• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Laadpaalklevende deelauto’s is de nieuwste irritatie

Auteur: willeme, gepost 15 augustus 2023 om 13:02 – 30 Reacties

laadpaalklevers deelauto's

De laadpaalklevende deelauto’s zijn bewoners een doorn in het oog. Ach ja, als dit de problemen zijn in je leven is je leven best wel chill, toch?

Elektrische auto’s zijn een zegen in veel opzichten. Het enige nadeeltje is dat je ze geregeld moet tanken. Vaker dan dat je dat moet doen bij een reguliere auto. Gelukkig heb je het voordeel dat je overal waar een stekker staat kan gaan laden. De meeste early adopters woonden dermate groot dat ze een met subsidie een laadpaal voor hun Metsubisidie hebben geregeld.

Er zijn echter ook onfortuinlijke mensen die weliswaar hard werken, maar waarvoor een dertien-onder-één-kap financieel het maximaal haalbare is. Dan moet je het doen met de palen die er buiten staan en dat is eigenlijk nooit ideaal.

Laadpaalklevende deelauto’s

Al helemaal niet als je woont in de hoofdstad van dit toffe landje. Dat komt nu door nóg een nieuwe (hard groeiende) groep milieu-apostelen: de deelauto gebruikers. Kijk, als je gebruik maakt van een deelauto die elektrische rijdt, ben je inderdaad goed bezig voor het milieu. Daar gaan we niets tegenin brengen vandaag.

Nee, het gaat om het asociale gedrag dat deze mensen vertonen, dat meldt De Telegraaf. Ze zetten de deelauto’s gewoon overal neer, daar waar een laadpaal staat en dus ook in woonwijken. Dat gebeurde van het weekend in een woonwijk in Amsterdam-Noord. Of ‘Noord’ zoals ze in Amsterdam plegen te zeggen (als het niet Amsterdam is, is het niet relevant).

Klagen

Het bleek te gaan om deelauto’s van Green Mobility. Dat is een bedrijf waar je deelauto’s kunt huren. Supermakkelijk. Je pakt een auto, rijdt ermee waar je naartoe wil rijden en aan het einde moet je ‘m ergens aan een paal zetten. That’s it. Maar daar gaat het dus mee, want die auto’s blijven er veel te lang staan. Dermate lang dat de bewoners beginnen te klagen. Dus dat zal wel na een minuutje of 10 geweest zijn.

Maar dan is het nu ventjes tijd voor de hoognodige en inmiddels roemruchte Autoblog nuance. Is dit nu een permanent probleem? Bwoah, de opkomst van het elektrisch rijden zal voorlopig nog wel wat groeistuipen (en dus groeipijntjes) vertonen. Belangrijker is dat het een vooral een incidenteel probleem is. Wegens de komkommertijd informeren je er uiteraard over. Het was in dit geval echt een persooneelsprobleem: normaliter worden de auto’s die overal worden neer geplempt opgehaald door Green Mobility-medewerkers. Wegens een tekort aan personeel was het niet mogelijk om alle laadpaalklevende deelauto’s op tijd weg te halen. En doorrr….

Ook interessant!

  • EU: om de 60 km een laadpaal bij snelwegen
  • Laadpaalalarm: Nederland kan al die EV's niet aan
  • Google Maps update: vanaf nu makkelijker EV-snelladers vinden
    Voordelen van elektrisch rijden
  • 5 stellingen over elektrisch rijden

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

deelauto, Elektrisch, laadpaal

Vorig bericht: « Ziggo op Pole Position om Viaplay te doen vergeten
Volgend bericht: McLaren viert een feestje met Mercedessen »

Lees Interacties

Reacties

  1. e36thuglife zegt

    15 augustus 2023 om 13:30

    Sws oprotten met laadpalen want daar mag je geen echte auto parkeren dus die kaolo Tesla lease kakkers die stelen de parkeer plaatsen van normale mensen dus mensen kom in opstand tegen laadpalen en zet je benzine auto gewoon daar neer.

    Login om te reageren
    • werf76 zegt

      15 augustus 2023 om 13:58

      Daar gaat het hier niet om. Het zijn oplaadbare auto’s die daar neer worden gezet aan de laadkabel. Maarja, dan blijven Ze er lang staan.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        15 augustus 2023 om 15:39

        @Werf76,

        Respect dat jij er een touw aan vast hebt kunnen knopen van dat verhaal.

        Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      15 augustus 2023 om 16:04

      Echte auto’s zoals een Polo of Clio…?

      Login om te reageren
      • e36thuglife zegt

        15 augustus 2023 om 22:51

        Nee bro
        Bimma

        Login om te reageren
    • PetervanderWaals zegt

      15 augustus 2023 om 23:16

      Lekker genuanceerd verhaal, e36thuglife.

      Login om te reageren
  2. zjos zegt

    15 augustus 2023 om 13:48

    Begrijp het probleem niet. Accu vol is een appje naar de eigenaar van de auto . En als die auto verhuurt is dan naar de huurder ervan. Niet binnen 10 minuten weg dan gewoon laadtarrief door berekenen als gederfde inkomsten. Of weg slepen bij een overheidslaadplaats. Maak maar een wegsleep regeling. Immers die niet ladende auto blokkeert de verkoop en levering van elektriciteit.
    We parkeren onze auto’s toch ook niet bij een tankstation voor de pomp.
    En als Green Mobility een personeels probleem heeft maak het dan vooral hun probleem en niet die van de bewoners in de wijk.

    Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      15 augustus 2023 om 16:05

      Waar zet jij je auto neer als je binnen afrekend dan? Zat die ook hun auto bij de pomp laten staan terwijl ze een kopje koffie drinken.

      Login om te reageren
      • zjos zegt

        15 augustus 2023 om 17:09

        Als klaar ben met tanken ben ik na het afrekenen binnen 1 minuut weer buiten en rij ik weg. Wil ik blijven en een kop koffie wil zet ik hem op een plek waar je mag parkeren zodat de pomp vrij is en anderen dus kunnen ook kunnen tanken.
        Ik zie nooit maar dan ook nooit iemand zijn auto voor een pomp parkeren of het moet al een vrachtwagen chauffeur zijn die zijn koffie sneller op heeft dan hij zijn tanks kan vullen.

        Login om te reageren
        • Flutterbear zegt

          15 augustus 2023 om 18:48

          Wat een geluk dat je nooit in de rij hoeft te staan.. Verschikkelijk dat tanken, zo makkelijk om gewoon thuis in het stopcontact te prikken.

          Login om te reageren
        • Flutterbear zegt

          15 augustus 2023 om 18:48

          Wat een geluk dat je nooit in de rij hoeft te staan.. Verschikkelijk dat tanken, zo makkelijk om gewoon thuis in het stopcontact te prikken.

          Login om te reageren
          • jeroenm83 zegt

            15 augustus 2023 om 19:46

            Ik neem ook inderdaad altijd mijn huis mee op reis.

            Hoe was het bij Gillis op ‘t park?

            Login om te reageren
  3. HZW zegt

    15 augustus 2023 om 14:13

    Het wordt hoog tijd in dit land, dat ze alle lantaarn palen gaan verwijderen, en die vervangen door een dubbele auto laadpaal met verlichting.
    Dan heb je elke 25-50 meter een dubbele auto laadpaal, en is er geen probleem meer.
    En als er auto laad palen in overvloed zijn (wat nu nog heel ver weg is, heel vaak is er geen vrije laadpaal te vinden in de weide omtrek van je huis) zullen mensen misschien ook sneller overwegen om eventueel een EV te kopen.

    ik koop geen EV want ik kan dat ding werkelijk nergens in de buurt opladen, omdat alles, altijd bezet is.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 augustus 2023 om 14:14

      Dan moeten we eerst maar eens zorgen dat het stroomnet het aankan.

      Login om te reageren
      • werf76 zegt

        15 augustus 2023 om 15:05

        Idd. Zolang er industrie terreinen in NL niet aangesloten kunnen worden heeft het geen zin om NL vol te gooien met laadpalen.

        Login om te reageren
    • Rudy zegt

      15 augustus 2023 om 14:20

      LED lamp laten branden van 25 watt of een auto laden met 11.000 watt. Denk niet dat dit helemaal goed zal gaan.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        15 augustus 2023 om 16:17

        Dat dus. Mensen hebben werkelijk geen flauw benul hoe idioot veel energie een kilometertje rijden met een auto kost, laat staan wat er nodig is om zo’n accupakket te laden.

        Login om te reageren
  4. lpgbarrel zegt

    15 augustus 2023 om 14:21

    En iedereen wil zo graag in A’dam wonen!

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      15 augustus 2023 om 14:36

      Als je naar de vastgoedprijzen kijkt zou je dat bijna denken 🤨

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      15 augustus 2023 om 14:52

      zou nog liever in Rusland wonen

      Login om te reageren
  5. MarcoM zegt

    15 augustus 2023 om 14:52

    Niet alleen Green mobility, in onze plaats is ook een partij met deelauto’s, hetzelfde euvel, staan soms 2 dagen aan de paal, belachelijk.

    Login om te reageren
  6. potver7 zegt

    15 augustus 2023 om 14:53

    Ik snap het probleem niet zo. Als je nou heel erg hoge nood hebt, dan huur je die huurauto even voor een paar minuten (kost je hooguit €0,50 per minuut) en zet je ‘m ergens neer waar die niet in de weg staat.

    Overigens wel bizar dat zo’n bedrijf dus een ploeg mensen in dienst heeft om willekeurig geparkeerde auto’s op te halen en op de juiste plaats neer te zetten. Ongetwijfeld goed voor de economie, maar als je het nou over duurzaamheid hebt (waar deze verhuurbedrijven altijd mee schermen – zie ook de naam GreenMobility) dan zijn dit een hoop onnodige kilometers.

    Login om te reageren
  7. flyerbunch zegt

    15 augustus 2023 om 15:07

    Heb het zelf ook al meegemaakt.. zo stond er opeens 5 waarvan eentje met een lekke band aan de laadpaal voor 3weken, maar je kan dus gewoon het bedrijf bellen en ze sturen zsm iemand om ze te komen verplaatsen.

    Login om te reageren
  8. inflatable zegt

    15 augustus 2023 om 15:19

    Zal men wel weer wat op verzinnen.. of ze slepen die dingen weg, of het gebruik van die plekken wordt op één of andere manier duurder gemaakt als je er langer blijft staan.. Gelukkig heb ik er voorlopig geen last van.. Rij geen EV (ga dat pas doen als ik echt geen andere keuze meer heb) en heb gewoon een eigen parkeerplek aan huis en ook op het werk, dus ze zoeken het maar lekker uit allemaal met die zogenaamde transitie..

    Login om te reageren
    • flatsix010 zegt

      16 augustus 2023 om 08:53

      Solidariteit!

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        16 augustus 2023 om 17:06

        Overrated.

        Login om te reageren
  9. DeWitteCondor zegt

    15 augustus 2023 om 17:22

    ‘Milieu-apostel’. Hulde, dit is er één voor de Van Dale. Om te gieren.

    Login om te reageren
  10. slisse zegt

    15 augustus 2023 om 23:28

    Hier in Belgie tekenen gemeenten een contract met deel bedrijven waarbij 1 helft van de laadpaal/staanplaats gereserveerd is voor de deel auto. Resultaat de deel auto staat vaak op het normale vak en niemand kan nog laden. Als we nu plaatsen te veel hadden, geen probleem maar 5 palen voor 10.000 inwoners is nu ook niet om over naar huis te schrijven… nog veel werk aan de winkel. (Side note: enkel auto’s zonder uitstoot kunnen door Belgische bedrijven tot 100% ingebracht worden = alle bedrijfswagens worden stekkerwaggies)

    Login om te reageren
  11. gdjnl zegt

    16 augustus 2023 om 00:31

    Hier in Den Haag ook last van soms. Staat er dagen lang een Greenwheels EV aan de enige laadpaal in de straat te wachten totdat die weer eens “gehuurd” wordt. Heel irritant als je moet laden.

    Login om te reageren
  12. Batterijlikker zegt

    16 augustus 2023 om 10:05

    Oplossing is makkelijk, Gewoon na een paar uur laden een X-tarief bovenop de laadkosten. Moet je kijken hoe snel ze weg zijn. In Frankrijk werkt het ook.

    Dit is hetzelfde soort mensen dat op kantoor een hele dag een flexplek bezet houdt om vervolgens alleen maar in overleg te gaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North