• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lancia Ypsilon doet een botoxkuurtje

Auteur: Dizono, gepost 9 september 2015 om 18:16 – 35 Reacties

Afbeelding Lancia Ypsilon doet een botoxkuurtjeAfbeelding Lancia Ypsilon doet een botoxkuurtjeAfbeelding Lancia Ypsilon doet een botoxkuurtjeAfbeelding Lancia Ypsilon doet een botoxkuurtjeAfbeelding Lancia Ypsilon doet een botoxkuurtjeAfbeelding Lancia Ypsilon doet een botoxkuurtjeAfbeelding Lancia Ypsilon doet een botoxkuurtjeAfbeelding Lancia Ypsilon doet een botoxkuurtje

Lancia Ypsilon
Met het heengaan van de Delta is de Ypsilon nog de enige échte Lancia. Het model draait mee sinds 2011, dus grijpen de Italianen de IAA aan voor een facelift.

Nee, geen vroegtijdig lek, maar slim gebruik van de stilte voor de storm. Lancia weet zelf ook wel dat hun Nuova Ypsilon, zoals de gefacelifte Yp officieel heet- volledig ondersneeuwt tussen al het hete nieuws op de IAA. Al is het maar omdat het merk spoedig uitgefaseerd zal worden. Maar al het nieuws in één keer naar buiten brengen, dat is volgens de paarse broeken ook weer niet handig. Nee, we krijgen precies één foto van de Lancia en dus moeten we nog even wachten op meer beeld. Spannend!!!

UPDATE: nu met alle afbeeldingen!

Ook interessant!

  • Lancia komt met drie nieuwe modellen
  • Dacia stoft Duster af met facelift
  • Lancia is springlevend en wordt premium
  • Lancia gaat Mercedes kopiëren
    Lancia komt terug en gaat Mercedes kopiëren

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, iaa-2015, Lancia, ypsilon

Vorig bericht: « Mansory vergrijpt zich aan de Tesla Model S
Volgend bericht: Audi R8 LMS: zo veel kost de klantenauto van Audi Sport »

Lees Interacties

Reacties

  1. jonkheer zegt

    9 september 2015 om 18:19

    Lancia? Bestaat dat nog?

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      9 september 2015 om 18:49

      @jonkheer: Nauwelijks.. En hiermee gaan ze het merk ook niet echt redden lijkt me…

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        9 september 2015 om 19:32

        @Dimglor: volgens mij gaat de verkoop prima in italie.

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          9 september 2015 om 20:12

          @clarkson: klopt, daarom blijft Lancia daar wel leverbaar. Voor de rest van Europa gaat de stekker er uit.

          Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          9 september 2015 om 20:12

          @clarkson:
          Volgens mij doet Fiat het nog altijd beter in Italië.
          En met enkel auto’s te verkopen in Italië gaan ze volgens mij ook het merk niet redden.
          Maar deze auto is nog altijd beter dan de gerebadgede Chryslers..

          Login om te reageren
    • patrick_koning zegt

      10 september 2015 om 01:31

      @jonkheer: met de verhuurbedrijven in Spanje doen ze prima zaken!

      Login om te reageren
  2. jonkheer zegt

    9 september 2015 om 18:22

    Het blijft trouwens wel een leuk eigenzinnig autootje in zijn segment.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      9 september 2015 om 20:29

      @jonkheer: inderdaad! Leuk alternatief voor mensen die wel Italiaans eigenzinnig willen rijden, maar de 500 te mainstream vinden.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    9 september 2015 om 18:23

    Ik dacht dat ze failiet waren?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 september 2015 om 18:46

      @dutchdriftking: Ze bestaan alleen nog in het thuisland.

      Login om te reageren
  4. jmebeek34 zegt

    9 september 2015 om 18:37

    Lancia is toch faillet ?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      9 september 2015 om 18:59

      @jmebeek34: Lancia is opgeheven, op het thuisland na.

      Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    9 september 2015 om 18:43

    stiekem hoop ik dat lancia wanneer ze ermee ophouden nog een keer een nieuwe 037 maakt. zou alles ”mooi” kunnen afsluiten.

    Login om te reageren
    • PeugeotGTI zegt

      9 september 2015 om 18:49

      @henkhupelschoten:
      Ja inderdaad of een dikke Integrale retro mobiel oid.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        9 september 2015 om 18:58

        @peugeotgti: http://www.new-stratos.com/en/#/article/a0

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          9 september 2015 om 19:24

          @Svenska_Aeroplan_AB: die kost volgensmij 500.000 euro, hij ziet er wel schitterend uit maar of ik het eraan uit zal geven? mwha. zal misschien later wel veel opleveren

          Login om te reageren
        • deladude zegt

          9 september 2015 om 21:43

          @svenska_aeroplan_ab: Heel erg gaaf. Maar basically een one off op basis van een F430.

          Als ze die in serie gaan bouwen eet ik mijn schoen op..

          Login om te reageren
  6. ettie zegt

    9 september 2015 om 18:45

    Als ik lancia was zou ik gewoon een waardige opvolger voor de hf integrale ontwikkelen voor de liefhebber. Dat geef ik meer kans van slagen dan dit soort apparaten

    Login om te reageren
  7. bisazza zegt

    9 september 2015 om 18:50

    Ik dacht waar ken ik die koplampen toch van… En ik kom tot een Mondeo van het vorige model. Verder prima en leuke auto

    Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    9 september 2015 om 18:52

    Zonde dat het merk dat opgericht is door de inventieve Vincenzo lancia nu in handen lijkt te zijn van een clubje curatoren die niets anders voor ogen hebben dan het bedrijf tot op het bot uit te melken. Een chroomomrande grille, jarenlang typerend voor Lancia, was kennelijk te duur. Dit doet meer aan een leuke kleine Mazda denken dan aan een hippe eigenwijze Italiaan. Jammer, want mensen die in zijn voor een Lancia zullen hier niet warm voor lopen.

    Nu gaat het al decennia niet denderend met het merk, maar een kleine twintig jaar wist Lancia nog wel met een echt bijzondere Ypsilon te komen. Dat werd in 1998 mijn eerste nieuwe auto. Ik geef toe dat het niet de meest stoere auto was, maar het straalde wel klasse uit en was toen één van de weinige kleine auto’s met echt mooi interieur: Alcantara, bijna echt hout, comfortabele stoelen, vier airbags en electrisch bediende ramen. En met de 1.4 16V en het fijne onderstel ook echt een lekker pittige bak. Maar het meest bijzondere was dat je uit meer dan honderd kleuren kon kiezen.

    Login om te reageren
    • mrdjm zegt

      9 september 2015 om 19:22

      @moveyourmind: Dat is nu juist het probleem, al dit soort eigenschappen kent het merk niet meer of is niet meer de enige…
      Wat zeker jammer is, is dat deze niet meer op een b-segment platform staat. Hierdoor vallen de rijeigenschappen tegen (smaller geworden bijvoorbeeld) en zit je echt hoog op de bok, mpv-achtig. Stiller zal het er ook niet op geworden zijn. Wel vind ik de feaclift geslaagd. Eindelijk een echt mooie grille voor deze Y.

      Login om te reageren
  9. boltiev6 zegt

    9 september 2015 om 19:42

    Bij het horen van de naam en het merk Lancia kreeg ik ooit een warm gevoel. Met die schitterende Fulvia Zagato of de Flaminia.
    Ik heb altijd een Delta Integrale willen hebben liefst een evo, helaas nooit van gekomen, wel vaker in gereden, heel erg vet. ergens begin jaren 90 kwam die Delta 2e generatie en daarmee voor mij, zo blijkt nu, een einde van een tijdperk. Erg jammer!!!

    Login om te reageren
  10. alfablog zegt

    9 september 2015 om 20:09

    Frisse face-lift. Verkoopt goed in Italië, zal dat nog wel even volhouden. Als je klein en chique zoekt, is er eigenlijk geen alternatief.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      9 september 2015 om 20:22

      @alfablog: nou, dat is juist het probleem. De Ypsilon was voorheen de enige echt chique aanbieding, maar met de Mito, A1, DS 3, 500, Mini en Adam zijn er ineens vele aanbiedingen in het kleine maar fijne segment :-).

      Login om te reageren
      • alfablog zegt

        9 september 2015 om 21:37

        @gtwillem: een DS3 vind ik niet chique, eerder sportief, Audi is teutonisch kil, MiTo is richting sportief, 500 is trendy. Oftewel, voor echt chique….
        Zou zelf voor de MiTo gaan, bv bordeaux rood, met beige leer en QV velgen.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          9 september 2015 om 22:09

          @alfablog: begrijp je punt, maar dat bedoel ik niet.

          De Ypsilon was jarenlang het enige ‘premium’ kleintje. Klein, duur en luxe. Daar zijn er nu een stuk meer van.

          Login om te reageren
          • alfablog zegt

            9 september 2015 om 22:16

            @gtwillem: je hebt gelijk. Jammer, zeker deze ziet er ook van buiten heel commercieel uit.

            Login om te reageren
  11. samasama zegt

    9 september 2015 om 20:20

    Blijft jammer, mijn vijf-cylinder Kappa was echt een van de fijnste auto’s die ik ooit heb gehad.

    Login om te reageren
    • alfablog zegt

      9 september 2015 om 21:41

      @samasama: kappa is een ondergewaardeerde auto. Jammer dat Fiat-basis, Alfa-sportief en Lancia-luxe niet heeft gewerkt.

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      10 september 2015 om 00:02

      @samasama: ik heb er ook een tijdje van mogen genieten! Heerlijke comfortabele reisauto. Ik had een handgeschakelde K Coupe 2.4: elke keer als ik een zie heb ik toch spijt dat ik hem heb verkocht.

      Login om te reageren
  12. sanderm3 zegt

    10 september 2015 om 00:02

    Blijft een leuk klein luxe auto’tje. Behalve met die twin-air..

    Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    10 september 2015 om 07:26

    Inderdaad, ooit hielden we van Chique.
    Van ingetogen schoonheid.
    Van charme en van pure klasse die je niet direct zag.
    Allemaal synoniem voor Lancia, onderkoelde klasse.

    Vrouwen met naaldhakken en van die zwarte nylons met mooie rode lippenstift, da’s een Lancia, zo’n vrouw die heupwiegend langs pareert.

    Nu zijn tribal tattoo’s in en de Chantals en Whitney’s voeren de boventoon en is Wibra de winnaar !

    En daar kon Lancia niet tegenop.

    Klasse wordt zo langzamerhand onbetaalbaar.

    En wij worden steeds platter.

    Ik heb verleden week nog in zo’n schatje gezeten, zo’n kleine Lancia en de klasse spettert er vanaf.
    Wilde hem voor mijn vrouw maar helaas geen automaat.
    Ik had haar zo gekocht, mooi donkerrood en de Lancia grille pikzwart
    Goeiekoper dan een FIAT of een andere concurrent !

    Onverkoopbaar

    Want geen VAG …………………………..

    Login om te reageren
    • kylian zegt

      10 september 2015 om 07:46

      @desjonnies:
      Yep, maar wat verwacht je in een land waar men vrijwel uitsluitend naar RTL en SBS kijkt.
      Daar kan je toch geen klasse van verwachten.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        10 september 2015 om 07:56

        @kylian:

        Weet je, ik betrap mezelf er soms op dat ik een heel hoog Johan Derksen gehalte kan hebben !
        Jij ook trouwens !

        Geweldig!

        Login om te reageren
  14. mazdarx zegt

    10 september 2015 om 08:26

    Ugh niet om aan te loeren als je het mij vraagt. Had zo een SSangYong kunnen zijn… Lancia is dood, lang leven Lancia!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North