• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini maakt de Huracán GT3 nog beter

Auteur: Loek, gepost 16 september 2018 om 14:03 – 7 Reacties

Afbeelding Lamborghini maakt de Huracán GT3 nog beterAfbeelding Lamborghini maakt de Huracán GT3 nog beterAfbeelding Lamborghini maakt de Huracán GT3 nog beterAfbeelding Lamborghini maakt de Huracán GT3 nog beterAfbeelding Lamborghini maakt de Huracán GT3 nog beterAfbeelding Lamborghini maakt de Huracán GT3 nog beterAfbeelding Lamborghini maakt de Huracán GT3 nog beterAfbeelding Lamborghini maakt de Huracán GT3 nog beter

Huracan GT3 EVO
Net even iets beter dan zijn voorganger.

Tijd gaat snel, zo bewijst de Lamborghini Huracán. De Gallardo-opvolger werd gepresenteerd in 2013 en sindsdien rijden er al zo’n 11.000 exemplaren van de baby-Lambo rond. Dat lijkt een hoop, maar de auto is dus al vijf jaar(!) in productie. Sindsdien zijn er verschillende versies van de auto verschenen, de Spyder, de LP580-2 (minder pk, aandrijving op de achterwielen) en diens Spyder-versie en vrij recent de LP640-4 Performante en zijn Spyderbroer. Kortom: de instapper van Lamborghini is veelzijdig.

Omdat 610 pk toch wel een flink aantal is, maakt Lamborghini alleen de Huracán beschikbaar in GT3-ornaat. De Lamborghini Huracán GT3 LP620-2 Squadra Corse, zoals hij volledig heet, is de raceversie van de Huracán met 620 pk op de achterwielen (LP620-2), gebouwd door Squadra Corse. Een lange naam mét betekenis dus! In realiteit betekent het een heftige Huracán. Gestript, dus lichter, krachtiger en er hoeft geen rekening gehouden te worden met straatlegaal zijn. Kortom: de heftigste Huracán.

Maar ook die verjaart en dus na vele successen geboekt te hebben, gaat Lamborghini uiterst subtiel te werk om de auto een nieuw leven in te blazen. Ze noemen hem Huracán GT3 EVO, omdat er uiteraard gekozen wordt voor meer evolutie dan revolutie. De carrosserie maakt gebruik van nieuwe aerodynamische onderdelen, ook wordt de motorkap vervangen van glasvezel naar koolstofvezel. Onderhuids krijgt de auto nieuwe schokdempers, aangepaste vering en nieuwe aluminium onderdelen in het chassis, die zowel licht als sterk moeten zijn. De motor blijft 620 pk uitpersen, maar zal het langer volhouden, dit omdat de Huracán GT3 bedoeld is voor de lange-afstandsraces.

De eerstvolgende race is de 24 uur van Daytona 2019, waar de Huracán GT3 EVO zal debuteren. Bewegende beelden van de nieuwe Huracán check je op Autojunk.

Ook interessant!

  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
  • Gespot: de duurste Lamborghini Huracán van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

GT3, huracan, Lamborghini, Racing

Vorig bericht: « Hier, een gave Tesla Roadster wallpaper
Volgend bericht: Uitslag Formule 1: Grand Prix van Singapore 2018 »

Lees Interacties

Reacties

  1. g60gti zegt

    16 september 2018 om 14:49

    Wat een beest van een wagen lekker zeg!

    Login om te reageren
  2. kareljansen zegt

    16 september 2018 om 15:55

    Mede ontwikkeld door een Nederlandse testrijder.

    Login om te reageren
  3. barry355gtb zegt

    16 september 2018 om 20:22

    Dat zou ik graag op Zandvoort de sporen geven.

    Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    17 september 2018 om 08:13

    Die kit moesten ze uitbrengen voor de straatauto!
    Dan kan je veel sneller door Londen of Monaco knallen…

    Login om te reageren
  5. lambowambo zegt

    17 september 2018 om 10:06

    Lekker hoor. Ben benieuwd wat de prijs van zo’n auto is.

    Login om te reageren
    • jaccovdzaag zegt

      17 september 2018 om 11:59

      @lambowambo: Al gauw een tonnetje of 5.

      Login om te reageren
  6. jaccovdzaag zegt

    17 september 2018 om 12:00

    En in racetrim doet hij geen 620pk afgeven, hooguit 550. Dit vanwege de BoP om het allemaal leuk te houden in de GT3.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North