Lachen met Cadillac-baas: ‘Duitse auto’s zijn voor fanboys’

Auteur: , 175 Reacties

Cadillac heeft behoorlijk veel vertrouwen in de nieuwe ATS-V en CTS-V, want de CEO van het merk belooft de liefhebbers van BMW, Audi en Mercedes dat hun ergste nachtmerrie eraan komt.

De Nysschen tijdens de presentatie van de Cadillac CTS-V

Amerikaanse CEO’s zijn doorgaans wat uitgesprokener dan de gemiddelde directeur van een Europees automerk. Dat geldt ook voor Johan de Nysschen (ex-Audi Amerika), die aan de touwtjes trekt bij Cadillac. Als we hem mogen geloven, dan kunnen BMW, Audi en Mercedes hun performance-afdelingen wel opdoeken. Zo’n BMW M, Mercedes AMG of Audi RS valt namelijk in het niet bij de nieuwe Cadillac ATS-V en CTS-V.

De Nysschen laat in een post op zijn persoonlijke Facebook-pagina namelijk geen spaan heel van de Duitse concurrentie. “Tegen de fanboys van Duitse auto’s wil ik het volgende zeggen: dit is jullie ergste nachtmerrie. Ik heb het niet over pk’s, trekkracht of acceleratiesnelheid. Jullie weten namelijk al dat we op die gebieden beter zijn. Ik heb het over rijgedrag, de remmen, het bochtenwerk. Ik voorspel dat er een nieuwe sheriff in town is, want de Amerikaanse muscle car is helemaal terug.”

Ter vergelijking: hieronder wat gegevens over de ATS-V en de CTS-V en verschillende performance-modellen van BMW, Mercedes en Audi. Dit zijn overigens de Amerikaanse cijfers (dank, Motor Trend), dus er kan hier en daar wat verschil zitten in de Amerikaanse en Europese modellen.

Cadillac ATS-V: 464 pk, 0-97 km/u in 3.8 seconden
Cadillac CTS-V: 640 pk, 0-97 km/u in 3.7 seconden

Audi RS5: 450 pk, 0-97 km/u in 4.5 seconden
Audi S6: 450 pk, 0-97 km/u in 4.4 seconden
Audi RS7: 560 pk, 0-97 km/u in 3.7 seconden

BMW M3: 425 pk, 0-97 km/u in 3.9 seconden
BMW M5: 560 pk, 0-97 km/u in 4.2 seconden

Mercedes-Benz C63: 451 pk, 0-97 km/u in 4.4 seconden
Mercedes-Benz E63: 577 pk, 0-97 km/u in 3.5 seconden



175 reacties

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha, wat een grapjas…..
@audirijder: he’s right you know ;)
@thomcarspotter: Onderbouw het dan eens? Hij zegt tevens dat ze de snelste acceleratie al hebben. Dit is helemaal niet het geval, de Duitsers accelereren zelf beter met minder pk’s.
@audirijder: kijken of ze dat ook kunnen zonder 4 wiel aandrijving.
@ater: Hoezo? Dat is hetzelfde als tegen een ridder die enorm goed kan zwaardvechten zeggen: “Oh, leuk hoor. Maar probeer het nu eens met een stok in plaats van een zwaard?”
@thomcarspotter: ik zou zeggen rondje op een circuit, de winnaar weet je nu al
@jordip: jup een audi die in de grindbak ligt vanwege onderstuur en een ctsv die kalmpjes aan over de finish tuft omdat ie toch wel zou winnen.
@thomcarspotter: Indeed… Hij zegt precies zoals het is. Je moet dit met een Amerikaanse bril zien. Voor Amerikanen betekent een auto status. Een Europeesche auto rijden betekent dat je het gemaakt hebt. In een Amerikaanse auto rijden betekent dat je patriotisch bent. In een Prius rijden betekent dat je denkt dat je goed voor het millieu bent en graag je eigen scheten snuift (Southpark). Rijden in een Mosselcar betekent dat je old-school patriotisch bent.
Het zegt ook ‘fuck het millieu’, ‘ik kan de benzine WEL betalen’, “ik hou van Amerika’, ‘ik hou tradities in stand (die dit land groot gemaakt hebben)’…

Voor ons betekent het heel anders en als je dat niet kunt zien denk je wellicht ‘goh, weer een cowboy die graag in een auto rijd die alleen banden kan roken, benzine in warmte (of airco) omzet en de eerste de beste bocht faalt’.

Dat de Amerikanen iets goeds zijn gaan bouwen is wellicht een dubbele slag geweest. De Duitsers zijn namelijk crappy auto’s gaan bouwen en omdat ze alle drie niet de boot willen missen bouwen ze alle drie dezelfde auto’s, en nu dus crappy auto’s.

Zeker als je dan kijkt naar wat je krijgt… De meeste Amerikanen die ik ken, kopen een dikke auto niet om op de nordschleiffe te rijden. De enkeling die een keer op een leuke mountain road te snel rijdt crasht gewoon. Dus die auto’s zien toch geen circuit. En met bochten zo groot en gezapig als een verkeersplein in Nederland hoef je ook geen wegligging te hebben.

En dan komt het alleen nog maar neer op mentaliteit… de psyche… kun je een hamburger verkopen, of ga je een bradwurst verkopen…. En ik denk dat ik dan wel weet wat de gemiddelde amerikaan gaat kopen dan…
@audirijder: idd! Eerst zien en dan geloven. En met hun co2 uitstoot zijn ze toch veel te duur in NL. Om over de interieur afwerking maar te zwijgen…..
@dutchdriftking:

interieur-afwerking ??

het is juist GEEN dameskapper/huisvrouwen auto ..
@lincoln: Jij bent het ook gewend om in een auto te rijden met een krakend en slecht afgewerkt, anders zeg je dit soort onzin niet. Durf overigens te vermelden dat 99,9% van de kappers in Nederland geen dikke Duitser kunnen betalen. Afgezien van saloon eigenaren, maar dan ben je meer bezig met het ondernemen.
@audirijder: Onzin onzin ?? Jij hebt vast in deze laatste modellen van Caddi/Corvette/Escalade/Mustang/Camaro/Impala enz enz al gezeten en ook gereden waarschijnlijk ?? NOT
Dus praat geen onzin als je ze nog nooit hebt gezien/gereden !
@RobUSA: waarom zou je in hemelsnaam in een van die autos willen rijden??
@g40freak: waarom niet?
@rolov: om robusa een beetje te stangen.
@g40freak: Gelukt ! :-)
@g40freak: Omdat ze sneller/mooier/exclusiever(in NL)/echte historie hebben/beter klinken/laten zien dat je echt verstand hebt van auto’s en niet meeloopt met de massa en niet bang bent wat de buren er wel niet van denken/minder onnodige techniek hebben welke alleen maar kapot gaat, dus minder onderhoudskosten-problemen/nog echte ontwerpers in dienst hebben ipv copycats dus geen A4-5-6-7-8 of 1234567 serie (behalve Caddi dan die lijken wel aardig veel op elkaar)/echte namen hebben ipv 335-E-klasse-A5/Amerikaanse economie ondersteunen wat beter is voor de hele wereld.
Genoeg zo ? Anders weet ik er nog wel een paar. :-)
@RobUSA: Amerikaanse auto’s hebben meer geschiedenis? Serieus? Weet je nog wie de auto uitvond? Volgens mij was dat toch een Duitser…
@donvincenzo:

iedereen weet wie er patent heeft op de patent-wagen ..

de ontwikkeling van de auto is echter veel meer Brits Frans en Amerikaans dan Duits ..
@donvincenzo: Ik bedoelde natuurlijk de historie van deze specifieke auto’s : Mustang/Camaro/Challenger/Corvette/Impala stuk voor stuk iconen die hun naam en faam hebben behouden in al die jaren (50 jaar minimaal).
Ik blijf dit altijd beter vinden als 318i/A4/C klasse, qua naam en historie.
Had het niet over wie de eerste auto bouwde.
@RobUSA: we hebben het hier over Cadillac he.. ATS en CTS en XLR enz. Is ook niet erg creatief
@pixeltrooper:

touche ..
Lincoln is daarin net zo kut ..
@pixeltrooper: Eens. Maar dat vind ik ook erg jammer ware het niet dat ze echt een heel andere weg zijn ingeslagen dan de massa en ook historisch gezien zou Fleetwood/Eldorado niet meer passen op deze auto’s itt Mustang/Camaro/Challenger enz
En ik noemde dit in een andere reply wel trouwens.
@donvincenzo: het is een lange tijd zo geweest dat welvarende mensen een Amerikaanse auto kochten.
@RobUSA: Als je “echt verstand” van auto’s hebt…. ga je nooooooit maar dan ook nooooit voor een Amerikaan !
@hoonigan247:

ga jij eerst maar voor je rijbewijs ..
en je arme hoofdje breken over velgjes en kleurtjes ofzo ..
@lincoln: ha !! Rijbewijs heb ik al 13 jaar vriend !…. en het blijkt maar weer dat je niet weet waar je het over heb ;)
@g40freak:
Ik geef je er eentje, je wilt niet rondrijden met 5L reserve olie omdat ke anders je bestemming niet haalt….
@RobUSA: Eerlijk is eerlijk de Escalade is er zeker op vooruit gegaan. Wat is de nieuwe Escalade immers, imposant en indrukwekkend als vanouds. Zulke auto’s moeten bestaan de straten staan immers vol met de UP en Aygo’s. Ik gun het de Amerikanen wel, hoe meer diversiteit hoe beter.
@michaelcorleone: Idd maar ik vind ook in zekere mate elegant door de lampen voor en achter toch ?
@RobUSA: De nieuwe Escalade is zelfs meer dan elegant, hij is ook mooi vind ik.
http://reviewnewcar.com/wp-content/uploads/2015/04/2015-cadillac-escalade-dimensions.jpg

Hiemee komt gewoon wat aanrijden, hier kan ik van genieten. Ik sta in principe open voor alles, neem de categorie sportauto’s, zowel de GT-R, de 911 en de Corvette zijn allen heerlijk dik en bruut.
Dikker en bruter dan een Escalade wordt het bijna niet. Het is ook een feit dat veel Nederlanders gewoon niet durven om apart te zijn. Velen durven niet hun kop boven het maaiveld uit te steken, omdat ze zich druk maken wat de buren ervan zullen vinden.
”Doe normaal dan doe je al gek genoeg” is dan ook niet voor niets een Nederlands gezegde. Doe af en toe juist een keer niet normaal ( op autogebied dan he, voordat ik verkeerd word begrepen :)
De meesten vinden een Range Rover groot totdat zij een Cadillac Escalade ESV zien, want dan wordt de Range ineens heel klein :)
@michaelcorleone: Amen to that ! Hij is ook erg mooi idd.
Nieuwe Tahoe en Yukon ook trouwens.
@michaelcorleone: Het interieur van de Escalade is concurerend ja zelfs mooi.Het exterieur is fantasieloos en te hoekig.Het merk caddilac is sterk.Zou men het exterieur grondig onder handen nemen door echte designers zoals bertone en pininfarina dat konden, dan is Cadillac hard op weg om een pain in the ass te worden voor de concurentie.
@audirijder: en jij bent gewend een olieboot te rijde
@audirijder: Zet je ”premium” veel te dure radio eens zachter en luister….Audi’s kraken ook.
En om dan over de afwerking te beginnen; het ziet er in een audi best gelikt uit ja, maar wat zal het mij een worst zijn of mijn dashboard lekker zacht aanvoelt? Zit ook in mijn wagen hoor, maar boeit me 0,0
@lincoln: Ik ga niet heel vaak met je mee, maar ik heb op de autorai de Cadillac van binnen eens goed bekeken, maar qua afwerking zitten ze op zeer hoog niveau. Fraai leer, overal mooi en netjes recht gestikt. En zowaar weinig ruimte tussen de panelen en alles leek goed vast te zitten. Ik vind de lederen stoelen in de huidige 5 serie qua afwerking niet zo goed als voorheen en Cadillac doet dit momenteel gewoon beter.
@lincoln: hij schreef: AFWERKING niet DESIGN!

Ook ik hou van Amerikanen, ben zelfs met eentje getrouwd.. en vrouw dan.. maar goed, ik heb dus in veel Amerikaanse auto’s gereden en hoe geweldig ik ze ook vond : de afweking van het interieur was altijd een generatie of twee achter Europese auto’s
Maar goed perfectie bestaat dan ook niet.. charme wel.
@dracae:

yep .. ooit eens voor eens ouwe CTS gaan kijken .. schrok ook van de afwerking ..
ben meer een FoMoCo man ..
die hebben het idd een stuk beter voor elkaar ..
@lincoln: Ik was bijna ‘permanent’ naar de US verhuisd en had al een mooie oude V8 Bronco op het oog. Mijn toenmalige vriendin, nu echtgenote, had een Mustang. Coole auto. Niet zo mooi afgewerkt of snel als mijn toenmalige Audi S2 Avant, maar zeker zo charmant.
Haar zus had een Crown Vic, ook een erg leuk ding, maar de mooiste Amerikaanse Ford die ik daar heb gezien, tijdens een kerstshow waar wij ook stonden, was een erg mooi gepimpte E450. Hoog op ofroad wielen, 4×4 opgevoerde V8, custum paintjob en interieur.
Beetje als dit, maar veel mooier:
http://www.e90post.com/forums/e90garageimg/6062/07%204×4%20extended%20van.JPG.JPG
@dracae:

gelukkig is er bij uitstek in NL ook zat te koop ..
@dutchdriftking: Precies. Zolang ze in de VS alleen sportauto’s kunnen maken met een G-label, hoeven ze zich in Zuid Duitsland weinig zorgen te maken.
@donvincenzo:
Nee, want een M5 heeft zo’n lekker groen label…
@donvincenzo @bennieokkles: Misschien omdat de benzine hier 1/3 van de prijs is ??
Welke supercar heeft cilinder uitschakeling net als de Corvette ??
De CO2 in NL zal ze aan hun kont roesten voor de 15 CTS-V die ze in NL/D gaan verkopen.
USA/China markt is ff belangrijker niet ??
@RobUSA: Ook in China heb je boetes gebaseerd op CO2 uitstoot. Het is een fenomeen die je steeds meer ziet in de wereld. Met andere woorden als je zo’n auto koopt doneer je een grote zak met geld aan de staat.
@audirijder: Klopt hier ook maar bv de laatste GT500 met 662 pk viel daar gewoon nog buiten hahahah.
Maar er is duidelijk wel een verschil in “boetes” hier betalen je eenmalig bv $1000 maar in NL kan dat oplopen tot 50.000 en ook nog eens bijtelling over je CO2 tax dus blijft ook nog eens ieder jaar terugkomen !
Over een paar jaar krijg je er in NL nog een strafblad/gevangenis straf bij volgens mij,
sorry zal die prutsers in 070 niet op ideeen brengen. :-)
@audirijder:
Kijk anders de test van onze eigen Wouter anders eens…
http://www.abhd.nl/video/cadillac-ats/

Luister vooral even naar de slotzin.
@Rob: Rekt
@audirijder: how’s that understeer treatin’ ya…
Grappig, maar is meestal wel waar
Eerlijk toegegeven; die Cadillac CTS-V is toch ook echt een machien van jawelste!
En dan komt het geluid ook nog gewoon echt uit de uitlaat ipv speakertjes….
@BmwMPower: alleen bij BMW komt het uit de speakertjes.. Bij Audi en Mercedes niet.
@audirijder: Stap eens van je roze wolk af.
@audirijder: Bij audi zeker wel
@audirijder: fanboy alert
@BmwMPower: NIET WAAR. Cadillac cts v soort (2014) pompt gewoon geluid uit de speakers. Zoek maar op!
Europese auto’s uitlachen, terwijl je directeur in Italië zit….
@hummer95:

als je weet dat GM al meer dan 100 jaar een internationale en landsgrenzen als uitsluitend fiscaal beschouwen valt het allemaal wel mee hoor ..
Alles wat deze auto’s leveren is absoluut niet nodig voor de hedendaagse openbare weg met alle snelheidsbeperkingen. Hier spreekt meer status dan dat je ooit de remmen nodig hebt of het bocht gedrag bij de maximale snelheden die gelden in Europa.
@erik2907: Wat doe jij in vredesnaam op Autoblog?!
@erik2907:

allemaal ordinaire handel ..

maar aan een Fiat Panda kan je nou eenmaal niet zoveel verdienen ..
fanboys ?? only in America dan zeker ..

want hier in Europa zijn BMW/MB/Audi voor de lease-boys ..
het huren+lenen volk die zich geen auto kunnen veroorloven ..
@lincoln: Wat een onzin zeg. De enige reden waarom er geleased wordt is, omdat het fiscaal voordeliger dan dat er meer loon wordt uitgekeerd en je zelf een auto moet kopen. Je bent dom als je een auto mag leasen van de zaak als je dat niet doet en zelf privé een soortgelijke auto koopt.
@audirijder:
Hopelijk heb je door dat je nu keihard aan het bewijzen bent dat deze meneer het volledig bij het juiste einde heeft….
@jrk68: Nee! Deze situatie geldt alleen in Nederland.
Tevens was Amerika niet het land waar decennia op grote schaal met geleend geld auto’s werden gekocht?
Dat is hetzelfde als een leaseconstructie (financial lease).
@audirijder:

ja klopt ..
en iedereen weegt daar 300 kg ..
loopt met een bazooka op straat ..
en stopt zijn hond in de magnetron ..

en ze luisteren ons af .. omdat wij zo belangrijk voor hun zijn ..
@lincoln: Dan moet je in zo’n comment wel met een karikatuur komen, natuurlijk.
@audirijder: tjonge jonge, heb je nog geen aandelen van je favoriete merkje?
@audirijder:

o.k. .. vandaar al die intelligente gelkoppies boven een BMW/MB/Audi stuurtje ..
@audirijder:
ow ja joh, er wordt geleased omdat men de kosten gespreid kan voldoen en niest anders.
Dat gelul van jou over fiscaal voordelig, dat gaat alleen maar op als er geld wordt verdiend.

Maar negen van de tien keer ligt zo’n lulhannes krom voor zijn BMW X 5 , de echte rijken kopen nooit nieuw.
Want die hoeven niet te bluffen en niets te bewijzen.


En als ze willen bluffen is dat met superjacht, kunst, privé jets en huizen op de mooiste plaatsen van de wereld.
Wat hen betreft is een Audi net zoiets als een broodrooster van Braun.
@desjonnies: nu noem je wel een mooi broodrooster ;-)
@desjonnies: de echte rijken kopen wel nieuw hoor…ga eens in Monaco kijken
@asmulders:
Je verwart rijken met nouveau riche
Rijken zijn dat al een generatie of vijf, zes.
@desjonnies: volgens mij zei je toch de echte rijken. Die zitten toch in Monaco? Ik weet wel wat je bedoelt maar vraag voor de leuk eens aan onze prinsen waar die hun tweedehandsje gekocht hebben
@audirijder: denk dat je leaseauto en auto van de zaak op 1 hoop gooit. Is echt niet het zelfde.
@lincoln: Ohhh en ik maar denken dat vooral mensen met een boven modaal inkomen juist een leasebak rijden … * zucht * over haters & fanboys gesproken …
@dawwg:

ja ja .. de status van een huurauto kan verschillen per persoon ..
@lincoln: Wat rijd jij dan?
@audirijder:

op het moment een e39 een Focus een Mark8 een Olds delta een Lancia Lybra een TownCar een Doblo een Barchetta een C70 een X-type en sinds vanmorgen een e34 ..

dan ben ik er vast nog wat vergeten en heb een zwik niet rijdende/apk meuk ..

pertinent geen huur/leen/lease meuk ..
@lincoln: Een geadopteerde E34 … gefeliciteerd ! Foto’s please :)
@dawwg:

een touring .. puur gekocht voor het panorama-dak ..
hoop sleutel/onderhoudswerk voor de boeg .. heerlijk ..
@lincoln: Lachuh man, 6 cilindertje ? Late 80s auto’s zijn super om aan te sleutelen :)
@dawwg:

yep .. en zuipen als een Ford V8 uit diezelfde periode ..
525 met de elegante smalle niertjes ..
@lincoln: respect, hoe kan je die slagschepen in hemelsnaam op de weg houden met die belastingen?
@lekbak: schorsing…
@e1000bmw523i:

weet jij hoe je zo,n ding makkelijk kan ophogen ??

zie overal wel verlagingssetjes ..
maar daar maak je geen madmax e39 mee ..
@lincoln: Ligt hij nogal laag? :P
Is de niveauregeling achter soms aan het eind van z’n Latijn? (m.a.w.: controleer de luchtbalgen achter) (heeft mijn sedannetje niet).
Zit er nu toevallig een M-technik sportonderstel onder? -> Verwissel de schokdempers voor Sachs of Meyle (Sachs is identiek aan OEM). Je zult de veren ook moeten vervangen, maar die zie ik dus weer niet in de Offenga webshop staan. Wel op de site van Meyle (is ff klikwerk om e.e.a. te vinden). En Offenga is officieel Meyle-importeur, dus ze kunnen dat wel voor je bestellen. :P
Dan zou hij iig weer op normale rijhoogte moeten komen… Nog hoger kan ik je niet mee helpen…of je zou er een Dodge W200 onderstel onder moeten knutselen. :P
@lincoln: leuk lijstje! Jij bent wel degelijk een petrolhead!
@lincoln: hahah heel gaaf. En toen was het ineens wel heul stil rond de Audi rijder. E39 zijn ook heerlijke auto’s.
@rikus: Inderdaad vandaag de dag is de BMW E39 nog steeds een hele goede auto en ook nog steeds een hele mooie auto. Een tijdloze schoonheid.
@lincoln:

Ah een e39, mooi ding.

Ik meen me te herinneren dat er ook nog een dubieus oud frans camionetje in je collectie zat, of is dat onderwijl al weer naar een andere liefhebber doorgespeelt.
@Hupke:

een Juva4 en een Olds uit 36 .. maar staan beide zonder kenteken ..
@lincoln:

Ik ben jalours, wilde dat ik de ruimte ervoor had, ik raak niet verder dan wat moto’s. De electronica arme generaties gaan nooit goedkoper zijn dan ze nu zijn…
Wat is er zo lachwekkend aan de waarheid…?
De beste man liegt dus geen letter, als ik hier soms lees in welke bochten men zich wringt om de aankoop (lees huur) van zo’n te verdedigen.
Dat is pas lachen….
Caddilac moet zorgen dat die auto’s minder kosten dan zijn Duitse equivalent. Ze rijden fantastisch maar die 400+ paarden zijn nog een stuk dorstiger dan die van de de Duitsers. Met als gevolg een enorme CO2 taks…
Ajoh kijk hoeveel power dat kreng heeft, kan ik ook!
Klopt , hij vergeet er alleen nog bij te vertellen dat die duitsers ook nog eens veel duurder zijn en met alle opties erop haast twee keer duurder zijn.
@RobUSA: Dat geldt voor de Amerikanen die in NL verkocht worden toch ook :) Werner Budding heeft de nieuwe Escalade getest en vertelde dat die hier 160k moet gaan kosten. Gewoon kansloze missie eigenlijk.
@michaelcorleone: Ja OK maar dat is door achterlijk beleid en een Nlse markt die de USA merken niet zal boeien.
USA the place to be (op autogebied zeker, al het goede van de rest van de wereld en dan alleen de topmodellen en nog eens een keer al het lekkere uit het land zelf pfff lekkerrr hoorrr)
@michaelcorleone: een escalade is dan ook meer een concurrent voor bijvoorbeeld een BMW X7 (ja, die er nog niet is) dan een BMW X5. En zo’n X7 zal hier ook niet goedkoop worden.
@sr20det: Je hoeft niet te wachten op de X7 om een vergelijk te maken, de tegenhanger van de Escalade en de X7 is de Mercedes GL. De GL heeft een vanafprijs van 105k in NL en de Escalade een vanafprijs van 160K, dus ga maar na? Buiten een enkeling (de echte liefhebber) gaat niemand een Escalade kopen in NL, Vind ik jammer, ik zou ze wel vaker willen zien.
Lee Towers. Nuff said.
@W115: Ahmed/Mohammed in X5/6 M3/4 RS4/5 ML/CL amg Nuff said.
misschien dat juist mercedes usa bmw usa etc zich wel zorgen moet maken, die cts-v wordt hier inderdaad niet gekocht, maar aan de andere kant van de plas juist wel…..
@henkhupelschoten: Komt omdat hier alleen maar fanboys wonen…
@clarkson: Nee, komt door de prijsstandaard (auto & brandstof) hier; als je in NL ook een V8 met 435pk : ( http://www.ford.com/cars/mustang/trim/gtpremiumfastback/ ) zou kunnen rijden voor Golf geld, zou het straatbeeld er heel anders uitzien…
@dawwg: want een m5 koop je hier voor de prijs van een golf? Raar verhaal
Ik ga dan toch voor de E63, die is precies nog altijd sneller.
Dit…….

Cadillac ATS-V: 464 pk, 0-97 km/u in 3.8 seconden
Cadillac CTS-V: 640 pk, 0-97 km/u in 3.7 seconden

Audi RS5: 450 pk, 0-97 km/u in 4.5 seconden
Audi S6: 450 pk, 0-97 km/u in 4.4 seconden
Audi RS7: 560 pk, 0-97 km/u in 3.7 seconden

BMW M3: 425 pk, 0-97 km/u in 3.9 seconden
BMW M5: 560 pk, 0-97 km/u in 4.2 seconden

Mercedes-Benz C63: 451 pk, 0-97 km/u in 4.4 seconden
Mercedes-Benz E63: 577 pk, 0-97 km/u in 3.5 seconden

…zegt helemaal niets over dit:
rijgedrag, de remmen, het bochtenwerk.

Wel een leuke pr-uitspraak weer, met typische termen als:
new kid in town, lemme tell ya this, this is your worst nightmare, blablabla. Hij kan het nog zo juist hebben, maar de mensen die het kunnen betalen gaan voor imago. Dat hebben Amerikaanse merken gewoon niet aan deze kant van de plas. Dat de Duitse Drie het in Amerika wel hebben, dat zit in de koppies.
@phaeton:

maakt toch niet ..
onder aan de streep is het allemaal lood om oud ijzer ..

gewoon handel ..
@phaeton: …zegt helemaal niets over dit:
rijgedrag, de remmen, het bochtenwerk.

Dit misschien dan :
Ringtijden :
49. Chevrolet Camaro Z/28 7:37.47
95. BMW M4 7:52.00
@RobUSA:
49. Chevrolet Camaro Z/28 7:37.47 162 ’13 507 / 1702
50. Porsche 911 Carrera S 7:37.90 162 ’11 400 / 1415 Timo Kluck
51. Porsche 911 Turbo 7:38.00 162 ’06 480 / 1585
52. Lexus LFA 7:38.00 162 ’10 560 / 1609
53. Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera 7:38.00 162 ’10 570 / 1430 Horst von Saurma
54. McLaren Mercedes SLR 722 7:38.00 162 ’07 650 / 1724
55. Ferrari 458 Italia 7:38.00 162 ’09 570 / 1485
56. Ferrari 430 Scuderia 7:39.00 162 ’07 510 / 1402
57. Porsche 911 Turbo 7:39.00 162 ’09 500 / 1570
58. Ford Mustang Shelby GT500 7:39.28
Kijk even wat voor namen er rond deze maar “simpele” Camaro/Mustang staan.
Nou jij begrijp.
@RobUSA: 1: Heb ik een Mustang simpel genoemd? Of een Camaro überhaupt? Nu jij begrijp,end lezen.

Hoe ik het lees, noemt de beste man de vorige generatie CTS drie keer niks. “Maar nu kunnen we dit en dit, kijk maar! Heus, echt.” Allemaal leuk en aardig, die tien auto’s binnen 2 seconden op een kilometers lang circuit, maar die Chevy’s worden niet vaker verkocht. Hoe goed ze ook moge zijn.
@phaeton: Nee klopt ik noemde ze “simpel” ivm de namen die er omheen staan daarom.
Ik denk zeker dat die Chevies beter worden verkocht maar dan niet in NL natuurlijk.
NL Aygo/Up land !
@RobUSA: die z28 op slicks kun je bijna geen straatauto meer noemen.
@amgc63: Die Goodyears zitten er gewoon standaard onder net als onder mijn ZL1 dus prima toch.
Alleen jammer dat ze maar 8000 miles meegaan.
@phaeton: Tijden veranderen. 50 jaar geleden kon Rolls Royce en Bentley niet concurreren tegen Cadillac. Hun comeback moet ooit es gebeuren
Mijn held…
Gezien de drukte op die stands vergeleken met d’r andere stands op de autorai geloof ik in deze uitspraak!
Idd, dood met het succes. En iedereen die voor succes gaat, want die zijn per definitie fanboy.
Tot het pleite gaat, dan ineens niet natuurlijk.
Bijna ieder merk heeft interessante auto’s, ik ben erg benieuwd naar deze CTS-V maar ook naar de nieuwe Escalade. De nieuwe Corvette is een echte rijders beest, alleen jammer dat het minder gaat met de Viper. Werner Budding was toch enthousiast betreft de nieuwe Escalade, nu de CTS-V nog. Amerikanen bouwen opzich hele dikke wagens, ook de Avalanche is daar een mooi voorbeeld van. Jammer genoeg minder geschikt voor onze markt en de prijs helpt ook niet echt mee. Tuurlijk zit er een verschil in het interieur t.o.v. de Duitsers, maar in de VS is de CTS-V dan ook een pak goedkoper houd daar ook rekening mee.
Normaliter zou ik voor de M5 of Rs6 gaan, maar ik zou de CTS-V zeker wel een kans geven.
@michaelcorleone: met de Rs6 bedoel ik de Rs6 Avant natuurlijk.
Wat zijn de tijden op de Nuernburgring? Dragracen alleen is saai op den duur.
@centho:
Dat circuit ken ik niet dus de tijden kan ik je niet geven.
Op de Nurburgring rijden de yanks de laatste tijd regelmatig rondjes om de Duitse concurrentie heen….
@jrk68: De rijder van een (race)auto is ook een belangrijke factor.Echt goede professionele rijders rijden in een gemiddelde skoda ook nog rondjes rond mindere goden met veel duurder materieel.Dat zegt verder weinig over de auto in kwestie.Maar goed wat zijn de rondetijden op de Nurburgring of welk ander circuit dan ook?
@centho:
Yep, daarom verwijs ik je met veel plezier naar het lijstje van Rob.
Daar staat een mooi voorbeeld met een Camaro, rijder onbekend (testrijder van GM)
Daaronder een 911 gereden door Timo Glock, dat kluck klopt niet maar dat mag de pret niet drukken.
Verder kom je een paar keer de naam Horst Saurma tegen, dat zegt jouw misschien niet zo veel maar de beste man is testredacteur voor het Duitse blad Sport Auto. Een toonaangevend heerschap dat bijna alles op vier wielen wel een keer door de groene hel heeft gejaagd.
Nu ben ik zelf niet zo heel bekend met snelheidssporten en circuits, ik heb immers pas 25 jaar een licentie, maar ik vind de prestatie van die Camaro knap.
Zeker als je weet dat de snelle Caddies veel met de snelle Chevies delen, dan durf ik de gok wel aan dat ze het de Duitse concurrentie op hun eigen thuisbaan het vuur na aan de schenen zullen leggen….
Maar ik ben dan ook geen fanboy maar een liefhebber….
@jrk68: Nuerburgring of Nürburgring*
@centho: daarom maar 1/4 mijl
Denk dat ie het vooral tegen de Audi fanboys, want als ik de cijfers zo zie dan ben ik niet onder de indruk. Meer pk’s maar qua prestaties niet echt overtuigend.

Daarnaast gaan de drie echt niet wakker liggen van dit soort uitspraken. Als je de drie wil verslaan dan moet je met meer komen dan alleen zulke wanhopige uitspraken.
Het is een beetje hetzelfde als dat een of ander budget telefoonmerk gaat roepen dat ze betere telefoons maken dan de iphone en zo verwachten dat de verkopen van Apple ineen storten…
@Rick-dos: Je hebt gelijk. Als iedereen hier bij autoblog eerlijk is, hebben de Duitse 3 werelwijd maar dan ook overal status en een ijzersterk imago. Dat was zo dat blijft zo, de Duitsers zullen er ook niet wakker van liggen. Integendeel geeft deze man met deze uitspraak juist toe dat ze kijken naar de Duitsers en dat de grote 3 de beste zijn. Iedereen wil zich meten met de Duitsers en niet andersom.
@michaelcorleone: Precies. Het is leuk de sympathie die hier voor Cadillac wordt geuit, maar de realiteit wijst keer op keer anders uit. Met sympathie alleen gaat Cadillac, of welk ander merk dan ook, deze strijd winnen.
@michaelcorleone:

mwah .. alleen bij het leasevolk en achterstandswijk gepeupel ..
@Rick-dos: Gewicht misschien ? PK-Kilo verhouding misschien ?
Kom op Ricki ik had wat meer van jou verwacht.
Zie m4 word aan alle kanten zoek gereden wat denk je dat dat doet met de verkopen in de VS/China ?
Dus duitse 3 =Apple , sorry nope , Apple is niet voor niks Amerikaans.
Ze zijn meer een Nokia (dichterbij ook) hopeloos worden overklast door Apple.
Kwestie van tijd alleen nog maar.
@RobUSA: Ik weet dat het een verspilde moeite is om realisme van je te vragen dan wel van het tegenovergestelde te overtuigen, daarom laat ik maar het woord aan Amerikanen zelf, Robbie. Hopelijk neem je het wel van hun aan…

http://www.washingtonpost.com/blogs/wonkblog/wp/2015/01/12/how-cadillac-got-left-behind-in-the-booming-luxury-car-market/
@Rick-dos: Het artikel gaat over het verleden en de positionering van de CTS ten opzichte van de ATS.
Ze zijn idd nog steeds aan het bouwen om het weer een luxury brand te laten zijn.
Foutje in het artikel is dat binnen GM de nieuwe Tahoe/Suburban/Yukon/XL ook best tot dat segment gerekend kunnen worden maar dat niet worden en dan zal het plaatje er flink anders uitzien dit zijn op dit moment de echte concurrenten van da andere in dat rijtje.
Idd echt realisme is :
49. Camaro Z28
58. Mustang GT500
63. Camaro ZL1
Dan hele tijd niets en dan
95. bmw m4
Het beste wat ze te bieden hebben nu en al 10 tallen jaren ontwikkeling pfff sorry hoor
maar wie moet wie nou terecht wijzen ? Jammer Joh.
@RobUSA: Noem eens een Amerikaan die ooit een F1 GP gewonnen heeft.
@centho:
Mario Andretti.
Wereldkampioen in 1978 met een Lotus.

Ga ik nu door voor de magnetron…?
@centho: Hahaha funny dude.
@RobUSA:
Na mijn antwoord heb ik nog even wat research gedaan in mijn dode bomen archief en wat vond ik…?
Het Amerikaanse Penske won met de PC4 in 1976 de GP van Oostenrijk.
Het wrange was echter dat John Watson won op het circuit waar het team een jaar eerder Mark Donohue verloor.
Toch een knappe prestatie, F1 was in die tijd een nog een echt Europees feestje waar Amerikanen hun neus voor ophaalden.
Zo beschouwd is.er in de laatste 40 jaar niet heel veel veranderd.
Typisch verkoop praatje… dit is toch geen vergelijking?

Als je toch wilt zeuren kun je alleen het model afzeiken die meer PK’s heeft maar langzamer is.
De BMW M5 heeft 560 pk en is langzamer dan de Cadillac ATS-V met 464 pk. Maar je kunt net zo goed zeggen dat de CTS-V de meeste PK’s heeft maar langzamer is dan de E63.

De rest is niet te vergelijken. Het woord “premium” gaat niet alleen over snelheid.
Deze spierballen taal is best leuk en er zit een kern van waarheid in!

Wij, Europeanen zijn volgens mij niet dom, wij laten ons voor de gek houden, oké. Maar dom zijn wij niet. Hoewel, als ik om mij heen kijk en lees, dan zien ik wel, dat ik het wel steeds vaker even niet meer zo begrijp, wat er allemaal voor onzin voorbij komt.

Maar toch, Europeanen en Nederlanders in het bijzonder, willen toch alleen maar de beste auto ter wereld, die voor hen geschikt is. Of dat een Cadillac, BMW, Dacia, of Peugeot is, maakt de meeste hen niet al te veel uit. De auto moet datgene bieden, waarvoor hij aangeschaft wordt en dat tegen de minste mogelijke kosten, dat is gewoon economie en handel.

Maar waarom moeten de meest sportieve modellen, nu de boventoon spelen, de meeste mensen kunnen die niet betalen, hooguit tweede-, derde-, of vierdehands. Maak je auto’s zo goed, dat men niet om je merk in het totaal kan en als appeltje voor de dorst een heerlijke performance model, als traktatie.
Hier gaat het om de omgekeerde wereld, dat vind ik nu juist zo vreemd.
Als de overige modellen net zo goed en betaalbaar zijn, met heel veel persoonlijke aanpassingsmogelijkheden, dan moet het echt wel goed komen en heb je deze spierballen taal echt niet nodig.
Dat was gisteren nog te zien in een oude TopGear aflevering, met de Corvette, tegen een ongeveer gelijk geprijsde Porsche Cayman GTS, de Cayman had minder pk’s en zo, maar deed totaal niet onder voor de Corvette. Hij was iets langzamer, maar was niet minder in rijplezier.
De Amerikanen hebben nu misschien door, hoe zij performance auto’s moeten bouwen, nu de rest van hun wagenpark nog, om de gewone wereldburger te veroveren, maar dat zal nog wel even duren, ben ik bang.

Als het Cadillac om de meest sportieve modellen te doen is, wordt er nooit genoeg geld verdient, denk ik.
En dat geldt ook voor de overige Amerikaanse Muscle Cars, het is leuk dat zij er zijn, maar als dat het enige is wat men de wereld te bieden heeft, wordt de Amerikaanse autowereld een hele kleine autowereld en dus nooit geen wereldspeler meer. Het imperium is al afgebrokkeld, tot wat nu blijkbaar de laatste Muscle Cars zijn. Het wordt tijd dat men zichzelf weer een schop onder de kont geeft en gewoon auto’s gaat maken, die iedereen wil hebben, omdat het compleet moderne auto’s zijn en niet alleen omdat er een bepaalde sfeer omheen hangt.
Wij, Europeanen moeten dat ook gaan doen, dat waar we groot mee zijn geworden en dan alle facetten van economische haalbaarheid meenemen, waarbij kwaliteit leidt tot kwantiteit en niet andersom.
@Orichy:

Bob Lutz zei 15 jaar geleden al van Cadillac een BMW te willen maken ..
zo raar is het doel dus niet ..

inmiddels heeft BMW al zo een enorm modellen gamma dat er van vergelijking geen sprake meer kan zijn ..
@Orichy: Je kan een mooi verhaal schrijven maar er klopt alleen geen moer van.
Porsche tegen Corvette en dan zeggen dat de Porsche niet veel onder deed hmmm,
wereld op zijn kop. Topgier als maatstaf hmmm.
En dat terwijl de Cayman juist geroemd word en zelfs hoger word ingeschat als de 911 hmmm.
Dat mensen dikke auto’s niet kunnen betalen komt alleen maar omdat je NEEderland woont.
Hier rijd alleen maar dik spul Euro/Jap en D geen 316i/518i/C180 en helemaal haast geen diesels.
“de Amerikanen hebben nu misschien door” : tijdje niet buiten geweest, jaartje of 5/10 ?
“En dat geldt ook voor de overige Amerikaanse Muscle Cars, het is leuk dat zij er zijn, maar als dat het enige is wat men de wereld te bieden heeft, wordt de Amerikaanse autowereld een hele kleine autowereld en dus nooit geen wereldspeler meer. Het imperium is al afgebrokkeld, tot wat nu blijkbaar de laatste Muscle Cars zijn. Het wordt tijd dat men zichzelf weer een schop onder de kont geeft en gewoon auto’s gaat maken, die iedereen wil hebben, omdat het compleet moderne auto’s zijn en niet alleen omdat er een bepaalde sfeer omheen hangt.”
Ik zeg het niet graag maar wat een onzin is dit.
De grootste markt die er voor deze auto’s is Amerika zelf duhh de grootste of ena grootste na China. Dus de wereldspeler zijn ze sowieso, en het imperium is alleen maar rijzende er worden alleen maar meer auto’s in dit segment verkocht en volop ontwikkeld hier (Hellcat/GT350R/GT500/Z28/ZL1/ZO6/CTS-V/ATS-V/Viper SRT enz enz waar heb je over !
Iedereen hier wil deze auto’s hebben !! En kijk nog ff wat filmpje van het midden oosten op High school parkeerplaatsen. Die gasten willen ze zelfs hebben !!
Naast al de top van de totale autowereld staan de Mustangs en Camaro’s er gewoon tussen !
@RobUSA: Ik heb het idee, dat jij in USA woont/leeft, het is jouw visie erop en dat vind ik prima.

Mijn verhaal is ook niet een aanval op de huidige generatie van Muscle Cars, die inderdaad in hoeveelheid en kwaliteit aan het toenemen zijn, allemaal prima, omdat de vraag daar ook het grootst naar is en wel over de gehele wereld, dat snap ik en dat zie ik ook.
Maar dat is tevens het grote verschil met de Europese merken.
Die bouwen pas een sportmodel van hun types, als de standaard is gezet door de gewone uitvoeringen en daarmee geld verdient is, dan pas krijgt men het als een presentje.
De Amerikanen doen dit andersom voor de wereld, bouwen een supersporter en hopen dat de gewone modellen, die eventueel volgen ook aanslaan. Er zijn wel uitzonderingen, maar Het verhaal blijft, dat de Muscle Cars nodig zijn, om een markt te veroveren en dat heeft toch ook een rede?

Het is een manier om een “poot” aan de grond te krijgen, tenminste in Europa. Ik denk, dat het andersom beter zou werken, ook in Europa en dat hebben zij al een aantal jaren geprobeerd, maar wil nog niet lukken, wat ik overigens jammer vindt. Voor de afwisseling zou het sowieso beter zijn.

Dat ik TopGear aanhaalde was meer toeval. De Corvette, werd in die aflevering, de hemel ingeprezen door Richard en kwam als winnaar uit de bus, maar de Porsche deed echt weinig, tot niets onder voor de Corvette. Maar de Corvette won, omdat Richard vond en de feiten er niet om liegen, dat men met de Corvette hele grote stappen had gemaakt!

De Porsche Cayman wordt inderdaad door Porsche-liefhebbers gezien als de ideale sportieve Porsche, maar Porsche geeft hem bewust minder vermogen, maar wel hele goede rijderskwaliteiten mee, omdat de 911 nu eenmaal niet overschaduwd mag worden, door zijn kleiner broertje, die dat toch stiekem doet. Maar kijk naar de “Ringtijden” en je weet genoeg.

Al met al is Cadillac goed bezig en deze modellen, het zijn “beesten” van auto’s, die je heerlijk zult kunnen berijden. Hopelijk is dit eindelijk de aanzet tot meer.

De kwestie niet kunnen kopen, heeft inderdaad met het Nederlandse systeem van voertuigkosten te maken, dat is jammer, er wordt dan ook al jaren tegen gevochten, maar blijkbaar gaat het zo goed in Nederland, dat mensen een heleboel regeltjes voor liefnemen, omdat zij niets te kortkomen. En dromen er altijd moeten zijn, om een streefdoel te hebben, of te benaderen.
@Orichy: Sorry om te zeggen maar weer vreemd betoog.
Dat Amerika nog steeds de grootste (auto)markt is (samen met China) is niet mijn visie dat is gewoon een feit.
Hoe kom je erbij dat ze eerst hun topmodellen brengen en dan hun gewonere versies ??
Dat klopt gewoon niet Mustang/Camaro/Challenger/CTS waren er allemaal veeel eerder dan hun brutere versies GT350R/GT500/ZL1/Z28/Hellcat, ook een feit en niet mijn visie.
Het gaat goed in NL ? Economische groei rond de 0,50%, gas mag de grond niet meer uit, oplopende werkeloosheid,opvangen van mensen uit Afrika en Oost Europa,hele ketens die failliet gaan,afhankelijkheid van gas uit Rusland,auto dealers verdienen niks (aan een Up/Aygo), geld gaat naar Brussel-JSF- Fyra- onrendabele windmolenparken-uitkeringen, meeste belastingdruk op Zweden na geloof ik.
Alleen jullie pensioenpot is megagroot maar daar mag niemand aankomen.
En de polo/golf/aygo weet ik veel wat zijn de best verkochtte auto’s. hahaha
@RobUSA: KIjk daar heb nu een verschil, de Mustang, Challenger en Camaro zijn voor ons sowieso Muscle Cars, dat daar ook nog eens supersporters van gemaakt worden en dergelijke types is hartstikke mooi.
In aantallen zijn Amerika en China de leiders van de automarkt, maar in percentueële verhoudingen is dat niet zo.
Want waarom wordt er dan zoveel energie gestoken, om een auto voor de Europese markt te ontwikkelen? Als zij dat werkelijk niet nodig hebben, is het natuurlijk van de zotte, om het toch te doen. Zorg dat de auto’s in Amerika en China het fantastisch doen en je hebt Europa niet nodig. Net als India, Rusland en Brazilië, of een andere markt buiten Amerika en China.

Over onze economie en bijzaken hoef ik niet uit te wijden, dat is hier totaal niet van toepassing.
En gelukkig is jullie staatschuld niet zo heel groot, toch? Maar goed, ik dwaal af.

Wij willen graag allerlei modellen van alle merken, maar helaas kan dat niet, dat is jammer.
Het is wel grappig, dat de CEO van Cadillac alleen met de topmodellen in de vergelijking schiet en niet met al zijn modellen de vergelijking maakt en daarmee, is dit verhaal voor mij klaar.
@Orichy: percentueële = procentuele natuurlijk!
je doet voorkomen of je meer vertrouwen hebt in een “uitslag” van het populistische Top Gear diva trio in hun uur durende reclame filmpje dan in een uitspraak van een auto verkopende Cadillac baas ..
Je kunt in elk geval niet zeggen dat ze het niet proberen. Elk model ziet er beter mooier en vooral europeser uit. Tot nog toe is het ze niet gelukt om serieus weerstand te bieden tegen de grote 3. Gun het Caddilac van harte en hoop dat men deze woorden waar gaat maken. Aan de auto ligt het niet, ziet er goed uit in elk geval.
Het is wel zo dat Cadillac uitzonderlijk goede auto’s zijn. Een BMW laat ik zo staan voor een Cadillac, een Audi of Merc is iets moeilijker.
@kapiteinaudi:
Dat is niet representatief, jij hebt zo’n hekel aan BMW dat je nog liever een Trabant koopt dan dat je gratis in een 760Li mag rijden….
Grappig dat in een topic over fanboys van Duitse auto’s de liefhebbers van Amerikaanse auto’s zich als de grootste fanboys manifesteren.

Leuk, die spierballentaal van Cadillac, maar de eigenschappen en aantrekkingskracht van Amerikaanse auto’s verschilt qua karakter zo van die van Duitse auto’s dat de kopers van Duitse auto’s na het vergelijken van de specificaties echt niet opeens allemaal een Cadillac gaan kopen. Ieder zijn voorkeur. Helaas voor Cadillac zijn er in Europa minder mensen te vinden die hun auto’s zodanig aantrekkelijk vinden dat ze ook daadwerkelijk hun portemonnee trekken. Dat zie ik niet zo snel veranderen, ook niet als je topman Sylvester Stallone gaat imiteren.
Eerst zien en dan geloven
Of je neemt dagelijks reilen en zeil in acht en neemt een Jaguar XF in plaats van zon smaakloze Amerikaan. Helemaal geen Duitser discussie voor nodig XD
@vondudenstein:

idd .. een Ford USA kitcar .. voor al typisch Britse klasse behoeftes ..
lang geleden dat het zo gezellig is geweest op autoblog ;)
Leuk hoor zoon Cadillac maar winnen van de duitsers in je stoutste dromen nog niet!! Bmw en Audi maken zoon Cadillac af!!
@xr134: Goed onderbouwd ook, bron Donald Duck ?
@RobUSA: ik zeg kijk de tijden van de ring er staan meer duitsers dan Amerikanen
@xr134: ah vandaar dus dat de rondetijden op de ring van de yanks lager liggen dan van de Duitsers…

En dat BMW’s en Audi’s Cadillacs afmaken, heeft meer te doen met hun schietgrage bestuurders. Laatste tijd alleen maar paupervolk in de RS modellen…
@xr134: Ik houd echt wel van Audi, maar dat is niet waar. De XTS en CTS zijn schitterend om mee te rijden, die auto’s doen echt niet onder voor de Duitsers. Het wordt verdorie eens tijd dat dit merk terug die reputatie krijgt.
Een sterk pluspunt van de duitsers is efficiëntie. Amerikanen zijn goed in het stoppen van grote lompe blokken, met of zonder supercharger.. duitsers persen ongeveer evenveel PKs maar doen hun best om het verbruik/ aantal cc, gewicht en Co2 minimaal te houden. Andere missie/vissie en dus appels met peren vergelijken dit.
@miezemiez: Je bedoeld bv die efficiente motoren van bv de 335i die kapot gaan en al die Tfsi motoren van VAG die vastlopen (paar topics geleden)
Ok dan begrijp ik het.
@RobUSA: Hahahhahahaha achh ze proberen het teminste. Andere doelstellingen dan de Amerikanen.
Die getallen zijn van de acceleratie van de waardevermindering!
@freezzr: Gewoon lekker in je Aygo blijven rijden dan.
@RobUSA: wel dingen roepen die waar zijn he.
@freezzr: Ik pas me altijd snel aan bij de rest van de reaguurders. :-)
volgens mij hebben ze zelf niet door dat hun auto’s steeds meer duits rijden en lijken.
Ik moet zeggen dat ik geen fan ben van caddilac, maar op een of andere manier spreekt de ats me enorm aan!
@Jeyo: de nieuwe CTS mag er ook zijn hoor! poe
Op de rai in die caddillacs gezeten, kraken dat die interieurdelen doen. Al met de knopjes op t stuur kraakt het aan alle kanten waar je ook maar drukt. Ze zien er prachtig uit, maar ik had zo gehoopt dat het interieur beter van kwaliteit zou zijn. Niks fanboy, maar er is gewoon een groot verschil. Ik rijd zelf japans, saai plastic interieur, maar blijft erg lang goed.
@sleepyj: Mijn broertje rijdt in Dubai tijdelijk in een nagelnieuwe Yaris. Die heeft een totaal hard plastic interieur met fake leer stiksels in het kunststof gegoten. Wat een treurnis zeg, echt. Ik dacht, ligt vast aan de auto. Budget bak, toe maar. Maar dan stap je in een Camry en dan zie je exact hetzelfde…. Rijdt verder prima (3bak automaat met inschakelbare overdrive… Hallo 1964). Maar zo lyrisch als veel er hier over zijn kan ik echt niet begrijpen. En ze kunnen het wel, maar daar moet je dan een Lexus of een hele dikke Landcruiser voor kopen blijkbaar. Nog niet echt wat je verwacht van die prijsklasse maar wel een stuk beter.
Wat mij verbaasd elke keer is die eeuwige discussie over interieurkwaliteit. Ik heb een hoop Duitsers gereden, BMW’s, nu Audi. En heb 4j de Camaro gehad. Het grappige is dat de A3 en de Camaro ongeveer even oud waren en ook qua km’s ongeveer gelijk liepen. En waar de Audi al diverse reparaties gehad heeft aan het interieur (lederen bekleding die tot 3x toe hersteld is, ventilatieroosters waarvan de lamellen loslaten, stoelverstellingknop die afbreekt, die harde plaat aan de achterkant van de stoel die steeds op 1 hoek loslaat) zag dat van de Camaro er nog als nieuw uit toen we hem verkochten. Geen kraakjes, geen piepjes, geen scheuren of kapotte roosters etc.
Mijn 1st gen 1 serie had ook mega cheap kunststof op sommige plekken, kraakte en piepte ook als je over een drempel ging. Ramen die niet goed sluiten ivm geen raamstijl bij de 3drs (iets wat de Camaro ook had maar die sloten altijd prima af).
Ze zijn nog niet op het niveau van de Duitsers als geheel product. Maar op veel punten zijn ze erg dicht tegen de ‘grote 3′ aan gaan zitten. Zeker omdat die qua bouwkwaliteit gewoon minder zijn geworden. Ze groeien naar elkaar toe. Alleen is dat in Caddy’s geval positief en in geval van de Duitse 3 negatief.

Want als ik kijk hoe een E39 5 serie interieur er uitziet na een paar jaar tov een E60, dan durf ik wel te stellen dat de kwaliteit er niet op vooruit gaat.

Oh en als laatste punt, onderhoudskosten staat niet in verhouding tot elkaar. Een grote beurt aan de Camaro kostte bij de Official GM Dealer in Amersfoort 330,- Dat betaal ik ook voor 2 uurtjes werk aan de M5 bijvoorbeeld. En echt, hand on hart, die Camaro is de meest betrouwbare en qua onderhoudskosten goedkoopste auto die ik ooit gehad heb. Betrouwbaarder nog dan mijn 96er Corolla (die wel bijna een gedeelde eerste plaats krijgt, ook niet stuk te stampen dat ding).
Grootspraak, het bewijs van onkunde…
Waarom zo’n ophef?
Elke niet Duitse auto is vooral wat betreft betrouwbaarheid en onderhoudskosten beter dan de Duitse rommel, en dan hebben we het nog eens niet over ‘ freude am fahren’ dat is toch gewoon logica, dat hoeft toch een Amerikaan niet van daken te schreeuwen. Maandag m’n Passat weer bij de dealer vandaan halen, misschien houdt hij het weer 2500 km vol zonder garage bezoek.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).