Of misschien beter, ben jij weleens genaaid door een verkoper of door een garage ofzo? Dat ze veel te geld uit je zak wilden kloppen voor helemaal niks?
Autoverkopers hebben over het algemeen niet de beste naam die je als beroepsgroep kunt krijgen. Er zitten natuurlijk heel goede tussen, maar er loopt ook tuig van de richel tussen. Die je willens en wetens een oor proberen aan te naaien.
Dat ze je een auto verkopen met teruggedraaide teller ofzo. Of een auto die ‘piekfijn in orde is, want van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan’ en dat je dan een ouwe schadebak hebt gekocht. Dat gebeurt weleens, helaas.
Ben jij weleens genaaid door een verkoper?
Bij mij persoonlijk valt het wel mee. De rammelbakken die ik heb gekocht, werden ook als zodanig verkocht. Dat de verkoper zo ongeveer medelijden met me kreeg als ik hem van zijn handelswaar afhielp. Als de auto er dan na drie maanden mee ophield, tja, dat wist ik dan zelf ook wel.
Ik ben alleen genaaid door de verkoper van mijn Cayenne in Spanje. Die bleek achteraf een teruggedraaide kilometerteller te hebben. En flink ook, er was zo’n 150.000 kilometer weggetoverd. Qua betrouwbaarheid was dat geen probleem, het was namelijk nog steeds een goede auto. Alleen de inruilprijs lag een stuk lager helaas.
Oh ja, ik heb ooit een verkoper gehad bij Renault dealer Stam in Hilversum die me 21% btw wilde berekenen over een borg van 100 gulden -zo lang geleden is het al- voor een ongebruikt setje gehuurde sneeuwkettingen voor mijn Clio. En iedereen weet; over een borg betaal je géén btw…
Maar wacht, er is meer, ik kocht in week 21 een bank bij de Seats and Sofa’s, die vrijwel direct geleverd zou worden. Maar na zes weken wachten besloot ik toch maar eens te bellen en kreeg ik te horen dat hij pas in week 27, maar waarschijnlijker in week 38 bezorgd wordt. Dus daarom lieve lezers, spaar liever even door en koop daar geen meubels. Ik waarschuw maar even… al heeft het niks met auto’s te maken…
Verder is het bij mij wel meegevallen, maar ik kan me voorstellen dat anderen wel degelijk de spreekwoordelijke pisang zijn geweest. En naar die verhalen zijn we op zoek.
Dus ben -of ken- jij iemand die weleens flink is genaaid door een verkoper, schrijf het dan van je af in de comments.
Robert zegt
Ik heb in het pre internet tijdperk wel eens een auto gekocht bij een handelaar waarover ik achteraf pas de grootste horrorverhalen over hoorde (nee, geen velgen tegen meerprijs). De occasion had een paar kleine probleempjes, maar die werden keurig en vlot opgelost.
De eerste keer dat ik een dealer occasion kocht, waren allerlei zaken tegen de afspraak in niet opgelost, of gewoon slecht uitgevoerd. Drie keer terug geweest en bij de derde keer knallende ruzie omdat ze me geen leenauto wilden geven en “ik niet zo moest zeuren” (auto was vanwege de gebreken levensgevaarlijk…). Poot stijf gehouden en gedreigd met de rechtsbijstand, voordat ze de zaken min of meer hadden opgelost.
lecomte zegt
Ik heb eens meegemaakt dat een garage na overname door een grotere dealer opeens vreemde kosten in rekening bracht voor allerhande zaken, zoals €25 euro voor de gratis leenfiets, €75 voor de gratis leenauto of €45 voor het aandraaien van één schroefje van de carkit, want daar was een speciale schroevendraaier voor nodig. Binnen de familie en vriendengroep bleek dat het niet alleen bij mij gebeurde. Die garage heeft zo heel wat klanten verloren, want mond op mond reclame en iedereen ging de rekeningen extra checken.
ponnie zegt
Ik koop zelf ook alleen maar rammelbakken, maar wel regelmatig dat er iets mee is dat niet verteld was, maar dit betreft dan vooral inruilers/veiling bulk aankoopwagens waar niet naar gekeken is.
De laatste was een E klasse waar eenmaal thuis de benzine over de oprit stroomde.
kenner zegt
Ooit eens een Corsa C gekocht waarbij na verloop van tijd een tikkend geluid kwam bij het sturen. Even langs Opel Dealer Eef en Huub in Rotterdam gebracht; stuurkolom incl. ABS blabla moet worden vervangen 1200 euro ex. manuren en btw ofzo. Toch maar even naar de Turk gebracht, in een zijstraat van de Bergweg en na 80 euro was het verholpen. Bij die garage kom ik nu al jaren
Gele koplamp zegt
Garage Sorgun toevallig
baardmijt zegt
Nee, zonder sorgun zo te lezen.
Tonnie zegt
Hahaha. Jammer dat het plusjessysteem van de comments is verdwenen. 👍
rollingstoned zegt
In de app kan het idd niet, maar als je via een webbrowser Autoblog bekijkt kan het nog wel.
rob5nismo zegt
Ja
moveyourmind zegt
Ik ben er niet trots op, maar toen ik 17 was liep ik stage op de receptie van een Mazdadealer en mocht ik oefenen om met dikke vingers rekeningen te schrijven.
Dat ging me zo goed af dat toen de receptionist een maand ziek werd mij werd toevertrouwd om alle facturen te schrijven. Stom genoeg werd ik steeds enthousiaster, aangemoedigd door de schouderklopjes die ik van de directeur kreeg.
Had het zelfs een keer zo bont gemaakt dat ik voor een beurt 6 uur arbeid had berekend, terwijl dat nog niet de helft was. Toen de klant de factuur per post had gekregen en begon te reclameren omdat hij de auto om half negen had gebracht en om half twee al had opgehaald wist ik de arme man nog op de mouw te spelden dat ik er twee monteurs op had gezet omdat hij de auto ’s middags weer nodig had.
Achteraf walg ik ervan dat ik aan dit soort praktijken heb meegewerkt.
Johanneke zegt
Als tiener ben je beïnvloedbaar. Als ik nu terug denk hoe dom ik toen was, niet best. Achja van geleerd eh.
slickrick zegt
Kan ik je een baan aanbieden ? Zoek nog een goede facturen schrijver
SanderB zegt
Helaas door de man van de foto boven het artikel GMtec. Auto’s in consignatie laten verkopen maar geen geld betalen na verkoop. Helaas Was ik nummer zoveel die een uitspraak van de rechter kreeg en kon ik achteraan sluiten in de rij van schuldeisers
nicolasr zegt
Door Alberto Stegeman ja?
SanderB zegt
Haha, nee uiteraard de geblurde autohandelaar Gerco de J
Autokenner zegt
Ziet er ook uit als een stumperd die vent.
Johanneke zegt
Ik ben gelukkig nog nooit genaaid door een autoverkoper oid. Ben als kind zo vaak gescammed op Runescape, dat heeft mij gevormd om mensen niet zomaar te vertrouwen. Wijze lessen.
Overigens, ik ga enkel naar garages waar je de monteur gewoon kan spreken, omdat er wat, 3 of 4 mensen totaal werken. Kan je altijd even mee ouwehoeren en wat vragen stellen als je je auto afgeeft. Weet je meteen waar je aan toe bent, en de monteur/eigenaar weten dat je volgend jaar terugkomt voor de volgende beurt als alles bevalt.
danmar zegt
Een garage heeft me een keer 2x zoveel olie in rekening gebracht dan er in mocht. Bij navraag bleek dat degene die de beurt uitvoerde, bij het olie aanvullen vergeten was de carterplug er weer in te doen. En ze brachten ruitenwisservloeistof en nieuwe ruitenwissers in rekening terwijl ik expliciet had verteld dat dat al net gebeurd was. “Ja meneer maar dat doen we altijd dat hoort bij de beurt.”
Uiteindelijk is het allemaal van de rekening gehaald, maar van harte ging het niet. Nooit meer teruggeweest natuurlijk.
Moraal van het verhaal: neem altijd de rekening door met de garage.
Andreivierfunf zegt
Ikzelf niet, maar mijn ouwe wel bij Niham in Zoetermeer. S-Klasse ingeruild op een S90 T8. Karig bedrag gekregen maar m’n pa wilde die Volvo. Afijn. Deal rond, Volvo voor de deur. Wat Toen Gebeurde Zal Je Verbazen!
De dealer begon te miepen over verborgen gebreken (die S-Klasse was altijd dealeronderhouden en ze hebben de dealer nog gebeld erover die alles kon bevestigen qua onderhoud) en dat ze even 2000€ wilde. Ondanks het juridische argument dat ze niet verantwoordelijk zijn heeft m’n pa 200€ betaald, want na een second opinion bij een Mercedes dealer bleek er toch veeeeeeel minder aan de hand. Service was verder ruk, verkoper snapte er de ballen van en ze wilden ook nog eens verkeerde velgen bij de auto leveren…
Stefje zegt
Die lach je toch keihard uit? Hij heeft onderzoeksplicht.
wimof zegt
Inderdaad, kan je helemaal niets maken, hij moet zijn ogen open houden.
maxidyne zegt
Toen ik in 2001 de RS2 kocht stond hij op 4 nieuwe Dunlop banden, en was hij volgens de verkoper volledig nagelopen. Tijdens de proefrit piepte hij nogal bij stationair toerental. Dit gemeld en dat was alleen een v-snaar die vervangen moest worden. Overgegaan tot koop. Week later opgehaald, piepte niet meer. Kwam thuis en tot mijn verbazing zag ik dat de auto op 4 versleten banden en van 4 verschillende merken. Volgende ochtend toen ik de auto startte piepte hij weer als een malle. Mee terug gegaan, beide zaken aangekaart. Kreeg tot mijn verbazing te horen dat ik HUN probeerde op te lichten. Was direct klaar en had verder ook geen trek in een ja nee verhaal. Bleek geen riem te zijn maar de airco pomp. Auto had al meerdere jaren geen onderhoud gehad. Alles weer up to date gebracht qua onderhoud. 22 jaar later heb ik hem nog steeds. Hele fijne en degelijke wagen.
scheurbuik zegt
4 jaar geleden een mooie geimporteerde mx5 ND gekocht bij een garagebedrijf. Toen ik hem laatst wilde inruilen tegen een nieuwere bij een ander garagebedrijf, bleef de verkoper bij de inspectie van mijn mx5 maar in de weer met een lakdiktemeter. Uiteindelijk gaf ie aan de auto niet te willen hebben, want er was werkelijk geen paneel dat niet was overgespoten. Er was zelfs een nieuwe zijkant ingelast. Toen ik het eerste garagebedrijf daarmee confronteerde gaven ze uiteindelijk toe ervan te hebben geweten. Het is namelijk hun businessmodel; wrakken met kenteken uit het buitenland importeren en vrijwel geen bpm betalen bij import. Vervolgens laten oplappen en weer verkopen. Dat oplappen is heel goed gedaan, want het is echt niet te zien. Uiteraard wilden ze niets voor mij doen. Zit nu met een bijna onverkoopbare auto. Het bedrijf gaat er gewoon mee door; ze hebben er nu weer 3 mx5’s te koop staan. Allen geimporteerd. Zou ik kans maken bij een rechtszaak?
mx5wijf zegt
Mogen we de naam van die zaak weten?
SpiderIV zegt
Indien echt goed gerepareerd hoeft het natuurlijk geen probleem te zijn. Overigens wel heel erg verstandig om de (rest) BPM bij importauto’s te bekijken. Heb je een goede indicatie over de omvang van de schade en in ieder geval reden om documentatie over schade op te vragen.
mrrobot zegt
Keer een auto verkocht aan een handelaar. Wilde persé aan de deur cash betalen. Haalde een teltrucje uit bij neerleggen van de briefjes. Trieste kerel. 100€ krabbelen. Wat een zieligerd ben je dan.
sabrerator zegt
Mijn beste vriendin heeft ooit een Kia Picanto gekocht voor een voor haar flink bedrag van zo’n €6000 wat een rijp voor de sloop zijnd wrak was. Van een particulier. En dat was de enige keer dat ik er niet bij was.
Ze belde na aanschaf of ik even wilde komen kijken, want er was misschien iets niet in orde, maar hopelijk kon ik haar geruststellen.
Toen ik de auto zag staan had ik al een slecht gevoel. En inderdaad. Motorkap open en een chassisbalk opgefrommeld. Ze heeft hem nog naar een garage gebracht en die kwamen me toch met een waslijst met ellende….
Toen ze verhaal wilde halen werd ze zodanig bedreigd dat ze zelfs haar telefoonnummer heeft gewijzigd.
Die auto heeft ze naar de sloop laten brengen en ze had gelukkig haar oude nog niet verkocht, waar ze noodgedwongen nog 3 jaar in gereden heeft tot ze weer gespaard had.
De vent had in die tijd nog wat auto’s op marktplaats, heb sterk overwogen me als koper voor te doen en zo’n ding volledig in de poeier te rijden. En dan weg te lopen, anoniem. Maar niet gedaan.
Ik word nóg woest als ik er aan denk. Een hardwerkende alleenstaande moeder zo te grazen te nemen.
Visje66 zegt
Golf GTI TCR gekocht bij de VW dealer, naderhand bleek de auto bijna compleet herspoten te zijn. (Dak, motorkap, complete rechterkant, voorbumper, achterklep en achterbumper. Hierover was natuurlijk niks gezegd, het zou een exemplaar zijn die met uiterste zorg is uitgezocht en geimporteerd.
Ik had beter mijn huiswerk moeten doen, ik vertrouwde Auto Hoogenboom gezien het een grote naam in deze omgeving is. Zo zie je maar, niemand is te vertrouwen.
Uiteindelijk een kleine vergoeding gehad, maar dat was niks vergeleken met het verlies dat ik heb gemaakt bij de verkoop.
Wijze les, alles controleren. Ongeacht welke dealer/garage het is.
Stefje zegt
Volgende keer in verkoopcontract laten opnemen dat de auto schadevrij is en anders terug genomen dient te worden door de verkoper. Blijkt de auto niet schadevrij te zijn is er sprake van dwaling en kan je de koop terugdraaien. En koop een lakdiktemeter voor 30€. Die verdient zichzelf direct terug.
rrk147 zegt
Ach, als de schade goed gemaakt is, hoeft er niet veel aan de hand te zijn. Er zijn genoeg professionele schadeherstellers.
wimof zegt
Arthur Tussik bvb, ook al is die man een krak, geen meter wil ik zijn herstelde auto’s rijden.
Loek zegt
Toevallig vanmiddag nog over gehad met mijn moeder. De Golf is namelijk net terug van een kleine beurt en er moet binnenkort nog wat klein spul aan vervangen worden. Maar de garage die ik daarvoor heb gevonden, een klein bedrijf dat niet wil adverteren (en ik dus ook niet bij naam ga noemen, dit in verband met al een hoop drukte vanwege mond-op-mond-reclame) wordt gerund door een goudeerlijke kerel die mij zwart op wit vertelt wat er moet gebeuren en daar nette prijzen voor rekent. En gespecialiseerd in VAG, ook wel zo fijn. Dat soort mensen moeten er meer van zijn.
Nee, mijn moeder denkt nog met plaatsvervangende woede terug aan de tijd dat hun vaste Peugeot-dealer Krüger in Assen werd overgenomen door Nefkens, circa 1987. Zij hadden hun 205’je in onderhoud bij iemand die het goedkoop en netjes kon doen, maar als hobby (zwart) en dus geen apk mocht doen. Dat moet dus bij Nefkens, maar die wilden even 1.500 gulden zien om de auto door de apk te krijgen omdat er van alles aan mankeerde. Nadat mijn moeder stennis kwam schoppen en enorm uit d’r slof schoot, konden ze de auto ineens door de apk krijgen voor 250 gulden.
In 2015 vanwege het krijgen van een goede deal toch weer bij Nefkens gekocht, een 308 SW dit keer. Met 77.000 km op de teller en prima gedocumenteerd onderhoud moest dat toch goedkomen. Nou, dus niet. Na twee weken bleek de auto scheef te trekken en Nefkens had het lef om dat te verhalen op ‘ongehoord gebruik namens mijn ouders’. Toen trokken ze niet terug en heeft de verzekering een reparatie van zo’n 1.800 euro moeten dekken. Toen de auto na 4 jaar een complete frikandel bleek te zijn konden ze ook op geen enkele manier ons tegemoet komen in de aanschaf van iets nieuws of andere compensatie, ‘want het onderhoud is niet bij hen gebeurd en dus is de zaak die het wél heeft gedaan niet te vertrouwen’ (één van de meest gerenommeerde garages van Groningen met een klanttevredenheid van meer dan 8 van de 10 punten). Sindsdien hoef je aan de eettafel ‘Nefkens’ te laten vallen en mijn vader trakteert je op een tirade waar je bang van wordt.
alassad zegt
Sk autos in Heerlen, zal wel niet meer bestaan.
Gebeld van tevoren omdat ik er een auto zag staan.. daarvan geleerd dat nooit meer te doen- ze hebben m natuurlijk nog ff snel opgelapt voor ldat ik kwam..
Op de terugweg vanuit Heerlen begonnen al wat bandenspanningslampjes te branden, en volgende dag accu leeg en 2 banden leeg. Binnen een week nog de schakelkabel eruit..
Rampenbak eerste klas. Ben toen overigens heel goed geholpen door Motorhuis in den haag, die me tegen een redelijk bedrag een andere auto aanboden en de mijne de handel ingooiden
driver79 zegt
1 keer bij inruil wat ervaren. De broer van de handelaar ging even naar de Corsa van mijn zwager kijken en gaf toen aan dat de auto herstelde schade had waardoor ze iets minder inruil wilden geven. Ik was nog jong en onervaren, mijn zwager een leek. Omdat de aan te schaffen auto een goede deal was, en dat was hij echt, hebben we deze onderbouwing zo geslikt. Achteraf mega lariekoek. Denk maar maar niet dat hij zelf minder voor de auto gevraagd heeft. Alleen een heel scherp oog zou het zien omdat de erkende schadehersteller zo lomp was om een beetje spuitnevel op een rubber achter te laten.
Ik heb ook een keer een bmw e90 gekocht, super mooie spec., heeft het altijd goed gedaan. Toen ik zelf een keer schade reed aan de kunststof side skirt bij een parkeer garage vertelde de hersteller dat hij al een keer flink aan de zijkant in de prak had gezeten. Daarna voor elke aankoop de auto altijd op de brug laten zetten. Ik heb geleerd dat oude schade een prima onderhandelingstactiek is. Zelfs auto verkopers zijn er vatbaar voor 😄
alloallo zegt
Meubelen Kopenhagen bij seats and sofas? Je bent niet wij en hebt ook green smaak. Kijk eens naar de reviews.
rogerzz zegt
Een gasklephuis gaf een verkeerde waarde van mijn Audi, simpele storing en de auto preventief in een noodloop. Audi Amsterdam had voor de zekerheid de hele zooi maar uit elkaar gehaald, verstuivers gecheckt, de Dode Punt Sensor of hoe het ook heet konden ze preventief vervangen (niet dat er iets mis mee was, niet gedaan dus) – en de hele analyse was 1100 euro. Ook de timing van de distributieriem was gecheckt en stond goed (gaf ook geen storing via OBD, zinloze check). Het gasklephuis was niet vervangen voor die 1100 euro trouwens, maar gaven ze als suggestie. Ongelofelijk.
Wat een ongelofelijke afzetters zijn dat toch, Audi Amsterdam, als je meeleest, geef me 5 jaar naar dato mijn geld maar terug voor die belachelijke zinloze analyse. Uren maken om de uren te willen maken en te factureren. Draag je een pantalon en een overhemd dan denken ze vast dat je als kantoorbaan-henkie het allemaal wel zonder nadenken aftikt. Toen naar een VAG specialist, voor ±150 euro het gasklephuis (van ±100 euro) vervangen in erg korte tijd (wat via OBD uit te lezen viel natuurlijk wat de oorzaak was) – en de auto was storingsvrij.
Nou, ik ga dus maar nooit meer naar de Audi dealer in Amsterdam, die stempeltjes zijn in mijn ogen de ‘premium’ niet waard bij inruil of voor jezelf, de analyse is niet beter, en een Audi/VAG specialist heeft meer kennis/kunde dan een dealer. Nog steeds erg mooie auto’s hoor, Audi, daar is weinig mis mee en heb ik in totaliteit al 600.000km mee afgelegd met de auto’s die ik had en heb. Maar nooit meer in mijn leven ga ik weer naar Audi Centrum Amsterdam aan de Klokkenbergweg 19. Waardeloze zaak, zulke praktijken (onnodige analyses) schuren erg dicht tegen fraude/oplichting aan in mijn optiek.
Jagris zegt
Mijn vader had ongeveer 8 a 9 jaar geleden een paar jaar oude Volkswagen Polo gekocht uit 2011 met niet veel kilometers. Prima auto, reed fijn etc. Uiteindelijk na een klein jaar met de auto gereden te hebben ging de Polo weer in de verkoop, omdat hij de auto niet meer nodig had. Dus op Marktplaats gezet en binnen een paar dagen een bericht van een potentiële koper of de kilometerstand wel klopte. Meneer had een rapport gekocht, maar daaruit bleek dat de kilometerstand aardig terug was gedraaid toen mijn vader hem kocht, namelijk 60.000 kilometer. Hij heeft de garage waar hij hem kocht ermee geconfronteerd en die zeiden er ook van te schrikken. Hadden de auto schijnbaar op een veiling gekocht. Wel een heel net autobedrijf, want ze hebben de Polo daarna teruggekocht met maar minimaal verlies voor mijn vader. Zulke acties mogen dus ook weleens benoemd worden. De Polo rijdt overigens nog vrolijk rond bij ons in de buurt, hoop dat de nieuwe eigenaresse er wel van weet.
Friez zegt
Jazeker ben ik genaaid. Paar jaar geleden een Audi S3 8V zien staan bij een vakgarage. Zag er allemaal netjes uit, stond ook in de showroom toen ik langskwam en de prijs van 49k was realistisch. Echter bleek deze achteraf in consignatie te staan via een bevriend schadebedrijf. Na de proefrit was de vakgarage compleet uit de picture en liep de verkoop particulier via de eigenaar van het schadebedrijf
De eigenaar van het schadebedrijf had er zelf in gereden zei hij. Achteraf had ik beter moeten weten, want de auto had een fiks schadeverleden. Er zat ook al amper benzine in toen ik wilde proefrijden. Bij 80kmh maakte de aandrijflijn gekke geluiden en de lak van de motorkap bladderde na een jaar al af. De auto hing van ellende aan elkaar, maar daar kwam ik pas achter toen ik hem wilde inruilen. Niemand wilde de auto hebben en uiteindelijk heb ik hem voor 23k aan een louche opkoper verkocht. Een week later stond ie gewoon weer voor 40k te koop. Een dure les, maar ik was allang blij dat ik van dat ding af was.
Ik heb nog overwogen om stappen te ondernemen, maar had geen zin in gezeik en hoop dat karma zijn werk doet bij de beste man.
petroldrinker zegt
Auto verkopers nee, scheelt ook dat ik nooit bij een autobedrijf koop (al ben ik zelf vroeger autoverkoper geweest), ik wil een eigrnaar zien omgaan met zn auto dus altijd bij particulieren, ook met hele dure autos van een ton of duurder, altijd bij een particulier, trnzij het niet anders kan
Estate_of_mind zegt
Ja, ik kan er ook best eentje toevoegen aan deze waslijst, maar wat me vooral verbaast is dat dit dus zo hardnekkig is in deze beroepsgroep. Een goudeerlijke, goed communicerende autoverkoper, met verstand van zaken, is echt een gat in de markt! Na mijn bittere ervaringen met een handelaar ga ik dus gewoon alleen maar naar de merkdealer (Toyota), waarschijnlijk veel te duur, maar ik vertrouw deze mensen en daar betaal ik graag voor als reletieve leek.
wimof zegt
Je hebt er automatisch 10 jaar / 200.000 km waarborg bovenop, zelfs wanneer het bij aankoop niet zo was.
In België is deze regeling van toepassing, in Nederland ook?
Friez zegt
Precies dit. Ik koop voortaan ook alleen nog maar bij de merkdealer. Goedkoop is duurkoop en daar ben ik helaas door schade en schande achter gekomen.
wimof zegt
Deze week door LG, mijn 25 maanden (en een paar dagen) oude koelkast koelt niet meer.
Via de “dienst na verkoop” krijg ik direct een herstelofferte van 542.49€ voor vervanging van compressor en verdamper, raar dat ze oorzaak via de internetlijn kunnen bekijken.
Kulanz, geen sprake van, buiten waarborg mijnheer.
Heb een Bosch met 3 jaar extra waarborg (90€ extra) gekocht.
Viessmann die mij een totaal incompetente technieker stuurde die zelfs met moeite (lees niet) wist hoe zijn product werkte en begon te vervangen wat eerst op zijn lijstje stond.
Bij de na verkoop dienst van Miele vergelijkbare situatie.
quincy zegt
Wij hebben een keer een droger gehad die redelijk kort na de 2 jaar garantie kapot ging. Interessante is hier dat de wet spreekt over in ieder geval 2 jaar. Maar het ook heeft over wat je qua levensduur van een product mag verwachten (überhaupt, maar ook voor hetgeen je er voor betaald hebt). Vaak is alleen maar benoemen dat je het even met je rechtsbijstand gaat bespreken al voldoende om coulance te krijgen.
AEG boden overigens uit zichzelf al coulance aan, dat wij alleen de manuren hoefden te betalen en zij de rest.
swisspass zegt
Ja hoor, ik had mijn huidige auto helemaal doorgelicht in Duitsland met een checklist. Vier nieuwe Michelin banden, ook check. Deal gemaakt en een week later zou ik hem ophalen. Bij ontvangst weggereden en bij de importcontrole kreeg ik te horen dat ik niet verder mocht rijden op deze banden. Huh? Had die leijer dus in de tussentijd de nieuwe Michelins eraf gehaald en afgeschreven andere erop gezet. Van een Chinees paupermerk ook nog. Niet alleen smerige praktijk, ook nog eens gevaarlijk.
THSD zegt
@nicolasr Dat is wel heel schandalig die 21% btw vooral ook omdat in de gulden tijdperk de btw 17,5% bedroeg 😉
audirs3 zegt
@enginethsd wacht even, DE gulden tijdperk? Ga lekker terug naar Turkije 😂
kniesoor zegt
Vermoed, dat zo ongeveer iedereen, die met garagebedrijven te maken heeft (gehad) op enig moment wel een keer een oor aan is genaaid. Of met pogingen daartoe te maken heeft gehad. Mijn slechtste ervaring wat dat betreft is met de voormalige Ford-dealer op de Laagjes in Rotterdam Zuid. Nog nooit zo’n zootje talentlozen meegemaakt. Het probleem niet opgelost krijgen maar ondertussen wel rekeningen schrijven. Tent is allang op de fles (en terecht), maar zou ze postuum alsnog de beri beri willen toewensen. En de tyfus, dat ook.
potjak zegt
Jazeker, bij de toenmalige Peugeot-dealer “Van der Werf” te Ede. Alweer ruim 20 jaar geleden (2000). Kochten een 1 jaar oude auto (106 sport), na de later geplande afleverbeurt viel de auto om de haverklap uit. Midden op de snelweg “bam motor uit” en als je pech had het “stuur in de het stuurslot”. Wij hebben zo ongeveer de hele garantieperiode een leenauto gereden en men kon het probleem niet vinden. Was er helemaal klaar mee en de auto teruglaten kopen (met verlies) door de dealer. Nog geen week later zag ik een een ander in de auto rijden, die heeft er nog jaren zonder problemen in gereden (ik voelde mij toen zwaar opgelicht). Nu ik ouder ben zou ik het nooit meer laten gebeuren, maar goed dat is altijd, achteraf.
basman147 zegt
Zelf gelukkig niet, maar mijn vrouw heeft weleens haar auto naar de Kwikfit gestuurd voor een beurtje en Apk, want er moesten toch 2 nieuwe banden op, dus kon alles gecombineerd worden. Vervolgens komt bericht van de Kwikfit dat de auto is afgekeurd want er moest van alles vervangen worden, auto was een rijdende doodskist volgens hen.
Aangezien de auto voor de rest altijd op tijd zijn beurtjes had gehad en er bij de vorige APK’s zelfs geen aandachtspunten waren opgeschreven kon ze dit maar moelijk geloven. Helaas voor de heren bij de Kwikfit woonde ze toen nog thuis en werkte mijn schoonvader bij een RDW-keuringsstation. Die heeft hem dus de volgende dag meegenomen naar zijn werk en door een van de keurmeesters laten nakijken. Resultaat, 0 gebreken…
Nooit meer bij de Kwikfit geweest uiteraard,
patrick zegt
Ben zelf autoverkoper ( ik hekel het woord helaas ) ik noem mijzelf eerder een verkoopadviseur.
Wij hebben ook al meerdere keren gehad dat mensen bij een kwik fit zijn geweest met een waslijst aan gebreken.
Meestal een factuur tussen de € 1000,- en € 2.250 euro. Mensen wilden graag een second opinion bij ons en na controle kon 3/4 van de gebreken weggestreept worden of waren de onderdelen welke op de factuur stonden incl. Mega korting alsnog mega duur. Deze klanten waren zeer tevreden over de second opinion en lieten de auto bij ons repareren.
Ik heb zelf met de verkoop van auto’s als mensen erg twijfelen over de auto dat ik hun adviseer de auto te laten staan ( ongeacht of het een auto van € 100 of € 80.000 euro is ). Ik stel liever voor dat ik voor hun dan opzoek ga naar de auto welke aan alle wensen voldoet zodat ze geen twijfel meer hebben. Ik ben blij dat ik bij een eerlijk, klein maar fijn bedrijf werk waar de klant nog centraal staat, waar we alleen onderhoud uitvoeren aan de auto voor de dingen die ook daadwerkelijk nodig zijn. Ik denk dat 75% van het totale klantenbestand vaste klant is bij ons en waarbij wij het merendeel bij naam kennen, een praatje houden, los van de auto praten onze klanten zelfs over allerlei prive dingen en de klanten helpen zoals wij zelf ook het liefst geholpen zouden worden.
Ik ben trots daar te werken.
Helaas zijn er erg veel bedrijven die anders te werk gaan en de autobranche flink beschadigen of beschadigd hebben in het verleden.