
En dat mag op alle manieren zijn. Wij zijn gewoon benieuwd wat jij de indrukwekkendste auto vindt die er bestaat.
Autos’ zijn er in vele soorten en maten. Je hebt snelle auto’s, langzame auto’s, dure auto’s, goedkope auto’s, zware auto’s, zuinige auto’s, lelijke auto’s en ook heel mooie auto’s.
Maar wat we ook hebben zijn indrukwekkende auto’s. En laten wij nou van jullie willen weten welke van alle auto’s die er ooit zijn gebouwd jullie het indrukwekkendst vinden? En dat mag op alle manieren zijn. Als hij maar een onuitwisbare indruk op je heeft gemaakt.
Mijn indrukwekkendste auto heeft een ster
Ik heb in mijn leven in flink wat auto’s gereden. Daar zat een heleboel troep tussen (hoi Suzuki Alto), maar ook pareltjes van onschatbare waarde, zoals een Ferrari 250 California Spyder. En hoe mooi die laatste ook was en wat een afgetrapt hok die eerste ook was, ze waren niet het indrukwekkendst.
Dat is voor mij toch echt een andere auto. Een Mercedes nog wel. Ja, ik denk dat de auto die het meeste indruk op mij heeft gemaakt er eentje is van ‘Das Haus’. Om dan maar het type te noemen, het was een Mercedes-Maybach S600 uit 2015. Met V12 dus. Daar heb ik ooit het genoegen gehad om in mee te mogen rijden, op de achterbank.
Een vriend van me werkte voor een bedrijf dat artikeltjes over auto’s op een site zette en die speelde me geregeld de leukste exemplaren toe. Van dikke M3’s tot nog dikkere Jaguars, ze kwamen allemaal voorbij. Maar die Maybach was iets speciaals.
Hij kwam voorbij mét chauffeur en nodigde me uit voor een ritje. En dat zal ik niet snel vergeten. Want niet alleen zit je in zo’n auto beter dan op de beste luie stoel thuis, dat ding gaat ook zó hard… In alle luxe, want geen hobbeltje voel je en geen stukje windgeruis hoor je. Indrukwekkend. En ondertussen geheel storingsvrij naar Tijd voor Max kijken achterin hè? Han Peekel was te gast, ik weet het nog goed. De ouwe dikkert!
Uitstappen was een drama. Ik wilde niet. Ik wilde eerst mijn champagne uit de zilveren Maybach-bekers opdrinken en daar heeeeel lang over doen. Ik overwoog zelfs om premier te worden, zodat ik deze als dienstwagen kon nemen. Maar helaas, we kregen zelfs toen al die meneer Rutte niet weg…

Jouw indrukwekkendste auto?
Ja, die Mercedes heeft indruk op me gemaakt. Maar nu willen we van jou weten welke auto dat bij jou heeft gedaan. En dat kan alles zijn. Was het een terreinbeul, of juist een heel klein goedkoop autootje dat het na 30 jaar nog steeds doet, ondanks dat je er nooit olie instopt? Alles mag.
Dus beste lezer, brand los en laat het hieronder weten in de comments. De bijzonderste inzending krijgt een virtuele handdruk van onze eigen @willeme.
En geloof me, die wil je!
Opel Astra. Reed altijd, koste geen drol. Je mag mss niet over kwaliteit spreken, maar relatief simpel geëngineerd en dus geen gezeur met sensoren en toestanden.
koenigsegg, welke maakt niet uit
MB 450 SEL 6.9 natuurlijk.
Dat is niet eens de meest indrukwekkende Mercedes… Hallo 600 Pullman!
OOoh de 1971 Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulet. Jij hebt zeker gelijk!
Benz W140 en C140 echt gewoon zo dik zo lekker zo vet. Fakking blok beton in je oog bal.
Eindelijk een auto zonder deuren! Van de bedenkers van de Roadyacht GTS, niet echt symphatieke lui maar wat n vet apparaat: de Coastrunner, hopelijk gaat het ze lukken om die wel in een oplage te bouwen…
BMW XM 😍😍
Om naast de staan en in te zitten de Bentley Blue Train, om te rijden definitely de LFA!
De 2007 Shelby GT500 Convertible die een vriend van mij flink heeft gemodificeerd. Dik 1000PK met euro 95. Met 98 of 102 (in dld) nog meer.
Ernaast staan met een nukkig stationair draaiende V8 met een 2.4L liquid cooled supercharger was al gaaf.
Het meerijden was next level kippenvel op kippenvel.
53-ZH-DT, dat kenteken vergeet ik nooit meer…
Een rode Alfa Romeo SZ
Als je in een SuperSeven zit, is zelfs een Cayenne indrukwekkend….
Lancia Stratos. Gemaakt voor maar 1 doel…
De auto die het meest indruk op me maakte toen ik ernaast stond was een RR Phantom. Wat een ding is dat!
Dit is typisch zo’n vraag waarbij je jouw antwoord tegenkomt in de reacties. De Rolls Royce Phantom. Natuurlijk. Voor het eerst zien rijden, of heel bewust waargenomen in West-Friesland. Het was waarschijnlijk de toen nog niet gewezen bankdirecteur Scheringa. Ik werd de berm ingedrukt. Moet kunnen. Erg indrukwekkende wagen. Met het formaat van een meer dan fatsoenlijke suv en tegelijkertijd is het niet ordinair of onzinnig.
Er zijn een paar en eigenlijk is het verhaal vaak dat je ergens heen gaat en totaal niet verwacht dat deze auto er is.
Twee recente voorbeelden zijn beide Porsches. Ik ben een keer naar Porsche Centrum Groningen geweest omdat een maat van me zei dat er een 911 Speedster en 911 GT2 RS stonden: beide nog nooit in het vlees gezien. Die waren tof, maar PCG had voorin de dealer een 918 Spyder neergezet. Gewoon, als je hem wilde aanraken kon het bij wijze van spreken. Foto’s hier, wat heb ik me staan vergapen aan dat ding. Alles aan die auto klopt als je hem van dichtbij ziet.
Een ander voorbeeld is de Porsche 917/30 Can-Am in de bekende Sunoco-kleurstelling. Stond in het Porsche museum. Ook aan staan te vergapen. Je kan de historie achter die auto bijna proeven, zo gaaf is ’tie.
Bij Goodwood Festival of Speed heb ik me weinig echt staan te vergapen – het geheel laat elke auto individueel toch een beetje slechter uit de verf komen. Laat ik het zo zeggen, als je zeven McLaren F1’s in een veld naast elkaar zet, richt je je minder op elk individueel exemplaar. Twee auto’s die daar wel echt bijzonder imposant waren – toevallig ook Porsches – : de hagelnieuwe Singer 930 Turbo en de straatlegale Porsche 962. Daar heb ik toch wel even bij stilgestaan en dat maakte indruk. Edoch, ik vind vele auto’s indrukwekkend zo lang er maar een tof verhaal achter schuilt. Maar deze springen er echt uit.
Bentley Blower.
Oom van mijn ex had een originele.
Als je er voor stond was de combinatie van grote compressor, grote ronde koplampen en de mega gaas grille gewoon intimiderend.
Dat is nog eens een indrukwekkende auto.
Ohja, had vroeger een vakantiebaantje bij een bakker.
Moest taart afleveren bij Philips hoofdkantoor.
Daar stond een originele Porsche 917K in Gulf livery voor de hoofdingang.
De snelheid knalde er van af. Nog nooit zoiets gezien.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Qua model an sich bijvoorbeeld de Ford Focus 1. Een C segment auto maken is veel, veel, moeilijker dan een sportwagen of een zeer luxe slagschip. De auto moet er leuk uit zien, veilig zijn, zuinig, betrouwbaar, ruim, makkelijk te repareren, massa produceerbaar, en de marges zijn laag. En de 1e Ford Focus was op dat vlak een zeer indrukwekkende auto voor zijn tijd. Zo zijn er nog meer geweest, de 1e Golf bijvoorbeeld ook.
Qua meest bijzondere auto zeg maar, dan ga je toch richting Koenigsegg bijvoorbeeld. Wat die doen met elektronische valve timing bijvoorbeeld is ongelooflijk. Eigenlijk vind ik de allersnelste auto’s het meest indrukwekkend. Formule 1, die auto’s zijn ongekend efficiënt. Die hill climb auto’s die eigenlijk regelloos zijn, dat is het toppunt van engineering.
Een auto uit mijn tienerjaren. De Mercedes Benz 560SEC. Ja die uit de tweede generatie en showroomorigineel. Fantastisch ontwerp van Bruno Sacco.
Yep, same here, mijn vader wilde één keer idioot irrationeel doen met een auto: hij koos een jonge 560 SEC (RY-03-SV, mooi trouwens hoe dat soort kentekens in je geheugen gegrift blijven staan). Ik was toen 15 en hij heeft ‘m gelukkig 8 jaar gehouden, dus ik heb er als jonge chauffeur heel veel ritjes mee gemaakt. Achteraf natuurlijk kansloos zo een jong joch in zo’n auto: de nare bijsmaak van rijkeluispatser proef ik nog steeds. Desondanks enorm gaaf. In die auto ook voor het eerst ‘op de teller’ door de 250 gegaan: met klotsende oksels was ik vanaf dat moment verslaafd aan snelheid (en inmiddels gelukkig (een flink stuk ;)) afgekickt). De vooruitstrevende techniek was heerlijk in dat ding: w.o. de gordels die electronisch naar je toe werden geschoven…iets waar MB nu nog trots mee is in haar S-coupe-modellen.
BMW E65
Alweer een oudje maar op de Auto Rai van 1997 stond daar een Aston Martin Vantage V8. In het echt een zeer indrukwekkende auto.
De Mercedes CLK AMG GTR. Paar jaar geleden stond er 1 op een beurs in Brussel. Onvoorstelbaar dat je met zoiets de openbare weg op zou mogen(niet dat dit daadwerkelijk zou gebeuren aangezien er maar 28 van gemaakt zijn)
Omega 3000
Mijn auto!!! BMW E93 330d…..omdat ‘ie mijn auto is!
Mercedes-Benz 770 of Paramount Marauder.
Dit zal voor mij (waarschijnlijk altijd) de lexus LFA zijn. De v10 is een pareltje, de auto schijnt als enorm goed en in balans te rijden en ik vind hem ook gewoon gruwelijk gaaf ogen. De ontwikkeling die in de LFA heeft gezeten is ongelooflijk, een echt prestigeproject.
Ik zou zeggen Bugatti Chiron Super Sport 300+
Lastige vraag, want er zijn er meerdere die heel hoog bovenaan eindigen.
Maar als ik er dan toch één moet noemen dan is dat de Citroën SM. Die heeft zo iets magisch, alleen al de wijze waarop die over de weg zweeft kan me compleet doen verwonderen.
De BMW E24 635 csi ……
Het hele concept BMW M5, een vierdeurs sedan die zich qua rijden en prestaties met supercars kan meten. Ze hebben wel wat aan glans verloren sinds de F10 (slechts een gemodificeerd regulier productieblok) en G90 (AWD en reguliere automaat), maar wat moet dat een impact hebben gehad toen de E28 M5 geïntroduceerd werd. De eerste échte alleskunner (op de verharde weg dan).
Dankzij een goede vriend in een Rolls Phantom mogen rijden. Hij had echt een knappe ook nog. Metallic blauw met wit interieur en prachtig hout. Waanzinnig, je hoort en leest dat zo’n ding bijzonder is maar als je het dan mag proberen weet je wat men bedoelt. Wat een ervaring, onvergetelijk.
En deze zomer, na alle corona regels, eindelijk in onze S65 AMG kunnen rijden. Was alles wat ik er van verwachtte en meer. Die motor is echt bizar. Geluid, koppel, vermogen, echt te sick voor woorden. Blijft maar gaan dat ding. Ongelofelijke auto.
Jaguar XJ-s v12. Net een week mijn rijbewijs (ergens mid-80’s), de dag van de uitslag van mijn middelbare school. Iedereen fietste naar school en ik reed hen tegemoet in deze auto. Heel veel (ook bijzondere/mooiere/betere) auto’s nadien gereden, maar je eerste v12 ervaring…. Magisch.
Indrukwekkendste voertuig: een al rijdend schietende Leopard 2A6.
Indrukwekkendste auto…
Qua geluid en algehele ervaring (volgens het journaille): met kop en schouders de Cayman GT4-RS.
Toen ik een jaar of 12 was zag ik een auburn speedster. Die boattail met de uitlaten die uit de motorkap komen was iets uniek dat ik nog niet gezien had, het heeft mijn liefde voor oude bakken vergroot.
Ik heb ook eens een echte daytona coupé van dichtbij gezien, het feit dat ik naast een race legende waarvan er 6 ooit gemaakt zijn stond was ook indrukwekkend.
Mn oude FD3S. Ging als de brandweer, zoop als een tempelier, en ik was de koning op de parkeerplaats als student op school.
Kia Picant turbo s
Me suf zitten prakkiseren, maar kan geen eenduidig antwoord geven. Dus ik pas 😶
Lancia Lambda
Zonder de Lambda had de moderne automerk niet uitgezien, zoals die er nu uitziet.
Oef. Lastig. Ik zag hierboven al de blower Bentley staan. Die heb ik ooit eens voor een hotel in Londen, casual geparkeerd zien staan. Rete gaaf. Maar ik moet toch uitwijken naar Ferrari. Op Zandvoort in de pitbox bij Michel Oprey, terwijl zijn F40 gestart werd. Waanzinnig. In Hilversum bij ‘t Pandje zitten te lunchen, en een 250 SWB de hoek om zien komen. Sprakeloos. Op de rotonde bij Wommelgem een 246 Dino plankgas voorbij zien glijden. Magnifiek.
Lexus LS430 by far.
Dodge Viper GTS, de blauwe met witte striping. Wat een jeugdheld was dat voor me!
911 Singer 😘
Pre war auto’s met stoom techniek, omdat ze zo extreem anders zijn dan wat we vandaag de dag auto’s noemen. Stanley, White, Doble en Locomobile zijn wel de “bekendste” steamers. Één keer heb ik zo’n machine in het echt in actie gezien. In Engeland, een heuse Doble. Zelden zoiets fascinerends gezien.
Sowieso is de pre war periode razend interessant. Toen de automobiel nog een pioniers markt was. Alles kon en mocht. Op het gebied van techniek en styling werden de meest bijzondere dingen bedacht. Sommige dingen zijn gebleven, het meeste is weer verdwenen. Merken als Duesenberg, Voisin en Miller. Maar ook: Opel, Renault en Ford.
Ik volg enkele websites over deze pre war periode. En elke keer word ik wel weer verrast door een merk, een persoon, een techniek, een ontwerp. Wat dan ook. Je staat er echt versteld van wat er allemaal wel niet gebouwd is in die jaren.
Een fiat S76, met een 28,5 liter(!!!) motor en al ruim 100 jaar oud. Daar word je gewoon bang van.
https://youtu.be/0TV2l6TOuGA
Op 2 min starten ze ‘The Beast of Turin’
Wow, wat gaaf! Thanks.
Bugatti Divo
Kan alleen maar de Citroën DS zijn toch..?
Was er als klein knaapje van ongeveer 5 van onder de indruk! Die knipperlichten achter, de achteruitkijkspiegel óp het dashboard. Later er meer over gaan leren en lezen, dat ding was z’n tijd ver vooruit..
Als ik ooit iets van een schuur of loods heb; komt er eentje, al ie het maar gewoon om naar te kijken met die verwondering van toen.
Lamborghini LM002.
Ford RS200 of Ford GT
Kitt natuurlijk.
KITT is powered by the Knight Industries turbojet engine, with modified afterburners. and a computer controlled 8-speed turbodrive transmission. This helps him do 0–60 mph in 2 seconds (1.37g), standing to quarter mile 4.286 seconds. Electromagnetic hyper-vacuum disc brakes: 14 foot (4.25 m) braking distance (70–0 mph – 112–0 km/h – 11.7g)
En dat is dan alleen nog maar de motor !!!1!
Kan de eerste beste Tesla tegenwoordig ook.
Moet de eerste Tesla nog zien die de kwartmijl in 4,2 sec haalt. Nog niet in 9.
Die Michael Knight kon meer G krachten aan dan F16 piloten!
In 4.2 sec niet nee, maar de 9 is al wel mogelijk
Toyota Corolla liftback 2001. Jaren geleden cadeau gedaan aan mijn zoon omdat hij zijn rijbewijs had gehaald. En de wagen rijdt en rijdt en rijdt. Behalve een stangetje van het ruitenwissermechanisme (voor een tientje vervangen) is er nooit iets aan stuk gegaan.
Voor mij is een Lancia delta s4 rallywagen een hele indrukwekkende auto. Hoe ze toen zo’n bom van een wagen hebben kunnen maken is indrukwekkend om te zien. Turbo en supercharger op een kleine 4 cilinder motor voor toen was volgens mij heel bijzonder. En een spectaculair geluid als die stationair staat te stampen en wanneer die accelereerd klinkt het de snelste auto ooit.
Heb er een paar in actie mogen zien op de eifel rallye festival en die auto’s blijven me verrassen.
Alfa stradale 33.
Of mijn oude Golf1 G60 230pk met vlammen aan de zijkant uit de uitlaat in mn spiegel…
De Tomaso Pantera. Wat een verschijning en wat een prachtig geluid komt er uit die Ford V8
De Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe, paar jaar terug bij Louwman gezien en t heeft de richting van m’n leven flink gewijzigd!
Voor mij de Chelsea Truck Co Civilian 6×6 of de Huntsman… twijfel nog…
Heel veel exoten die je alleen kent van folders of van de beurs laat ik buiten beschouwing. Een auto maakt pas echt indruk als ik hem ‘in het wild’ tegenkom.
Dan is het antwoord op de vraag de Mercedes SLR McLaren die mij lang geleden op de de A12 bij Bunnik inhaalde in de schemer. Wat een wagen en wat een geluid uit de sidepipes.
Porsche Carrera GT. Ooit mocht ik in een eentje rijden, weliswaar in een afgesloten terrein. Mijn God wat een power!!! Helaas heeft de auto souplesse van een grote terreinauto.
Niets maar dan ook helemaal niets kan in de schaduw staan van de meest indrukwekkende auto ooit nl. de Lamborghini Countach.
https://youtu.be/UwDSBxxfigo
Napier Railton dus.