• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lewis Hamilton is nu officieel een werkeloze

Auteur: jaapiyo, gepost 2 januari 2021 om 15:08 – 57 Reacties

Hamilton werkeloze

Het is officieel, Sir Lewis Hamilton mag een UB40 formulier aan gaan vragen bij de Britse regering. Skeer.

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Lewis Hamilton werd afgelopen seizoen voor de zevende keer wereldkampioen in de Formule 1. Hij evenaarde daarmee het record van Michael Schumacher en heeft inmiddels al meer races gewonnen dan de traditie-Rekordmeister. Daarna is de Brit ook nog tot Sir verheven door de Queen, wat nog steeds wel ‘een dingetje’ is in Old Blighty.

Maar gisteren moet een lastige dag geweest zijn voor LH44. Hij is sinds die dag namelijk officieel werkeloos. Het is dat het UB40 formulier waar de gelijknamige band naar genoemd is niet meer bestaat, maar anders zou Lewis ‘m wellicht aan hebben kunnen vragen. Hoewel, er zal vast ook wel een vermogenscheck zijn en dergelijke…

Beetje een gebbetje natuurlijk dit alles, maar feit is dat het contract dat Lil’ Lewis had bij het F1 team van Mercedes voorbij is en dat er nog altijd geen nieuwe deal op papier staat. Nou hebben beide partijen altijd aangegeven ‘dat het uiteindelijk wel goedkomt’ en daar gaan we ook nog steeds vanuit. Maar op een gegeven moment begint het natuurlijk toch te kriebelen. Is er meer aan de hand?

Misschien wel, volgens kwaliteitspublicatie Corriera dello Sport. Dit vooraanstaand Italiaans nieuwsinstituut meent namelijk te weten dat er in November al een superdeal op tafel lag voor HAM. Het zou gaan om een nieuwe verbintenis van vier jaar ter waarde van een astronomische 50 miljoen Euro per jaar. Doch naar verluidt hebben een aantal hoge piefen in de top van Daimler voordat pen papier raakte gezegd ‘nein!’.

Voor deze hoge piefen zou het problematisch zijn Hamilton, die toch al een vorstelijk salaris geniet, een dikke loonsverhoging te geven. Het concern wordt namelijk fors geraakt door het Coronavirus en moet tegelijkertijd hervormen voor de bouw van EV’s. Veel banen zijn daardoor al verloren gaan bij Daimler en andere staan nog steeds op de tocht. Een enorm grote bak geld aan iets frivools als de F1 uitgeven ‘oogt dan niet zo lekker’.

Naast het hoge bedrag zou naar verluidt ook de duur van het contract een probleem vormen voor Daimler. Hamilton zet graag in op een nieuwe deal van vier jaar, die hem tot de vooravond van zijn veertigste verjaardag zou brengen. Daimler legt zich liever vast voor slechts twee jaar. Misschien heeft dat laatste ook wel te maken met flexibiliteit houden om eventueel de sport te verlaten, denken wij dan.

Enfin, linksom of rechtsom hoeven we ons natuurlijk geen zorgen te maken om LH44. Maar wellicht heeft hij zijn hand in ieder geval voor wat betreft een blubberdik nieuw contract dus toch wat overspeeld. Nu iedereen heeft kunnen zien dat George Russell ook best wel hard kan rijden met de W11, vraag je je immers ook af of dat niet de ogen van sommige mensen geopend heeft. Tevens valt het nog even te bezien hoe nieuwe aandeelhouder INEOS tegen de zaken aankijkt. Wat denk jij, gaat Lewis toch gewoon nog jaren door bij Mercedes? Of is de grote verrassing der grote verrassingen in de maak? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • BREEK: Lewis Hamilton blijft bij Mercedes!
  • Hamilton nog steeds over de zeik op Mercedes
    Hamilton nog steeds over de zeik op Mercedes
  • Mercedes suggereert dat Hamilton gewoon in de F1 blijft
  • Officieel: Mercedes is géén Daimler meer

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

daimler, Formule 1, George Russell, Lewis Hamilton, Mercedes, Racing

Vorig bericht: « Autoblog advies: sportieve gezinsauto met uitstraling voor € 25.000
Volgend bericht: Nieuwe Tesla Model 3 en Model Y laten kopers koukleumen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    2 januari 2021 om 15:11

    “Will work for food” 🤣
    Damn @jaapiyo, je eerste photoshop van het jaar is weer een lekkere binnenkomer hoor!

    Login om te reageren
    • Maarten van de pol zegt

      4 januari 2021 om 11:50

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  2. clubbtraxx zegt

    2 januari 2021 om 15:14

    Ik zou het een geniale zet vinden van Mercedes als men Lewis geen nieuw contract geeft.
    Kunnen de wagens ook weer gewoon in het zilver zoals het heurt.

    Login om te reageren
    • Khalid zegt

      2 januari 2021 om 16:12

      Ik hoop het al hoewel die zwarte livery mooi is. Ik zou het allen matzwart maken. Als mercedes hoofdkantoor zegt we zetten een andere er in is mooi, ik zou lewis allang eruit gezet hebben en pascal wehrlein en ocon toen in laten stappen, als eerbetoon voor schumacher om niet zijn 7 wks te evenaren of verbreken aangezien schumacher de grondligger is van de succesen die mercedes in de F1 nu mee maakt.

      Login om te reageren
      • chrisvis zegt

        2 januari 2021 om 17:37

        @Khalid: diezelfde schumacher die volgens u de basis legde van deze oppermachtige Mercedes werd anders wel keer op keer naar huis gereden door een zekere Rosberg. Laat nu net diezelfde Rosberg 4 jaar nodig hebben gehad om eindelijk Hamilton te verslaan voor het WK(erg bedroevend als je ettelijke jaren meer ervaring hebt bij Mercedes).

        Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          2 januari 2021 om 18:51

          @chrisvis: Je verhaal raakt kant noch wal, op het moment dat Rosberg instapte bij Mercedes was Hamilton al een paar jaar wereldkampioen.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            2 januari 2021 om 20:18

            @toniominestrone: Rosberg stapte in 2010 vanaf het begin in bij Mercedes (hoewel dat gewoon de boedel van Brawn en Honda is natuurlijk). Hamilton kwam in 2013 naar Mercedes. Hij was in 2008 een keertje wereldkampioen geweest bij McLaren.

            Login om te reageren
    • herve11f zegt

      2 januari 2021 om 20:18

      @clubbtraxx: Hypothese: Mercedes spuit de auto’s weer zilver; betekent dit dan dat ze zeggen dat Black Lives don’t matter anymore? Hoe gaan ze dit uitleggen?

      Login om te reageren
      • clubbtraxx zegt

        3 januari 2021 om 16:04

        Je wilt als fabrikant toch liever niet met die BLM club geassocieerd worden, dus hoe eerder ze weer naar zilver terug kunnen hoe beter?

        Login om te reageren
  3. acakoning zegt

    2 januari 2021 om 15:15

    Lijkt me echt fantastich voor de sport als Lewis niet bij-tekend. En echt zegt: dan niet. En de oude grijze heren in bestuur en raad van toezicht bij Daimler niet mee willen gaan in de absurde eisen.

    Maar ik denk helaas dat het er niet in zit voor ons..

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      2 januari 2021 om 15:36

      @acakoning: deze grijze heren zouden een voorbeeld moeten nemen aan Sir Frank Williams.

      Die dumpte in 1996 de regerend wereldkampioen Damon Hill, omdat -ie niet wenste mee te gaan in diens absurde salariseisen. Vervolgens hadden Ferrari en McLaren ook wel interesse in de diensten van Damon Hill, maar ook die zagen er geen heil in het gat te dichten tussen de salariseis en het tegenbod. Waarna Hill -uiteindelijk, en alsnog tegen een veel lager salaris- voor seizoen 1997 alleen nog kon instappen bij middenmoter Arrows.

      Login om te reageren
      • mpgc zegt

        2 januari 2021 om 16:37

        @RRRobert: Hill werd niet op straat gezet vanwege salariseisen. Frank Williams en Patrick Head hadden halverwege het seizoen stiekum al gesproken met Frentzen. Kennelijk geen vertrouwen in Hill. Toen die vervolgens toch kampioen werd kon ie vervolgens toch vertrekken. Adrian Newey, destijds de hoofdontwerper bij Williams beschrijft het als een behoorlijk achterbakse actie van Willams en Head in zijn boek “How to build a Race Car”. Het boek is overigens een aanrader.

        Login om te reageren
        • SpeedGeek zegt

          2 januari 2021 om 17:09

          Dat laatste kan ik beamen. In enkele dagen het boek uitgelezen en zeker het hoofdstuk over Imola 1994 was fascinerend. Had alleen meer technische tekeningen verwacht.

          Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          2 januari 2021 om 18:54

          @mpgc: Hill zijn salaris eisen speelde wel degelijk een rol bij het niet verlengen van zijn contract, koos uiteindelijk voor Arrows waar hij een vorstelijk salaris kreeg.

          Login om te reageren
        • Jasp3r zegt

          4 januari 2021 om 12:48

          Het boek van Newey heet “How to Build a Car”

          Login om te reageren
  4. mashell zegt

    2 januari 2021 om 15:20

    Hamilton hoeft zich geen zorgen te maken, voor hem schopt Aston Martin zo Vettel er uit en zelfs Red Bull zou Verstappen er voor op straat zetten. Maar hij blijft gewoon bij Mercedes, met het huidige salaris en een contract voor 3 jaar.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      2 januari 2021 om 19:22

      @mashell: nee hoor Verstappen zetten ze echt niet op straat voor hammi

      Login om te reageren
    • tfsi zegt

      2 januari 2021 om 19:29

      @mashell: Dat geloof je zelf toch niet. Ze zullen Peres eruit gooien maar vertappen echt niet, die heeft gewoon nog jaren voor zich.

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      3 januari 2021 om 20:29

      @mashell: aha. Heb je toevallig ook de laatste 8 eindcijfers voor de volgende trekking voor me?

      Login om te reageren
  5. audiA41.8TFSI2013 zegt

    2 januari 2021 om 15:24

    Wanneer ik een hoge pief zou zijn bij Daimler Mercedes zou ik ook echt niet instemmen met een salaris van 50 miljoen per jaar, vier jaar lang voor Lewis. Met een andere coureur wordt je ook wereldkampioen met dit materiaal (en kost veel minder). Uitgelezen kans nu voor Daimler Mercedes om van deze hoge kostenpost af te komen. Hiermee ontvang je ook respect van mensen op de werkvloer van Daimler Mercedes, die voor een modaal salaris aan werkzaam zijn.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 januari 2021 om 15:55

      Daimler zit in Baden-Württemberg, daar is modaal niet zo laag. En met een andere coureur wordt je zeker niet zomaar wereldkampioen. Ik zie Bottas de druk niet standhouden. Boven is de marketingwaarde van een 7-voudig wereldkampioen enorm en dat is toch de hoofdbezigheid van de coureurs, ambassadeurs van het merk zijn.

      Login om te reageren
  6. Edge zegt

    2 januari 2021 om 15:51

    Gemiste kans @jaapiyo! Je had deze moeten photoshoppen: https://images2.persgroep.net/rcs/L-5WSzzJP7cUwi_NgxQZysFOvdY/diocontent/172258779/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      2 januari 2021 om 16:46

      Ik weet niet of dat een heeeeeeeeel goed idee was geweest. In verband met gebruiksrechten enzo bedoel ik.

      Login om te reageren
    • lavoro zegt

      2 januari 2021 om 17:21

      @Edge: zelfs hier loopt z’n pa/fysio achter hem aan…

      Login om te reageren
  7. SpeedGeek zegt

    2 januari 2021 om 15:55

    Ik blijf dit een mooi schaakspel vinden. Vooral die Toto Wolff. Hij is geloof ik de manager van ene Russell dus moeten we straks verbaasd zijn als het blijkt dat Wolff bewust Russell in de auto heeft gezet en niet VanDoorne.
    Ik heb niets tegen Hamilton maar het is toch wel redelijk duidelijk dat Hamilton Mercedes harder nodig heeft dan andersom, als hij de oh-zo tenenkrommende term “GOAT” wilt bereiken. Begrijpelijk Ola Källenius dwars gaat liggen aangezien hij nooit al te spreken was over Wolff en Hamilton.

    Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      2 januari 2021 om 16:41

      @SpeedGeek: die volgens jou tenenkrommende term wilt hij niet bereiken maar heeft hij al bereikt. Dus hij zou er zomaar mee kunnen stoppen. Misschien duurt het zolang dat er geen nieuws is omtrent het Mercedes stoeltje omdat er nog geen vervanger voor Russell bij Williams gevonden is.

      Login om te reageren
      • SpeedGeek zegt

        2 januari 2021 om 16:54

        Mhuah ik vind die discussie op dit moment nog behoorlijk subjectief. Het is maar net hoe je naar de statistieken kijkt. Heel veel mensen roepen ook dat LeBron James de grootste ooit is terwijl hij minder titels dan Michael Jordan heeft.
        Hamilton heeft meer overwinningen, maar Schumacher had sneller die 91 overwinningen behaald die Hamilton nodig had om Schumacher te evenaren. Hamilton heeft meer poles maar Schumacher won vaker de race van tweede of derde plek.

        Login om te reageren
        • chrisvis zegt

          2 januari 2021 om 17:48

          @SpeedGeek: u vergeet nog te vermelden dat Schumacher ook controversiëler was ook. Twijfelachtige wagens, opponenten expres van de baan rammen en teamorders om u tegen te zeggen…

          Login om te reageren
          • SpeedGeek zegt

            2 januari 2021 om 18:02

            Bottas heeft in 2018 ook gewoon 3 maal keihard team orders gehad. Hij moest Hamilton in Rusland voorbij laten, hij mocht Hamilton in Duitsland niet inhalen en in Singapore moest hij langzamer gaan rijden zodat Hamilton na zijn stop nog net vóór Bottas de baan op kwam.

            Ik bedoel er mee dat er op alles wel wat te zeggen is. Schumacher heeft stomme dingen gedaan maar Hamilton ook.

            En het hebben van een twijfelachtige wagen kun je wellicht wegstrepen tegen het hebben van de meest dominante auto ooit.

            Login om te reageren
            • chrisvis zegt

              2 januari 2021 om 18:11

              @SpeedGeek: de Ferrari was anders ook de eerste jaren van het millennium een dominante factor. Teamorders zijn van alle tijden maar zoals Oostenrijk in 2004 dat was dan weer de overtreffende trap(Barrichelo die voor de streep bijna stil moest gaan staan). Punt is dat Lewis nooit uit eigen beweging vroeg om de boel op te houden en hij deed zeker niet van die moves zoals schumacher het meer dan eens deed(vraag maar aan villeneuve)…

              Login om te reageren
              • SpeedGeek zegt

                2 januari 2021 om 19:02

                Tuurlijk de Ferrari was dominant maar de Ferrari verbleekt bij de dominantie van Mercedes.
                En een team order is een team order, of dat nou in de laatste ronde gebeurd zoals in Oostenrijk of halverwege de race in Rusland. Het is allebei lelijk.

                Maar nogmaals, ze hebben beide hun streken. Hamilton was plots wantrouwig richting zijn team gedurende het seizoen van 2016. Iets wat ik, net als opzettelijk iemand van de baan rijden, ook erg respectloos vind. Hamilton heeft 6 van de 7 titels aan die dames en heren te danken en om dan te roepen dat iemand binnen Mercedes niet wilt dat hij kampioen wordt vind ik respectloos.
                Er is voor Senna, Schumacher, Hamilton, allemaal wat te zeggen waarom hij wél of niet de beste ooit zou zijn.
                Maar goed, we weten allemaal dat Fangio en Clark de beste ooit waren.

  8. sportevo zegt

    2 januari 2021 om 16:28

    Misschien zitten ze bij de top van Mercedes ook wel op Autoblog en hebben ze gelezen dat de kenners hier zeggen dat het allemaal aan de auto ligt en de rijder toch weinig tot niets bijdraagt aan een overwinning/wereldtitel en dat ze nu zijn gaan nadenken.

    Zat coureurs die er al op gerekend hebben dat ze komend seizoen meer thuis zouden zijn en vast wel voor een half procent van wat Hamilton kost willen instappen (Hulkenberg, Grosjean, Kvyat).

    Mercedes kampioen 2021, veel geld in de zak gehouden voor ontwikkeling van EV’s, een uitgerangeerd coureur blij omdat hij toch kan rijden. Win-win voor iedereen toch?

    Of zou de rijder toch wel iets bijdragen aan het succes?

    Laten we eerlijk zijn: als het echt zo zou zijn dan hadden ze bij Mercedes toch allang een andere (goedkopere) rijder naar voren geschoven en tegen Hamilton gezegd dat het 8 fantastische jaren waren maar dat hij de boot van 2021 gemist heeft met zijn eisen. Of ze zijn allemaal volslagen krankjorum bij Mercedes en snappen ze het niet? Maar ik denk dat niemand hier dat hardop tegen ze durft te zeggen.

    Overigens blijf ik het nog steeds een enorme belediging voor Russell vinden dat zijn optreden in Bahrein wordt toegeschreven aan de auto en niet aan de rijder.

    Login om te reageren
    • chrisvis zegt

      2 januari 2021 om 18:21

      @sportevo: overschot van gelijk…de wagen is volgens velen zo superieur, maar bottas geraakt al jaren niet op het niveau van een Hamilton. Rosberg had-ondanks hij al een paar jaar bij Mercedes was- ook 4 jaar en een dosis geluk nodig om Lewis te verslaan. Russell stap in een onbekende wagen in en rijdt ondanks malheur Bottas gewoon van het kastje naar de muur. En de wagen is altijd een beslissende factor maar dat is overal zo…zet Max in een Williams en hij gaat ook niet in de top tien geraken, hetzelfde telt voor Lewis…

      Login om te reageren
  9. terazino zegt

    2 januari 2021 om 16:43

    Daimler moet miljarden bezuinigen. Dikke pegels voor Lil Lewis zijn gewoon niet meer intern te verklaren.

    Login om te reageren
  10. fmgarcia zegt

    2 januari 2021 om 16:51

    Lewis garandeert het kampioenschap min of meer voor Mercedes. Denk dat hij die 50 miljoen wel goed praat over een jaar gezien. Hoop ook dat hij lekker door gaat. Het “falen” van de andere teams zorgt ervoor dat de competitie saai is geweest. Dus laat Ferrari, Renault, McLaren en Rbr komende jaren stappen zetten.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    2 januari 2021 om 16:56

    Ik hoop zo dat ze er niet uit komen en in Melbourne Russel in de Benz zit! Uiteraard gewoon een zilveren exemplaar.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      2 januari 2021 om 19:24

      @dutchdriftking: en hammi in de Williams

      Login om te reageren
  12. rob5nismo zegt

    2 januari 2021 om 17:03

    Zou wat zijn als Hamilton een Rosbergje uithaalt

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 januari 2021 om 20:20

      @rob5nismo: na 1 wereldtitel besluiten wat leuks te gaan doen? Daar is Hamilton al veel te laat voor.

      Login om te reageren
  13. bakboord1 zegt

    2 januari 2021 om 17:21

    En niemand heeft het hier over zijn BLM aanstellerij.
    De meeste merken zijn heel neutraal als het op dat soort zaken aankomt. Ik kan me zomaar voorstellen dat ze daar bij Mercedes ook niet unaniem blij mee zijn.
    Hoewel ik tegen discriminatie ben komt mij BLM ook wel de neus uit. Als je niet aan alles meedoet wat zij roepen ben je automatisch een racist en nazi tegenwoordig. En daar pas ik voor.

    Hmm, ik was aan het kijken naar een C350e.. Nog even extra over nadenken maar..

    Login om te reageren
    • herve11f zegt

      2 januari 2021 om 20:53

      @bakboord1: vraag me af hoe Mercedes het gaat uitleggen als ze ooit die zwarte kleur willen wijzigen? BLDM anymore?

      Login om te reageren
  14. arias zegt

    2 januari 2021 om 18:26

    Misschien komt het wel door zijn gedrag? Hele dag zit Lewis van alle s en iedereen maar te wijzen op de BLM gedachtegoed en moet iedereen verplicht gaan knielen volgens hem. Op gegeven moment is de maat ook wel vol. Dat je 1 of 2 keer je uitspreekt tegen racisme, prima. Maar Lewis zn gedrag komt
    nu wel de neusgaten van menig mens uit. Het moet tenslotte wel Formule 1 blijven en niet een of andere anti racisme protestgroep worden

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 januari 2021 om 20:23

      @arias: één of twee keer tegen racisme? Wat is dat nou voor slap gedoe? Hamilton heeft het opgepakt en gaat daar natuurlijk gewoon mee door tot racisme is verdwenen. Helaas voor hem zal dat de rest van zijn leven wel zijn.

      Login om te reageren
      • azuli zegt

        2 januari 2021 om 23:07

        @mashell: +1

        Login om te reageren
    • StopdeLH44haat zegt

      2 januari 2021 om 22:53

      @arias: mensen zoals jij zijn eerder het probleem dan de oplossing van racisme. Klaag je zeker ook over de jaarlijkse dodenherdenking op de Dam? Verdiep je eerst eens in de schrijnende verhalen, waarbij onschuldige mensen doodgeschoten worden in de VS en er mee wegkomen.

      Login om te reageren
      • azuli zegt

        2 januari 2021 om 23:08

        @stopdelh44haat: +1

        Login om te reageren
      • arias zegt

        3 januari 2021 om 00:11

        @stopdelh44haat: Je hoeft mij niet uit te leggen wat ik wel of niet hoef te doen. Heb mij al genoeg in verdiept. Onschuldige mensen worden overal ter wereld vermoord ongeacht ras en dat is voor elk van die personen zeer en zeer triest. Echter ben ik van mening dat F1 een autosport blijft en men gewoon niet elke keer maar over racisme kan blijven roepen. Je bereikt er simpelweg niks mee, wil je racisme aanpakken? Prima ga de politiek in of start een protestgroep maar ga niet elke wedstrijd erover lopen zeiken. Op gegeven moment zijn mensen er gewoon zat mee en bereik je het tegenovergestelde

        Login om te reageren
        • StopdeLH44haat zegt

          3 januari 2021 om 01:25

          @arias: net zo als ik jou niet hoeft uit te leggen wat je wel en niet hoeft te doen is hij ook vrij om dat zelf te bepalen. Hij vindt het kennelijk belangrijk genoeg om daar steeds (terecht) aandacht voor te vragen. Doe je dat niet gaat iedereen gewoon weer lekker met waar ze met waar ze waren en wordt het vergeten. En volgens mij zeikt hij nergens over. Hij draagt alleen een tekst (die kennelijk misschien confronterend is) en knielt. Hij durft zich tenminste uit te spreken. Dat zouden er meer moeten doen. Blijkbaar hebben mensen zoals jij dan niet veel nodig om een racist te worden als hij zo snel het omgekeerde bereikt. Maar zullen wij het niet liever over zijn prestaties hebben? Per slot van rekening zitten wij op Autoblog. Wat valt daarover te klagen?Behalve dat men vindt dat hij de snelste auto heeft. Wordt dat ook gezegd als Max voor Mercedes zou rijden? Overigens mijn complimenten aan de zoveelste Autoblogschrijver, die weer een subjectief en bevooroordeeld artikel heeft geschreven over Lewis Hamilton. Blijkbaar is er geen journalistieke objectiviteit nodig voor dit soort artikelen.

          Login om te reageren
          • z3cabby zegt

            3 januari 2021 om 08:42

            @stopdelh44haat: Alle journalistiek is subjectief en dat geldt ook voor elke reactie op een blog. Natuurlijk mag ook jij je mening uiten, maar je reageert wel erg gepikeerd als iemand je grote held bekritiseert. Arias heeft een punt en jij hebt een punt. Degene met het laatste woord is niet de winnaar.

            Login om te reageren
            • StopdeLH44haat zegt

              3 januari 2021 om 13:50

              @z3cabby: met jouw visie op de journalistiek zet je de deur wagenwijd open voor fake news. Er zal toch ook iets moeten zijn als het streven naar objectiviteit. Als je mij gepikeerd vindt, stel ik voor om even te kijken naar de reacties als je kritiek op Max hebt. Ik wordt gewoon een beetje moe van iedere keer dezelfde kritiek op hem. BLM, hypocriet en snelste auto. We kennen het nu wel. Als een komiek iedere keer dezelfde grap maakt, lach je dan nog steeds?? Verder vindt ik het gewoon een beetje zielig en erg gemakkelijk om iemand te bashen, die zich niet kan verdedigen. Terwijl hij geen misdaden op zijn geweten heeft. BLM schijnt voor vele moeilijk te begrijpen (gebrek aan inlevingsvermogen). Hypocriet zijn we allemaal wel op verschillende vlakken. Zo eerlijk durf ik zelf wel te zijn. Dus zal ik een ander dat niet verwijten. Je kunt je ook afvragen hoe hij in de snelste auto komt. Hij is ook kampioen geworden toen de Ferrari’s nog snel waren. Hij is ook kampioen geworden in een McLaren. Trouwens, tot nu toe is Bottas nog geen wereldkampioen geworden. Is er eindelijk een donkere coureur dan gaat men met z’n allen moraalriddertje spelen. En moet hij aan hun eisen voldoen. Kijk eens naar een documentaire over zijn leven dan zie je wat hij heeft moeten doorstaan qua racisme. Dan snap je hopelijk hoe diep BLM bij hem zit. En het laatste woord of de winnaar zijn interesseert mij helemaal niet. Ik ben gewoon niet zo van het bashen van 1 persoon met een groep.

              Login om te reageren
              • basjaski zegt

                5 januari 2021 om 05:50

                Die racisme waar jij zo over loopt te geilen heeft hem juist geholpen in z’n carriere.

                Tuurlijk, z’n talent heeft hem dik geholpen maar om nou een zwart (half maar goed) ventje naar wereld kampioen in F1 te helpen is een natte droom voor sponsors/teams/F1. Bernie was al jaren voordat Hamilton kon lopen bezig iemand die zwart is in de F1 te helpen (wat toen door andere gestopt werd).

                Bij testen ooit stonden een zootje van die lijpe spanjolen met bananen te gooien naar hem. Maar ga me niet vertellen dat dit soort onzin constant was, ook niet in z’n jongere carriere (zelfs bij karten).

                Het victimhood is behoorlijk naar Lewis z’n kop gestegen.

  15. banderas zegt

    2 januari 2021 om 19:05

    Let maar op: HAM tekent gewoon een jaar bij hoor. 2022 wordt pas een echt belangrijk jaar qua veranderingen, dus wie weet proberen ze dan wat nieuws.

    Login om te reageren
  16. sportevo zegt

    3 januari 2021 om 08:16

    Misschien tekent hij wel per race, net als Senna in 1993. Alleen was zijn beweegreden anders.

    Login om te reageren
  17. kwakmare zegt

    3 januari 2021 om 09:23

    Je ‘gunt’ deze man toch een nieuw avontuur. Lekker uit zijn comfort-zone en projecten dragen zoals die dirt e-rally waaraan hij zijn naam heeft verbonden……

    Login om te reageren
  18. CL65 zegt

    3 januari 2021 om 13:47

    Je kan er heel wat theorieën op loslaten maar ik denk dat het gewoon zo simpel is als; We hebben een jonkie die het voor 1 miljoen beter doet waarom zouden we in hemelsnaam iemand 50 miljoen betalen. Simpele ondernemerschap lijkt me. Alle andere redenen zijn bijzaken die ze eventueel als reden kunnen aandragen om het voor Lewis dragelijker/begrijpelijker te maken. Zeg nou zelf; je bent toch gek als je George niet in je auto zet, welke team dan ook?

    Login om te reageren
  19. net10 zegt

    3 januari 2021 om 14:55

    De salaris eisen van Hamilton gaan ook helemaal nergens meer over. Mercedes moet op de centen letten, voor veel autofabrikanten was 2020 een moeilijk jaar.

    De top van Mercedes kan gezien de huidige automarkt aan niemand uitleggen dat ze nog vele jaren zoveel geld in de Formule 1 gaan stoppen. Andere coureurs willen maar wat graag voor veel minder geld in een formule 1 auto van Mercedes rijden.

    Login om te reageren
  20. grandmasterb zegt

    5 januari 2021 om 11:27

    Ik ben LH allang zat, dat hypocriete gedoe om steeds zijn persoonlijke hobby op te dringen aan andere F1-rijders, als ik hen was zou ik weigeren daaraan mee te doen. Er zijn zoveel andere bevolkingsgroepen die problemen hebben (kindarbeiders, prostituees, Oegoeren, Palestijnen, homo’s, lesbo’s etc.) , maar om nou bij het begin van een race hetzelfde probleem steeds weer onder de aandacht te brengen is zeer eenzijdig en niet nodig. Hij kan privé dat soort dingen doen, maar mag dat niet opdringen aan zijn sport-en teamgenoten.
    Daarnaast probeert LH vaak vlak voor een race de concurrentie gevaarlijker voor te stellen dan die is, om zo zijn eigen prestaties beter te laten opvallen, want steevast blijkt tijdens de uiteindelijke kwalificatie en race dat hij met gemak vooraan rijdt, omdat zijn auto nu eenmaal verreweg de beste is, zoals Russel heeft laten zien.
    Bovendien wat heeft het voor meerwaarde voor Mercedes als LH wereldkampioen wordt? Voor de sport is het in ieder geval negatief als dat weer gebeurt, dan haken mogelijk ook veel kijkers af. Hopelijk heeft hij zich met zijn absurde salariseisen onmogelijk gemaakt en kiest Mercedes voor iemand anders.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North