• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lada wordt sponsor van Renault Formule 1 team

Auteur: Dennis, gepost 4 maart 2010 om 13:04 – 28 Reacties

Renault F1

Vorig jaar beëindigde onze eigen ING bank de sponsoring van het Renault Formule 1 team, nadat coureur Nelson Piquet junior opzettelijk moest crashen van teambaas Flavio Briatore. Vandaag in een kort persberichtje van Renault de mededeling dat het Formule 1 team dit jaar gesponsord gaat worden door Lada. De naam Lada zal pronken op o.a. de twee F1 bolides, de pakken van de coureurs en overalls van monteurs.

De overeenkomst werd mede ondertekend door de Russische premier Vladimir Poetin. Voor komend seizoen is de 25-jarige Rus Vitali Petrov aangetrokken als coureur en hij wordt teamgenoot van Pool Robert Kubica. De Chinese Nederlander Ho-Pin Tung is reserverijder.

Lada is de grootste autofabrikant van Rusland en maakte eind vorig jaar bekend samen met Renault en Nissan auto’s te zullen gaan ontwikkelen. Renault heeft een belang van 25 procent in Lada. Wow, dan krijgen we strak misschien Lada’s uitegerust met Formule 1 technologie.

Ook interessant!

  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Lada, Renault

Vorig bericht: « Tweede Kamer verklaart kilometerheffing controversieel
Volgend bericht: Fiat voor 3e jaar op rij de schoonste in Europa »

Lees Interacties

Reacties

  1. San Sebastiano zegt

    4 maart 2010 om 13:08

    LOL!! En Jaap van Lagen als tweede testcoureur? ;-)

    Login om te reageren
  2. Burdy zegt

    4 maart 2010 om 13:09

    Tis alleen wel triest dat ze stoppen met het wtcc, dus ook jaap van lagen. Omdat ze geen geld hebben. En dan gaan ze een f1 team sponseren. Zeker russische logica??

    Login om te reageren
  3. Treff zegt

    4 maart 2010 om 13:12

    had eerder Dacia verwacht ;-)

    Login om te reageren
  4. Hupke zegt

    4 maart 2010 om 13:15

    Van een omgekeerde wereld gesproken.

    @ Burdy
    Ik weet niet of je vaak naar wtcc gekeken hebt de afgelopen jaren? Dan weet je dat er telkens maar 2 merken zijn (met sommige jaren een uitzondering, denkt aan lang voor zijn eigen tijd) die de kroon spannen. BWM en Seat, ok chevy kon al eens op het podium staan maar maar 2 merken bereiken het publiek.

    Lada deed mischien leuke pogingen en op het einde ging het al veel beter maar om daar dominant te worden en zoveel wagens op de baan te krijgen dat het publiek er warm van word is ten eerste op korte termijn onmogenlijk en ten tweede voor een merk met een reputatie als lade aartsmoeilijk.
    Met de F1 te sponsoren bereiken ze een grooter publiek, ze bereiken de mensen anders. Ipv het moeizaam vechtende team zijn ze nu geassocieerd met een F1 team dat al wel een aantal succesvolle jaren gekent heeft. En dat (hoewel ik niet weet hoeveel er zonder alonso zullen overblijven) toch wel wat trouwe fans heeft.

    Login om te reageren
  5. JustinV zegt

    4 maart 2010 om 13:18

    Vladimir Putin schrijf je als Vladimir (Vladimirovitsj) Poetin.
    -edit: dan doen we dat-

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      4 maart 2010 om 14:00

      @JustinV:

      krijgen ze anders bezoek van de KGusedtoB ?

      Login om te reageren
  6. JustinV zegt

    4 maart 2010 om 13:19

    Dit nieuws had ik trouwens pas over exact vier weken verwacht….. ;)

    Login om te reageren
  7. JPM zegt

    4 maart 2010 om 13:44

    Autoblog, als jullie het dan toch over de F1 hebben vermeld ook even dat USF1 ermee stopt en dat Campos Meta nu Hispania is geworden.

    Login om te reageren
    • TwingoRS-133 zegt

      4 maart 2010 om 17:33

      @JPM:
      oke

      Login om te reageren
  8. Merry zegt

    4 maart 2010 om 13:56

    Lada heeft al F1 techniek, gewicht besparing: geen radio, geen airco enz enz enz ;)

    Login om te reageren
  9. RickB zegt

    4 maart 2010 om 14:05

    Iemand ooit het FIAT logotje op Ferrari’s gezien?!
    Hoor je ook niemand over toch?!

    Login om te reageren
  10. L-Fred zegt

    4 maart 2010 om 14:14

    Ach, er staat toch ook FIAT op een Ferrari?

    Login om te reageren
  11. Burdy zegt

    4 maart 2010 om 14:15

    @ Hupke:

    Tuurlijk snap ik dat je met de f1 een veel grotere naamsbekendheid krijgt. Maar dat neemt niet weg dat ze om geld gestopt zijn met het wtcc. Als je dan vervolgens een f1 teams gaat sponseren, kan je verwachten dat je scheve gezichten krijgt. Het is niet echt netjes om zo zaken te doen in mijn ogen. Een contract niet na kunnen komen omdat je geen geld hebt, om vervolgens heel leuk een f1 teams te gaan sponseren. Dat bedoel ik meer met russische logica.

    Vanuit lada is wel het te begrijpen, maar netjes is het zeker niet. Past wel mooi bij elkaar, Lada en Reault

    Login om te reageren
  12. Burdy zegt

    4 maart 2010 om 14:21

    @ L-fred:

    Maar ferrari behoort wel tot de fiat-groep. Misschien daarom….

    Login om te reageren
  13. tom307 zegt

    4 maart 2010 om 14:33

    Lada met F1 technologie

    Hahahahaha
    only in russia

    Login om te reageren
  14. Coño zegt

    4 maart 2010 om 14:56

    Hahah prachtig. Net als die Getunede Fiat’s (Tofas) in Turkije

    Login om te reageren
  15. Doekse zegt

    4 maart 2010 om 15:13

    @ tom307…

    hahaha echt niet normaal, ik pis hier bijna in mn broek!! Keek naar dat eerst plaatje, toen ik verder naar beneden scrollde en het 2e fotootje zag, zakte mn broek van verbazing spontaan van mn kontje af!!!

    Login om te reageren
  16. JustinV zegt

    4 maart 2010 om 15:27

    @Bakkerst; nee, van de FSB (Federalnaja Sloezjba Bezopasnosti Rossijskoj Federatsii )…. ;)

    Login om te reageren
  17. Thelis zegt

    4 maart 2010 om 16:00

    Lada met F1 techniek?

    Wat te denken van een F1 met Lada-techniek!

    Login om te reageren
  18. Frank G zegt

    4 maart 2010 om 16:07

    Is het al 1 april ? … wat gaat de tijd toch snel

    Login om te reageren
  19. TwingoRS-133 zegt

    4 maart 2010 om 17:32

    HAHAHA, ik als Renault-fan vindt dit niet verrassend, zo maken ze reclame voor zichzelf!! Eigenlijk best wel slim (ook al zuigt Lada hard).

    Login om te reageren
  20. Imom zegt

    4 maart 2010 om 17:42

    Renault en Lada ? Past goed samen.

    Login om te reageren
  21. Dimglor zegt

    4 maart 2010 om 19:22

    Jammer…
    Waar is het Renault F1 team van enkele jaren geleden
    Toen waren ze uiterst sterk…
    (net zoals Bmw vroeger met Montoya… En nu doen ze al niet meer mee….)
    Beetje jammer sommige dingen die in de F1 gebeuren…

    Login om te reageren
  22. 8C_Competizione zegt

    4 maart 2010 om 22:18

    Het is gelukkig maar een sponsordeal en geen onderdelen contract… Maar haha lol wat is het volgende? Renault F1 verandert zijn naam in Dacia racing? Omdat het marketing technisch dan beter klopt:P

    Login om te reageren
  23. intermeccanica zegt

    5 maart 2010 om 12:17

    Op zich wel goed dat er wat geld naar Renault gaat. Renault heeft het namelijk niet gemakkelijk met de F1 regelgeving van tegenwoordig. Er worden de teams steeds meer beperkingen opgelegd en dit gaat het vooral ten koste van Renault.. Ik bedoel.. Renault als eerste met Turbo techniek in de F1, als eerste met pneumatische klepbediening….. Als vervolg hierop heeft Renault piezo-klepbediening ontwikkeld (tot 240 pk plus tov de concurrentie) en dan wordt het reglement omgegooid.
    Jammer, Renault heeft altijd voor een nieuwe en creatieve impuls in de F1 gezorgd.

    Gegroet!

    Andre!

    Login om te reageren
  24. den iep zegt

    6 maart 2010 om 14:38

    Misschien dat die van ’t Hekaanhangers nu eens een ander liedje gaan zingen. Lada is zo slecht nog niet. Misschien wel jammer voor Jaap van Lagen als Lada verdwijnt uit het WTCC. Maar het is lovenswaardig dat het merk probeert de verloren positie terug te winnen. Het ga ze goed.

    Login om te reageren
  25. auke feenstra zegt

    6 maart 2010 om 20:15

    eindelijk gerechtigheid, lada komt nu eindelijk eens in het volle licht. lada haters pas nu maar op, straks worden jullie monden gesnoerd …
    lada komt er dus aan….

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    13 maart 2010 om 19:38

    Ik vraag me nu af he, worden Lada’s hier beter of slechter van?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North