Lezersvraag: de leukste auto(‘s) met minder dan 100 pk?

Auteur: , 172 Reacties

Even nadenken.

Lezersvraag: de leukste auto('s) met minder dan 100 pk?

We dromen allemaal wel over dikke bakken met 300, 400, 500 of misschien wel 600 pk. Voor sommigen onder ons is die droom ook gerealiseerd, maar je moet altijd ergens beginnen. Je eerste auto had wellicht tussen de 60 en de 150 pk. Weinig vermogen betekent niet automatisch dat er geen lol te beleven valt.

Met moderne auto’s met minder dan 100 pk is het al lastiger om te hoeken. Vandaag de dag zijn het vooral driecilindertjes en moderne zaken zoals niet uitschakelbare ESP die het rijplezier er niet beter op maken. Dat was vroeger wel anders. ‘Autootjes’ als de Suzuki Swift, de Toyota Starlet en de Peugeot 205 staan garant voor rijplezier ondanks het gebrek aan vermogen. De hatchbacks beschikken over een goed onderstel in combinatie met een laag gewicht.

Uw auteur heeft de Peugeot 106 als favoriet, met de 1.4 (75 pk). Niet zo prehistorisch als een 205 en stiekem leuker om te rijden dan de veel latere en modernere 107. Peugeot wist in die tijd als geen ander hoe kleine funauto’s gebouwd moesten worden. Dankzij de goede kwaliteit stoelen is zelfs een lange rit prima uit te houden in het kleine karretje.

Misschien ben jij wel meer een Starlet kinda guy. Of wellicht een Nissan Micra? Deel je mening en/of ervaring in de comments! De enige criteria is dat de auto minder dan 100 pk aan vermogen heeft en leuk is om te rijden.



172 reacties

Golf mk1 :)
@sinaasboom: deze had al meer dan 100pk. Laatst heb ik een lancia ypsilon twin air mee gehad, en je zou het niet zeggen maar man wat een vlot karretje was dat.
@mikje90: Suzuki swift 1.3 16v 3 traps automaat. Niet zuinig (1:9 a 1:10) maar wel erg leuk om te sprinten bij het stoplicht.
@mikje90:
Je wist het misschien niet, maar er waren ook Golfjes Mk1 met minder dan 100 pk.
Een mooie Peugeot 404 Cabriolet
@parttimeautospotter: Of eventueel een 504 coupé. Prachtige auto imo
@parttimeautospotter: is meer dan 100pk
@v6ti: Ligt er aan welke motor, er is er als t goed is ook 1 met 91 pk
Porsche 356, period.

Toch heb ik het gevoel dat dit niet helemaal antwoord op de vraag is.
Lancia delta
Honda S660
Eerste generatie Twingo
@jpo26: Jaaaa die is leuk! En HANDIG!

Maar kies dan wel de versie met het open dakje. Daarmee in 2010 een roadtrip van 7000 km door oost-Europa gemaakt. Super!
@frank2b: als het dan toch een open dakje mag hebben: de Mega Tjaffer 😎
@pignon: dan toch het ‘origineel’: de Citroën Mehari.
@frank2b: ja dat schuifdak, hele dak open heerlijk op vakantie mee geweest vroegah
Smart Roadster. De Brabus heeft net teveel vermogen (101pk), dus dan meer de 82pk versie. Lekker hoeken!
@av01d: dat ding rijdt toch kut?
@theblazerunner: valt best mee. Ik heb zowel Elises als smart roadsters gehad. Roadster stuurt prima en door lage gewicht kun je er ook leuk mee spelen.
@av01d: voor mij verpest de verschrikkelijke automaat de hele auto
@shibby: De automaat is idd niet top. Ik schakel gewoon zelf, met de flippers. Dat is snel zat, zeker als je goed anticipeert.
@av01d: toch liever de caterham seven 160 ook zoon 80 pk
@qoekje: De automaat is idd niet top. Ik schakel gewoon zelf, met de flippers. Dat is snel zat, zeker als je goed anticipeert.
Een mooie bruine Batavus
@kennone: lekker man, op 2 wielen door de bochten!!
106 XSi met 95pk
@mynameisjeroen: denk toch al snel aan die klasse. Citro VTR of VTS, wat was het, Fiesta Sport of een Puma. Wat kleiner, speels spul, en goedkoop genoeg om nog lekker veel te voelen. Geen elektronische meuk, niet teveel comfort. Leuk spul!
@davelepeef: Saxo VTS (1.6-blok) zit boven de 100 pk. Gelukkig kan je met de 1.4 ook schofterig veel plezier hebben, vooral op kronkelige bergweggetjes :)
@BaRa: je hebt ook een 1.6 met 90 pk, dat waren de eerste types. De 1.6 16v had 120pk.
2CV
@harrie:
Uitstekende suggestie, sluit ik me bij aan. Onthaasting op wielen met de toegevoegde lol van het roldak.
Nieuwe Fiesta Trend 75 pk
Mijn 1ste auto was een Citroen AX 1.0, met zijn 44pk ongeveer even snel als mijn Honda mtx lol.
Mijn 1ste zelfbetaalde auto was een Citroen Saxo 1.6 16v, dat begon er al op te trekken.
Oud type Mini (Cooper)
@sportevo: eens, was ook mijn eerste auto!
Peugeot 205 1.4 met 75pk
@autodidact: 100% eens! Ik had als eerste auto een grijze 205 xs 1.4, 75pk en kuipstoeltjes met streepjesmotief. Heb hem nog steeds, geschorst in de stalling. Als er weer plek voor is gaat ie weer naar buiten!
MX-5 1.6 met 90 pk dan maar, en een doorgelast diff!
Fiat Panda 4×4.
@atrak: hear hear! M’n beste maat gaat er één halen!
@atrak: held!
Het leven begint pas bij 500pk
@dirkiii: ach gosh, net als dat het pas begint bij een tonnetje of wat op de bank?
@dirkiii: de mijne is en blijft langer en dikker
@bischero: heb je Temptation Island gekeken soms?!
@autodidact: hoezo, ben jij deelnemer dan? Dan ook niet geïnteresseerd.
@bischero: ja dat moet echt een kutgevoel zijn voor sommigen, dat er ergens een zwerver in een doos ligt die een veel grotere lul heeft dan hun.
2de generatie Suzuki Swift GS en Citroën AX Furio/GT.
Smart Roadster heeft een geniale wegligging, helaas gecombineerd met een te klein motortje en een versnellingsbak met snelheden gemeten op de kalender ipv seconden.

Oude generatie Jimny, rijdt voor geen meter maar geeft enorm veel lol op de juiste ondergronden
@gulli: Wilde deze ook beide noemen! Geheel mee eens dus.
@reactief: Nog als toevoeging;

De Morgan ThreeWheeler zou ik heel graag willen hebben. Het geluid, de beleving. Meer lol kun je volgens mij niet hebben in een ‘auto’.
Mijn eerste auto vond ik echt een leuk ragbakkie:

Peugeot 106 Rallye 1.3 8V phase 1

98pk op 816kg met een versnellingsbak met extra korte verzetten
@allesmetturbo: Dat is inderdaad een hele goede in deze categorie!
@allesmetturbo: zou nog graag een Citroën AX VTS circuitfähig maken. Is volgens mij zo’n beetje dezelfde basis. Goedkope en simpele lol!
@gulli: AX VTS? Da’s nieuw voor mij. Saxo VTS is het dan toch? Bij de AX had je een GT en een GTi. Ooit nog in een AX GT rond de 180 op de teller gereden. De dakplaat resoneerde toen als een malle, maar dat was op te lossen door iemand zich schrap te laten zetten tegen het hemeltje. Mooie tijden. Leuk karretje.
@vaakbenjetebang: euhh u heeft helemaal gelijk 😊
Toyota Corolla E80.

Zooooo’n karakteristiek jaren-80 bakkie ….
Up 1.0 TSI 95pk versie. Prima naaimachientje😂
@ghost: oprecht best goeie keus denk ik als je wat vlots onder de 100pk zoekt. Zo jammer dat de zit echt te hoog is om beetje te hoeken.
@ghost: goeie keus, wegligging is serieus best prima met zo’n ding
@janmetdelangeachternaam: wat een oprechte kutauto is dat. Ik heb er hier ook ff eentje staan, wacht op een Megane. Het zit voor geen meter en zuipt als een tempelier.
@ghost: Klopt, schitterend ding met die TSI motor (verdomme de versie en motorisatie hebben ze geschrapt sinds deze week)
Nu moet ik wel een GTI kopen.
Twijfel nog steeds , voel me een beetje te oud om erin te rijden, mijn broer zegt doen!
@wimof: ik twijfel er ook al een tijdje aan, leuke auto voor erbij, in NL heb je voor €22,5k een full options. En na een chip heb je 140-150pk op 850kg. Dat doet mijn inziens toch weer dat oude GTI gevoel van de 1 & 2 weer herleven. Een Lupo GTI kwam destijds als enige echt in de buurt van diezelfde feeling. In België zal die nog iets schelen vermoed ik, gewoon doen! Blijft een uniek wagentje, zal niet hard afschrijven vermoed ik!
@ghost: Had ik 2000 een Lupo (waarvan ik de p had opgedraaid) 75 pk aut. alle opties erop, ultra stevig ding.
Nu ben ik al een tijdje de UP! aan het volgen in die mate dat ik een offerte voor een tsi 90 pk hier naast me heb liggen,de proefrit had ik achter mij, en nu hebben ze hem geschrapt en blijkbaar komt hij niet weer. Ze willen het eenvoudiger maken qua mix. de levertijd in België is ondertussen tot 10 maand opgelopen. Bij ons kost een witte (of rode) 4 deurs met werkelijk ALLE beschikbare opties 19645 € en daar krijg ik nog 3.5% korting op.de review’s zijn lovend , het enige waar ik niet van hou is de donkere achterruit (misschien eruit halen)
Ben zelf benieuwd wat ik gaan doen.
Een smart , gechipt , veel lol mee gehad , ook veel ellende
Maar toch erg leuk
Honda Civic VRT
@autodrome: CRX eerste generatie bedoel ik, precies 100pk
Smart Roadster, alhoewel de automaat roet in het eten gooit.
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 :) knallen met dat ding XD
@bbroek88: zwaar onderschat inderdaad
AX GTI
@ohoogeveen: mijn eerste auto. Een briljant karretje! Heb super veel spijt dat ik die ooit heb weg gedaan.
Renault Clio 1.8 16v 1993 😎
@stuko: Die had 130pk.
@e34m5touring: 137 zelfs. 8 jaar lang zelf gereden als eerste auto. Man wat heb ik daar van genoten. Zou willen dat ik hem nog had.
Nooit zelf gehad, maar de Cinquecento’s die ik meekreeg als leenauto toen ik Lancia en Alfa Romeo reed vond ik geniaal.

Blikkerig gebouwd en er zat niet veel op, maar het leek veel sneller te gaan dan dat er op de teller stond, klonk leuk en zag er voor zo’n klein autootje best cool uit.
Fiat 126p, 23 trappelende paardjes 💪 top auto!
Alfa 33. Met carbs 8)
@pjotr: mijn leuze ook, maar om onder de 100pk te blijven is alleen de 1.3 met enkel of dubbele carb een optie of de 1.5 SL/QO. Alle carb QV’s zijn 105pk of meer.
@pjotr: meer motorsound dan de 33 ga je idd niet vinden. Had ik m nog maar.
@pjotr: wilde ik inderdaad net posten!
Mijn 1ste auto was een honda civic van de 4e generatie. 1.4 met dubbele carburateur, 16kleppen en 90pk. Ongelooflijk mooie tijd mee gehad. Geen servostuur, handmatige choke maar wel een heerlijk korte versnellingsbak. Vanaf 5000tpm ging dat gebakje als een malle. Geen toerenbegrenzer, je kon helemaal door tot 8000!! Sterk autotje. Achteraf veel spijt van gehad door hem te vervangen door een golf 4 tdi 90.
@honinggraat: precies toen was Honda nog het Japanse BMW. Had een 5e generatie Civic EG als eerste auto met een 1.3 cab 75pk op iets van 850 kilo. Heerlijk sturen zonder stuurbekrachtiging en doorhalen tot 7000 toeren. Een vriend van me had een generatie nieuwer de EK maar hier was het plezier al minder ongefilterd met stuurbekrachtiging en onderstel zonder dubbele draagarmen. Roesten deden ze helaas wel
@alfonso_alfist: mijn EG had wel gewoon stuurbekrachteging.
@honinggraat: Deze maar. Mooie herinneringen.
Nomineer inderdaad graag m’n eerste auto, Peugeot 106 1.4 Sport! Slechts 75pk, maar doordat ‘ie slechts 860 kilo weegt gewoon prima. Vijfbak had ie ook, net als prima opties (elektr ramen + spiegels, airco, etc) Leuke aan Sport is verder dat ‘ie sportstoelen heeft, met motiefje van de Rallye. Qua exterieur de bodykit van de GTi, dus ronde verstralers (gaan aan met grootlicht, weken lopen zoeken naar t knopje maar dat was er niet), lagere bumpers rondom in carrosseriekleur, honingraatje achter boven de uitlaat. Kan ‘m iedereen aanraden als eerste auto! Verbruik is ook prima, rijd gewoon 1:17 met beetje moeite.
@maarten_zoutendijk: Ik heb er ook één, voor erbij (lekker in de bijtelling). Vandaar ook de keuze in het artikel. Topwagentje.
@rubenpriest: Leuk! Ja inderdaad topkarretje. Wilde eigenlijk een XSi, maar die waren niet fatsoenlijk te vinden binnen de paar honderd die ik toen te besteden had. Leuke aan de 106 vind ik het directe en kartachtige gevoel, de 206 GTi die ik daarna had was stuk sneller maar had dat gevoel minder. En die oude achtklepsmotor klonk ook best leuk doordat er af fabriek maar één dempertje onder zat :)
@maarten_zoutendijk: Shit, Ik had mijn oude 106 rallye (1994) willen nomineren. Deze heeft echter 101pk.
Kunnen we het topic niet veranderen van 100PK naar 75KW???
@alloallo: wellicht dat er na al die jaren een of twee paardjes ontsnapt zijn, dan mag hij toch weer meedoen 😊
@maarten_zoutendijk: leuke auto idd!

Das wel echt zuinig, ik reed met de 1.3 rallye gem. 1 op 10, maar dat zal vast te maken hebben met mijn rijstijl haha. Boven de 5000 toeren was dat blokje het leukst
Redelijk zeldzaam wel maar o zo veel fun om te rijden! De autobianchi/Lancia y10 turbo. De y10 heeft een 85 pk sterke 1000 cc turbo motor https://hothatch.com.au/wp-content/uploads/2018/06/Lancia-Y10-Turbo-1.jpg
Starlet P7 met drietrapsautomaat was mijn epic first ride. 75pk voor 12 klepper was lang niet slecht. Mijn huidige vervoer van <100pk is m’n variomatische Daf 66 met 48 hitsige paardjes!
Caterham 165.
Een Reliant Robin.
Honda jazz
Bij deze nomineer ik alle luchtgzkoelde VWs
T1, T2, T3, kever, karmann ghia en type 3
@shiva: wat rijdt daar nu leuk aan?
@pa045:
De kever is zo wat de populairste oldtimer, moeten ze toch iets goed doen.
Mijn ervaring is dat de T3 één van de leukste auto’s is om met 9 man naar obscure muziek festivals in Wallonië te rijden.
@shiva: jouw ervaring is zeker leuk. Maar dat de kever zo populair is begrijp ik niks van. Het is een straf om in te rijden. En wanneer je die prijzen tegenwoordig ziet, snap ik er echt niks meer van. In iedere schuur staat nog wel een kever. Niks aparts aan. Nog duizenden te vinden. Overrated.
@shiva: douruuuh!!!???
@pa045: Helemaal niets, zwaar overschat spul…
Klassieke Alfa Romeo Giulia, Bertone of Junior Zagato (allen met 1300/1600), of zelfs een Juniot
@veloce:
De 1600s van de 105 serie Giulia, Junior, Spider zit boven de 100 pk. Dus dat gaat ‘m niet worden, zullen 1300s moeten zijn.
@amghans: vroege 1600’s hebben 98pk. Er staat er hier al meer dan 10 jaar eentje in de garage zelfs. ;-)
@veloce: Heeft ie straf?
Smart for 2 cabrio (450 1e generatie 61pk) en daarmee de pico veleta op in de Sierra Nevada. Good times.
Batavus weekend. Nog niet eens 1 pk! En toch nog de 40 aantikken!
Hyundai i20 dat ding weegt niets stuurt prima en gaat super door de bocht. En klinkt ook nog eens prima
Bmw e30 316 coupe
M’n suzuki x90 was altijd leuk.
Is dat even toeval! Mijn gebruikersnaam zegt genoeg denk ik. Met zo min mogelijk zo veel mogelijk plezier, alleen wel 103 pk
@mats106rallye: helemaal mee eens 🚗💨💨💨
Honda civic 1.5 16v
@rob5nismo: uit 1990
Mijn eigen Fiat 500L uit 1972. 18 hele pk’s maar een grote glimlach als je rijdt.
Mijn Charade 1.3 16v met 90pk… héérlijke eerste auto en sneller dan menige leaseauto in die tijd 😎
Clio 1.4 16v 98pk van 2003-2005
Een van de beste onderstellen. Vond ik toen der tijd beter en lichtvoetiger rijden dan de nieuwe mini.
Al het oudere spul is te slap en tordeert te veel zoals zo’n 106
VW itlis in het terrein, Mehari in Saint Tropez (in de zomer).
Mijn eerste auto was een oranje Mini 1000 uit 1977. Gekocht in 1990.
Trommelremmen rondom, een pekaatje of 40, denk ik.
Door de zeer matige remwerking, verergerd doordat ik die trommels voor nooit bijstelde, was het een spectaculair karretje om te rijden. Bij het remmen wist je nooit of ie naar links of naar rechts ging trekken en je moest twee keer pompen voor je remdruk had. Ik was erg goed in anticiperen.
Mijn MX-5 NB teruggetuned naar 99,99 pk😉
Uiteraard de daihatsu hijet machtige machine !!
205 Rallye, 106 Rallye, Talbot Samba Rallye. Wegen weinig, zit niks op en rijden als de brandweer! Met name de Samba is een leuk ding, 1291cc en ruim 90 goed te tunen pk’s.
“Het enige criteria is”, man o man.
Nieuwe Ford Fiesta’s wegen ook niet zoveel en met een 95pk motor zeker leuk. Of een Seat Ibiza?
Mijn eerste auto, een Citroën AX 1.4 Furio. 75 pk, 750 kg. Zal niet heel makkelijk meer te vinden zijn ben ik bang.
Mijne tweede auto. Een Corsa A gsi met wel net 100pk op 800 kg. Een kart op wielen.
M’n 2e karretje was een Ford Fiesta GT uit 96. 1.4 8v met 75pk. Hoop lol mee gehad! Zonder stuurbekrachtiging oid dus nog echt analoog. De GT kreeg vrij brede banden mee standaard dus inparkeren was minder leuk. Op plattelandweggetjes was het echter een tof ding!! Als je em echt hard instuurde tilde je een wiel op!
Mn huidige daily, civic ek 1.4 90pk uit 2000. Hoewel de EG leuker was, zijn die bijna niet meer te vinden. Lichte auto, aardig sturend mede door goed onderstel. En je krijgt ze bijna niet kapot getrapt.
De enige auto waarin ik lange stukken heb gereden die in deze categorie valt, is een Hyundai i20 1.0 T-GDi met 99 pk. Reed inderdaad best lekker, de turbo kickt er lekker in als je een beetje doortrapt.

Een auto waar ik niet zo van heb genoten is een Peugeot 107 1.0 zonder turbo, trekt voor geen meter en de stoel is een soort kruk, dus als je een beetje probeert te hoeken zit je bij je passagier op schoot. Ik snap het hele basaal vervoer gebeuren en dat die auto gewoon goedkoop moet zijn, maar een Up is het niet.
@720s: een 107 is voor mensen die als vorm van zelfkastijding een auto rijden. Wat een blik doffe ellende.
@str8six: mwah, het is al anders omdat je ellende verwacht. Als het nou 16 ruggen had gekost was het erg. Maar ik had de meest kale versie als leenauto en die had een winkelwaarde van 9.200 euro. Kijk, dan is het een drol, maar het kost ook geen drol. En omdat de enige elektrische zaken op de familiebak (die wél 26 ruggen kostte) kapot waren, was het heerlijk om een rijdende auto mét verwarming te hebben. Zo veel meer had ik des tijds ook niet nodig.
Een BMW Isetta met 14 pk!
@davelepeef: Saxo VTS (1.6-blok) zit boven de 100 pk. Gelukkig kan je met de 1.4 ook schofterig veel plezier hebben, vooral op kronkelige bergweggetjes :)
@BaRa: de eerste 1.6jes niet, de Saxo VTR 1.6 had 90pk
Ford Sportka
Tja swiftjes van alle generaties blijven toch wel erg leuk om hard de hoek om te gooien, bijzonder goede wegligging mi
BMW Isetta
DAF 66 DL dankzij de CVT altijd als eerste weg bij het stoplicht😂
De 1e generie Twingo, en dan nog de 1.2 met carburateur.

Filterbox iets aanpassen en je hebt een geinige auti, met leuk geluid dat idioot leuk rijdt. Het schuifdak dat tot achter open kan, en de stoelen + bank waar je een bed van kan maken.

Ik vergeet de mijne nooit meer, té veel lol mee gehad.
En als we een beetje mogen cheaten, een BMW 316i E36 compact.

Nét 102pk, wat teniet gedaan wordt door het gewicht van 1175 kilo. Maar man wat rijdt het heerlijk.
Daihatsu Cuore (1998-2003) met 58 pk.
Heeft qua model iets weg van een oude mini en rijdt als een kart.
Daarnaast past iemand van 2 meter ook nog achter het stuur.
Collega van mij heeft een Fiat 127. Super licht, weinig vermogen maar een super leuk klinkend motortje en gave wegligging. Echt een beleving
Fiat Cinqecento. Een mooie gele sporting. Door het schattige ‘kanarie’ uiterlijk mocht je alles flikken in het verkeer en kreeg je nog een duimpje ook. Dat was later met de Golfjes wel anders….
Toyota Iq D4d, klein karretje met weinig gewicht en korte wielbasis. Stuurt erg direct / scherp en met de 1.4 turbodiesel van 90 pk erg rap !
Fiat panda cross. Kan je ook nog offroad;)
De eerste generatie Honda CRX zou ik zo zeggen.

Of iets moderners; een Daihatsu Copen.
Mijn Audi A2 1.4 S-line. Nog geen 900 kilo, paar cm verlaagd…16″ BBS , 195/45 eromheem…75 pk schiet echt niet op, maar het klopt echt niet hoe hard je de hoek om kunt als je eenmaal vaart hebt. Heb er best lol mee.
Uit de Franse hoek:
Citroën Visa Chrono, heerlijk Rallye wagentje met kuipjes en zeer sportief dashboard met allerlei metertjes. Uiteraard de Peugeot 106/205 Rallye en Citroën AX GT
Uit de Italiaanse hoek:
Autobianchi A112 Abarth
Innocenti De Tomaso Turbo
Alfa Romeo Alfasud 1.5 TI/ Sprint Veloce allemaal leuke rij auto’s die nauwelijks meer te vinden zijn…
De Suzuki SJ en Daihatsu Feroza (de HD-C). Niet alleen off road heb je de grootste lol, ook op de weg kan je er aardig wat rijplezier uit halen.
Mijn eerste auto was ook een 106 1.4 sport 75pk. Wat een lol heb ik gehad met dat ding. Daarna een 106 gti gekocht, dat was helmaal feest. Op gegeven moment een setje semislicks eronder en wat aan het onderstel lopen klooien,en dandikke bakken pesten op de nurburgring. Wat ging dat ding hard door de bocht. Had ik nooit moeten verkopen.
@zero99: je mag een keer meerijden hoor
Starlet 100% rij er al 2 jaar eentje. Onderstel wat aangepakt met veren en stabilisatorstangen etc. Geweldig. Enorm veel plezier. Puur rijden zonder allerlei hulpsystemen
Ik heb veel lol gehad in een Charade 1.3 (de G102, 1998-1993). Met 90 en 835kg lekker vlot (destijds iig wel), maar ’t is vooral de onverwoestbare hoogtoerige (7200rpm!) 16-klepper die ’t leuk maakte. Altijd ’t gevoel dat ’t hard ging, en meestal zonder ’t risico om m’n rijbewijs kwijt te raken.
1974 MG B
Daihatsu Copen. En eigenlijk ook alle keicars
Opel Kadett C of Fiat Panda 100hp
@autospotterkerkrade: de fiat 100hp heeft 101pk. We hebben er 1 in de 500 liggen
Ik zou zeggen de Renault 5 alpine of R5 GTX / Baccara of is dat te lang geleden.
@r26r: Er staat een Clio Baccara 1.8 te koop ergens op Facebook. Mag die ook?
Fiat Seicento Sporting! Zelden zoveel lol gehad in een auto.
Hm..mijn auto heeft 6 pk te veel…
via iPhone app
Seat Arosa 16v. Oliezuiperd eerste klas met 100pk, maar op 920kg en met een (goed onderhouden) sportonderstel ligt het echt als een blok op de weg.
Cinqucento sporting!

Mijn eerste auto, en best wel een icoon
De leukste wordt niet genoemd. De MGB.
Een 106 met 75pk is wel echt pover. Een oude starlet had rwd, net zoals mijn oude corolla. Een oude mini of civic is ook al heel wat leuker dan die 106.
Och het zijn er heel veel waarmee je met minder dan 100PK veel plezier kunt hebben.
Er zijn er al een aantal hiervoor genoemd die ook op “mijn” lijstje zouden staan. Als aanvulling denk ik ook aan de Daihatsu Charade Gtti van destijds.

In feiten vele auto’s met minder dan 950kg leeggewicht en rond de 70/75pk zijn een feestje of kunnen dit zijn met kleine aanpassingen.
@milan0: o ik zie nu dat de Charade 101 pk heeft. Helaas
Alfasud Sprint Veloce 1.5
Alfa Romeo Spider 1300 Junior
Alpine A110 Berlinette
BMW E30 316i
Fiat X1/9 1.5
Lancia Delta 1.5
Peugeot 504 coupe
Porsche 914 1.8
Triumph TR4

Toevallig afgelopen vrijdag nog in een 90 pk (niet standaard) sterke starlet gereden. Was even vergeten wat een lichte auto met leuk vermogen deed
Ideetje voor een aankoopadvies? Tot 4k bijvoorbeeld. Zoek nog iets als 2e auto voor de kids, werk en boodschappen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).