• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Leuke toercabrio voor 4.000 euro – Autoblog Advies

Auteur: willeme, gepost 15 oktober 2022 om 14:00 – 32 Reacties

toercabrio

Eens even zien of er een leuke toercabrio is voor dit geld.

Toerritten. De aanvraag ging specifiek over toerritten. Daarbij moesten we ons eventjes achter de oren krabbelen. Autorijden speciaal voor de fun, dat gebeurt dus gelukkig nog! Edwin is op zoek naar een leuke cabriolet. Hij heeft op dit moment een BMW 7 Serie, maar die mag gelukkig nog eventjes blijven.

Hij zoekt er een leuke auto voor de fun bij. In het bijzonder voor de toerritten. Hij is op zoek naar een cabriolet voor zo’n 4.000 euro. Hij snapt dat hij daarvoor geen gloednieuwe auto heeft en ook geen bijna nieuwe. We moeten dus op zoek naar een goedkope cabrio met één keiharde eis: er moet een stoffen kap op zitten.

Een klapdak, nee, dat kan niet voor Edwin. Dus al die Coupé-Cabrio’s (die je – eerlijk is eerlijk – eenvoudig in het budget kunt vinden) vallen bij voorbaat af. Het is gelukkig niet de eerste auto en de aanwezigheid van de grote BMW doet ons vermoeden dat een keer een goede onderhoudsbeurt geen probleem is, maar dat weten we niet zeker. We gaan dus niet vol inzetten op Jaguar XJ12’s die aan restauratie toe zijn.

Wensen eisen voor toercabrio

Enfin, de wensen en eisen van Edwin voor leuke toercabrio kun je hieronder lezen.

Huidige / vorige auto’s:BMW 7 serie
Koop / lease:Lease
Budget:4000
Jaarkilometrage:20000
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Auto voor de toerritten.
Gezinssamenstelling:Alleenstaande ouder met kind van 6
Voorkeursmerken / modellen:Golf 4 cabrio, Mx 5 cabrio
No-go merken / modellen:Auto’s met een klapdak. Een echte cabrio heeft een stoffen dak.

Algemene tips

De Cabrio-markt is een beetje een rare. De meeste cabrio’s zijn verkocht tussen 1995 en 2005 ongeveer. In de winter zijn ze aanzienlijk goedkoper, in de zomer worden ze iets prijziger wanneer de zon eerder opkomt. Dus in principe is het nu goede moment om te kopen.

Er zijn een hoop aanbieders voor leuke toercabrio’s. Gezien de leeftijd en kilometerstanden hoef je niet te verwachten dat een handelaar garantie gaat geven. Koop dus van een particulier. Check de kentekens en hoe lang de auto in bezit is geweest. Staar je niet blind op kilometerstand. In sommige gevallen zijn cabrio’s de tweede of derde auto geweest. Ook komt het bij cabrio’s geregeld voor dat ze altijd binnen hebben gestaan. Dat heeft een enorm effect op de staat van de kap. Bekijk alle algemene cabrio tips hier!

BMW 318Ci Cabriolet (E46/2C)

€ 3.995
2002
220.000 km

BMW

Wij stonden er ook van te kijken: dit past gewoon in het budget! Een heuse E46-generatie van de BMW 3 Serie. Volgens @jaapiyo is dat de beste BMW ooit gebouwd (en daarmee ook de beste auto ooit gebouwd). Dat is niet helemaal het geval hoor. In dit geval heb je wel de fraaie koets van een cabriolet, in combinatie met een nogal futloze 1.9 viercilinder. Het ding is echt niet vooruit te branden. Qua wegligging en stuurgedrag is het tegenwoordig een vrij hopeloze auto, maar destijds was dit niet verkeerd qua stijfheid.

toercabrio

Dat zegt trouwens ook veel over de rijdende panna cotta’s waar de E46 mee concurreerde. In het budget is het wel enorm uitkijken geblazen. Standaard en kaal heeft de voorkeur over niet-originele accessoires. Een sobere uitvoering met sluitende historie zal je veel blijer maken. Qua onderhoudskosten is het een oude BMW, dus deze heeft gewoon zorg nodig. Als je het bij houdt, valt het mee. Als je het laat verslonzen, is het heel erg lastig om weer op niveau te geraken. De aandachtspunten bespreekt @Wouter met je in dit BMW 3 Serie Aankoopadvies!

Mini Cooper Cabrio (R52)

€ 3.950
2005
200.000 km

toercabrio

De Mini vinkt een behoorlijk aantal hokjes aan. Er is een achterbankje dat enigszins bruikbaar is, er is een softtop aanwezig en voor wat het is, stuurt het goed. Dat vingervlugge van de hatchback is helaas verloren gegaan. En in plaats van ‘net vlot genoeg’ is het prestatieniveau acceptabel. Maar het ziet er leuk uit en is behoorlijk waardevast. Als je er een beetje zuinig op bent, verkoop je ‘m over twee jaar ook voor dit geld.

Mini

Onderhoud is wel een dingetje, want het is geen 206 qua kosten of een Yaris qua betrouwbaarheid. Dus check even goed van te voren wat voor vlees je in de kuip hebt qua onderhoud en storingen. Dat geldt in principe altijd als je voor 4 mille gaat shoppen, maar bij de Mini moet je er extra scherp op zijn. Bekijk hier ons Mini R50-aankoopadvies voor de aandachtspunten!

Saab 9-3 Cabrio 2.0t S Cabriolet

€ 3.950
2000
185.000 km

toercabrio

Waarom niet gaan voor de allerslechtste Cabriolet ooit gebouwd? Het is tevens namelijk een van de beste toercabrio’s ooit. Dat klinkt tegenstrijdig en dat klopt ook. Deze Saab is een beetje ambivalent. Het koetswerk zo ontiegelijk slap, dat als je met een wiel de stoep op rijdt met het portier open, je deze niet kunt sluiten. Echt, de carrosserie is slapper dan de excuses van Alfred Schreuder na een potje voetballen tegen Napoli.

Saab

Dat gezegd hebbende, Saab heeft alle sportiviteit er bewust uit gehaald en er een heerlijke cruiser van gemaakt. Als rustgevende toermachine zijn er weinig betere auto’s. De motor is een absolute heerlijkheid en die 154 pk versies zijn niet stuk te krijgen en heerlijk smeuïg. Ook handig, elke 9-3 Cabrio heeft standaard lederen bekleding. Wel zo praktisch. Onderdelen zijn verrassend goed verkrijgbaar. Er zijn contreien waar men nog graag rijdt met Saabs. Deze doelgroep beschikt vaak over de pecunia om ze rijdend te houden.

Mazda MX-5 1.6i Cabrio (NB1)

€ 3.990
1998
200.000 km

Mazda

Ja, je noemde ‘m zelf al, de Mazda MX-5. Het is in principe de beste keuze als je een leuk sturende auto wenst. Geen elektrische stuurbekrachtiging, een atmosferische motor, geen directe injectie, nauwelijks luxe aan boord en een laag gewicht. Dit rijdt serieus leuk. Geen luxe toercabrio, maar een sportieve toercabrio! Elke rotonde is een feestje. Ze zijn niet supersnel, maar met het dak open maakt dat niet uit. In het budget kun je kiezen uit enigszins nette 1.6i’s of 1.8i’s met ietsje meer ervaring. De motoren zelf zijn heel erg betrouwbaar.

toercabrio

Waar je wel op moet letten bij deze Mazda is roest, roest en nog eens roest. We hebben het hier over een 24 jaar oude auto. Het is dus niet afwachten of de auto roestvrij is, maar hoe het roestprobleem is aangepakt. Sommige MX-5’jes hebben veel binnen gestaan en dat zie je meteen. Als het gaat om onderhoud en upgrades ben je aan het juiste adres: er zijn enorm veel specialisten en onderdelen zijn goed verkrijgbaar.

MG TF135

€ 3.999
2005
125.000 km

MG TF

Lekker Brits rijden kan dus ook gewoon voor dit geld, zonder dat er Mini op staat. Deze MG TF is een gefacelifte MG F. Het is een sportwagentjes met midden motor waarbij het lastig te bepalen is wat het moet zijn: een comfortabele cabrio of sportieve roadster? Gezien de plaatsing van de motor en aandrijfassen, denk je het laatste.

toercabrio

Qua aankleding (veel TF’s zijn lekker luxe aangekled met fraai leder) weer het eerste. Naar moderne maatstaven is het geen bijzonder sportieve of strakke auto, maar wel eentje waarbij je echt aan het rijden bent. De stuurbekrachting is hydraulisch, de Rover K-Serie viercilinder is gretig en het gewicht is relatief laag. Verwacht echter geen Lotus Elise met stoelverwarming.

Smart Roadster (R452)

€ 3.950
2004
170.000 km

toercabrio

Dat Lotus Elise-verhaal mag je wél bij deze auto toepassen. De Smart Roadster is namelijk een raszuiver sportwagentje. De filosofie erachter is ook briljant. De meeste ‘echte’ sportwagens met achterwielaandrijving zijn vrij prijzig, ook in gebruik. Het idee van de Smart Roadster was dat er zoveel mogelijk onderdelen van de reguliere smarts werden gebruikt. Er gaat nogal wat eens kapot aan een Smart en ook aan de Smart Roadster, maar alle onderdelen zijn goedkoop.

Smart

Om te rijden zijn het echte sportwagentjes. Je zit laag en de besturing is prettig direct. De balans is fabelachtig en de reden waarom je deze auto moet willen. De transmissie is de grote angel. Die is echt verschrikkelijk. Anno 2022 heeft het wel iets geinigs en er zijn effectie software-upgrades voor. Gezien de eisen van het advies, -zo leuk mogelijk voor de weekenden voor zo min mogelijk geld – moet je eigenlijk deze kiezen. Je zit wel aan de onderkant van het aanbod.

Ford StreetKa

€ 3.500
2005
80.000 km

toercabrio

Net als bij de Mazda MX-5 moet je gaan zoeken naar een exemplaar dat binnen heeft gestaan. Deze auto’s kunnen namelijk notoir roesten. En dan bedoelen we écht hard. Wanneer zag jij voor het laatst een originele Ford Ka? Precies. De StreetKa is een Ka, maar dan met een Italiaans koetswerkje. Deze leuke toercabrio is namelijk door Pininfarina ontworpen en gemaakt (voor de puristen, Ghia deed de conceptversie). Net als de Smart is de StreetKa lekker krap, maar wel een echt bochten-riddertje. Wel zit je in de Ka misschien net iets te hoog.

Fordje

De motor daarentegen is geinig blokje. 100 pk schoon de haak is niet extreem veel, maar voldoende om lol te hebben met deze Ford. De transmissie heeft vrij korte overbrengingen. Het is een lekker obscuur karretje die – op de roestpreventie na – niet al te veel kost in onderhoud. En je hebt een cabriokapje van stof. Man, wat wil een mens nog meer? Met toercabrio bedoelen we meer: je hebt veel lol op normale wegen. Een rit naar Italië is nogal afzien.

YOLO: Audi A4 3.0 TDI quattro (8H)

€ 3.999
2006
390.000 km

toercabrio

Ja, het is een beetje lastig om een Yolo te vinden. Alles met een open dak en dikke motor is namelijk best wel duur. En toen kwam deze voorbij… Een Audi A4 Cabriolet is stiekem nog altijd een mooie auto om te zien. De faceliftversie die wij hier hebben is wél frisser en moderner, maar niet fraaier dan het veel strakkere origineel. Maar daar gaat het niet om. De techniek aan boord van dit monster. Het is namelijk een adem in: drie liter zescilinder vierentwintig kleps commenrail turbodiesel met automaat én vierwielaandrijving (let op dat kan dus ook allemaal stuk).

Audi

Waar veel cabrio’s gebouwd zijn voor een paar leuke tochtjes, kun je met deze A4 alles doen. Dus ja, op een dijkweggetje zal je meer lol in de Smart hebben. Met deze Audi kun je echter ook op wintersport, zomervakantie, zakenreis, boodschapjes doen en al het andere. Het is een machtige auto met bijzonder fijne stoelen. Alhoewel, we kunnen ons voorstellen dat je met een kilometerstand als deze te maken hebt met een beetje ingezeten stoelen. Een ander dingetje dat inherent is aan de kilometerstand: onderhoud. Dat is lekker prijzig. Net als de motorrijtuigenbelasting. En de brandstof. Check hier dan ook ons Audi A4 Cabrio aankoopadvies!

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!

Ook interessant!

  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • Video - Eunice neemt BMW en Mini te grazen in Amsterdam
  • BMW geïnteresseerd in sportwagens maken met McLaren
  • BMW's en MINI's rollen nog wel even van de band bij VDL Nedcar
    BMW's en MINI's rollen nog wel even van de band bij VDL Nedcar

Nieuwste artikelen

  • Vergeet F1, er komt een goede racefilm aan met Tom Cruise
  • Tesla Robotaxi evenement wordt gigantische sof
  • Chinese super-EV blijkt afschrijvingskanon
  • Video: Auto ramt gebouw, rijdt weer weg
FacebookTweetPinLinkedIn

9-3, a4, advies, Audi, autoblog-advies, BMW, Cabrio, cooper, e46, Ford, ka, Mazda, MG, MINI, mx-5, quattro, roadster, Saab, Smart, streetka, tdi, tf

Vorig bericht: « Mercedes-AMG SL nu al in gekke kleurtjes te koop
Volgend bericht: Fotoshoot – Vader en zoon Mustang Shelby »

Lees Interacties

Reacties

  1. nicolasr zegt

    15 oktober 2022 om 14:12

    De Audi. Wat een fijn ding was dat. Met als tweede de Saab. Ook een leuke auto, maar wel echt een maatje minder dan de A4.

    Login om te reageren
    • golf1985 zegt

      15 oktober 2022 om 15:11

      Die audi rijd serieus fijn! Mijn schoonvader heeft een 2.4 v6 met 170 pk. Niet snel maar rijd echt lekker. Zou mijn keuze zijn

      Login om te reageren
    • Svenska II zegt

      15 oktober 2022 om 15:50

      In die periode won de Saab cabriolet anders steevast alle vergelijkende testen van de A4…

      Login om te reageren
      • nicolasr zegt

        15 oktober 2022 om 23:00

        Ik heb ze allebei gehad, de Saab met de 2.0t en de Audi de 2.4 V6 en de Audi reed echt op alle fronten beter dan de Saab. Het voelde echt als 1 of zelfs 2 klassen hoger.

        Wat niet betekent dat ik de Saab slecht vond, helemaal niet zelfs, maar de Audi was gewoon veel beter!

        Login om te reageren
  2. b088y zegt

    15 oktober 2022 om 14:21

    MX-5 of Z3, 20k per jaar moet 2k zijn neem ik aan?

    Login om te reageren
  3. pignon zegt

    15 oktober 2022 om 14:21

    Dit zijn de leukste advies-vragen. Met allemaal leuke antwoorden. Ik voeg er nog een aan toe: Peugeot 306 cabrio. Een klassieker in wording. Goedkoop te rijden. Altijd sympathieke uitstraling. En als er weer een partner in het spel is kan je dochtertje ook mee.

    Login om te reageren
    • isleofman zegt

      15 oktober 2022 om 20:07

      Ja eens. Echt leuk model. Latere cabrio’s van dit merk hebben het niet echt meer.

      Login om te reageren
  4. hanse1one zegt

    15 oktober 2022 om 14:24

    Peugeot 306

    https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/peugeot-306-cabriolet-1-8-roland-garros-leer-apk-06-2023-benzine-blauw-cb6f503d-06ac-464f-9f00-e7cb7487993c?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

    Verkoopprijs: € 2.499,-
    Kilometerstand: 154.524 km
    Bouwjaar: 03/1997

    Login om te reageren
  5. pechweg zegt

    15 oktober 2022 om 14:26

    100% de Mazda MX-5. Al jarenlang een NB met 1.8 in de garage staan. In de winter geschorst, in de zomer af en toe wat ritjes.

    Heerlijke wegligging, stuurt sportief en schakelt fijn! Achterwielaandrijving is ook meteen heel mooi meegenomen. Jaarlijks een beurtje met verse olie en filters, de distributie een keer vervangen, alles preventief tegen roest behandeld en verder never nooit onkosten aan gehad buiten standaard slijtageonderdelen als remmen en banden.

    Laat de mensen maar grapjes maken hoor, het is echt dé ‘budget’ cabriolet voor de autoliefhebber!

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      15 oktober 2022 om 17:57

      +1

      Login om te reageren
  6. VolvoXCseries zegt

    15 oktober 2022 om 14:29

    – Edit: dank u, is inmiddels gefixt –

    OT: met een Saab zit je wel goed, met m.i. een mogelijke waardestijging. Bij een dergelijke prijs zou ik geen scheurijzer kopen, daar een dergelijke auto waarschijnlijk al toerijkend daarvoor gebruikt is (reparatierisico).

    Login om te reageren
  7. tazmania zegt

    15 oktober 2022 om 14:31

    Wij hebben een 318i Cabriolet. Wegligging is echt meer dan prima, ook nog maar hedendaagse maatstaven. Laatst een stuk in een 2013 A4 cabriolet gereden met een tonnetje op de klok. Die vind ik niet beter rijden dan onze goed onderhouden E46.
    Zodoende vind ik de YOLO (A4 diesel met 4 ton op de klok) echt om te janken.

    Login om te reageren
  8. Johanneke zegt

    15 oktober 2022 om 14:41

    Als je deze eisen hebt met dit budget, moet je eigenlijk niet kiezen. Dan moet je bijna het hele lijstje meenemen en de rest van het jaar gaspedaal en marktplaats in de gaten houden. Want het aanbod zal schaars zijn, en na het kaf van het koren scheiden is het aanbod nog veel schaarser.

    Login om te reageren
  9. mp014 zegt

    15 oktober 2022 om 14:52

    Die BMW wordt best mooi oud moet ik zeggen, mooier dan de Audi! Als ik zelf moest kiezen zou ik toch voor een fiatje 124 gaan. Beetje meer karakter dan de meeste van deze opties vind ik persoonlijk.

    Login om te reageren
  10. Paul58 zegt

    15 oktober 2022 om 14:54

    Ik zou voor de mx5 of Saab gaan, afhankelijk of je wat meer comfort wil of wat meer sportiviteit.

    Alfa Spider misschien ook nog wel een leuke optie, die rijden / sturen redelijk sportief maar ook nog aardig comfortabel. Heb je ook binnen het budget met km stand van rond de 200.000

    Login om te reageren
  11. Rob zegt

    15 oktober 2022 om 15:08

    Persoonlijk zou ik de grote jongens (Audi A4, BMW 3-serie, SAAB, etc.) overslaan. Een kleine tweezitter rijdt niet alleen fijner, maar zijn ook prettiger voor de portemonnee. Mazda MX-5, Audi TT, MG-TF en FIAT Brachetta zijn leuke auto’s. Hebben ook allemaal wel hun nukken, dus daarom zou ik me niet blind te staren op één enkel model. Met dit budget zal ik vooral een paar modellen selecteren en dan gewoon geduldig gaan zoeken tot er een fris exemplaar voorbij komt die de juiste snaar raakt.

    En als de Golf cabriolet op je wensenlijstje staat, neem dan ook de Peugeot 306 en de Renault Megane mee in je overweging. Trouwens, over Peugeot gesproken; ik snap op zich dat je liever geen stalen klapdak wil, maar als het je puur om het open rijden gaat is een 206 CC echt geen verkeerd karretje….

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      15 oktober 2022 om 15:21

      Bij een 206cc moet je wel elektronica kunnen repareren. Anders wordt het snel duur.

      Login om te reageren
  12. SpiderIV zegt

    15 oktober 2022 om 15:41

    Mis de Alfa Romeo 916 en Fiat Barchetta. Beiden erg vriendelijk geprijsd. Zeker de 916 met 1.8 of 2.0 TS motoren zijn behoorlijk betrouwbaar en zijn in relatief grote aantallen geleverd en nog scherp qua prijs. Die motoren zijn ook in 147 / 156 en GT gezet. Een V6 busso voor dit bedrag raad ik echt af want dan heb je nog voor vele duizenden achterstallig onderhoud.

    Login om te reageren
    • rogerzz zegt

      15 oktober 2022 om 15:58

      Leuke suggesties. Bij de BMW heb ik toch snel een afgeragd gevoel, de Saab is slapper dan een natte krant, de MX-5 is 20kg roest verloren en niet vooruit te branden, Audi wordt toch wel (optisch) niet heel mooi oud, Mini is (met alle respect) toch een vrouwenauto geworden.

      Met de juiste velgen is de Alfa echt nog wel gaaf om te zien, dat zou mijn keuze zijn. De Fiat Barchetta heb ik alleen moeite met de achterkant, zo erg dat het een dealbreaker zou zijn voor mij.

      Login om te reageren
  13. donpiston zegt

    15 oktober 2022 om 16:34

    Wij hebben een BMW Z3 2.0 voor dergelijke ritjes. Een scheurijzer is het definitief niet, maar de M52-zescylinder met 150pk is voldoende om dynamisch te cruizen en de lage zitpositie, de lange motorkap en het motor/uitlaatgeluid geven een heerlijk roadstergevoel…

    Login om te reageren
  14. shicomm zegt

    15 oktober 2022 om 17:11

    De mx-5 is dan eigenlijk de enige keuze…
    Wel lastig om een nette te vinden maar wie zoekt..

    Is de mini nu echt een leuke cabrio om mee te toeren ?
    Datzelfde argument is er ook voor de streetka alhoewel dat nog een best leuk karretje is mits ie niet is doorgerot..
    De audi , beamer en saab hebben de nodige ervaring en zitten toch in een andere klasse imho , misschien als je meer volk en spullen moet meezeulen maar anders ?

    Login om te reageren
  15. arthur75 zegt

    15 oktober 2022 om 17:47

    In het voorjaar een Barchetta gekocht en kan met de beste wil van de wereld de grijns niet van m’n gezicht krijgen wanneer ik er in rij.

    Login om te reageren
  16. bas77 zegt

    15 oktober 2022 om 17:51

    Als je het budget iets kan ophogen: een MR2? Stoffen dak, 950 kg en RWD!

    Login om te reageren
    • retsok zegt

      15 oktober 2022 om 18:55

      Een paar jaar geleden nog voor een prikkie te krijgen. Prijzen van de MR2 zijn serieus gestegen en wat mij betreft volledig terecht. 2zzGE er in swappen en je hebt een serieus leuke cabrio!

      Login om te reageren
  17. berrychello zegt

    15 oktober 2022 om 20:55

    Ik zocht onlangs iets in deze categorie en heb een Smart Roadster gekocht. Stuurt gewoon erg leuk en is in de gebruikskosten aanzienlijk goedkoper dan de grotere cabrio’s.

    Login om te reageren
  18. sabrerator zegt

    16 oktober 2022 om 00:15

    MGF of MG TF. Persoonlijk vind ik een F mooier dan een TF (en heb ik dus een F). De beruchte koppakking hebben ze inmiddels wel allemaal gehad, dus dat is geen issue meer. Verrassend goede stoelen en redelijk geschikt voor langere mensen, wat bij een MX-5 een puntje kan zijn (bij de NA, de NB is misschien ruimer).

    Je kunt er uitstekend rustig en comfortabel mee toeren, maar als je wilt spelen is ie meteen bij de les. Klaverbladen en rotondes zijn een feestje. Aanrader!

    Login om te reageren
  19. ukbob zegt

    16 oktober 2022 om 07:41

    Mis de Z3…
    Maar afgaand op de ervaringen die vrienden met een MX-5 en MG-F hebben zijn alledrie een goed idee op basis van de wens.
    Lekker toeren, geen circuit monster.
    Na 5 jaar met de Z3 is het ding betrouwbaar gebleken en was onderhoud relatief goedkoop.

    Bij de MG-f hielp wat aandacht aan de vering (das een speciaaltje bij de MG) om de auto zowel wat hoger als ook stukken comfortabeler te maken.

    Wat mij betreft zou een ‘roadster’ met 4 cilinder en handbak altijd de voorkeur hebben boven een cabrio op basis van een ‘normale auto’ zoals een megane, 306 of golf. Ook leuk, maar minder fun op de bochtige weggetjes..

    Ow, en de belangrijkste tip: kopen van zo’n ding is een. Maar daarna ook echt lekker gaan toeren! Wij gaan jaarlijks met een groepje richting de Moezel en Eiffel, leuke wegen door mooie omgeving, super eten en dus altijd veel plezier.

    Have fun!

    Login om te reageren
  20. bobje zegt

    16 oktober 2022 om 09:53

    Die Audi is blijft prachtig…. voor wat minder, een Barchetta of een Alfa Spider

    Login om te reageren
  21. niels-v50 zegt

    16 oktober 2022 om 13:56

    Ik ben zelf eigenaar van een Smart Roadster en ik kan oprecht zeggen dat het een hele leuke auto is om te besturen. Bochten kan je ontzettend hard nemen en zelfs als je niet hard gaat, voelt het wel zo. Als je de versnellingsbak in de handgeschakelde stand zet valt er overigens prima mee te leven. Qua snelheid is het alsof je zelf schakelt.

    Login om te reageren
  22. simonbv zegt

    16 oktober 2022 om 17:43

    Voor 4k kan je echt een goede Barchetta zonder roest en nieuwe distributieriem vinden. En daarbij nog een kilometerstand onder de 150k. Heb je weinig kosten aan. Ik zie ook in het lijstje van de eerste serie MIni. Om die op de weg te houden ben je wel wat meer geld kwijt

    Login om te reageren
  23. cossiekiller zegt

    17 oktober 2022 om 09:30

    De MG TF in dit lijstje. Tenzij je toch 4 zitplaatsen wil… Dan zou ik voor een CLK met 6-cilinder gaan.

    Login om te reageren
  24. Miata1.8 zegt

    17 oktober 2022 om 09:38

    Miata is always the answer! Mijn NB 1.8 staat te koop voor 3.750 ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North