffeecup zegt

                3 april 2016 om 09:32

                @koen0373: zou moeten kunnen werken wanneer het een kwalificatierace van 20 minuten zou zijn met een startopstelling gebaseerd op de snelste rondetijd in FP1 en FP2.

    • napo zegt

      3 april 2016 om 00:46

      @viezefreddyw: zou ik ook doen als je maar een hand vol motoren krijgt. Blok sparen is weinig kilometers vergaren .

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    2 april 2016 om 18:13

    Netjes gedaan Max.

    Login om te reageren
  4. GOD zegt

    2 april 2016 om 18:13

    Belachelijk dit nieuwe systeem. van Doorne heeft het netjes gedaan! verwachte ook niks anders top talent.

    Login om te reageren
  5. martinus zegt

    2 april 2016 om 18:16

    Iemand nog een goede acestream tip voor morgen?
    Die Mol is niet om aan te horen.

    Login om te reageren
  6. maferick74 zegt

    2 april 2016 om 18:19

    Murder on the circuit… hier flink gehuild… direct gezapt naar eurosport voor motoGP (en andere klasses) F1 ligt aan de beademing… hopelijk snel gereanimeerd anders euh is mijn plezier weg (hmm blijf toch wel kijken)

    Login om te reageren
  7. wif1 zegt

    2 april 2016 om 18:20

    Kwalificatie duel Verstappen VS Sainz: 2-0. Dit was een punt van kritiek vorig jaar richting Max, maar hij lijkt hierin een stuk gegroeid. Is ook niet zo heel gek, Sainz had vorig jaar al een aantal jaar in de autosport gereden, Max ging zijn 2e jaar in. Verder een erg saaie kwalificatie, hoop dat de race
    morgen meer spanning brengt, dan moet Ferrari weer een superstart maken.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      2 april 2016 om 18:35

      @wif1: Klopt maar laten we ook niet te vroeg te hard juichen, vorige race was het verschil 1-tiende, nu 44 duizendste. Er komen echt nog wel races dit jaar dat Sainz voor Verstappen staat. De 2-0 is wel een lekker begin natuurlijk.

      Ook knap van Stoffel om voor Button te staan. Denk dat dat hem enorm zal helpen om een zitje te krijgen volgend jaar, vooral als hij dit jaar geen kampioen wordt in de super formula.

      Login om te reageren
    • roppp zegt

      2 april 2016 om 18:49

      @wif1: jongens, de kwalificatie zegt helemaal niets. Het gaat erom wie straks als eerste over de finish komt. En dat doet Max sowieso beter ?

      Login om te reageren
    • ahs1979 zegt

      2 april 2016 om 20:27

      @wif1: Inderdaad en misschien nog meer een teken aan de wand: Max en Carlos al beide tweemaal hoger gekwalificeerd dan Daniil van RBR. Die gaat zich langzamerhand wel een beetje zorgen maken over zijn stoeltje bij RBR voor zover hij dat nog niet deed.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        2 april 2016 om 20:49

        @ahs1979: Daniel gaat waarschijnlijk naar Ferrari en Max naar RBR. Al hoop ik zelf dat Max naar Ferrari gaat.
        Hoe vet gaaf is dat.. een NL vlaggetje bij Ferrari ?

        Login om te reageren
  8. papa zegt

    2 april 2016 om 18:37

    Van doorne verslaat effe button

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      2 april 2016 om 20:31

      @papa: dat is idd wel een complimentje waard, of een terechte kat naar Button die overigens nooit top was in qualifying. De race zal meer duidelijkheid brengen over de kracht van Stoffel tov Button.

      Login om te reageren
  9. holycrap zegt

    2 april 2016 om 18:37

    Top van Max!
    En die Stoffel zeg, rijdt in kwalificatie sneller dan ex-wereldkampioen Button ???????

    Login om te reageren
  10. dillinger zegt

    2 april 2016 om 18:57

    Top van Stoffel om zijn teammate te verslaan terwijl hij zo hals over kop was opgeroepen om een plaatsje te nemen in de mclaren! Nog zo’n talent is de Max! Wat een genot was het verleden jaar om naar te kijken, nu al jezelf zo in de kijker rijden en op de wantlist staan van de topteams, petje af!

    Login om te reageren
  11. alfablog zegt

    2 april 2016 om 19:21

    http://i1380.photobucket.com/albums/ah192/andyfoto33/F1Qual2_zpsaiz1nzbm.png

    Grafiekje

    Login om te reageren
    • alfablog zegt

      2 april 2016 om 20:33

      @alfablog: grafiek van race 1

      http://i1380.photobucket.com/albums/ah192/andyfoto33/F1Qualify01Australia%20-%20edit_zpsmu9ouhs0.png

      Login om te reageren
  12. lambo4all zegt

    2 april 2016 om 19:26

    Nou jongens, snelste quali rondje ooit op dit circuit. Het wordt tijd om ook voor de grootste sentimentele f1 “fans” om die prehistorische astma v8 vaarwel te zeggen en in de 21ste eeuw te gaan leven.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      2 april 2016 om 19:41

      @lambo4all:

      De meeste ronderecords staan op naam van de 900+ pk V10 wagens. De V8 is nooit erg snel geweest. Ook zorgen alle brandstofrestricties er wel voor dat de V10 tijden in stand zullen blijven (raceronde records).

      De hybrides zullen alleen sneller kunnen zijn als ze vrijgelaten worden wat brandstofrestricties betreft. En dat zie ik niet snel gebeuren.

      Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      2 april 2016 om 21:33

      @lambo4all: we rijden ook al zoooooo lang in Bahrein, hè? ;-) 2004…Maar veel plezier met je nietszeggende, totaal emotieloze F1-wagens van tegenwoordig, fan! Ik stem voor een 1500+ pk 3.0 V12 biturbo met wat electrische rommel er bij.

      Login om te reageren
  13. Carreza zegt

    2 april 2016 om 19:45

    En nu maar hopen op een mini-strijd tussen Max en Stoffel morgen…

    Login om te reageren
  14. gerjan zegt

    2 april 2016 om 19:57

    Wie zit er met dit weer binnen en dan ook naar iets te kijken waar ze alleen maar over klagen. Wie eis er nu dom of je moet verder geen leven hebben

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      2 april 2016 om 21:34

      @gerjan: welk weer?

      Login om te reageren
  15. ahs1979 zegt

    2 april 2016 om 20:32

    Leuk dat Magnussen zich als 19e kwalificeert maar hij start morgen toch uit de pits in verband met een straf voor het niet stoppen voor een rood licht in de pits om gewogen te worden?

    Login om te reageren
  16. audiisthebest zegt

    2 april 2016 om 21:40

    Hamilton heeft met deze tijd een nieuw record neer gezet, het oude record stond op de naam van Michael Schumacher, dat was een 1:30,252

    Login om te reageren
  17. koenigsegggone1 zegt

    2 april 2016 om 22:01

    -edit: ontopic aub-

    Login om te reageren
  18. sracert zegt

    2 april 2016 om 22:17

    Hahaha wat een aanfluiting weer met die f*ck stofzuigers(van Mercedes). Dubbele turbo’s, compressors open uitlaten, vrije toeren min 1.200 pk geen stuurbekrachtiging en vlammen GVD!. stelletje schijters op fantasieloze uitglij banen(landen) zonder grint.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      2 april 2016 om 22:30

      @sracert: Mjah, neem nog maar een biertje zou ik zeggen… Proost!

      Login om te reageren
  19. koeckenbacker zegt

    2 april 2016 om 22:58

    Ik weet t. Heren coureurs, als jullie dit lezen: maak van jullie 3e vrije training de kwalificatie. Die uitslag telt toch al voor het begin van de Q. En dan blijven jullie gewoon binnen in de pits staan als de eckte Q begint. Een beetje publiek entertainen met blikjes redbull omkegelen, beetje dansen/voetballen met de monteurs, verzin t maar! Misschien dat die totaalmalloten dan een boodschap krijgen dat dit zo echt niet kan.

    Ik heb het laatste rondje van vettel gevolgd, voor de rest kon die hele Q mij weinig boeien. Erg jammer.

    Login om te reageren
  20. stationcar zegt

    3 april 2016 om 00:32

    Ik lees de uitslag van de race wel op Autoblog. Verfer interesseert me de hele sport niet zo, gaat niet om racen maar om geld. Jammer, het had zo mooi kunnen zijn.
    Anyway, ik vind het knap dat jullie kennelijk tijd willen investeren in het kijken van de kwalificatie voor de race, en in het kijken van de race zelf. Ik hèb die tijd niet eens! Respect hoor, want wat ik ervan gezien heb is het oersaai! Veel plezier in elk geval morgen :-)

    Login om te reageren
  21. henkhupelschoten zegt

    3 april 2016 om 01:51

    Hoorde dat je vanaf plaats 9 je eigen band mag uitkiezen, dus dat je niet meteen op intermediums start. Toch zuur dan had iets hoger verwacht.

    Login om te reageren
  22. pinut187 zegt

    3 april 2016 om 07:58

    Gewoon weer goed gedaan van Max!

    Login om te reageren
  23. jeppie zegt

    3 april 2016 om 08:22

    Volgend naar worden de stoeltjes van Kvyat en Verstappen omgedraaid. Als je ziet wat Ricciardo met die RedBull kan en wat Kvyat er vervolgens mee doet is een wereld van verschil.

    Login om te reageren
  24. hans75 zegt

    3 april 2016 om 10:57

    Ik heb de Quali opgenomen… wel handig als ik een keer niet kan slapen.. want veel slaapverwekkender dan dit kan het niet worden…
    en dan helemaal met dat domme commentaar van Mol erbij… die heeft het helemaal niet begrepen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North