• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lezersvraag: de leukste auto(‘s) met minder dan 100 pk?

Auteur: RubenPriest, gepost 23 maart 2019 om 11:01 – 172 Reacties

Lezersvraag: de leukste auto(


Even nadenken.

We dromen allemaal wel over dikke bakken met 300, 400, 500 of misschien wel 600 pk. Voor sommigen onder ons is die droom ook gerealiseerd, maar je moet altijd ergens beginnen. Je eerste auto had wellicht tussen de 60 en de 150 pk. Weinig vermogen betekent niet automatisch dat er geen lol te beleven valt.

Met moderne auto’s met minder dan 100 pk is het al lastiger om te hoeken. Vandaag de dag zijn het vooral driecilindertjes en moderne zaken zoals niet uitschakelbare ESP die het rijplezier er niet beter op maken. Dat was vroeger wel anders. ‘Autootjes’ als de Suzuki Swift, de Toyota Starlet en de Peugeot 205 staan garant voor rijplezier ondanks het gebrek aan vermogen. De hatchbacks beschikken over een goed onderstel in combinatie met een laag gewicht.

Uw auteur heeft de Peugeot 106 als favoriet, met de 1.4 (75 pk). Niet zo prehistorisch als een 205 en stiekem leuker om te rijden dan de veel latere en modernere 107. Peugeot wist in die tijd als geen ander hoe kleine funauto’s gebouwd moesten worden. Dankzij de goede kwaliteit stoelen is zelfs een lange rit prima uit te houden in het kleine karretje.

Misschien ben jij wel meer een Starlet kinda guy. Of wellicht een Nissan Micra? Deel je mening en/of ervaring in de comments! De enige criteria is dat de auto minder dan 100 pk aan vermogen heeft en leuk is om te rijden.

Ook interessant!

  • Lezersvraag: je goede auto voornemens voor 2022?
    Lezersvraag: je goede auto voornemens voor 2022?
  • Lezersvraag: de meest onpraktische auto die je gereden hebt
  • Lezersvraag: welke auto moet een terugkeer maken?
  • Lezersvraag: welke auto heeft het beste infotainmentsysteem?

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

lezersvraag

Vorig bericht: « Lamborghini denkt aan tweede SUV, Rambo-style
Volgend bericht: Bijzondere autocollectie van drugsbaron gaat geveild worden »

Lees Interacties

Reacties

  1. sinaasboom zegt

    23 maart 2019 om 11:03

    Golf mk1 :)

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      23 maart 2019 om 14:24

      @sinaasboom: deze had al meer dan 100pk. Laatst heb ik een lancia ypsilon twin air mee gehad, en je zou het niet zeggen maar man wat een vlot karretje was dat.

      Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        23 maart 2019 om 14:28

        @mikje90: Suzuki swift 1.3 16v 3 traps automaat. Niet zuinig (1:9 a 1:10) maar wel erg leuk om te sprinten bij het stoplicht.

        Login om te reageren
      • hallokroket zegt

        23 maart 2019 om 15:09

        @mikje90:
        Je wist het misschien niet, maar er waren ook Golfjes Mk1 met minder dan 100 pk.

        Login om te reageren
  2. parttimeautospotter zegt

    23 maart 2019 om 11:08

    Een mooie Peugeot 404 Cabriolet

    Login om te reageren
    • parttimeautospotter zegt

      23 maart 2019 om 11:09

      @parttimeautospotter: Of eventueel een 504 coupé. Prachtige auto imo

      Login om te reageren
      • v6ti zegt

        23 maart 2019 om 11:35

        @parttimeautospotter: is meer dan 100pk

        Login om te reageren
        • parttimeautospotter zegt

          23 maart 2019 om 12:18

          @v6ti: Ligt er aan welke motor, er is er als t goed is ook 1 met 91 pk

          Login om te reageren
  3. krisp zegt

    23 maart 2019 om 11:10

    Porsche 356, period.

    Toch heb ik het gevoel dat dit niet helemaal antwoord op de vraag is.

    Login om te reageren
  4. KEV9 zegt

    23 maart 2019 om 11:11

    Lancia delta

    Login om te reageren
  5. flatsixx zegt

    23 maart 2019 om 11:11

    Honda S660

    Login om te reageren
  6. jpo26 zegt

    23 maart 2019 om 11:11

    Eerste generatie Twingo

    Login om te reageren
    • frank2b zegt

      23 maart 2019 om 11:18

      @jpo26: Jaaaa die is leuk! En HANDIG!

      Maar kies dan wel de versie met het open dakje. Daarmee in 2010 een roadtrip van 7000 km door oost-Europa gemaakt. Super!

      Login om te reageren
      • pignon zegt

        23 maart 2019 om 11:23

        @frank2b: als het dan toch een open dakje mag hebben: de Mega Tjaffer ?

        Login om te reageren
        • eklasse zegt

          23 maart 2019 om 11:50

          @pignon: dan toch het ‘origineel’: de Citroën Mehari.

          Login om te reageren
      • jpo26 zegt

        23 maart 2019 om 22:02

        @frank2b: ja dat schuifdak, hele dak open heerlijk op vakantie mee geweest vroegah

        Login om te reageren
  7. av01d zegt

    23 maart 2019 om 11:12

    Smart Roadster. De Brabus heeft net teveel vermogen (101pk), dus dan meer de 82pk versie. Lekker hoeken!

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      23 maart 2019 om 11:45

      @av01d: dat ding rijdt toch kut?

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        23 maart 2019 om 11:57

        @theblazerunner: valt best mee. Ik heb zowel Elises als smart roadsters gehad. Roadster stuurt prima en door lage gewicht kun je er ook leuk mee spelen.

        Login om te reageren
    • shibby zegt

      23 maart 2019 om 11:52

      @av01d: voor mij verpest de verschrikkelijke automaat de hele auto

      Login om te reageren
      • av01d zegt

        24 maart 2019 om 18:26

        @shibby: De automaat is idd niet top. Ik schakel gewoon zelf, met de flippers. Dat is snel zat, zeker als je goed anticipeert.

        Login om te reageren
    • qoekje zegt

      23 maart 2019 om 23:06

      @av01d: toch liever de caterham seven 160 ook zoon 80 pk

      Login om te reageren
      • av01d zegt

        24 maart 2019 om 18:26

        @qoekje: De automaat is idd niet top. Ik schakel gewoon zelf, met de flippers. Dat is snel zat, zeker als je goed anticipeert.

        Login om te reageren
  8. kennone zegt

    23 maart 2019 om 11:13

    Een mooie bruine Batavus

    Login om te reageren
    • rutger97 zegt

      23 maart 2019 om 13:41

      @kennone: lekker man, op 2 wielen door de bochten!!

      Login om te reageren
  9. mynameisjeroen zegt

    23 maart 2019 om 11:13

    106 XSi met 95pk

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      23 maart 2019 om 11:15

      @mynameisjeroen: denk toch al snel aan die klasse. Citro VTR of VTS, wat was het, Fiesta Sport of een Puma. Wat kleiner, speels spul, en goedkoop genoeg om nog lekker veel te voelen. Geen elektronische meuk, niet teveel comfort. Leuk spul!

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        23 maart 2019 om 13:27

        @davelepeef: Saxo VTS (1.6-blok) zit boven de 100 pk. Gelukkig kan je met de 1.4 ook schofterig veel plezier hebben, vooral op kronkelige bergweggetjes :)

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          24 maart 2019 om 14:31

          @BaRa: je hebt ook een 1.6 met 90 pk, dat waren de eerste types. De 1.6 16v had 120pk.

          Login om te reageren
  10. harrie zegt

    23 maart 2019 om 11:14

    2CV

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      23 maart 2019 om 13:14

      @harrie:
      Uitstekende suggestie, sluit ik me bij aan. Onthaasting op wielen met de toegevoegde lol van het roldak.

      Login om te reageren
  11. Dylan zegt

    23 maart 2019 om 11:15

    Nieuwe Fiesta Trend 75 pk

    Login om te reageren
  12. xytras zegt

    23 maart 2019 om 11:16

    Mijn 1ste auto was een Citroen AX 1.0, met zijn 44pk ongeveer even snel als mijn Honda mtx lol.
    Mijn 1ste zelfbetaalde auto was een Citroen Saxo 1.6 16v, dat begon er al op te trekken.

    Login om te reageren
  13. sportevo zegt

    23 maart 2019 om 11:16

    Oud type Mini (Cooper)

    Login om te reageren
    • f31bmw320d zegt

      23 maart 2019 om 22:26

      @sportevo: eens, was ook mijn eerste auto!

      Login om te reageren
  14. autodidact zegt

    23 maart 2019 om 11:17

    Peugeot 205 1.4 met 75pk

    Login om te reageren
    • WoutH zegt

      23 maart 2019 om 21:26

      @autodidact: 100% eens! Ik had als eerste auto een grijze 205 xs 1.4, 75pk en kuipstoeltjes met streepjesmotief. Heb hem nog steeds, geschorst in de stalling. Als er weer plek voor is gaat ie weer naar buiten!

      Login om te reageren
  15. jochempie zegt

    23 maart 2019 om 11:17

    MX-5 1.6 met 90 pk dan maar, en een doorgelast diff!

    Login om te reageren
  16. atrak zegt

    23 maart 2019 om 11:18

    Fiat Panda 4×4.

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      23 maart 2019 om 11:19

      @atrak: hear hear! M’n beste maat gaat er één halen!

      Login om te reageren
    • bischero zegt

      23 maart 2019 om 11:55

      @atrak: held!

      Login om te reageren
  17. dirkiii zegt

    23 maart 2019 om 11:18

    Het leven begint pas bij 500pk

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      23 maart 2019 om 11:20

      @dirkiii: ach gosh, net als dat het pas begint bij een tonnetje of wat op de bank?

      Login om te reageren
    • bischero zegt

      23 maart 2019 om 11:55

      @dirkiii: de mijne is en blijft langer en dikker

      Login om te reageren
      • autodidact zegt

        23 maart 2019 om 13:02

        @bischero: heb je Temptation Island gekeken soms?!

        Login om te reageren
        • bischero zegt

          23 maart 2019 om 14:53

          @autodidact: hoezo, ben jij deelnemer dan? Dan ook niet geïnteresseerd.

          Login om te reageren
      • jochempie zegt

        23 maart 2019 om 18:43

        @bischero: ja dat moet echt een kutgevoel zijn voor sommigen, dat er ergens een zwerver in een doos ligt die een veel grotere lul heeft dan hun.

        Login om te reageren
  18. maxidyne zegt

    23 maart 2019 om 11:18

    2de generatie Suzuki Swift GS en Citroën AX Furio/GT.

    Login om te reageren
  19. Gulli zegt

    23 maart 2019 om 11:20

    Smart Roadster heeft een geniale wegligging, helaas gecombineerd met een te klein motortje en een versnellingsbak met snelheden gemeten op de kalender ipv seconden.

    Oude generatie Jimny, rijdt voor geen meter maar geeft enorm veel lol op de juiste ondergronden

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      23 maart 2019 om 11:23

      @gulli: Wilde deze ook beide noemen! Geheel mee eens dus.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        23 maart 2019 om 12:59

        @reactief: Nog als toevoeging;

        De Morgan ThreeWheeler zou ik heel graag willen hebben. Het geluid, de beleving. Meer lol kun je volgens mij niet hebben in een ‘auto’.

        Login om te reageren
  20. allesmetturbo zegt

    23 maart 2019 om 11:20

    Mijn eerste auto vond ik echt een leuk ragbakkie:

    Peugeot 106 Rallye 1.3 8V phase 1

    98pk op 816kg met een versnellingsbak met extra korte verzetten

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      23 maart 2019 om 11:27

      @allesmetturbo: Dat is inderdaad een hele goede in deze categorie!

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      23 maart 2019 om 11:31

      @allesmetturbo: zou nog graag een Citroën AX VTS circuitfähig maken. Is volgens mij zo’n beetje dezelfde basis. Goedkope en simpele lol!

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        23 maart 2019 om 11:50

        @gulli: AX VTS? Da’s nieuw voor mij. Saxo VTS is het dan toch? Bij de AX had je een GT en een GTi. Ooit nog in een AX GT rond de 180 op de teller gereden. De dakplaat resoneerde toen als een malle, maar dat was op te lossen door iemand zich schrap te laten zetten tegen het hemeltje. Mooie tijden. Leuk karretje.

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          23 maart 2019 om 12:00

          @vaakbenjetebang: euhh u heeft helemaal gelijk ?

          Login om te reageren
  21. frank2b zegt

    23 maart 2019 om 11:20

    Toyota Corolla E80.

    Zooooo’n karakteristiek jaren-80 bakkie ….

    Login om te reageren
  22. ghost zegt

    23 maart 2019 om 11:22

    Up 1.0 TSI 95pk versie. Prima naaimachientje?

    Login om te reageren
    • mpc007 zegt

      23 maart 2019 om 11:43

      @ghost: oprecht best goeie keus denk ik als je wat vlots onder de 100pk zoekt. Zo jammer dat de zit echt te hoog is om beetje te hoeken.

      Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      23 maart 2019 om 11:47

      @ghost: goeie keus, wegligging is serieus best prima met zo’n ding

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        24 maart 2019 om 14:33

        @janmetdelangeachternaam: wat een oprechte kutauto is dat. Ik heb er hier ook ff eentje staan, wacht op een Megane. Het zit voor geen meter en zuipt als een tempelier.

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      23 maart 2019 om 20:39

      @ghost: Klopt, schitterend ding met die TSI motor (verdomme de versie en motorisatie hebben ze geschrapt sinds deze week)
      Nu moet ik wel een GTI kopen.
      Twijfel nog steeds , voel me een beetje te oud om erin te rijden, mijn broer zegt doen!

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        23 maart 2019 om 22:31

        @wimof: ik twijfel er ook al een tijdje aan, leuke auto voor erbij, in NL heb je voor €22,5k een full options. En na een chip heb je 140-150pk op 850kg. Dat doet mijn inziens toch weer dat oude GTI gevoel van de 1 & 2 weer herleven. Een Lupo GTI kwam destijds als enige echt in de buurt van diezelfde feeling. In België zal die nog iets schelen vermoed ik, gewoon doen! Blijft een uniek wagentje, zal niet hard afschrijven vermoed ik!

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          23 maart 2019 om 23:08

          @ghost: Had ik 2000 een Lupo (waarvan ik de p had opgedraaid) 75 pk aut. alle opties erop, ultra stevig ding.
          Nu ben ik al een tijdje de UP! aan het volgen in die mate dat ik een offerte voor een tsi 90 pk hier naast me heb liggen,de proefrit had ik achter mij, en nu hebben ze hem geschrapt en blijkbaar komt hij niet weer. Ze willen het eenvoudiger maken qua mix. de levertijd in België is ondertussen tot 10 maand opgelopen. Bij ons kost een witte (of rode) 4 deurs met werkelijk ALLE beschikbare opties 19645 € en daar krijg ik nog 3.5% korting op.de review’s zijn lovend , het enige waar ik niet van hou is de donkere achterruit (misschien eruit halen)
          Ben zelf benieuwd wat ik gaan doen.

          Login om te reageren
  23. supertjeduc zegt

    23 maart 2019 om 11:22

    Een smart , gechipt , veel lol mee gehad , ook veel ellende
    Maar toch erg leuk

    Login om te reageren
  24. autodrome zegt

    23 maart 2019 om 11:23

    Honda Civic VRT

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      23 maart 2019 om 13:10

      @autodrome: CRX eerste generatie bedoel ik, precies 100pk

      Login om te reageren
  25. SimonMc zegt

    23 maart 2019 om 11:24

    Smart Roadster, alhoewel de automaat roet in het eten gooit.

    Login om te reageren
  26. bbroek88 zegt

    23 maart 2019 om 11:25

    Mitsubishi Colt CZ3 1.3 :) knallen met dat ding XD

    Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      23 maart 2019 om 11:43

      @bbroek88: zwaar onderschat inderdaad

      Login om te reageren
  27. ohoogeveen zegt

    23 maart 2019 om 11:25

    AX GTI

    Login om te reageren
    • misterds5 zegt

      23 maart 2019 om 13:23

      @ohoogeveen: mijn eerste auto. Een briljant karretje! Heb super veel spijt dat ik die ooit heb weg gedaan.

      Login om te reageren
  28. stuko zegt

    23 maart 2019 om 11:26

    Renault Clio 1.8 16v 1993 ?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      23 maart 2019 om 12:58

      @stuko: Die had 130pk.

      Login om te reageren
      • densk zegt

        23 maart 2019 om 14:26

        @e34m5touring: 137 zelfs. 8 jaar lang zelf gereden als eerste auto. Man wat heb ik daar van genoten. Zou willen dat ik hem nog had.

        Login om te reageren
  29. moveyourmind zegt

    23 maart 2019 om 11:27

    Nooit zelf gehad, maar de Cinquecento’s die ik meekreeg als leenauto toen ik Lancia en Alfa Romeo reed vond ik geniaal.

    Blikkerig gebouwd en er zat niet veel op, maar het leek veel sneller te gaan dan dat er op de teller stond, klonk leuk en zag er voor zo’n klein autootje best cool uit.

    Login om te reageren
  30. henkhupelschoten zegt

    23 maart 2019 om 11:28

    Fiat 126p, 23 trappelende paardjes ? top auto!

    Login om te reageren
  31. pjotr zegt

    23 maart 2019 om 11:30

    Alfa 33. Met carbs 8)

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      23 maart 2019 om 12:00

      @pjotr: mijn leuze ook, maar om onder de 100pk te blijven is alleen de 1.3 met enkel of dubbele carb een optie of de 1.5 SL/QO. Alle carb QV’s zijn 105pk of meer.

      Login om te reageren
    • alfablog zegt

      23 maart 2019 om 12:20

      @pjotr: meer motorsound dan de 33 ga je idd niet vinden. Had ik m nog maar.

      Login om te reageren
    • posthumus zegt

      23 maart 2019 om 12:23

      @pjotr: wilde ik inderdaad net posten!

      Login om te reageren
  32. honinggraat zegt

    23 maart 2019 om 11:30

    Mijn 1ste auto was een honda civic van de 4e generatie. 1.4 met dubbele carburateur, 16kleppen en 90pk. Ongelooflijk mooie tijd mee gehad. Geen servostuur, handmatige choke maar wel een heerlijk korte versnellingsbak. Vanaf 5000tpm ging dat gebakje als een malle. Geen toerenbegrenzer, je kon helemaal door tot 8000!! Sterk autotje. Achteraf veel spijt van gehad door hem te vervangen door een golf 4 tdi 90.

    Login om te reageren
    • Alfonso_Alfist zegt

      23 maart 2019 om 12:20

      @honinggraat: precies toen was Honda nog het Japanse BMW. Had een 5e generatie Civic EG als eerste auto met een 1.3 cab 75pk op iets van 850 kilo. Heerlijk sturen zonder stuurbekrachtiging en doorhalen tot 7000 toeren. Een vriend van me had een generatie nieuwer de EK maar hier was het plezier al minder ongefilterd met stuurbekrachtiging en onderstel zonder dubbele draagarmen. Roesten deden ze helaas wel

      Login om te reageren
      • emping zegt

        24 maart 2019 om 18:23

        @alfonso_alfist: mijn EG had wel gewoon stuurbekrachteging.

        Login om te reageren
    • phaeton zegt

      23 maart 2019 om 12:59

      @honinggraat: Deze maar. Mooie herinneringen.

      Login om te reageren
  33. mpc007 zegt

    23 maart 2019 om 11:37

    Nomineer inderdaad graag m’n eerste auto, Peugeot 106 1.4 Sport! Slechts 75pk, maar doordat ‘ie slechts 860 kilo weegt gewoon prima. Vijfbak had ie ook, net als prima opties (elektr ramen + spiegels, airco, etc) Leuke aan Sport is verder dat ‘ie sportstoelen heeft, met motiefje van de Rallye. Qua exterieur de bodykit van de GTi, dus ronde verstralers (gaan aan met grootlicht, weken lopen zoeken naar t knopje maar dat was er niet), lagere bumpers rondom in carrosseriekleur, honingraatje achter boven de uitlaat. Kan ‘m iedereen aanraden als eerste auto! Verbruik is ook prima, rijd gewoon 1:17 met beetje moeite.

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      23 maart 2019 om 11:39

      @maarten_zoutendijk: Ik heb er ook één, voor erbij (lekker in de bijtelling). Vandaar ook de keuze in het artikel. Topwagentje.

      Login om te reageren
      • mpc007 zegt

        23 maart 2019 om 11:41

        @rubenpriest: Leuk! Ja inderdaad topkarretje. Wilde eigenlijk een XSi, maar die waren niet fatsoenlijk te vinden binnen de paar honderd die ik toen te besteden had. Leuke aan de 106 vind ik het directe en kartachtige gevoel, de 206 GTi die ik daarna had was stuk sneller maar had dat gevoel minder. En die oude achtklepsmotor klonk ook best leuk doordat er af fabriek maar één dempertje onder zat :)

        Login om te reageren
    • alloallo zegt

      23 maart 2019 om 11:49

      @maarten_zoutendijk: Shit, Ik had mijn oude 106 rallye (1994) willen nomineren. Deze heeft echter 101pk.
      Kunnen we het topic niet veranderen van 100PK naar 75KW???

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        23 maart 2019 om 12:02

        @alloallo: wellicht dat er na al die jaren een of twee paardjes ontsnapt zijn, dan mag hij toch weer meedoen ?

        Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      23 maart 2019 om 14:48

      @maarten_zoutendijk: leuke auto idd!

      Das wel echt zuinig, ik reed met de 1.3 rallye gem. 1 op 10, maar dat zal vast te maken hebben met mijn rijstijl haha. Boven de 5000 toeren was dat blokje het leukst

      Login om te reageren
  34. gtke zegt

    23 maart 2019 om 11:44

    Redelijk zeldzaam wel maar o zo veel fun om te rijden! De autobianchi/Lancia y10 turbo. De y10 heeft een 85 pk sterke 1000 cc turbo motor https://hothatch.com.au/wp-content/uploads/2018/06/Lancia-Y10-Turbo-1.jpg

    Login om te reageren
  35. tenaci zegt

    23 maart 2019 om 11:46

    Starlet P7 met drietrapsautomaat was mijn epic first ride. 75pk voor 12 klepper was lang niet slecht. Mijn huidige vervoer van <100pk is m’n variomatische Daf 66 met 48 hitsige paardjes!

    Login om te reageren
  36. alfaromeolovr33 zegt

    23 maart 2019 om 11:48

    Caterham 165.

    Login om te reageren
  37. denniss00 zegt

    23 maart 2019 om 11:54

    Een Reliant Robin.

    Login om te reageren
  38. ffw88 zegt

    23 maart 2019 om 11:57

    Honda jazz

    Login om te reageren
  39. O plaat zegt

    23 maart 2019 om 11:59

    Bij deze nomineer ik alle luchtgzkoelde VWs
    T1, T2, T3, kever, karmann ghia en type 3

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      23 maart 2019 om 12:54

      @shiva: wat rijdt daar nu leuk aan?

      Login om te reageren
      • O plaat zegt

        23 maart 2019 om 15:09

        @pa045:
        De kever is zo wat de populairste oldtimer, moeten ze toch iets goed doen.
        Mijn ervaring is dat de T3 één van de leukste auto’s is om met 9 man naar obscure muziek festivals in Wallonië te rijden.

        Login om te reageren
        • pa045 zegt

          23 maart 2019 om 18:32

          @shiva: jouw ervaring is zeker leuk. Maar dat de kever zo populair is begrijp ik niks van. Het is een straf om in te rijden. En wanneer je die prijzen tegenwoordig ziet, snap ik er echt niks meer van. In iedere schuur staat nog wel een kever. Niks aparts aan. Nog duizenden te vinden. Overrated.

          Login om te reageren
        • bartteeuwen zegt

          23 maart 2019 om 20:30

          @shiva: douruuuh!!!???

          Login om te reageren
      • johnhert zegt

        23 maart 2019 om 15:49

        @pa045: Helemaal niets, zwaar overschat spul…

        Login om te reageren
  40. veloce zegt

    23 maart 2019 om 12:04

    Klassieke Alfa Romeo Giulia, Bertone of Junior Zagato (allen met 1300/1600), of zelfs een Juniot

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      23 maart 2019 om 13:11

      @veloce:
      De 1600s van de 105 serie Giulia, Junior, Spider zit boven de 100 pk. Dus dat gaat ‘m niet worden, zullen 1300s moeten zijn.

      Login om te reageren
      • veloce zegt

        23 maart 2019 om 13:31

        @amghans: vroege 1600’s hebben 98pk. Er staat er hier al meer dan 10 jaar eentje in de garage zelfs. ;-)

        Login om te reageren
        • offroad zegt

          23 maart 2019 om 13:55

          @veloce: Heeft ie straf?

          Login om te reageren
  41. imaginenl zegt

    23 maart 2019 om 12:05

    Smart for 2 cabrio (450 1e generatie 61pk) en daarmee de pico veleta op in de Sierra Nevada. Good times.

    Login om te reageren
  42. banaan7 zegt

    23 maart 2019 om 12:06

    Batavus weekend. Nog niet eens 1 pk! En toch nog de 40 aantikken!

    Login om te reageren
  43. x1f48 zegt

    23 maart 2019 om 12:13

    Hyundai i20 dat ding weegt niets stuurt prima en gaat super door de bocht. En klinkt ook nog eens prima

    Login om te reageren
  44. ArnoldH zegt

    23 maart 2019 om 12:16

    Bmw e30 316 coupe

    Login om te reageren
  45. legion1349 zegt

    23 maart 2019 om 12:18

    M’n suzuki x90 was altijd leuk.

    Login om te reageren
  46. mats106rallye zegt

    23 maart 2019 om 12:18

    Is dat even toeval! Mijn gebruikersnaam zegt genoeg denk ik. Met zo min mogelijk zo veel mogelijk plezier, alleen wel 103 pk

    Login om te reageren
    • eelco106gti zegt

      24 maart 2019 om 18:42

      @mats106rallye: helemaal mee eens ????

      Login om te reageren
  47. rob5nismo zegt

    23 maart 2019 om 12:19

    Honda civic 1.5 16v

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      23 maart 2019 om 12:19

      @rob5nismo: uit 1990

      Login om te reageren
  48. maximusnl zegt

    23 maart 2019 om 12:22

    Mijn eigen Fiat 500L uit 1972. 18 hele pk’s maar een grote glimlach als je rijdt.

    Login om te reageren
  49. ks86 zegt

    23 maart 2019 om 12:27

    Mijn Charade 1.3 16v met 90pk… héérlijke eerste auto en sneller dan menige leaseauto in die tijd ?

    Login om te reageren
  50. kappenou zegt

    23 maart 2019 om 12:27

    Clio 1.4 16v 98pk van 2003-2005
    Een van de beste onderstellen. Vond ik toen der tijd beter en lichtvoetiger rijden dan de nieuwe mini.
    Al het oudere spul is te slap en tordeert te veel zoals zo’n 106

    Login om te reageren
  51. spidermann zegt

    23 maart 2019 om 12:34

    VW itlis in het terrein, Mehari in Saint Tropez (in de zomer).

    Login om te reageren
  52. sabrerator zegt

    23 maart 2019 om 12:37

    Mijn eerste auto was een oranje Mini 1000 uit 1977. Gekocht in 1990.
    Trommelremmen rondom, een pekaatje of 40, denk ik.
    Door de zeer matige remwerking, verergerd doordat ik die trommels voor nooit bijstelde, was het een spectaculair karretje om te rijden. Bij het remmen wist je nooit of ie naar links of naar rechts ging trekken en je moest twee keer pompen voor je remdruk had. Ik was erg goed in anticiperen.

    Login om te reageren
  53. 205zonderdak zegt

    23 maart 2019 om 12:39

    Mijn MX-5 NB teruggetuned naar 99,99 pk?

    Login om te reageren
  54. peugti zegt

    23 maart 2019 om 12:40

    Uiteraard de daihatsu hijet machtige machine !!

    Login om te reageren
  55. trs80 zegt

    23 maart 2019 om 12:45

    205 Rallye, 106 Rallye, Talbot Samba Rallye. Wegen weinig, zit niks op en rijden als de brandweer! Met name de Samba is een leuk ding, 1291cc en ruim 90 goed te tunen pk’s.

    Login om te reageren
  56. phaeton zegt

    23 maart 2019 om 12:45

    “Het enige criteria is”, man o man.

    Login om te reageren
  57. richh zegt

    23 maart 2019 om 12:46

    Nieuwe Ford Fiesta’s wegen ook niet zoveel en met een 95pk motor zeker leuk. Of een Seat Ibiza?

    Login om te reageren
  58. koekwaus zegt

    23 maart 2019 om 12:54

    Mijn eerste auto, een Citroën AX 1.4 Furio. 75 pk, 750 kg. Zal niet heel makkelijk meer te vinden zijn ben ik bang.

    Login om te reageren
  59. cossiekiller zegt

    23 maart 2019 om 12:59

    Mijne tweede auto. Een Corsa A gsi met wel net 100pk op 800 kg. Een kart op wielen.

    Login om te reageren
  60. E34M5Touring zegt

    23 maart 2019 om 13:01

    M’n 2e karretje was een Ford Fiesta GT uit 96. 1.4 8v met 75pk. Hoop lol mee gehad! Zonder stuurbekrachtiging oid dus nog echt analoog. De GT kreeg vrij brede banden mee standaard dus inparkeren was minder leuk. Op plattelandweggetjes was het echter een tof ding!! Als je em echt hard instuurde tilde je een wiel op!

    Login om te reageren
  61. sleepyj zegt

    23 maart 2019 om 13:04

    Mn huidige daily, civic ek 1.4 90pk uit 2000. Hoewel de EG leuker was, zijn die bijna niet meer te vinden. Lichte auto, aardig sturend mede door goed onderstel. En je krijgt ze bijna niet kapot getrapt.

    Login om te reageren
  62. Loek zegt

    23 maart 2019 om 13:06

    De enige auto waarin ik lange stukken heb gereden die in deze categorie valt, is een Hyundai i20 1.0 T-GDi met 99 pk. Reed inderdaad best lekker, de turbo kickt er lekker in als je een beetje doortrapt.

    Een auto waar ik niet zo van heb genoten is een Peugeot 107 1.0 zonder turbo, trekt voor geen meter en de stoel is een soort kruk, dus als je een beetje probeert te hoeken zit je bij je passagier op schoot. Ik snap het hele basaal vervoer gebeuren en dat die auto gewoon goedkoop moet zijn, maar een Up is het niet.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      23 maart 2019 om 13:43

      @720s: een 107 is voor mensen die als vorm van zelfkastijding een auto rijden. Wat een blik doffe ellende.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        24 maart 2019 om 00:30

        @str8six: mwah, het is al anders omdat je ellende verwacht. Als het nou 16 ruggen had gekost was het erg. Maar ik had de meest kale versie als leenauto en die had een winkelwaarde van 9.200 euro. Kijk, dan is het een drol, maar het kost ook geen drol. En omdat de enige elektrische zaken op de familiebak (die wél 26 ruggen kostte) kapot waren, was het heerlijk om een rijdende auto mét verwarming te hebben. Zo veel meer had ik des tijds ook niet nodig.

        Login om te reageren
  63. P1m zegt

    23 maart 2019 om 13:23

    Een BMW Isetta met 14 pk!

    Login om te reageren
  64. BaRa zegt

    23 maart 2019 om 13:29

    @davelepeef: Saxo VTS (1.6-blok) zit boven de 100 pk. Gelukkig kan je met de 1.4 ook schofterig veel plezier hebben, vooral op kronkelige bergweggetjes :)

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      24 maart 2019 om 14:35

      @BaRa: de eerste 1.6jes niet, de Saxo VTR 1.6 had 90pk

      Login om te reageren
  65. BaRa zegt

    23 maart 2019 om 13:30

    Caterham 165.
    https://www.youtube.com/watch?v=EdJU7iXsCPw&t=36s

    Login om te reageren
  66. BaRa zegt

    23 maart 2019 om 13:38

    Ford Sportka

    Login om te reageren
  67. rutger97 zegt

    23 maart 2019 om 13:43

    Tja swiftjes van alle generaties blijven toch wel erg leuk om hard de hoek om te gooien, bijzonder goede wegligging mi

    Login om te reageren
  68. e38ossie zegt

    23 maart 2019 om 13:46

    BMW Isetta

    Login om te reageren
  69. LJ zegt

    23 maart 2019 om 13:59

    DAF 66 DL dankzij de CVT altijd als eerste weg bij het stoplicht?

    Login om te reageren
  70. kevdutchie zegt

    23 maart 2019 om 14:15

    De 1e generie Twingo, en dan nog de 1.2 met carburateur.

    Filterbox iets aanpassen en je hebt een geinige auti, met leuk geluid dat idioot leuk rijdt. Het schuifdak dat tot achter open kan, en de stoelen + bank waar je een bed van kan maken.

    Ik vergeet de mijne nooit meer, té veel lol mee gehad.

    Login om te reageren
  71. kevdutchie zegt

    23 maart 2019 om 14:19

    En als we een beetje mogen cheaten, een BMW 316i E36 compact.

    Nét 102pk, wat teniet gedaan wordt door het gewicht van 1175 kilo. Maar man wat rijdt het heerlijk.

    Login om te reageren
  72. bertorelli zegt

    23 maart 2019 om 14:23

    Daihatsu Cuore (1998-2003) met 58 pk.
    Heeft qua model iets weg van een oude mini en rijdt als een kart.
    Daarnaast past iemand van 2 meter ook nog achter het stuur.

    Login om te reageren
  73. transaxleman zegt

    23 maart 2019 om 15:11

    Collega van mij heeft een Fiat 127. Super licht, weinig vermogen maar een super leuk klinkend motortje en gave wegligging. Echt een beleving

    Login om te reageren
  74. Dutchdriftking zegt

    23 maart 2019 om 15:14

    Fiat Cinqecento. Een mooie gele sporting. Door het schattige ‘kanarie’ uiterlijk mocht je alles flikken in het verkeer en kreeg je nog een duimpje ook. Dat was later met de Golfjes wel anders….

    Login om te reageren
  75. johnhert zegt

    23 maart 2019 om 15:55

    Toyota Iq D4d, klein karretje met weinig gewicht en korte wielbasis. Stuurt erg direct / scherp en met de 1.4 turbodiesel van 90 pk erg rap !

    Login om te reageren
  76. donald zegt

    23 maart 2019 om 16:15

    Fiat panda cross. Kan je ook nog offroad;)

    Login om te reageren
  77. sudbina zegt

    23 maart 2019 om 16:25

    De eerste generatie Honda CRX zou ik zo zeggen.

    Of iets moderners; een Daihatsu Copen.

    Login om te reageren
  78. franklm zegt

    23 maart 2019 om 17:35

    Mijn Audi A2 1.4 S-line. Nog geen 900 kilo, paar cm verlaagd…16″ BBS , 195/45 eromheem…75 pk schiet echt niet op, maar het klopt echt niet hoe hard je de hoek om kunt als je eenmaal vaart hebt. Heb er best lol mee.

    Login om te reageren
  79. exclusivecarspotter zegt

    23 maart 2019 om 17:48

    Uit de Franse hoek:
    Citroën Visa Chrono, heerlijk Rallye wagentje met kuipjes en zeer sportief dashboard met allerlei metertjes. Uiteraard de Peugeot 106/205 Rallye en Citroën AX GT
    Uit de Italiaanse hoek:
    Autobianchi A112 Abarth
    Innocenti De Tomaso Turbo
    Alfa Romeo Alfasud 1.5 TI/ Sprint Veloce allemaal leuke rij auto’s die nauwelijks meer te vinden zijn…

    Login om te reageren
  80. robert110 zegt

    23 maart 2019 om 18:31

    De Suzuki SJ en Daihatsu Feroza (de HD-C). Niet alleen off road heb je de grootste lol, ook op de weg kan je er aardig wat rijplezier uit halen.

    Login om te reageren
  81. zero99 zegt

    23 maart 2019 om 18:35

    Mijn eerste auto was ook een 106 1.4 sport 75pk. Wat een lol heb ik gehad met dat ding. Daarna een 106 gti gekocht, dat was helmaal feest. Op gegeven moment een setje semislicks eronder en wat aan het onderstel lopen klooien,en dandikke bakken pesten op de nurburgring. Wat ging dat ding hard door de bocht. Had ik nooit moeten verkopen.

    Login om te reageren
    • eelco106gti zegt

      24 maart 2019 om 18:38

      @zero99: je mag een keer meerijden hoor

      Login om te reageren
  82. joppelnl zegt

    23 maart 2019 om 19:30

    Starlet 100% rij er al 2 jaar eentje. Onderstel wat aangepakt met veren en stabilisatorstangen etc. Geweldig. Enorm veel plezier. Puur rijden zonder allerlei hulpsystemen

    Login om te reageren
  83. dondeboer zegt

    23 maart 2019 om 19:31

    Ik heb veel lol gehad in een Charade 1.3 (de G102, 1998-1993). Met 90 en 835kg lekker vlot (destijds iig wel), maar ’t is vooral de onverwoestbare hoogtoerige (7200rpm!) 16-klepper die ’t leuk maakte. Altijd ’t gevoel dat ’t hard ging, en meestal zonder ’t risico om m’n rijbewijs kwijt te raken.

    Login om te reageren
  84. wceend zegt

    23 maart 2019 om 19:37

    1974 MG B

    Login om te reageren
  85. toyotafortuner zegt

    23 maart 2019 om 21:13

    Daihatsu Copen. En eigenlijk ook alle keicars

    Login om te reageren
  86. autospotterkerkrade zegt

    23 maart 2019 om 21:33

    Opel Kadett C of Fiat Panda 100hp

    Login om te reageren
    • paginl zegt

      24 maart 2019 om 07:31

      @autospotterkerkrade: de fiat 100hp heeft 101pk. We hebben er 1 in de 500 liggen

      Login om te reageren
  87. r26r zegt

    23 maart 2019 om 23:01

    Ik zou zeggen de Renault 5 alpine of R5 GTX / Baccara of is dat te lang geleden.

    Login om te reageren
    • Calimero zegt

      24 maart 2019 om 08:52

      @r26r: Er staat een Clio Baccara 1.8 te koop ergens op Facebook. Mag die ook?

      Login om te reageren
  88. LaLancia zegt

    23 maart 2019 om 23:11

    Fiat Seicento Sporting! Zelden zoveel lol gehad in een auto.

    Login om te reageren
  89. dracae zegt

    24 maart 2019 om 01:18

    Hm..mijn auto heeft 6 pk te veel…

    Login om te reageren
  90. joost1990_2 zegt

    24 maart 2019 om 02:04

    Seat Arosa 16v. Oliezuiperd eerste klas met 100pk, maar op 920kg en met een (goed onderhouden) sportonderstel ligt het echt als een blok op de weg.

    Login om te reageren
  91. caspart zegt

    24 maart 2019 om 07:04

    Cinqucento sporting!

    Mijn eerste auto, en best wel een icoon

    Login om te reageren
  92. paginl zegt

    24 maart 2019 om 07:30

    De leukste wordt niet genoemd. De MGB.

    Login om te reageren
  93. niex zegt

    24 maart 2019 om 08:09

    Een 106 met 75pk is wel echt pover. Een oude starlet had rwd, net zoals mijn oude corolla. Een oude mini of civic is ook al heel wat leuker dan die 106.

    Login om te reageren
  94. Calimero zegt

    24 maart 2019 om 08:50

    Och het zijn er heel veel waarmee je met minder dan 100PK veel plezier kunt hebben.
    Er zijn er al een aantal hiervoor genoemd die ook op “mijn” lijstje zouden staan. Als aanvulling denk ik ook aan de Daihatsu Charade Gtti van destijds.

    In feiten vele auto’s met minder dan 950kg leeggewicht en rond de 70/75pk zijn een feestje of kunnen dit zijn met kleine aanpassingen.

    Login om te reageren
    • Calimero zegt

      24 maart 2019 om 09:05

      @milan0: o ik zie nu dat de Charade 101 pk heeft. Helaas

      Login om te reageren
  95. rollingstoned zegt

    24 maart 2019 om 11:47

    Alfasud Sprint Veloce 1.5
    Alfa Romeo Spider 1300 Junior
    Alpine A110 Berlinette
    BMW E30 316i
    Fiat X1/9 1.5
    Lancia Delta 1.5
    Peugeot 504 coupe
    Porsche 914 1.8
    Triumph TR4

    Login om te reageren
  96. Bart_V zegt

    24 maart 2019 om 13:57

    Toevallig afgelopen vrijdag nog in een 90 pk (niet standaard) sterke starlet gereden. Was even vergeten wat een lichte auto met leuk vermogen deed

    Login om te reageren
  97. rickthestig zegt

    24 maart 2019 om 20:46

    Ideetje voor een aankoopadvies? Tot 4k bijvoorbeeld. Zoek nog iets als 2e auto voor de kids, werk en boodschappen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North