• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lekkage: de Volvo XC40!

Auteur: Author, gepost 15 september 2017 om 07:57 – 62 Reacties

Afbeelding Lekkage: de Volvo XC40!Afbeelding Lekkage: de Volvo XC40!Afbeelding Lekkage: de Volvo XC40!Afbeelding Lekkage: de Volvo XC40!Afbeelding Lekkage: de Volvo XC40!Afbeelding Lekkage: de Volvo XC40!Afbeelding Lekkage: de Volvo XC40!Afbeelding Lekkage: de Volvo XC40!

Lekkage: de Volvo XC40!
Supertoevallig dat de nieuwe compacte SUV vlak na de belangrijkste nieuwsdagen in Frankfurt het web op lekt.

Volvo laat grote autobeurzen voor wat ze zijn. In plaats daarvan kiezen de Zweden hun eigen momentjes om nieuwe modellen te presenteren. Daar kunnen we ons iets bij voorstellen, maar qua lekkage loopt Volvo wel gewoon in de pas met andere merken. En dus kunnen we nu een klein weekje voor de officiële introductie (21 sept) alvast uitgebreid naar de nieuwe XC40 gluren.

De Hongaarse tak van het merk heeft namelijk een volledige trailer online gezet waar we eigenlijk nog maar een klein deel van mochten zien. Desalniettemin is het uiterlijk van de XC40 geen complete verrassing meer, want we zagen al een concept car die in hoge mate op de nieuweling lijkt.

Het Compact Modular Architecture-platform wordt door Volvo voor de eerste keer op deze XC40 gebruikt. Het platform wordt gedeeld met moederbedrijf Geely, dat eerder al de Lynk & Co. 01 presenteerde. Exacte details over het motorenaanbod zijn nog niet bekend. Wel lijkt de komst van een geblazen 1.5 driecilinder een zekerheidje. Mogelijk wordt een hybride-versie omgedoopt tot T5.

Zoals je in de gallery ziet loopt de XC40 qua vormgeving in de pas met de XC60 en de XC90. Dat geldt ook voor het interieur. Strak, zakelijk en een touchscreen dat prominent aanwezig is. Volgend jaar neemt de nieuweling het op tegen concurrenten als de Audi Q2 en de BMW X2.

Ook interessant!

  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Volvo C40 Recharge vs. XC40 Recharge: de verschillen
  • Zo stoer zag je de Volvo XC40 nog niet eerder
  • Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5
    Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5: elektrisch vs PHEV

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

gelekt, SUV, Volvo, xc40

Vorig bericht: « De Citroën C3 Aircross is een klein cactusje
Volgend bericht: Hyundai presenteert concurrent van de Duitse drie »

Lees Interacties

Reacties

  1. loewie1984 zegt

    15 september 2017 om 08:01

    Dit gaat hem worden de/mijn nieuwe leasetopper. Stoere bak, iets meer vooruitstrevend dan de XC90 en XC60 qua ontwerp. Two tone dak doet het goed. Ben benieuwd naar de vanafprijs, hoop ergens vanaf 35 en dan een beetje leuk aangekleed tot 55 a 60.

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      15 september 2017 om 08:14

      @loewie1984: ben wel benieuwd naar aantal liter bagageruimte

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      15 september 2017 om 08:26

      @loewie1984: Ik sta er nog steeds van te kijken hoeveel mensen willen (laten) betalen voor een auto. Even 75% aan opties tot 60k, koekoek. Zelf zou ik bij 35 proberen onder de 45 te blijven.

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        15 september 2017 om 08:31

        @phaeton: volvo modellen zijn vrij luxe aangekleed (iig de xc60), dus dat moet wel lukken.

        Login om te reageren
      • jochempie zegt

        16 september 2017 om 01:54

        @phaeton: inderdaad, en veel van die opties gebruik je de eerste zes weken en daarna nooit meer. Neem alleen het essentiële. Telefoonverbinding. DAB+. Adaptieve cruise, parkeerhulpje en klaar. Zelfs climate control is onzin, die verstel je net zo vaak als de handmatige airco.

        Login om te reageren
        • eskape1994 zegt

          19 september 2017 om 09:34

          @jochempie:
          Lijkt me fel overdreven dat je die enkel de eerste 6 weken zou gebruiken….
          Ik geniet nog elke keer van:
          – mijn elektrische bestuurderszetel wanneer ik hem moet verzetten
          – de automatische regensensor en lichtsensor: alles springt automatisch op
          – de LED-lichten: elke keer weer overvloedig veel licht
          – alle mulitmedia snufjes: elke keer als ik in de auto stap, gebruik ik er minstens een paar van
          – alle rij-assistentiesystemen zoals lane assist en ACC die het dagelijks rijden zo veel aangenamer maken
          – comfort snufjes zaken zoals zetelverwarming
          – Qua climate control vind ik de mijne perfect, zelf verstel ik maar zeer zelden de temperatuur (1 op 20 ritten ofzo) waarna het telkens weer op de juiste temperatuur gaat.

          Als je jouw opties niet meer gebruikt, heb je niet goed nagedacht bij de opties die je hebt aangekocht en zijn ze voor jou overbodig OF voldoen de opties niet aan de verwachtingen.

          Login om te reageren
      • eskape1994 zegt

        19 september 2017 om 09:36

        @phaeton:
        Ik sta er nog steeds van te kijken hoeveel mensen zich blind staren op het bedrag aan opties in plaats van enkel en alleen de totaalprijs van een wagen te bekijken.
        Opties zijn enkel en alleen een mogelijkheid van de fabrikant om de wagen zo kaal mogelijk aan te kopen of geïndividualiseerd naar wens van de klant.
        Het enige wat telt is die eindprijs.

        Login om te reageren
        • phaeton zegt

          20 september 2017 om 23:46

          @eskape1994:, Dat klopt. En op die prijs ga je afschrijven. Maar je bent toch niet goed in je knar als je bijna twee keer de basisprijs betaalt.

          Over daarboven: niet iedereen heeft dezelfde eisen. Ik heb echt geen lane assist of auto cruise control nodig ter begeleiding. Sterker, ik vind het bloed irritant. Dus soms is het leuk als het er op zit, maar niet meer dan dat. Hoewel persoonlijk.

          Login om te reageren
    • thearchitect zegt

      15 september 2017 om 09:06

      @loewie1984: Als ze de concurrentie aan willen gaan met de Tiguan, Kadjar, 3008 en Kuga (om er een paar te noemen) zullen ze wel wat lager inzetten met het basismodel denk ik.
      Maar inderdaad, een beetje leuk model zal wel rond de 35k zitten..

      Login om te reageren
      • snippje zegt

        15 september 2017 om 11:12

        @thearchitect: directe concurrenten worden de Q3 en de X1 (XC40 is zelfs iets langer). Prijs is dus ook hoger dan Kadjar enzo. Vanaf 43.000 euro’s paar maanden na introductie.

        Login om te reageren
      • piebepost zegt

        15 september 2017 om 23:30

        @thearchitect: Ja in het hypothetische geval ze dat zouden willen wel ja.

        Login om te reageren
    • antoonniels zegt

      15 september 2017 om 09:10

      @loewie1984: Vanaf 35 kan je echt vergeten denk ik. De “goedkoopste” XC60 begint bij 58 voor een T5. Deze gaat zeker boven de 40 beginnen. Kijk ook maar naar de concurrentie ( BMW X1 vanaf 42, LandRover vanaf 46 enzovoort ). Alleen de Merc GLA is 39, maar dat is niet echt een SUV. Maar als je toch leaset heb je alleen wat meer bijtelling.

      Login om te reageren
      • thearchitect zegt

        15 september 2017 om 09:17

        @antoonniels: Gaan ze ‘m zo premium inzetten ?

        Login om te reageren
        • antoonniels zegt

          15 september 2017 om 09:36

          @thearchitect: Ik heb even gekeken bij Volvo en wat andere merken. Een V40 Momentum is 31k. Dan zou de opslag naar een SUV “maar” 4k zijn. Daar geloof ik niet in. Misschien dat je op 38k uitkomt voor een Momentum met mueslimotor. Dan zit je op wat een V60 kost als D2. Ik heb ook liever dat hij bij 35k begint want ben er zelf ook in geïnteresseerd!

          Login om te reageren
          • jweelden zegt

            15 september 2017 om 09:47

            @antoonniels: leaserijders kunnen ook het beste voor een Business sport gaan. Deze zijn in de vorm van een D3 (150pk diesel) T4 (190pk benzine). met metallic lak zit je dan ook op 31k ong.

            Login om te reageren
            • antoonniels zegt

              15 september 2017 om 09:59

              @jweelden: Dat soort uitvoeringen komt vaak niet bij de introductie al uit. Hebben ze ook niet gedaan op de XC60/90 en nieuwe S/V90. Ik ga even uit van dezelfde indeling als de andere nieuwe Volvo modellen dus een Momentum, Inscription en R-Design. Dat er later nog “voordelige” actiemodellen komen lijkt me inderdaad logisch. Denk eerder dat je een Launch Edition pakket krijgt met veel gekozen opties.

              Login om te reageren
              • jweelden zegt

                15 september 2017 om 10:04

                @antoonniels: weet ik, maar de V40 is daarom ook geen vergelijking om de prijs op te baseren.

        • mashell zegt

          15 september 2017 om 09:39

          @thearchitect: De XC60 is net zo duur of zelfs iets duurder dan een GLC, X3 en Q5. Dus ja het premium kwaliteit tegen een niet premium prijs is er wel een beetje vanaf bij Volvo.

          Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      15 september 2017 om 09:46

      @loewie1984: denk dat die 60k wel meevalt en de vanafprijs 5k lager ligt. V40 begint bij 25k, topper (R-design) 33k waarbij veel al op zit.

      Verder: oh ja. Dit gaat een knaller worden en ook ik heb hem hoog staan als volgende lease auto :-).

      Login om te reageren
  2. jeroenwz zegt

    15 september 2017 om 08:05

    Mooie wagen. Daar kunnen de Duitse primijum merken nog wat van leren.

    Login om te reageren
  3. phaeton zegt

    15 september 2017 om 08:27

    Wie shopt er alvast een nieuwe V40 in elkaar?

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      16 september 2017 om 01:57

      @phaeton: niet nodig. Dit ding is identiek aan de 40.1 concept, op de spiegels en uitlaten na. (En een klein facetrandje naast de achterruit). Dus verzin deze spiegels en fugazi-knalpijpstukjes op de 40.2 concept en je hebt de nieuwe S40.

      Login om te reageren
  4. breakingpoint zegt

    15 september 2017 om 08:31

    Die C-stijl stijl (no pun intended) is nu toch wel weer het laatste nieuwe designfoefje? Bijna alle compacte SUVs hebben dat nu… Eenheidsworst die SUV rage. Hopelijk is hij snel voorbij, dat ik weer wat kan zien uit mijn lage coupé

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      15 september 2017 om 09:50

      @breakingpoint: Dat gezeur over SUVs onder autobeminnend Nederland (lees autoblog) vind ik zo’n lul op een drumstick aan het worden.

      Als de meerderheid zo’n ding nou wil, dan is het toch meer dan logisch dat fabrikanten er vol op inzetten?

      Bovendien, wat is er nu zo erg aan het design van een SUV? Ben allang blij dat die MPV’s zijn uitgestorven. Dat had helemaal niks meer autoplezier te maken :-).

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        15 september 2017 om 09:54

        @olivier420: ga jij lekker meelopen met de kudde. Dan jagen de wolven je wel op.

        Login om te reageren
        • olivier420 zegt

          15 september 2017 om 10:32

          @stephane8200: Te makkelijk – Ik rij een hatchback en een sedan.

          Niet echt kudde-proof…

          Login om te reageren
          • olivier420 zegt

            15 september 2017 om 10:33

            @olivier420: edit: 3deurs hatchback :-).

            Login om te reageren
          • stephane8200 zegt

            15 september 2017 om 10:37

            @olivier420: dat is waarschijnlijk omdat je er voor 3 of 4 jaar aan vast zit. Als je nu zou moeten kiezen, wat zou je dan kiezen?

            Login om te reageren
            • olivier420 zegt

              15 september 2017 om 10:49

              @stephane8200: die hatchback is privé, zit ik niet aan vast.

              Privé zit ik te kijken om de hatchback in te ruilen op een Z4 coupe.

              Zakelijk wilde ik graag voor de BMW 3 station (ook een in populariteit afnemend model ?) gaan, maar nu ik de bovenstaande XC40 zie, vrees ik dat ik in zakelijk opzicht toch de kudde volg ;-) .

              Login om te reageren
              • stephane8200 zegt

                15 september 2017 om 11:03

                @olivier420: laat ik beginnen met het feit dat ik geen enkele loyaliteit aan een merk heb. Ik heb over de jaren en zeker de afgelopen maanden ontzettend veel verschillende auto’s gereden. Vanuit die ervaring kan ik de 3-serie touring wel als een goede keuze aanmerken. Ik vind dat BMW als geheel het pakket erg goed voor elkaar heeft.

                Mijn ervaring met verschillende SUVs, zoals de F-pace, Evoque en Discovery helemaal is dat het gewoon allemaal auto’s zijn die echt merkbaar hoger zijn – omdat ze dat ook zijn. In vergelijking met sedans rijdt het gewoon zo veel minder. Niet mijn ding.

              • olivier420 zegt

                15 september 2017 om 16:24

                @stephane8200: en daar zijn we aanbeland bij mijn punt.

                Het gros van auto-kopend Nederland (en andere landen) maalt daar niet om.

                Wel om het aanzien, de hoge zit, de ‘stoere’ vormgeving. Dat autofabrikanten daar handig op in springen kan ik alleen maar begrijpen. Dat wij “autominnend” dat niet willen, is een ander verhaal.

              • stephane8200 zegt

                15 september 2017 om 17:14

                @olivier420: ik zou graag een shooting break willen. Dus dan maar een Panamera Sport Turismo. Veel meer keuze is er niet. Ook niet praktisch of zoiets maar dat maakt mij dan weer weinig uit.

  5. e4350 zegt

    15 september 2017 om 08:34

    Vind het nu wel een beetje uitmelken worden dat XC concept..

    Login om te reageren
  6. stephane8200 zegt

    15 september 2017 om 08:37

    Ik vind het interieur mooi maar het exterieur vind ik werkelijk helemaal niets. Die plak metaal op de C-stijl en ‘wheelgap much’ zijn dingen waar ik niet blij van word.

    Maar ja, de Outlander PHEV ging ook hard als SUV en dat is ook geen schoonheid.

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      15 september 2017 om 08:40

      @stephane8200: bij een SUV klagen over wheelgap?
      Ja het is een kleine SUV. Maar nog steeds..

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        15 september 2017 om 09:50

        @pa045: je snapt het niet, maar dat is niet erg. Een SUV heeft wheelgap omdat het erbij hoort. Net zoals gaten in een spijkerbroek zijn die niet functioneel maar alleen voor het beeld. Ik houd daar niet van. Geef mij maar een strakke, goedgelijnde sedan waar geen kunstgrepen uitgehaald hoeven te worden om hem goed te laten rijden.

        Login om te reageren
        • pa045 zegt

          15 september 2017 om 12:46

          @stephane8200: ik snap het wel. Jij legt het verkeerd uit. Je hebt het over een plaat c-stijl (specifiek voor deze auto) en gelijk erachter schrijf je wheelgap. Dus interpreteer ik dat specifiek op deze auto.
          Maar maakt niet uit. Je kan niet altijd begrepen worden..

          Login om te reageren
          • stephane8200 zegt

            15 september 2017 om 13:13

            @pa045: het is heel gemakkelijk om mensen een bepaalde kant op te duwen om een soortgelijke reactie te triggeren. Je snapt dus nog steeds niet wat er gebeurt.

            Je laat je meenemen in plaats van afstand te nemen. Het is niet eens de C-stijl maar de achterdeur. Een Hofmeister yoga-beweging in plaats van een knik. Ik vind het designtechnisch niet in balans.

            Login om te reageren
            • pa045 zegt

              15 september 2017 om 21:05

              @stephane8200: Ja. Ik hoop dat jouw vrouw jou wel snapt. Gaat dat in ieder geval wel goed.

              Login om te reageren
              • stephane8200 zegt

                15 september 2017 om 21:20

                @pa045: vrouw? Als in getrouwd? Dat vind ik zo’n burgerlijk en mijn vriendin ook. Hebben jullie ook zo’n Facebook account samen pamaenderestvan045?

              • pa045 zegt

                16 september 2017 om 14:59

                @stephane8200: Ja. Ik moet toch laten zien dat ik een leven heb.. Hoort bij mijn leeftijd. Kom je nog wel een keer achter.

              • stephane8200 zegt

                16 september 2017 om 15:15

                @pa045: leeftijd? Hoe oud ben je dan wel niet? Wat komt er dan. Ben wel benieuwd!

              • stephane8200 zegt

                15 september 2017 om 21:21

                @pa045: vrouw? Als in getrouwd? Dat vind ik zo’n burgerlijk gebeuren en mijn vriendin gelukkig ook.
                Hebben jullie ook zo’n Facebook account samen pamaenderestvan045?

              • jochempie zegt

                16 september 2017 om 02:01

                @stephane8200: honestly, who gives a fuck. Hoop dat jullie je aandacht in een andere gap hebben kunnen stoppen, ondertussen :)

  7. weijs zegt

    15 september 2017 om 08:41

    Gegarandeerd een verkooptopper voor Volvo. Leuke auto en de interieurs van Volvo zijn fenomenaal.

    Login om te reageren
  8. hans12670 zegt

    15 september 2017 om 08:43

    Mooie auto. Nu nog volledig elektrisch en dan heb ik een alternatief voor m’n andere optie: Tesla Y. (mag pas over 2 jaar weer eentje uitkiezen van m’n baas, dus dat komt qua timing hopelijk goed uit).

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      16 september 2017 om 02:03

      @hans12670: Lol, dat moet wel een flop worden.. waarom zouden ze ‘m moedwillig “Tesla… Why?” Noemen?

      Login om te reageren
  9. bastiaano zegt

    15 september 2017 om 09:07

    Deze gaan we heel veel zien! Mooiste in het segment

    Login om te reageren
  10. joppe zegt

    15 september 2017 om 09:40

    Neh…Ik vind dit Weinig met Volvo te maken hebben. En die afwerking van de kofferbak vind ik ook maar jaren 90 look hebben. Jammer..

    Login om te reageren
  11. krantenbak zegt

    15 september 2017 om 09:42

    Grøte Høfmeister knåkke!?

    Login om te reageren
    • futse zegt

      15 september 2017 om 10:29

      @krantenbak: Dit lijkt toch echt niet op de Hofmeister knik…

      Login om te reageren
      • krantenbak zegt

        15 september 2017 om 11:39

        @futse: nee dat klopt

        Login om te reageren
        • futse zegt

          15 september 2017 om 14:05

          @krantenbak: ok, dan zijn we t eens :-)

          Login om te reageren
      • jochempie zegt

        16 september 2017 om 02:05

        @futse: het lijkt op de Hoffmeisterknickebrøt

        Login om te reageren
  12. circlestorm69 zegt

    15 september 2017 om 10:00

    Gaaf ding. Volvo is echt lekker bezig. Ze rijden fijn en de interieurs zijn super mooi. En alles voor behoorlijk redelijke prijzen. Die wielen mogen alleen wel een heel stuk groter willen ze de wielkasten een beetje vullen.

    Login om te reageren
  13. BaRa zegt

    15 september 2017 om 10:24

    Ik zou nou niet meteen willen stellen dat de XC60 in het rijtje thuis hoort van de nieuwe S90, V90, XC90 en nu dus de XC40. De XC60 in z’n “nieuwe” jasje is qua vormgeving gewoon een opfrisbeurt, lees stevige facelift, van de vorige versie. En als facelift is die, typisch, minder aantrekkelijk dan wat er vanaf nul wordt ontworpen. Er kleeft aan de XC60 nog echt te veel vormentaal van de vorige generaties om geslaagd te kunnen noemen. Een typisch “tussenmodel”, mossel noch vis. De XC40, btw, ziet er op foto bijzonder lekker uit.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 september 2017 om 13:54

      @bara: huh? De nieuwe XC60 heeft alleen dat oplopende randje van de vorige overgenomen. Dat moest ook wel omdat het voor de rest helemaal een XC90 is, net zo hoekig en strak. Exterieur, interieur, alles precies XC90. Het ronde bollige van de vorige XC60 is helemaal weg. Net als de S90 en V90.

      Login om te reageren
  14. mashell zegt

    15 september 2017 om 10:50

    Ik ben geen fan van two tone en de sterk oplopende lijn bij het achterportier met het grote vlak aan wit blik oogt ook wat goedkoop. Ik krijg er een eerste Jeep Compass gevoel bij en dat is geen lekker gevoel.
    Maar het interieur is echt prachtig. De rode vloerbedekking in combinatie met de zwart en zilveren accenten is zeer smaakvol.

    Login om te reageren
  15. nzkiwi zegt

    15 september 2017 om 12:02

    Wat een lelijk design met die achter deuren C style.
    Mijn oude Volvo 360GLT uit 1989 was een vee beter design.
    http://volvoadventures.com/TM1.jpg

    Login om te reageren
  16. duittenb zegt

    15 september 2017 om 13:02

    Wat is deze op zich mooie auto verpest door de C-stijl.. Jammer

    Login om te reageren
  17. piebepost zegt

    15 september 2017 om 23:35

    Als Volvo liefhebber hoop ik, tegen beter weten in, dat deze flopt.

    Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    16 september 2017 om 11:23

    Zo zeg die ziet er niet uit

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North