• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Leberkäse! Heeft Mercedes problemen met de EQC?

Auteur: jaapiyo, gepost 24 februari 2019 om 10:55 – 25 Reacties

EQC


EV’s bouwen, het blijkt toch knap lastig zijn.

Het was enige tijd een terugkerend thema op deze site: het gezicht betasten met de palm en het hoofd schudden omdat Tesla het maar niet voor elkaar kreeg de productie van de Model 3 goed op orde te krijgen. Elon Musk beloofde de wereld, maar kon lange tijd niet leveren. Inmiddels worden de Model 3’s echter bij bosjes uitgeleverd, ook aan Europese klanten.

De verwachting was dat de grote fabrikanten een dergelijk potsierlijk proces zouden vermijden. In tegenstelling tot Tesla, zouden zij hun EV’s en het productieproces daarvan eerst grondig onderwerpen aan de nodige tests alvorens het eindresultaat voor te stellen aan het publiek. Als het moment dan daar was, moest men namelijk ook gewoon binnen afzienbare tijd naar de dealer kunnen stappen om zo’n elektrische zoemert te kopen.

Toch lijkt het erop dat Mercedes, toch niet de minste in autoland, het geweer enigszins besprongen heeft. Das Haus schotelde ons in september van vorig jaar de EQC voor, vlak voordat Audi het doek aftrok van de e-tron. In oktober betitelden we de EV op GLC-basis nog als ‘de belangrijkste Mercedes voor 2019‘. Achteraf gezien is dat alleen wellicht een beetje overdreven, want volgens Handelsblatt zal de EQC pas massaal uitgeleverd worden als 2019 alweer bijna voorbij is.

De ‘echte’ marktintroductie van Mercedes ‘uitverkochte’ elektro-SUV wordt namelijk met drie maanden uitgesteld, naar verluidt omdat Mercedes er moeite mee heeft de productie in voldoende mate op te schroeven. Voor de vorm worden er in juni nog wel een paar units uitgeleverd aan ‘VIP-klanten’, eigenlijk een beetje zoals ook de eerste Model 3’s bestemd waren voor vrienden van Elon. Handelsblatt weet niet waarom de beslissing genomen is, maar speculeert dat het komt door een tekort aan batterijen. Tsja, dat is op zich wel de meest logische reden natuurlijk…(via groen7.nl)

Ook interessant!

  • Mercedes EQC nu ook als extra kale instapper [update]
  • Stop met zoeken, deze Mercedes Sprinter is dé bedrijfswagen
    Mercedes Sprinter bedrijfswagen lost huizenmarkt problemen op
  • Tesla betaalt VEEL slechter
    Tesla betaalt VEEL slechter dan Mercedes en Audi
  • mercedes SUV lelijk
    Mercedes gaat de SUV binnenkort minder lelijk maken

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, eqc, Mercedes, SUV, wit

Vorig bericht: « Voici, dit is de Bugatti Chiron van Jeroen [updated]
Volgend bericht: BREEK: snoeihard scheuren is goed voor het milieu »

Lees Interacties

Reacties

  1. Loek zegt

    24 februari 2019 om 11:02

    Elektrisch rijden is de toekomst!

    …eerder krijg je je auto’s niet namelijk.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      24 februari 2019 om 11:29

      @720s: plusje!
      Heerlijke comment :)

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      24 februari 2019 om 13:08

      @720s: a.s. dinsdag is inderdaad de toekomst.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      24 februari 2019 om 14:23

      @720s: touché!

      Login om te reageren
  2. vaakbenjetebang zegt

    24 februari 2019 om 11:12

    … “het geweer besprongen”? Die kan ècht niet, jaapiyo. Je kunt beter.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      24 februari 2019 om 11:19

      @vaakbenjetebang: sorry ik was even de hoeders van de Nederlandse taal aan het trollen.

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        24 februari 2019 om 11:23

        @jaapiyo: Volgende keer gewoon het excuus “dichterlijke vrijheid” gebruiken. Als iemand daar inmiddels mee weg mag komen…

        Login om te reageren
      • pomoek zegt

        24 februari 2019 om 11:27

        @jaapiyo: ik dacht juist dat je de hoeders der Nederlandse taal aan het opkussen was!

        Login om te reageren
      • BaRa zegt

        24 februari 2019 om 12:55

        @jaapiyo: ik moest alvast smakelijk lachen. Het hoeft niet altijd grote tijd te zuigen.

        Login om te reageren
    • alfapeter zegt

      24 februari 2019 om 12:35

      @vaakbenjetebang: Ik was al blij dat de woorden dealert en ekkermannen niet gebruikt werden.

      Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    24 februari 2019 om 11:29

    Zijn er nog aandelen Tesla te koop? Ik moet namelijk van een zak Daimler AG aandelen af…

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    24 februari 2019 om 11:32

    The EV, one small step for Elon, one too giant leap for the German.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      24 februari 2019 om 17:03

      @moveyourmind: ja want Elon was er in 1 dag…oh wait..

      Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    24 februari 2019 om 11:35

    1 grote zeepbel ..

    Login om te reageren
  6. vaakbenjetebang zegt

    24 februari 2019 om 11:35

    Even serieus, ondanks dat Mercedes niet echt snel een EV op de markt heeft gebracht, lijkt men toch enigszins, eh, het geweer te hebben besprongen (sic).

    Je zou zeggen, dat als je er zo lang mee wacht, je een weloverwogen nieuwe identiteit voor je productlijn kunt creëren, en dat lijkt me bepaald niet gelukt. Wat ik zie is een soort half-gesmolten reguliere Mercedes. Een gemiste kans.

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    24 februari 2019 om 11:37

    Een grote mond hebben is een, waarmaken wat je allemaal de wereld in slingert is heel iets anders en voilà, Dat geldt voor Tesla net zo goed als voor traditionele fabrikanten.
    #Walkyourtalk of #Putuporshutup.

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    24 februari 2019 om 11:38

    P.s. waarneer gaat Porsche die Tesla destoyer van ze daadwerkelijk uitleveren?

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      24 februari 2019 om 13:13

      @w0o0dy: eind 2019. Al verwacht ik niet z’n grote overlap in Tesla en Porsche klanten. De Tesla was relatief goedkoop en snel en Porsche is luxe en snel.

      Login om te reageren
      • cortinaracing zegt

        24 februari 2019 om 15:13

        @flutterby: de Tesla is relatief goedkoop? In verhouding tot? Welke pillen gebruik jij?

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          24 februari 2019 om 17:04

          @cortinaracing: ij verhouding met de Porsche, is de Tesla ongetwijfeld goedkoper, maar zeker niet goedkoop.

          Login om te reageren
  9. utregcity zegt

    24 februari 2019 om 14:50

    Waarom kunnen de Koreanen het wel? HMC, wie anders? ?

    Login om te reageren
  10. raoufff zegt

    24 februari 2019 om 15:13

    Duitsers houden alleen van gas en andere vloeistoffen, niet van elektriciteit.

    Login om te reageren
  11. tortuga zegt

    24 februari 2019 om 18:43

    Die olie sjeiks houden alles tegen! Ben er zeker van! Alles voor hun portomonee aan te dikken want anders zal Dubai snel verdwijnen ?

    Login om te reageren
  12. karhengst zegt

    24 februari 2019 om 22:19

    Voor de PHEVs zijn ook te weinig batterijen, vandaar dat de C300de ook bijna een jaar vertraagd is en nu eerst de E-klasse met zelfde aandrijving komt. Als de volledig elektrische bak dezelfde accu’s gebruikt is het inderdaad een heikel probleem. Zeker in eigen land.

    Login om te reageren
  13. mercedesgl500 zegt

    25 februari 2019 om 00:11

    Ja de eqc komt later omdat Mercedes hun eigen accu cellen is aan het ontwikkelen die de helft goedkoper zijn dan bij Audi daarom is de e-tron er al

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North