• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot e-Boxer uit de doeken gedaan

Auteur: RubenPriest, gepost 27 augustus 2020 om 10:55 – 21 Reacties

Peugeot e-Boxer uit de doeken gedaan

De volledig elektrische Peugeot e-Boxer is nu officieel voorgesteld.

Stapje voor stapje komen er meer grote elektrische bedrijfswagens op de markt. De eerste poging van Mercedes met een elektrische Sprinter was niet zo geslaagd. Nu is de Peugeot e-Boxer officieel bekend geworden. We kunnen een eerste blik werken op deze bestelwagen. Is dit wel wat?

De e-Boxer is de nieuwste elektrische bestelauto van Peugeot. Eerder hadden we bijvoorbeeld al de e-Expert. Wellicht dat de Fransen hier ook een nieuwe doelgroep mee weten te vinden. Het automerk verkocht vorig jaar 279.000 bedrijfswagens. Een record.

Specificaties

Je kunt de e-Boxer in twee smaakjes krijgen. Met een 37 of met 70 kWh accupakket. De elektromotor levert een vermogen van 122 pk en 260 Nm koppel. De maximale actieradius ligt op 340 kilometer. Met de kleinere 37 kWh batterij ligt de actieradius op maximaal 200 km. Er zijn 4 lengte en 3 hoogtevarianten. Het laadvermogen bedraagt maximaal 1.890 kg. Uiteraard is dit afhankelijk van de uitvoering die je kiest. Wees niet bang over het laadvolume van de elektrische bedrijfswagen. Ondanks de aanwezigheid van batterijen is het laadniveau gelijk gebleven aan de gewone Boxer. Dit is een maximum van 17 m3.

Peugeot e-Boxer prijs?

Ondernemers willen natuurlijk weten wat de Peugeot e-Boxer gaat kosten. Ik zou het je graag vertellen. Helaas heeft Peugeot deze informatie nog niet paraat. De bedrijfswagen komt in het vierde kwartaal naar Nederland. In aanloop naar het einde van het jaar maken de Fransen een prijs bekend.

Ook interessant!

  • De Peugeot e-Partner prijzen zijn bekend
    De Peugeot e-Partner prijzen zijn bekend
  • Peugeot e-Rifter koop je met je verstand
  • Peugeot volledig elektrisch
    Peugeot volledig elektrisch vanaf 2030
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, boxer, Elektrisch, Peugeot

Vorig bericht: « Dit is de nieuwste auto van Hakim Ziyech
Volgend bericht: Eerste beelden nieuwe Mercedes SL op je beeldscherm »

Lees Interacties

Reacties

  1. deVia zegt

    27 augustus 2020 om 11:24

    Ben benieuwd wie recht op de naam heeft, Subaru of Peugeot.

    Login om te reageren
    • martinus.tussengas zegt

      27 augustus 2020 om 11:27

      @deVia: Porsche ;)

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      27 augustus 2020 om 15:54

      @deVia: de bedenker van het type motor?

      Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    27 augustus 2020 om 11:26

    Gezien het grote aantal witte bestelbusjes op de Nederlandse wegen is dit een belangrijke ontwikkeling. Voor sommige beroepsgroepen is de beperkte range toch een ding. Voor koeriers in de stad is dit dan weer minder een probleem. Alhoewel ik het liefst mijn pakketjes bezorgd krijg via een fietskoerier.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      27 augustus 2020 om 14:31

      @pomoek: is die fiets ecologisch gemaakt? Mijn pakjes worden gebracht door een transgender vluchteling op bamboeslippers.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        27 augustus 2020 om 14:41

        whatever tickles your pickle!

        Login om te reageren
      • mastertje zegt

        27 augustus 2020 om 15:21

        Mijn pakjes liggen al een half jaar lang op een stoomboot in Spanje die niet meer toegelaten wordt in Nederlandse wateren.

        Login om te reageren
        • koeberg zegt

          27 augustus 2020 om 15:42

          Laat me raden, de boot wordt geweigerd door de Nederlandse douane op basis van de huidskleur van de bemanning?

          Login om te reageren
  3. GWBoes zegt

    27 augustus 2020 om 11:29

    Bijzonder, accu capaciteit, range en koppel zijn anders dan de Ducato electric. Je zou toch verwachten dat ze samen op hetzelfde platform iets zouden ontwikkelen. Zeker nu FCA en PSA zo goed als hetzelfde concern zijn. Of zou dat allemaal gerommel in de meet en test gegevens zijn?
    De Ducato begint trouwens bij ca. 51.000 (ex) dus dat zou hier niet veel anders zijn.

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      27 augustus 2020 om 12:11

      @GWBoes: fiat heeft toch geen Ducato meer? Is toch nu de Talento op basis van de Trafic?

      Login om te reageren
      • GWBoes zegt

        27 augustus 2020 om 15:21

        Ducato is nog een slag groter. Die komt samen met de Boxer en Citroen Jumper in italië van de band af bij Sevel (met voornamelijk Fiat onderdelen).
        De Talento is de vervanger van wat ooit de Scudo was (die ook samen met PSA gebouwd werd in Frankrijk bij Sevel Nord).
        De Talento is idd op basis van Trafic, oude vivaro en Nissan NV300 en sinds kort Mitsubishi Express.

        Login om te reageren
  4. JagID3Merc zegt

    27 augustus 2020 om 11:46

    @rubenpriest: Ik mis de E-Crafter in je verhaal? Volgens mij was die er eerder dan de elektrische Sprinter.

    Login om te reageren
  5. koeberg zegt

    27 augustus 2020 om 12:59

    Met 1.890 kg aan lading haal je die 200 km natuurlijk bij lange na niet. Dus ga je voor de grotere batterij. Maar dan kun je weer minder meenemen. Hmm.. Lastig.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      27 augustus 2020 om 13:29

      @koeberg: gewicht speelt maar een kleine rol in vergelijking met luchtweerstand.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        27 augustus 2020 om 15:25

        @flutterby: hangt helemaal van het gebruik af. In de stad is gewicht belangrijker en buiten de stad is het luchtweerstand. Maar beide keren haal je lang niet de opgegeven waarde als je zwaar geladen bent. Ook op de snelweg speelt gewicht een rol.

        Login om te reageren
  6. Abdelaziz zegt

    27 augustus 2020 om 13:54

    Ik rij gemiddeld 400 tot 500 km per dag met de bus en vol prop vol dat zal tie nooit halen ook niet met de grote batterij moet ik laden bij de laatste klant en zeker me pauze aan het einde van de dag pakken zie ik niet zitten

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      27 augustus 2020 om 15:15

      Als je ergens een kleine pauze van 20min hebt dan zit er waarschijnlijk weer 150km bij.
      Ik neem aan dat ze hem geschikt hebben gemaakt voor 22kW laden, dan staat hij in 2 uur weer vol voor de volgende chauffeur

      Login om te reageren
    • laptom zegt

      27 augustus 2020 om 15:19

      @abdel86: Dan is hij niets voor jou, maar misschien wel iets voor die miljoen andere witte busjes op de baan.

      Login om te reageren
      • johnhert zegt

        29 augustus 2020 om 14:09

        @laptom: Het meerendeel can de huidige witte busjes kunnen helemaal niets met zo’n kleine range. Misschien over 5 of 10 jaar…

        Login om te reageren
  7. LaLancia zegt

    27 augustus 2020 om 22:56

    Grappig dat Fiat nog steeds dezelfde plafonnière gebruikt als in de 156.

    Login om te reageren
  8. raceboy23 zegt

    28 augustus 2020 om 06:45

    Wel bijzonder om te zien dat op foto van het Navi scherm nog een stukje van het instrumenten paneel en de toerenteller te zien is…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North