Mocht je zo’n kekke crossover wensen, de levering van de Volkswagen ID.4 komt fiscaal héél handig uit!
Het is zo’n auto waar leasend Nederland reikhalzend naar uit kijkt. We hebben het natuurlijk over de Volkswagen ID.4. Logisch, dat verklapten we al in de header én de inleidende tekst.
Interessante nieuwkomer
De auto lijkt namelijk alle hokjes aan te kruisen. Het is een betaalbare elektrische crossover. Zakelijk verantwoord om mee voor te komen rijden, anderzijds is de auto voldoende ruim en praktisch voor het hele gezin. In de AB-advies aanvragen krijgen we veel aanvragen voor auto’s die zoveel mogelijk disciplines beheersen. Nu kunnen we helaas niet al die aanvragen behandelen (want dan hebben we telkens dezelfde content), maar de ID.4 is een interessante nieuwkomer.
Levering Volkswagen ID.4
Maar nu komt dus het goede nieuws. Het gaat namelijk over de levering van de Volkswagen ID.4. De elektrische VW komt namelijk eerder dan verwacht. Omdat het nu al 12 november is, gingen we er bijna van uit dat de levering volgend jaar plaats zal vinden. Maar niets is minder waar.
De Volkswagen ID.4 levering geschiedt namelijk nog dit jaar! Vroeger, nog voor alle bijtellingsstrapatsen, vond een leasemaatschappij het nooit nodig om auto’s te registreren na oktober. Anders was de auto binnen een maand of twee ineens ‘een jaar oud’. Maar nu scheelt het enorm in de bijtelling. Als je nu een ID.4 bestelt, kun je ‘m tegen 8% bijtelling leasen.
Lage bijtelling
Dus bestel je ‘m nu, dan betaal je netto 120 euro bijtelling per maand. Dan gaan we uit van de ID.4 1ST. De luxere ID.4 Max kun je leasen vanaf 186 bijtelling per maand. Voor de context: in 2020 kun betaal je 8% tot 45.000 euro. In 2021 betaal je 12% tot 40.000 euro. Dan kost een ID.4 in de bijtelling ineens 190 euro voor de ID.4 1ST en 256 euro voor de ID.4 1ST Max. De prijs voor de ID.4 1ST is 47.340 euro, terwijl de 1ST Max 56.940 euro kost.
Dan nu het advies: is het een goede deal? Ja en nee. Tuurlijk, als je in de markt bent voor een dergelijke auto is het interessant dat de levering van de Volkswagen ID.4 nog dit jaar is. De goedkopere varianten komen echter er nog aan. De ID.4’s die je nu kunt bestellen hebben een vrij luxe uitrusting, krachtige motor en een flinke actieradius. Ook als je daar niet direct behoefte aan hebt. Enfin, luxe problemen. Ze zijn mooi om te hebben.
cossiekiller zegt
Ik dacht eerst even dat er foto’s van de Opel Grandland bijgeplaatst waren.
frank2911 zegt
@cossiekiller: gehehe indd !
terazino zegt
Wit stuur? Maak je de blits mee op t woonwagen kamp :-)
enjoypunani zegt
Met de vlam in de pijp met je witte 3-spaker in je sas, over de Brennerpas..
birdnerd84 zegt
Ik dacht eerst naar een advertorial te kijken
willeme zegt
@birdnerd84: Nee, een advertorial is in opdracht van een externe commerciële partij. Daar is geen sprake van. In dit geval is het nieuwswaardig om dat de levering van de ID.4 veel sneller is, dan verwacht. Dat hoeft niet direct HEET te zijn, maar de ID.4 is een auto die zeer interessant nu is voor de zakelijke markt. Dus in dat opzicht is het belangrijk en voor Nederland interessant nieuws ;-)
dwfc zegt
Toch niet Bn 84 … dit nieuws is ook beschikbaar op andere NL autowebsites!
scrmeagle zegt
Auto van de zaak, is aflopende secundaire arbeidsvoorwaarde.
berlinetta zegt
Ik verwacht ook wel dat leaseauto’s steeds minder gebruikelijk gaan worden. Ik zie het al op mijn eigen werk. Alle nieuwkomers die eerst in aanmerking konden komen voor een leaseauto krijgen die mogelijkheid nu niet meer. Daarnaast zijn ook al een aantal aflopende leasecontracten niet verlengd.
wimof zegt
Ik vraag mij nog steeds af hoe het mogelijk is dat iemand in de open van van “een” bank trapt.
Goedkoper leasen dan kopen.
Vooral voor grote vloten, beter iemand met autokennis aanwerven, ééntje die de garagehouder kan afzeiken zoals de lease maatschappijen het doen.
slickrick zegt
@scrmeagle: inderdaad, wij hebben hier nu ook een lease wagenpark die stilstaat , de business draait gewoon door. Volgend jaar maar minder auto’s , kleiner kantoor en meer winst
lekbak zegt
@slickrick: en het jaar daarop minder marge doordat iedereen (concurrenten) goedkoper kan werken waardoor je weer net zoveel winst hebt als nu.
Maar de werknemers zijn er wel op achteruit gegaan.
Variomatic zegt
@slickrick: nee, want daarvoor in de plaats moet wel een mobiliteitsvergoeding worden betaald. Vanaf een bepaald functieniveau krijg je dus gewoon het leasebedrag als salaris uitbetaald. Dus de kosten verdwijnen niet, er kiezen alleen steeds meer werknemers voor het geld ipv de auto…
admiajfe zegt
Waar je vervolgens 49% belasting over mag betalen indien je het niet inzet…
Leasewagens Vd zaak is dan gunstiger…
mashell zegt
Lijkt er wel op. Als ik de informatie bij mijn werkgever bij elkaar sprokkel dan is me duidelijk dat mijn huidige leaseauto de laatste zal zijn. Zonder leaseauto’s ziet de CO2 balans van bedrijven er een stuk fraaier uit.
berlinetta zegt
Ik denk dat het verkleinen van het leasepark ook wel een goede maatregel is om milieuvervuiling tegen te gaan. Of in ieder geval tankpassen afschaffen. Dat bevordert mensen niet echt om eens de auto te laten staan of zuiniger te rijden.
mashell zegt
Ik denk dat het op het totaal juist contraproductief is. Geef je de mensen geen leasewagen meer dan kopen ze privé een auto. Een betaalbare en dus wat oudere meestal. En die zijn niet zo schoon of zuinig als een nieuwe. Dat mensen die “het zelf moeten betalen” minder privé of zakelijke kilometers gaan rijden daar geloof ik helemaal niet in.
enjoypunani zegt
En ik geloof niet dat het duurzamer is om een nieuwe auto te produceren met marginaal lagere brandstofverbruik IPV met een oudere auto doorrijden.
wimof zegt
Maar en “mens” is vlug te lokken met een verse wortel.
mashell zegt
@enjoypunani: lijkt me niet relevant, auto’s rijden niet eeuwig en aan het eind worden ze gesloopt, dus moeten er nieuwe komen om de gesloopte auto’s te vervangen. Het is gewoon een doorschuifsysteem, als ik een nieuwe leaseauto krijg dan wordt mij oude auto iemand anders nieuwe occasion.
enjoypunani zegt
Dat is alleen zo als iemand die keuze echt zou hebben.
flutterby zegt
@scrmeagle: een auto van de zaak is altijd een slechte arbeidsvoorwaarde geweest. Het privé gebruik van een auto die je toch al nodig had voor je werk is met 22% bijtelling ook niet aantrekkelijk meer.
admiajfe zegt
Dat is al meer dan 20jr zo!
Als ik het me goed herinner is er zelfs nog 24% geweest en toen was dat nog altijd voordeliger dan in dezelfde klasse die auto zelf kopen en onderhouden.
rykkie zegt
Ben ik de enige die dat interieur verschrikkelijk vind?
kevin1400 zegt
@rykkie: nee je bent niet de enigste
ronaldotour zegt
@kevin1400: Hij zegt de enige
wimof zegt
Met een aan de werkelijkheid grenzende waarschijnlijkheid, wel.
Dutchdriftking zegt
Wat is een Tiguan een beauty vergeleken bij dit mormel….
harrie zegt
Dan maar wat meer bijtelling.
ukbob zegt
Ben niet in de markt voor een auto met deze vorm en aandrijving op het moment. Maar áls ik zoiets zocht zou ik azen op de Skoda versie, de Enyaq of iets in die hoek. Wat een plaatje van binnen én buiten vergeleken met dit vrij saaie model met z’n goedkoop ogend interieur.
aribsg zegt
Vind t een leuke auto ,ziet er goed uit.Zo is elektrisch rijden wel te doen .
We gaan een nwe tijd tegenmoet ,is op zich niet zo n ramp .
Jammer dat de schone diesels zo verguisd worden ook die hebben we voorlopig nog nodig ,als je ook nog wilt koken en je huis verlichten .
Er is ook nog een pluspunt als iedereen elektriek gaat ,de straten blijven vorstvrij door de warmte van smeulende kabels .Het elektriciteitsnet in nederland is zwaar veroudert ,gas ook trouwens .
flutterby zegt
@aribsg: kook jij op diesel? Dat lampje laten branden kost trouwens amper stroom. Een ledlamp is met 3 uur per dag in een jaar terugverdiend.
Ot92 zegt
Boomerwagen
mashell zegt
Je zult maar een ID.3 besteld hebben om nog de laagste bijtelling te scoren en nu zien dat je de veel mooiere ID.4 had kunnen hebben.
nautique206 zegt
@mashell: scheelt ook maar 10.000 euro in aanschaf
gebgeb zegt
Een id3 met dezelfde specs kost ook 45000, weet niet waar jij de 10000 verschil vandaan haalt?
Mooie auto trouwens, beter dan het vierkante tiguan hok, wat lijkt dat ding ineens gedateerd naast deze……..
nautique206 zegt
@gebgeb: op basis wat er dit jaar leverbaar is. Een id.3 is dan zo’ n 10k goedkoper. Ja met een kleinere accu, maar als je dit jaar wil rijden heb je geen keus
wimof zegt
Een ID3 Is geen ID4, bekijk alles nog eens.
peterdepeer zegt
@mashell: ik kon m bij de Pouw dealer nog omzetten van een ID3 naar een ID4 :D
jdeboer zegt
Op de functionerende software dient u echter even te wachten..
goodvibrations zegt
Augmented reality zou direct. Keten werken bij levering begreep ik.. Als ik nu een nieuwe auto kon leasen dan maakte deze reële kans!
Dit filmpje geeft een redelijke indruk..
https://insideevs.com/features/453768/video-volkswagen-id4-electric-suv-detailed-look/
aribsg zegt
Flutterby,stroom is moeilijk te doceren pieken en dalen moeten opgevangen worden da s nog steeds niet zo simpel .
Als de hele buurt de auto aan de stekker legt spreken we elkaar nog wel .
goodvibrations zegt
Kan het netwerk niet aan… Daarnaast zetten we ook nog eens huizen massaal om van gast naar stroom (=60% gas in NL)..
Gaat waarschijnlijk nog wel issues opleveren inderdaad…
aribsg zegt
Doseren dus
pjoes zegt
Voor zakelijke (ver)huur- lease kwantiteit is Vag, 55k / 60k voor ID.4 met armoede interieur.
Voor kwaliteit Japan, Korea en Ford.
degrotemuis zegt
Liever een Enyaq, van binnen toch leuker. En nog liever een liftback achtige met een coupé lijntje. ik hoef niet zo nodig een crossover.
Maar ik zou er wel vrolijk van worden als de introkleuren blijven en ook veel besteld worden. Geel, een tint blauw waarvan zowaar de kleursaturatie niet op 5% is gezet, lekker! Alles beter dan de keuze voor wit of grijs die de ID.3 biedt op de versies na de 1st.
superfunky zegt
Hoeveel gaat ID.3/4 gaat Pon/Leaseplan in Q4 nog op kenteken zetten? De sky is the limit lijkt me, zeker met dit soort leasetarieven! Goed bezig hoor.
speedster72 zegt
Altijd hetzelfde met die persfoto’s: wheelgap van krap 4cm. Filmpje van het daadwerkelijke model: wheelgap van 10cm, en velgen die een stuk kleiner zijn.
Hij oogt beter dan de ID.3, maar de Skoda doet er nog een schepje bovenop.