Met het heengaan van de Delta is de Ypsilon nog de enige échte Lancia. Het model draait mee sinds 2011, dus grijpen de Italianen de IAA aan voor een facelift.
Nee, geen vroegtijdig lek, maar slim gebruik van de stilte voor de storm. Lancia weet zelf ook wel dat hun Nuova Ypsilon, zoals de gefacelifte Yp officieel heet- volledig ondersneeuwt tussen al het hete nieuws op de IAA. Al is het maar omdat het merk spoedig uitgefaseerd zal worden. Maar al het nieuws in één keer naar buiten brengen, dat is volgens de paarse broeken ook weer niet handig. Nee, we krijgen precies één foto van de Lancia en dus moeten we nog even wachten op meer beeld. Spannend!!!
UPDATE: nu met alle afbeeldingen!
35 reacties
Volgens mij doet Fiat het nog altijd beter in Italië.
En met enkel auto’s te verkopen in Italië gaan ze volgens mij ook het merk niet redden.
Maar deze auto is nog altijd beter dan de gerebadgede Chryslers..
Ja inderdaad of een dikke Integrale retro mobiel oid.
Als ze die in serie gaan bouwen eet ik mijn schoen op..
Nu gaat het al decennia niet denderend met het merk, maar een kleine twintig jaar wist Lancia nog wel met een echt bijzondere Ypsilon te komen. Dat werd in 1998 mijn eerste nieuwe auto. Ik geef toe dat het niet de meest stoere auto was, maar het straalde wel klasse uit en was toen één van de weinige kleine auto’s met echt mooi interieur: Alcantara, bijna echt hout, comfortabele stoelen, vier airbags en electrisch bediende ramen. En met de 1.4 16V en het fijne onderstel ook echt een lekker pittige bak. Maar het meest bijzondere was dat je uit meer dan honderd kleuren kon kiezen.
Wat zeker jammer is, is dat deze niet meer op een b-segment platform staat. Hierdoor vallen de rijeigenschappen tegen (smaller geworden bijvoorbeeld) en zit je echt hoog op de bok, mpv-achtig. Stiller zal het er ook niet op geworden zijn. Wel vind ik de feaclift geslaagd. Eindelijk een echt mooie grille voor deze Y.
Ik heb altijd een Delta Integrale willen hebben liefst een evo, helaas nooit van gekomen, wel vaker in gereden, heel erg vet. ergens begin jaren 90 kwam die Delta 2e generatie en daarmee voor mij, zo blijkt nu, een einde van een tijdperk. Erg jammer!!!
Zou zelf voor de MiTo gaan, bv bordeaux rood, met beige leer en QV velgen.
De Ypsilon was jarenlang het enige ‘premium’ kleintje. Klein, duur en luxe. Daar zijn er nu een stuk meer van.
Van ingetogen schoonheid.
Van charme en van pure klasse die je niet direct zag.
Allemaal synoniem voor Lancia, onderkoelde klasse.
Vrouwen met naaldhakken en van die zwarte nylons met mooie rode lippenstift, da’s een Lancia, zo’n vrouw die heupwiegend langs pareert.
Nu zijn tribal tattoo’s in en de Chantals en Whitney’s voeren de boventoon en is Wibra de winnaar !
En daar kon Lancia niet tegenop.
Klasse wordt zo langzamerhand onbetaalbaar.
En wij worden steeds platter.
Ik heb verleden week nog in zo’n schatje gezeten, zo’n kleine Lancia en de klasse spettert er vanaf.
Wilde hem voor mijn vrouw maar helaas geen automaat.
Ik had haar zo gekocht, mooi donkerrood en de Lancia grille pikzwart
Goeiekoper dan een FIAT of een andere concurrent !
Onverkoopbaar
Want geen VAG …………………………..
Yep, maar wat verwacht je in een land waar men vrijwel uitsluitend naar RTL en SBS kijkt.
Daar kan je toch geen klasse van verwachten.
Weet je, ik betrap mezelf er soms op dat ik een heel hoog Johan Derksen gehalte kan hebben !
Jij ook trouwens !
Geweldig!