• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Laatste Porsche Carrera GT in april van de band

Auteur: Dennis, gepost 2 januari 2006 om 22:47 – 11 Reacties

" align=

Kort geleden riep Porsche zichzelf met de Carrera GT uit tot de producent van de meest succesvolle supersportauto, maar aan alles komt een eind. In april zal de laatste GT van de band zal rollen, om zodoende een stukje exclusiviteit te garanderen. Porsche had zich aanvankelijk voorgenomen om slechts 1.000 exemplaren te bouwen, maar dat worden er nu nabij de 1.250 stuks…

De Noord-Amerikaanse markt kent veel potentiële kopers, maar omdat de Carrera GT in Amerika niet de openbare weg op mag, werd de beoogde afzet daar niet gehaald (via autotelegraaf.nl).

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?
  • 3x een zeldzame Porsche occasion
  • Duurste Carrera GT ter wereld
    Duurste Carrera GT ter wereld is prijzig (en verkocht!)

Nieuwste artikelen

  • Video: echt alles gaat mis in dit filmpje
  • Waarom er vandaag meer bergingsauto’s rondrijden in Nederland
  • 13 jaar oude Model S krijg weer een opfrisbeurt
  • ID. Buzz Anniversary Edition valt vies tegen
FacebookTweetPinLinkedIn

Porsche, Supercars

Vorig bericht: « Audi bevestigt S3
Volgend bericht: Hans Breukhoven ‘blijft met z’n Bentley zitten’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. ToM5 zegt

    3 januari 2006 om 00:13

    Niet helemaal correct volgens mij. Zij hebben uiteindelijk aangegeven er 1500 te willen bouwen. Echter door het ontbreken van airbags mag deze in 2006 niet meer verkocht worden in amerika wat toch hun grootste afzetmarkt is en hebben ze de verkoopaantallen terggeschroefd tot 1250. Overigens tot grote blijdschap van de GT eigenaren die eerder hadden aangegeven ontevreden te zijn over de hoge verkoopaantallen wat ten kostte ging van de exclusiviteit.

    Login om te reageren
  2. Marco zegt

    3 januari 2006 om 12:29

    Als al eerder vermeld, de GT is niet de meest succesvolle Supersport auto, Ferrari heeft iets meer dan 1400 van z’n fabuleuze F40 gemaakt en verkocht, en dat is altijd meer dan de 1250 van de Porsche GT

    Login om te reageren
  3. ToM5 zegt

    3 januari 2006 om 12:46

    Vindt het sowieso niet echt een eerbiedwaardige titel. Veel fabrikanten van supersportauto’s limiteren juist de verkoopaantallen. Het draait veel meer om exclusiviteit.

    Maar blijft een topper en wil er graag 1-tje in het wild horen!!

    Login om te reageren
  4. Marco zegt

    3 januari 2006 om 13:20

    Klopt wat heb je aan exclusieviteit als je een dure auto aanschaft en er rijden er nog meer dan 1000 van rond, wat dat betreft heeft McLaren het met z’n F1 veel beter gedaan.

    Login om te reageren
  5. Powerslide zegt

    3 januari 2006 om 14:39

    Voor de liefhebbers van het heerlijke geluid van Carrera GT hier een filmpje van ik geloof Auto, Motor und Sport, met een test van de Carrera GT door de bergen….Heerlijke sound en het betere stuur -en glijwerk! Zeer de moeite waard!
    http://rapidshare.de/files/7817566/Carrera_GT_Mountain_Drifting.wmv.html

    Login om te reageren
  6. Powerslide zegt

    3 januari 2006 om 14:45

    Het teruggeschroefde verkoopaantal is trouwens een beetje een farce. Bij 1100 verkochte Carrera GT’s gingen de verkopen al vrij lastig. Het bleek veel te ambitieus om 1500 hardcore supersportwagens te verkopen. De tweedehands markt voor zulke wagens is ook lastig als de Carrera GT en de SLR, dit in tegenstelling tot de Enzo. Deze blijkt veel meer waardevast.
    Het zou me niet veel verbazen als ze het airbag verhaal hebben aangegrepen om het verkoop aantal lager te zetten tot een reëeler aantal van 1250.

    Login om te reageren
  7. ToM5 zegt

    3 januari 2006 om 14:49

    Beste powerslide…ik kan er niks op zeggen. Maar als jij het zegt dan geloof ik je ;)

    Login om te reageren
  8. Powerslide zegt

    3 januari 2006 om 14:55

    Haha, ja ik vind de Carrera GT ook een fantastisch heerlijk apparaat waarmee de wereld weer een stuk beter af is. Maar ik heb een paar keer gelezen dat het lastig was om de Carrera GT te slijten, aangezien hij zo spartaans rijdt en niet bepaald waardevast is. Hier de video van Top Gear met Clarkson die de Carrera GT test inclusief het stuk van de Stig: (54Mb)

    Login om te reageren
  9. autoblogger zegt

    3 januari 2006 om 15:38

    Hier nog een filmpje van een Porsche Carrera GT vs Porsche 911 vs Lamborghini Gallardo: http://video.google.com/videoplay?docid=8033852474637328610

    Login om te reageren
  10. hidde zegt

    12 november 2009 om 13:44

    ja vind ik ook het is een rare wagen en veel te duur, bovendien is de achterkant heel lelijk en zit je veel te laag. mzzl

    Login om te reageren
  11. amjed zegt

    22 december 2009 om 19:28

    wij hebben er ook een

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North