Lezersvraag: in welke racewagen wil jij een keer vlammen?

Auteur: , 158 Reacties

We geven je de vrije hand.

Lezersvraag: in welke racewagen wil jij een keer vlammen?

Voor de gemiddelde auto(sport)liefhebber moet rijden in een F1-auto haast wel het summum zijn. We staan dan ook niet gek te kijken als velen van jullie aangeven graag eens een rondje in bijvoorbeeld de Red Bull van Max Verstappen rond te blaffen.

Ondergetekende pakt het liever wat minder groots aan. Een F1-auto is me te ingewikkeld met teveel knopjes op het stuur, teveel downforce en bovendien moet je zo’n ding flink op z’n falie geven voordat banden en remmen doen wat ze moeten doen. Rustig wennen is simpelweg geen optie.

In plaats daarvan zou ik liever eens een GT1-racer uit het FIA GT-tijdperk (zeg, van een jaartje of 13 geleden) aan de tand voelen. Wel veel power, toch ook de sensatie van flink wat downforce, maar niet zó complex dat alleen een absolute pro er veilig een rondje mee kan rijden. Die Maserati MC12 GT1 die je hierboven ziet, ik zou er niet op spugen.

Verder geven we jullie 100% vrijheid bij het maken van een keuze. Oud of nieuw(er)? Onverhard of asfalt? Bestaat de auto nog wel of niet meer? Het maakt niet uit, maar we willen wel weten in welke racer jij graag een circuit naar keuze onveilig maakt én natuurlijk waarom het die auto moet zijn. Succes!

Fotocredit: @ronald1 via Autojunk



158 reacties

Waarom zou iemand in de Red Bull van Max willen rijden? Kun je hem halverwege ook weer zelf terug duwen. Nee bedankt.

Ik weet wel iets beters: geef mij maar een 787B (met oordoppen). Ook zou ik wel eens met een Group B rally-auto willen rijden. Maakt niet uit welke.
@berlinetta: je was me voor, wat een geweldenaar is die Mazda he!
@berlinetta: dank u. Na deze reactie mag je van mij de comments sluiten: ik sluit me er volledig bij aan.
@berlinetta: zou zelf niets beter verzinnen! Ook voor mij de 787B aub.
@berlinetta: duurde even voordat ik op verzenden drukte. Je was me ruim voor
@berlinetta: kan hier niks anders aan toevoegen!!
@berlinetta: precies waar ik aan dacht! Die fantastische Mazda en iedere Group B
@berlinetta: met de witte mazda livery alsjeblieft
Audi E-Tron R18 2016.
Farrari F1 van 2004 of Audi LMP1.
De VW Funcup lijkt me ook leuk.
Eigenlijk te veel om op te noemen
Tyrell P34. Lijkt me een hele ervaring om in zo’n zeswieler te rijden
Doe maar de Honda RA271 van weleer. Een 1.5 V12 pre-VTEC met een rev.max van 14.000 rpm, hoe cool is dat!
Sauber C9
Jaguar XJR-9
Porsche 959 Paris-Dakar
zijn de eerste die bij me opkomen
De Volvo 850 station van o.a. Jan Lammers en de Ford Mondeo. Beide uitkomende voor de BTCC.
Een Ferrari FXX als ik er dan één mag kiezen.
Nissan R390
De Mazda 787B lijkt me een ultieme ervaring! Stationair is het al een genot om naar te luisteren met zijn gepruttel. Het oorverdovende gejank wat er uit komt als je flat-out gaat is wat mij betreft nooit geëvenaard door welke raceauto dan ook.
@2wheeler: of een MB CLK GTR, puur voor die NFS2 Hot Pursuit experience
@2wheeler: Wel eerst even je vliegbrevet halen ;)
@racerx: hehehe, inderdaad ja!
@2wheeler: Dat was Need For Speed 3 ;)
@MJB: ik geloof je, maar de game heet Need for speed hot pursuit 2. Dat het de derde NFS game is neem ik van je aan!
@2wheeler: Ah, in dat geval heb je gelijk. Ik wist niet dat de CLK GTR ook in Hot Pursuit 2 zat (wat het zesde deel uit de NFS serie is). Ik dacht dat je de eerste Hot Pursuit (deel 3 in de serie dus) bedoelde, want daar ken ik ‘m dus van.
Huracan Super Trofeo.. omdat ik enorm fan ben van deze klasse en omdat hij toch zo goed klinkt.. en Circuit? Sowieso Nurburgring
De McLaren van Senna! Waarom? Omdat hij voor mij nog steeds een inspiratie bron is, de manier waarop hij verbonden was met die auto is buitengewoon. Met mijn sullige race skills wil ik graag voor lul staan door het te proberen
De Impreza van Collin McRae.
Zo’n debiel snel apparaat uit de vroegere Group B, daarna wel ff wat nieuwe onderbroeken kopen..
Camburg’s Toyota Tacoma TRD Pro.
Wagens zoals deze zijn gebouwd met een gewoon productiemodel als basis. Dat vindt ik veel leuker dan iets wat nog vaag een beetje op het straatmodel lijkt.
Daarnaast is overal kunnen racen veel leuker dan alleen op een circuit kunnen racen.

http://camburg.com/wp-content/uploads/2016/11/Tacoma.TRD_.Pro_.Race_.Truck_.LowRes.02-1000×667.jpg
787B!
Een Formule 1 auto uit de jaren 50, een Maserati 250F of iets dergelijks. Ik zorg dan wel dat ik een luier aanheb.
@kapiteinaudi: Dat filmpje van TG met Clarkson achter het stuur is echt super. Wat een geluid komt eruit zo’n ding. Balls the size of watermellons als je zo’n ding volle polle rijdt.
@kapiteinaudi:

Lancia D50 is dan een prima optie.
Hele fijne 2.5L V8.
https://youtu.be/QM9aS9I7Ueo
Circuit = Le Mans
Auto 1 = Corvette C7R graag 40 rondjes
Auto 2 = Aston Martin Vantage V8 GTR graag 52 rondjes

Beide auto’s graag ZONDER zijruiten uitvoeren!
@iphonistvongates: kan je gebarentaal? Zul je nodig hebben met jouw wens
MC12 !!
Een CLK GTR inclusief vlucht

http://68.media.tumblr.com/1e2fe09622eecbf6d51e4daa5678b7d8/tumblr_inline_nmmbqbVQzm1qbjfsq_500.jpg

Een CLR LM 1999 is ook goed.
@esprit84: dat wás de CLR.
@esprit84: De Oreca Viper uit de achtergrond.
Of de Fuchsschwanz Manta van Strycek of passagier in om het even welk vooroorlogs racegebakje met met Julian Majzub aan het stuur.
@rikkon: je bedoelt natuurlijk “onder”grond haha
Ferrari FXX, gillende hoogtoerige V12 met achterwielaandrijving. En dan die hengsten die dat ding geeft bij schakelen. Pure porno.
DAF turbo twin!
@henkhupelschoten:

Dát is toch ook wel een hele gave bak om een keer vanuit Hoek van Holland over het strand tot aan Den Helder te vlammen!!
250 GTO
Toyota Celica GT4 om een rally parcours af te leggen. Heerlijk door bochten glijden en over heuvels springen en tegelijk van de natuur genieten :-)
In volgorde van absurd onwaarschijnlijk en niet te doen, naar nog steeds onwaarschijnlijk maar ietsje makkelijker te besturen.

Formule 1 auto van Schumacher met V10
Ferrari FXX-K
Porsche GT3-RSR
Porsche GT4-Cup
Lada van het wtcc gewoon voor de fun
BMW F1
BMW V12 LMS
Lancia 037 Group B rallywagen.
@racerx: oh, het waarom vergeten…

Een V10 F1 wagen rijden met waarschijnlijk het krachtigste blok van het startveld is gewoon een natte droom. De Le Mans winnende BMW vind ik ook nog steeds indrukwekkend, mooie V12 aan boord. De 037… Geen idee, dat ding heeft gewoon iets gigantisch bruuts en RWD. Hoezo rijdende doodskist.
Auto Union type D
Ferrari 330/P4, de oude dan. Prachtig in alle manieren, looks, geluid, performance, kleur, merk. En als Mr Glickenhaus dan zoiets heeft van, mijne moet je dan ook even proberen, ben ik de kwaadste niet. Doe ik die ook nog een rondje.
Mazda mx5 cup

Nee,
Liefst met een Corvette C6r Le Mans door de straten van Rotterdam rijden om 3 uur s’nachts. Wakker worden iedereen!! Joehoee
Mclaren MP4/4 of de MP4/6. Legendarische wagens.
Audi Quattro S1
De R33 Gt-R van m’n schoonvader. Ik hoop van harte dat hij deze binnenkort weer in de wegenbelasting zet want het is doodzonde dat ie binnen staat.
@rickie2811: wegenbelasting – racewagen, heb je het stuk gelezen?
Een Lister Storm GT denk ik. lastige vraag want bijna alle race Italianen zitten wel op gelijke hoogte.
@fmgarcia:

Mooie keus. Wat een bullebak is die Lister ook met z’n enorme 7 liter Jaguar Group C V12.
@carmasterr: Ja probeerde iets unieks te zeggen. Een van mijn favo geluiden! Denk alleen dat ik in moderner spul meer zal genieten.
Zoveel keus, maar ik denk als ik aan vieze onderbroeken een oorporno denk:
Ferrari 641
Gewoon oorporno en kippevel:
Ferrari FXX
Alleen een vieze onderbroek:
Groep B Audi quattro
Mijn rijtje…

• Alfa Romeo 155 V6 TI DTM https://youtu.be/a3rbAdPQKmU
• Lancia Delta HF Integrale Martini Racing https://youtu.be/CuaBHNKycvI
• Ferrari F40 competizione https://youtu.be/BlwHtZ3Qw2w
Een nieuwe 911 GT3 cup of een 74 911 RSR. Omdat 911 😂
Ford GT40!
Bentley Continental GT3.. vorig jaar live gezien op Spa. Maar het geluid en gedreun wat er van dat ding af komt.. niet normaal. Was echt helemaal onder de indruk.
http://www.blancpain-gt-series.com/car/41/bentley-continental-gt3
De Porsche GT3 2017 cup zou ik wel eens op de Nordschleife willen proberen.
Een Shelby Cobra 427 S/C uit 1966.
500pk op 1000kg, geen elektronica en achterwielaandrijving.
Porsche 956
LaFerrari FXX/K
Alfa 155 DTM
Cadillac V16 racecar
Ferrari F40 LM
Een F1 Ferrari met V10. Waarschijnlijk wordt dat wel m’n dood… dus eerst een keer met de Ferrari 250 GTO de Ring doen.
Aston martin vulcan over de nurburgring, wat een ongelooflijk gaaf ding is dat
Ferrari 643 F1 v12…beste geluid ooit!
Mercedes SLS AMG GT3 voor het moderne en als klassieker de Chaparral 2J, the Fan car.
In een Pagani Zonda R! Ik ben altijd al liefhebber geweest van de zonda, maar de R is gewoon pure p0rn0.
De Ferrari F2002. Als klein jongetje was ik al groot fan van de Formule 1 en dan Schumacher en Ferrari specifiek. De F2002 spreekt mij in het bijzonder aan omdat Der Rekordmeister dat jaar in alle races op het podium stond, waarvan 11 keer op de hoogste trede. Qua competitiviteit en spektakel was het wellicht niet het beste jaar in de Formule 1, maar als Ferrari-fan en Schumacher-fan in hart en nieren kun je je geen mooier seizoen wensen. Ik zou heel graag willen ervaren hoe het is om een echte F1-wagen over een circuit te jagen, voor zover je daarvan kunt spreken met mijn racetalent, en ik kan mij dan geen mooiere ervaring bedenken dan dat te doen in de F2002.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat de MP4/4, 787B en andere legendarische racewagens mij niks doen, verre van zelfs, maar de F2002 is vanwege de herinneringen die ik aan dat jaar heb net even wat specialer.
Easy… Voor mij is er niks dat de F50 GT overtreft zelfs de fxx of de fxxk niet
Verhard: Mazda 787b onverhard: Audi quattro E2, dat is de S1 gebruikt voor pikes peak. F1 wagen is te moeilijk om te rijden (niet dat een Le mans car makkelijk is…) en die magistrale 4 rotor klinkt zo geweldig. De Audi omdat ze nog even een standje heftiger dan de ‘normale’ S1, die uit de gruwelijkste rally periode komt.
@trust: een f1 te moeilijk dus kies je een S1? 😂
@trust:

De Sport quattro E2 is gewoon de bekende Group B wagen. Iedereen verwart de aanduiding voor de eerste Sport quattro (S1, zonder vleugels) altijd met de latere evolutie.

De tweede fase heette E2 omdat de FIA dat verplicht stelde. Alle evolutiemodellen moesten een E-aanduiding krijgen. De Pikes Peak is dus een losstaand model gebaseerd op de E2.
Zo’n Mercedes SL met vleugeldeuren. En dan de Mille Miglia of andere klassieker race waar het niet om het winnen gaat.
Porsche 917/30
Graag in quali afstelling. Wielspin in alle versnellingen, daarna ken ik geen angst meer en ga ik meedoen aan de TT op the isle of Man!
@rtnet: Die TT zul je dan wel in een volgend leven moeten rijden ;)
@rtnet:

Wat een apparaat die 917/30 inderdaad. Zo ongelooflijk sterk dat Porsche niet eens de moeite nam om een differentieel to monteren.
Een BMW 3,5 CSL, in het wit met Motorsport strepen. E30 M3 in DTM uitvoering mag eventueel ook.
Lancia Stratos of een Spyker C8 GT2R van Spyker Squadron.
In de ex Top Gear Suzuki Liana
GT40 MK II
Saleen S7R
Toffe lezersvraag! Het zou me geweldig lijken om in een Mercedes-Benz 300SEL AMG te crossen (Mede omdat ik zelf een 280SEL heb)
OH! En een Audi Quattro S1 zou ik uiteraard niet af slaan.
En en en en een Mazda 787B, Wankelmotor <3.
En voor de afwisseling een McLaren P1 GTR.
Oh ik kan zo wel door gaan, maar ik zit nu al een half uur te dromen en te kwijlen…
1991 Calsonic Nissan Skyline GT-R (R32). Uniek stukje historie van een van de dominantste race auto’s aller tijden (de auto won elke race waar deze aan mee deed).

Daarbij moet zo’n 550 pk sterk monster bijzonder spectaculair zijn. Laag gewicht, nauwelijks downforce en een zwaar gekietelde RB26 die bewijst dat een zescilinder dubbelturbo er indrukwekkend kan klinken.

Leuke vraag, @MauritsH!
@willeme: Het won 4 jaar op een rij het JTCC maar hoe dominant was het werkelijk? Ten tijde dat de BNR32 alles won, vocht het eigenlijk tegen geen enkel team en was de hoogste touringcar klasse eigenlijk al zo goed als dood. Het tweede jaar alleen nog tegen een Sierra RS 500 en de laatste twee jaar voordat er een reglementswijziging kwam was het de enige auto in zijn klasse. Geen wonder dat het dan ook alle races won in één seizoen. De klasse werd daarna opgeheven in het JTCC en werd alleen nog de Super Touring klasse toegestaan (beetje zelfde als BTCC). Nissan verplaatste zich naar het JGTC kampioenschap waar het op moest nemen tegen een wél hele goede auto in de racewereld, de McLaren F1 GTR.
Voor mij een McLaren F1 GTR. Als het er echt 1 moet zijn.

Een (moderne) Formule 1 lijkt leuk maar ik denk dat het tegenvalt omdat je echt moet leren om met downforce te rijden.

@sportevo: ik begon het vertrouwen in autoblog-lezers te verliezen! Godzijdank! Ik teken ook voor deze, of als hij al bezet is een Zonda R(evolution) ! Maar allesinds een V12, downforce, een hele hoop geluk en mijn skills. Meer heb ik niet nodig :D!
yk via Android app
Een BMW E46 M3 GT-R a la Need for Speed: Most Wanted
Ik zou nog wel eens in zo’n Baja truck willen rijden. Dik 200 door de woestijn is echt gestoord
Zo een oude Group-B racer is wel gaaf. Maar ook in een oude Porsche Dakarracer of een Dakarwagen van tegenwoordig zou ik willen rondkarren.
Opel Calibra
@alcantara:

…V6 DTM 4×4 of Turbo 4×4 Group A rally?
Fiat cinquecento
Een GT-one TS020 uit 99. Niet te veel elektronica, retesnel, en je ziet (nou ja…) wat de voorwielen doen. En gewoon een hele mooie wagen.
Ik denk dat ik met de beperkte race ervaring die ik heb, het meeste plezier zal hebben met een basis cupauto. Een f3 oid lijkt me daarentegen wel heel erg gaaf om een keer te proberen..
Audi S1 E2 en de Alfa Romeo 155 V6 TDI.
@maxidyne: TI uiteraad… auto correct.
Nog niet in de reacties hierboven gevonden, doe mij maar een Koenigsegg one:1. Als het effe kan op Spa of de Nurnburgring.
@iijayvee:

Dat is een zeer snelle hypercar, maar geen racewagen. Als je die van Koenigsegg wil moet je even vragen of je de doodgeboren CCGT mag lenen.
De Ferrari 412 T2 van Gerhard Berger. Daar kan ik mezelf nog wel inwurmen.
@gallardogt: Voor mij de mooist klinkende F1 auto ooit.
Ik zou heel graag eens een dagje willen rijden met een Lotus 79 of een Ferrari 312T3, beiden uit 1978. Eerste jaar dat ik als klein manneke de F1 begon te volgen.
Heb bij de opbouw van een beurs me eens een half uur staan vergapen bij die Ferrari. Wat een beest. Ongelofelijk ook dat ze zo hard durfden te rijden in zo’n gepopnagelde aluminium doodskist. Mooie tijd, Toen de coureurs nog echte kerels waren.
Lotus 49

Lotus 49 is voor mij nog steeds veel auto om aan te pakken maar wel een F1 auto die koud al functioneert en niet een crash-window heeft zoals F1 auto’s dat hebben sinds de eind jaren 70.
Zo’n Ford trophy truck. Lekker met 850 pk door het zand raggen, braaaaaaaaap.

http://www.jimcorace.com/wp-content/files_mf/lofton_mint_400_jimco.jpg
Ik las van de week dat de BMW Motorrad BoxerCup 2.0 eraan komt. Dit keer met de retro NineT Racer.

https://www.nieuwsmotor.nl/motorsport/22729-bmw-motorrad-boxercup-in-2018-terug-met-r-ninet-racer

Mooiste motor in tijden, dus die graag.

Ohja shit auto’s.. Doe dan maar zo’n F1 van vroeger met Marlboro livery. Death by nostalgia.
James May’ Citroėn Ami 8 break, wel met die lekkere meid als ‘navigator’
BMW M3 GT2 ALMS
Zeau, zal ik hier eens iets onpopulairs neergooien: Een hybride!

De Toyota TS030 (https://www.youtube.com/watch?v=eRECqhIZwIA)

Hybride geneuzel of niet, een tijdje terug zwemelde ik op youtube langs dit ding en dit preciese filmpje is nu mijn ringtone (ja, ringtone, shoot me)
De donderslag bij heldere hemel die hier het aanslaan van de V8 mag heten is iets waar je menig de grootste petrolhead de stuipen op het lijf kan jagen. De hybride aandrijflijn zorgt ervoor dat je dat ook nog eens kunt doen terwijl je vrolijk door de pits kachelt.

Ik ga voor de gimmick die dit apparaat heet, want ik kan toch niet goed genoeg rijden om een auto met meer dan 100pk voor 3 bochten uit de bossen te houden.
@dappers: Originele keus en inderdaad niet echt populair hier. Je krijgt geen enkel plusje…
@cossiekiller: inderdaad, gemiste kans, vooral met het geluid erbij…
Een Ford RS200 lijkt me wel geinig en doodeng tegelijk.
Ik ben al erg blij met mijn e30 cup auto maar:
Lotus eleven
BMW E30 M3 in race trim
Ford galaxy/fairlane
Porsche Cup auto
Maar vooral oud gt spul
Ik zou best eens met zo’n rallycross apparaat willen sturen.
VW Polo RX o.i.d.
Jaguar XJR-14.
Want luister maar:
https://youtu.be/_Rl8NQhtvk8
Mazda 787/B
Totota GT-One!!
Morgan Aero SuperSports GT3. In racetrim is de Morgan zo’n gave auto.
De Napier Railton.
Lancia 037 of AMG 190E evo 2 DTM bak en voor dakar; Porsche 953
Porsche 917/30, inclusief verzekering (1200pk, V12TT, handbak) en meerdere setjes ondergoed…
Anders de 962 of de 996 GT1.
Qua F1 de Tyrrell P34 of een JPS Lotus 72.
BMW M1 procar.
Maserati MC12 Corsa.
Toyota Aygo Cup auto
917… MP4/4… F40…F2002…155DTM Allemaal omdat het ruige legendes zijn. Bruut, fenomenaal geluid en historie.
Heb al veel moois voorbij zien komen. Deze dan ascona of manta i400 in rallyspecs. Ford capri zakspeed.
Mazda 787B
BRM V16
Mercedes W125
@750i: duurde lang Mar daar is dan toch de BRM v16. Zo’n waanzinnig geluid dat ik die zelf zou willen rijden en ik denk dat ik er lol mee kan hebben ondanks dat ik geen circuit racer ben.
@w0o0dy: voor mij is dat het allermooiste motorgeluid ooit. Hoe waanzinnig moet dat vroeger hebben geklonken met een heel deelnemersveld van zulke auto’s.
McLaren MP4/4
DAF X1 TurboTwin.
Met rookworsten en halve kippen achterin door de PC Hooftstraat.
Porsche 917K
Geef mij die nieuwe AM Vulcan maar mee.
Ik zou graag eens een keer een Audi R18 e-tron uit 2013 aan de tand willen voelen op Le Mans. Dat lijkt me zooo’n onvergetelijke ervaring. Waarom dan precies de R18 e-tron uit 2013? Omdat ik het model van 2011 t/m 2013 het allermooiste ontwerp ooit vind in de LMP1 klasse en omdat de 2013 versie de snelste in die serie is. Verder lijkt de extra power van de e-tron me erg gaaf om te voelen. De coureurs die ermee gereden hebben noemen dit model dan ook niet voor niks ‘the beast’.

Toyota Prius GT300
Is de bentley speed8 van lemans al genoemd? Nee? Neem ik die wel. Een van de mooiste verschijningen ooit wat mij betreft. Verder alles wat ferrari is ben ik wel voor in.
Oefff… dat is wel heel lastig…
Per klasse/categorie is al lastig…

Group C: Mercedes-Sauber C9! Want 400km/u op het mulsanne straight en een van de meest monsterlijke v8’s ooit. Denk ook relatief gezien een group C kanon waar je vrij snel vertrouwen in kan krijgen. Graag op spa aub

GT’s: Ferrari F40 GTE ’96 Want de ultieme evolutie van de F40 ooit plus een geweldige sequentiële versnellingsbak en enorm veel vermogen. Graag op Le Mans.

F1: Lotus 25 Want de eerste Formule 1 auto met een monocoque en een heerlijke Coventry Climax V8. Gwn op Zandvoort graag. Dat moderne spul is denk ik vrij onbereikbaar gezien je daarin een pro moet zijn om überhaupt de banden op temperatuur te houden.

Prototypes: Matra MS 670 Toch wel de allerbest klinkende auto ooit! Een geweldige 3 liter V12 uit de Formule 1 en 3voudig le mans winnaar!


De McLaren F1 XP1

(https://www.google.nl/amp/s/www.autoblog.nl/archive/2006/07/18/mclaren-f1-xp1-lm%3Famp%3D1)

Wat een geweldig mooie auto. Als deze niet beschikbaar is, de ‘normale’ versie is ook geen probleem ;)
Oud: Ford GT40
Nieuw: Renault RS01
Panoz lmp1 roadster
In een Toyota Yaris wrc. Op een wrc parcours die erg lang is zodat ik er lang in kan rijden. De reden: omdat ik zelf bij Toyota werk.
Lancia delta S4/ ff wat anders de motor van Valentino Rossi / en een F1 met V10
Ik wil wel een rondje rijden over Fujimi Kaido in een group 5 Porsche 935. Lichte mist, een zonsopgang, vochtig asfalt.. Een Porsche derrière die uitbreekt in kleine haarspeld bochtjes… een schreeuwende 6 cilinder die de vogeltjes doet zwijgen… En ook nog een een mooi uitzicht met Japanse bergen. Perfecter kan haast niet.
Een Matra 650S vanwege het mooiste racewagen geluid ooit. Of anders een Marcos Mantis V8 vanwege het rauwste geluid ooit.
Een Porsche 917/30!! Idiote specificaties!! En dan bidden als een gek dat ik niet met 300 start met grindhappen..
@denniss00: ..als ik dan al niet mn broek volledig heb volgescheten :’)
Wat een leuke vraag! Dat moet een analoge auto zijn voor mij. Mijn keuze is dan de Ferrari 312T2. Vind ik de mooiste F1 ever. Met die mooie witte luchthappers aan de zijkant van de cockpit. En kwa Le Mans prototypes de 917k in Gulf kleuren. Vooral vanwege de film en het verhaal van Jan Lammers dat hij daarin door Rob Slotemaker werd opgepikt en los op de vloer een rondje mee reed. Niet meer voor te stellen nu – maar wat een kick moet dat geweest zijn!
Mc claren m8f als we toch kunnen kiezen.
Oldskool Hakosuka Skyline racer.
Vooral vanwege het absurd lekkere geluid.
Leuk om alle uiteenlopende reacties te lezen. Opvallend ook dat de meesten voor oudere wagens kiezen. Voor mij zou de ultieme droom zijn om in een modern GT3 kampioenschap mee te rijden, hoe onhaalbaar ook. Ik heb geen behoefte aan f1 oid, doe mij maar GT3!
Porsche 962!!
Zou graag nog een keer in een pagani zonda r rijden het geluid van die v12 is gewoon het beste geluid ooit.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).