• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Laden maar: dit is de Citroën ë-Jumper

Auteur: machielvdd, gepost 11 september 2020 om 13:11 – 9 Reacties

Citroën ë-Jumper

De uit de kluiten gewassen elektrische drieling is nu compleet.

We hadden de Fiat e-Ducato, we hadden de Peugeot e-Boxer, wat ontbreekt er dan nog? Juist, de Citroën e-Jumper. Pardon, de ë-Jumper. Met twee puntjes op de e is de ë-Jumpy net even wat hipper dan de e-Ducato en de e-Boxer.

Tot voor kort was het elektrische aanbod van Citroën nog beperkt tot de zwaar achterhaalde C-Zero. De Fransen zijn nu druk bezig dit goed te maken. In 2025 willen ze namelijk hun hele gamma geëlektrificeerd hebben. Op het vlak van personenauto’s zijn ze recentelijk met de ë-C4 op de proppen gekomen. Ook zagen we dit jaar de stadsrakker Ami, hoewel dat officieel geen auto is. Aan de andere kant van het spectrum vinden we de ë-Jumpy en nu dus de ë-Jumper.

Citroën ë-Jumper

Voor degenen die het bericht over de e-Boxer al gelezen hadden zullen de cijfers geen verrassing zijn. Desondanks zullen we toch maar even herhalen. De Citroën ë-Jumper is te krijgen met twee verschillende accupakketten. Het eerste accupakket is 37 kWh groot en is goed voor een magere WLTP-range van 200 km. Daarnaast is er een 70 kWh accupakket, die goed is voor 340 km.

De ë-Jumper zit aan de snellader met 50 kW in ongeveer een uur op 80%. De 37 kWh-versie is bij een 1-faselader in 6 uur opgeladen en bij een 3-fase wallbox in 5 uur. Bij de 70 kWh-variant duurt dat respectievelijk 12 uur en 9 uur.

Citroën ë-Jumper

Net als de reguliere Jumper is de bestelwagen te krijgen in vier formaten. Het laadvolume loopt uiteen van 8 m3 tot 17 m3. Wat het elektrische werkpaard moet kosten is nog niet bekend. Je kunt de Citroën ë-Jumper tegen het eind van het jaar bij de dealers verwachten.

Ook interessant!

  • SPOTiCAR, het nieuwe occasionlabel voor Peugeot, Citroën en Opel!
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans

Nieuwste artikelen

  • Is deze peperdure Tesla-SW mooier dan ‘de Nederlandse’?
  • Keileuke Kever-buggy is tof, maar maakt veel voorkomende fout
  • Gespot – De gloednieuwe Vantage Roadster in het wild
  • Ineos-CEO: “EV’s door de strot duwen van mensen werkt niet”
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Citroen, Elektrisch, jumper

Vorig bericht: « Deze ‘hypercar’ is niet wat het lijkt
Volgend bericht: Man richt met gehuurde R8 enorme ravage aan in Parijs [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. mr3108 zegt

    11 september 2020 om 13:30

    Mijn hemel wat een gedrocht. Dit anno 2020 presenteren kan toch niet

    Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      11 september 2020 om 13:41

      @mr3108: gaat niet om de looks, maar om volume bij een bedrijfswagen. En de gebruikskosten uiteraard.

      Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      11 september 2020 om 14:22

      De Citroën, HY is wel mooi.

      Login om te reageren
    • saxoke zegt

      11 september 2020 om 17:33

      @mr3108: dit wordt ook niet anno 2020 gepresenteerd. Dit is reeds een stokoud Fiat model (ontwikkeling van de koets komt van bij Fiat, uit de toen nog bestaande samenwerking). Het nieuwe zit hier in de elektrische aandrijving. Daar kan je anno 2020(spijtig genoeg) wel mee aankomen

      Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      11 september 2020 om 18:02

      Nee inderdaad, dan ziet de Renault Master er een stuk beter uit. En nog groter ook.

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    11 september 2020 om 14:16

    Pluspunten voor de woord vondst “laden maar”.

    Login om te reageren
  3. kevertje zegt

    11 september 2020 om 18:09

    El plastico. Eén waar elke serieuze koerier mét lading de neus gaat over ophalen, want 340km bereik is in de echte wereld, bittere koude…200-250km?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 september 2020 om 09:28

      @kevertje: en dus ruim voldoende voor een bezorgronde in de stad.

      Login om te reageren
  4. jpsienen zegt

    11 september 2020 om 21:46

    Peugeot e-Boxer?
    Er is maar één echte e-BOXER en da’s een Subaru

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North