Land Rover Defender met Corvette V8 is de ultieme sleeper

Auteur: , 37 Reacties

Defenders worden gekocht door mensen die het terrein in willen of door eigenaren van viskramen. Dit beest heeft voldoende power om terrein te rijden mét je viskraam.

Wildcat Automotive, het bedrijf dat enkele jaren terug de rechten om het Dakarbeest Wildcat overnam van Bowler, draait ook zijn hand niet om voor ‘gewone’ Land Rover Defenders. Deze rijdende zeecontainer mag er dan precies zo uitzien als elke LaRo de afgelopen 60 jaar, draai de contactsleutel om en je weet dat je met iets bijzonders op stap bent. Onder de kap van de Wildcat Defender LS3 V8 110 XS SW -zoals het beestje voluit heet- ligt namelijk een 430 pk sterke 6,2-liter V8 uit de vorige Corvette. Genoeg om drie ton aan Land Rover in 6,5 seconden naar de honderd te knallen, de korte versie van de Defender heeft met de LS3 aan boord zelfs maar 5,9 seconden voor dat kunstje nodig.

Heb je aan 430 pk niet genoeg? Duik dan eens de pub in met de jongens van Wildcat, geef ze wat extra pintjes, en ze kunnen naar het schijnt je Defender kietelen tot meer dan 550 pk. Klinkt dat je al als muziek in de oren, luister dan even naar het geluid op Defenderjunk!



37 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Klinkt mooi, maareh, zo’n zeecontainer heeft nog een aantal PK’s nodig om echt snel te kunnen gaan denk ik.
@mercedesclk350: Geloof me, in een Defender wil je echt niet hard gaan rijden, tenzij je het onderstel drastisch aanpast…
Jammer,
laat dit ordinair gedoe maar over aan de G-klasse.

De Defender hoort hier eigenlijk boven te staan.
En de eerste de beste bocht vol op de rem zeker.
@bofkont: welke rem?
@gtdave: ik gok op zoiets als dit.
of een g500, wel opzich leuk een v8 in een defender of het echt in de modder werkt weten we niet maar ik ben benieuwd. vroeger had je die 5 cilinders nog dat waren echte ploegmachine’s
Leuk man!!! maar het belangrijkste is, kan deze nog steeds het terrein in zoals elke Land Rover het kan? Als ze niet aan die kwaliteiten hebben gerommeld, vind ik het een top auto!!
Oef, is dit nou waanzinnig leuk of gewoon waanzin?
De oude v8 is toch prima? Behalve qua verbruik. En als je dan toch de Corvette motor erin gooit… Dan door naar de 650pk zr1 motor, die heeft ook wel genoeg koppel hahaha
Doodeng… Ladderchassis, M+S-banden, een op offroad afgestemd onderstel en 500 pk staat volgens mij garant voor ‘iedere bocht keihard rechtuit’.


Al hoeft dat met zo’n defender natuurlijk geen probleem te zijn. Dat zal ’t zijn!
@volvo-s60-adept: alle afstanden ineens “hemelsbreed” op je TomTom. Dubbel winst. Van Amsterdam naar Parijs in één rechte lijn.
Ik mis alleen nog een dubbele snorkel eigenlijk.
Ach je rent het er nog steeds uit waarschijnlijk.
Deze auto koop je niet voor snelheid. Dat is onzin, dit is nog de enige echte terrein auto die te koop is. Als je een *ahum* grote auto wilt met veel vermogen dan zijn er zat PC Hooft tractors te koop uit Duitsland zoals de G-Klasse. En plus veel mensen denken al überhaupt dat er in zo’n grote wagen heel veel vermogen zit. Is niet zo.
Ondanks heiligschennis moet ik toegeven dat ik het een bruut idee vind
Het mooiste is dat hij er nog terreinwaardig en origineel uitziet!
Met dat onderstel en die bandjes heb je aan 1/3 van het vermogen meer dan genoeg. Deze upgrade zal ook flink wat kosten, zou dan eerder uitkijken naar een gebruikte Bowler Wildcat, Het sleeper-verhaal vervalt dan wel enigszins…
Ideale Richard Hammond bak.
@Kvgorp: ja, met een kussen onder de kont en een paar klosjes op de pedalen…
De Defender, G-Klasse of de LandCruiser heb geen specifieke voorkeur mag ze allemaal, maar qua looks heeft de Defender en de G wel een streepje voor.
Maakt niet uit hoe die rijdt, ik wil de Defender.
In het artikel staat LS3, op autojunk LS2, oke het eerste is de evolutie van het tweede maar ik vermeld het toch maar even ;)
Ik denk dat hier wel markt voor is eerlijk gezegd. fatsoenlijke remmen erop, luchtvering en gaan!
de V8 uit de range rover erin en ik vind helemaal mooi
Mmm de Khan widetrack bodykit werkt niet echt zonder spoorverbreders. De wielen zien er een beetje verloren uit.
Ik zou toch eerder gaan voor een zware dieselmotor. Aan NM heb je in het terrein meer dan aan PK’s
@citroen4life: dit heeft met 575nm wel voldoende koppel hoor.. Bovendien is hij turbo-loos dus de afgifte mooi lineair en soepel. En als klap op de vuurpijl is het nog een licht blok ook. Een zware diesel is vooral…. zwaar :-)
@baasbas: power you van have enough. Torque and Grip you always runout of.
@stamp: daar hebben ze lage gearing voor uitgevonden…
Of zouden ze een fout gemaakt hebben en geen fatsoenlijke versnellingsbak eraan gehangen hebben?
@baasbas: met die fietsbanden heb je helemaal niets aan zoveel vermogen.
@roppp: leg eens uit als je wilt?
Ze zouden een final version moeten maken met een supercharged Jaguar V8
Mijn voorkeur gaat uit naar de LandCruiser V8 of Prado, maar de Defender, G-Klasse, Jeep Wrangler of Grand Cherokee liefst de WJ-serie zijn ook ontzettend stoer en zijn echte terreinbeesten.
Zulke auto’s moeten eeuwig in productie blijven.
Inderdaad mijn voorkeur gaat ook uit naar de LandCruiser Prado of de LandCruiser V8, ook de Defender is gewoon erg dik en net als de LC wereldwijd populair en heeft een vaste doelgroep/kopers. Deze auto’s staan tenminste hun mannetje in het terrein.
Bij de G-Klasse moet je de G500 hebben genoeg koppel, aan al die pk’s bij de G63 en de G65 AMg heb je niks in het terrein.
deed me direct aan die andere sleeper denken, Nissan Patrol GR

https://www.youtube.com/watch?v=eLYq5VZP3S8
De meest klassieke en pure terreinwagen de Land Rover Defender hemzelf :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).