• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Land Rover Defender viert 70ste jubileum met 400+ pk’s

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 17 januari 2018 om 08:49 – 56 Reacties

Afbeelding Land Rover Defender viert 70ste jubileum met 400+ pk’sAfbeelding Land Rover Defender viert 70ste jubileum met 400+ pk’sAfbeelding Land Rover Defender viert 70ste jubileum met 400+ pk’sAfbeelding Land Rover Defender viert 70ste jubileum met 400+ pk’sAfbeelding Land Rover Defender viert 70ste jubileum met 400+ pk’sAfbeelding Land Rover Defender viert 70ste jubileum met 400+ pk’sAfbeelding Land Rover Defender viert 70ste jubileum met 400+ pk’sAfbeelding Land Rover Defender viert 70ste jubileum met 400+ pk’s

Land Rover Defender viert 70ste jubileum met 400+ pk's
En ook nog eens uitgevoerd in mooi rood.

Na twee jaar van afwezigheid besluit de Land Rover Defender te herrijzen uit zijn fysieke dood; spiritueel was hij immers altijd bij ons. Land Rover brengt hun meest legendarische voertuig terug voor zijn 70-jarig jubileum in de minst toepasselijke, maar meest lekkere manier.

De Defender Works 70th Edition is namelijk de krachtigste en snelste Land Rover die de fabrikant in haar geschiedenis heeft geproduceerd. Aan de andere kant, hiermee laten ze wel zien hoever het beestje door de jaren heen is gekomen. Daar waar het eerst niet meer dan een werkvoertuig was met een tamelijk milde krachtbron, is het tegenwoordig een luxe bak met een groot gruwelijk blok die dezelfde dirty jobs nog altijd met het grootste plezier uit zal voeren.

De Defender 70th Edition beschikt over een natuurlijk ademende 5-liter V8 die er niet minder dan 405 pk en 515 Nm aan koppel uit zal persen. De 70th Edition zal gereconstrueerd worden ten behoeve van de pikante aandrijflijn en de achttraps automaat van ZF, die de 4×4 er eveneens bij krijgt. De vlotste Defender van het stel, de ’90’, heeft iets meer dan 5,6 seconden nodig om de 100 km/u te bereiken. De terreinwagen heeft een topsnelheid van 170 km/u.

De Defender 70th Edition is echter niet alleen op het gebied van vermogen aangepakt. Zo krijgt de bolide betere remmen, exclusieve 18″ velgen en een gewijzigde ophanging, waarvan de veren, dempers en anti-rollbar met een upgrade te maken kregen.

Aan de buitenzijde kunnen geïnteresseerden kiezen uit acht kleuren, waarvan er zelfs twee een satijnfinish krijgen. Land Rover voert daarbij standaard het dak, de grille en de wielkastranden uit in een speciaal Santorini Black. De binnenzijde loopt bijna over van de hoeveelheid Windsor leer, iet wat voor mij betreft absoluut niet had gehoeven. Zeker in combinatie met de agressie die de buitenkant uitstraalt, past het mijn insziens simpelweg niet.

Het nadeel? Land Rover zal slechts 150 stuks maken voor tenminste 150.000 pond. De schade die je portemonnee daarmee incasseert levert je de ‘instapper’ op, ofwel de 90-versie. Je moet er wat voor over hebben.

Ook interessant!

  • Heet! Land Rover Defender V8 met 525 pk is hier
  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

defender, Land Rover, limited-edition

Vorig bericht: « Ferrari gaat de allerbeste elektrische supercar ooit maken
Volgend bericht: Dit zijn de 7 best verkochte automerken van Europa »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    17 januari 2018 om 09:09

    Waarom niet een SVR met 550pk V8 supercharged? Als een G63 verkoopt willen de Arabieren dit heus ook wel.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      17 januari 2018 om 09:20

      @dutchdriftking: Die trekt dat hele ding in 2en, veel te veel koppel voor dit chassis.

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        17 januari 2018 om 15:46

        @E34M5Touring: waarom? Dit heeft een erg stevige ladder chassis. Kan maagdelijk 500pk hebben, van zelfbouw rijden ert genoeg rond.

        Login om te reageren
    • mistermini zegt

      17 januari 2018 om 09:23

      @dutchdriftking: Een Defender is voor echte mannen

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        17 januari 2018 om 09:39

        @mistermini: Precies. En echte mannen dragen geen jurken.

        Login om te reageren
        • shadowbroker zegt

          17 januari 2018 om 09:53

          @berlinetta: ach waarom niet, zit best lekker hoor. Kan je sjakie ook lekker vrij hangen

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            17 januari 2018 om 10:02

            @shadowbroker: Dat kan in een losse boxershort ook.

            Login om te reageren
        • Gulli zegt

          17 januari 2018 om 10:16

          @berlinetta: zullen ze in Schotland waar in verhouding denk ik meer Defenders rondrijden dan in Nederland smakelijk om moeten lachen denk ik :)

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            17 januari 2018 om 10:56

            @gulli: Daar heb je een punt. Maar voor de Schotten maak ik graag een uitzondering.

            Login om te reageren
            • lekkerlinksrijden zegt

              17 januari 2018 om 11:08

              @berlinetta: Schotten dragen geen jurk

              Login om te reageren
              • Design_Driven zegt

                17 januari 2018 om 12:47

                @lekkerlinksrijden: idd dat is een rokje maar ze noemen het kilt.

  2. volvo480gtt zegt

    17 januari 2018 om 09:09

    Jaaa lekker dik! In die kleuren met een donker interieur graag.

    Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    17 januari 2018 om 09:18

    Ik denk niet dat je met die auto op veel afschrijving hoeft te rekenen…

    Login om te reageren
    • hhitalia zegt

      17 januari 2018 om 09:29

      @Jochempie: inderdaad, cool en zeldzaam, kon wel eens een plusje opleveren als je hem ooit van de hand zou doen

      Login om te reageren
  4. robert110 zegt

    17 januari 2018 om 09:24

    Verkeerde V8 en jammer van de automaat en het interieur, maar verder best lekker. Het is dat ik geen 150.000 Pond achter de hand heb.

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      17 januari 2018 om 09:42

      @robert110: welke V8 is dit dan?

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        17 januari 2018 om 10:52

        @tenaci: Ik neem aan dat het het blok uit de F-type is. Dat lijkt mij geen prettige motor om terreinwagen dingen mee te doen.

        Login om te reageren
        • trustmeiamanengineer zegt

          17 januari 2018 om 10:59

          @robert110: Die hangt ook in elke Land en Range Rover…

          Login om te reageren
          • robert110 zegt

            17 januari 2018 om 11:05

            @trustmeiamanengineer: De Jaguar was de eerste die in mij opkwam

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              17 januari 2018 om 11:58

              @robert110: Je kunt zo’n motor voor verschillende doeleinden tunen. Dat doet JLR sowieso al. In de F-Type gedraagt de motor zich anders dan in de hoge LR/RRs.

              Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          17 januari 2018 om 14:16

          @robert110: Het is een atmosferische V8. Die heeft de F-Type niet. Dit is de oude non blown 5.0l uit de XJ en vorige XF. Waarschijnlijk hertuned voor de Defender. In die auto’s levert hij geen 405pk namelijk.

          Login om te reageren
    • dawwg zegt

      18 januari 2018 om 16:44

      @robert110: Ik denk niet dat er ‘de verkeerde’ V8 inzit, lekker grote NA motor past prima bij zo’n beest; maar dat Fiat Panda interieur met 90s LCD is echt te erg voor woorden …

      Login om te reageren
  5. amersfoorter zegt

    17 januari 2018 om 09:25

    Geen Detroit iron?

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      17 januari 2018 om 11:05

      @amersfoorter: Dikke 3.5 Buick V8.

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        17 januari 2018 om 18:53

        @robert110: Wat dan weer geen ‘iron’, maar ‘aluminum’ was…

        Login om te reageren
  6. robert110 zegt

    17 januari 2018 om 09:26

    -edit: dank u, gefixt-

    Login om te reageren
  7. michaelcorleone zegt

    17 januari 2018 om 09:31

    In deze kleur is ie af wat een gaaf ding blijf fan van de Defender. De stoerste off roader die er is.

    Login om te reageren
  8. stephane8200 zegt

    17 januari 2018 om 09:33

    Grappig. Ik heb deze al gezien. Precies die auto op de foto. Laatst een rondleiding gedaan bij Jaguar Classic en Land Rover Heritage. In de hoek van de hal is de prototype ruimte die helemaal afgesloten is altijd. Na wat tijd buiten met wat mensen die hem aan het bekijken waren hoorde ik de V8 starten en werd hij weer naar binnen gereden in de afgesloten ruimte.

    Leuk om hem dan zo hier weer in een bericht voorbij te zien komen want de man die de rondleiding deed kon er niets over zeggen. Zelfde trouwens ook ooit gehad bij Porsche met de Cayman GT4.

    Login om te reageren
  9. alloallo zegt

    17 januari 2018 om 09:40

    En de bpm??

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    17 januari 2018 om 09:40

    Haha racestoeltjes in een Defender. Dat vind ik wel een beetje jammer. Verder vind ik het wel een bruut ding. Altijd wel fan geweest van de Defender.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      17 januari 2018 om 09:53

      @berlinetta: dit zijn geen racekuipen joh, dit zijn sportieve stoelen. Kan toch prima, in beetje off-road-capabele auto moet je toch ook goed op je plek blijven zitten?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        17 januari 2018 om 10:03

        @davelepeef: Daar heb je wel gelijk, maar ik vind het een beetje vreemd uit zien.

        Login om te reageren
        • Foramen zegt

          17 januari 2018 om 11:47

          @berlinetta: ook off-road is het toch fijn dat je niet helemaal door het hok heen rammelt.

          Login om te reageren
  11. mashell zegt

    17 januari 2018 om 09:43

    Ik zie een 70 jarige opa die nog steeds z’n boerderij runt (want geen opvolger) voor maar dan op sportschoenen en in een mooi rood glimmend trainingspak. Een karikatuur van zichzelf.

    Login om te reageren
  12. viezefreddyw zegt

    17 januari 2018 om 09:50

    Wat een cool apparaat. Ik kan niet anders zeggen!

    Login om te reageren
  13. shadowbroker zegt

    17 januari 2018 om 09:52

    Als ik geld het, kocht ik er 2. Een voor in de stalling en de andere om goed te gebruiken

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    17 januari 2018 om 10:18

    Ik vind de Defender echt een ontzettend gaaf ding, maar ik heb nooit het idee gehad dat hij 400+ pk’s nodig had. Waarom MOET er perse in elke auto een dikke motor om hem leuk te maken? Wat heb je aan 400 pk als je in een natgeregend bos een heuveltje op probeert te komen? Helemaal niets.

    Rood staat hem best goed trouwens!

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      17 januari 2018 om 18:54

      @Gulli: eens, ik vond de 100pk waar ik mee gereden heb eigenlijk prima bij die auto passen.

      Login om te reageren
  15. trustmeiamanengineer zegt

    17 januari 2018 om 10:44

    Dik hoor. Leuk weetje is dat zulke monsters al geruime tijd in Loosdrecht bij TopHat worden gemaakt. Met een Corvette V8.

    Login om te reageren
    • autopetje zegt

      17 januari 2018 om 11:06

      @trustmeiamanengineer: Werner budding heeft laatst een defender V8 gereden die door de firma tophat waa omgebouwd. V8 corvet motor en compleet nieuw onderstel met luchtbalgen. Daar zaten trouwens ook deze vreemde stoelen in gemonteerd. Als ik het goed begreep koste de ombouw € 100.000 euro.

      Login om te reageren
      • Careltje zegt

        17 januari 2018 om 11:51

        @autopetje: Klopt die bouwen wij. Stoelen zijn trouwens gewoon LR originele Recaro’s hoor, alleen opnieuw bekleed.

        Login om te reageren
  16. willeme zegt

    17 januari 2018 om 11:39

    Eindelijk bouwt Land Rover een Defender zoals @careltje al een tijdje doet :-D

    Login om te reageren
    • Careltje zegt

      17 januari 2018 om 11:49

      @willeme: I know, na-apers! Ik zou trouwens wel eens een dubbeltest willen doen met deze want ben ervan overtuigd dat de onze beter rijdt!

      Login om te reageren
  17. thomasthomas zegt

    17 januari 2018 om 11:44

    Hopelijk hebben ze dat stuur ook eens recht gezet. Nee bedoel niet de engelse rechtsgestuurde versie.

    Login om te reageren
  18. Duell zegt

    17 januari 2018 om 12:12

    Zou LandRover niet met een schuin oog kijken naar Mercedes inzake de nieuwe G die eigenlijk het zelfde oogt als de voorganger. Want al de Defender prototypes die er zijn uitgebracht hadden een radicaal nieuw design.
    Is dat wel zo’n verstandige keus? Met het terug brengen van zo’n 70th edition denk ik dat LR dat nu toch ook wel ziet?! hoop ik :)

    Login om te reageren
  19. itiswhatitis zegt

    17 januari 2018 om 12:20

    Hier word ik dus blij van

    Login om te reageren
  20. Design_Driven zegt

    17 januari 2018 om 12:47

    Deze is veel vetter: Range Rover classic op Discovery 3 chassis met ook dikke V8.
    http://www.jensen-sales.com/chieftain/

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      17 januari 2018 om 13:12

      @sketcher: phooo eens!!

      Login om te reageren
  21. kennone zegt

    17 januari 2018 om 13:11

    Dit is wel heel dik hoor. Nieuw doel om voor te sparen

    Login om te reageren
  22. Edge zegt

    17 januari 2018 om 13:25

    Ik vind hem erg gaaf geworden, maar ik vind dit niet de meest geschikte manier om het 70-jarige jubileum van de Defender te vieren. Daarvoor was het wat mij betreft toepasselijker geweest om er zo’n basic en terreinwaardig mogelijk model van te maken, zoals de Series 1 ook bedoeld was.

    Login om te reageren
  23. 100octane zegt

    17 januari 2018 om 15:14

    Login om te reageren
    • 100octane zegt

      17 januari 2018 om 15:16

      @100octane: twee maal dezelfde nickname? Iig heb ik dit niet gepost? How come?

      Login om te reageren
  24. alpinafanb10 zegt

    17 januari 2018 om 16:54

    Deze zou ik wel graag willen hebben, maar €200.000 incl btw excl BPM is aardig aan de prijs

    Login om te reageren
  25. sabrerator zegt

    17 januari 2018 om 20:06

    Hebben ze de productie nou opnieuw opgestart of worden er bestaande exemplaren omgebouwd?

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      17 januari 2018 om 20:15

      @sabrerator: ik denk het laatste.

      Login om te reageren
  26. 3246cm252kw zegt

    17 januari 2018 om 23:07

    70ste jubileum?…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North