In navolging op een artikel eerder deze week deze lezersvraag: Wat vind jij de allersaaiste auto die ooit is gemaakt?
Afgelopen dinsdag schreef ondergetekende een artikel over de allersaaiste auto ooit, uitgekozen door het Britse bedrijf Hagerty. De ‘winnaar’ was de Austin Montego en die was blijkbaar zó saai, dat ik hem verwarde met de Rover 216 waar Richard en Hyacint Bucket uit Keeping Up Appearances in reden. My bad! Excuses en doorrrr.
Maar in de reacties opperde zeer gewaardeerd en de altijd vrolijke Autobloglezer @RRRobert het volgende. Het leek hem een goed idee om bij Autoblog óók een verkiezing te houden welke auto wij nou het saaist vinden. Dat vonden wij een hartstikke goed idee en het resultaat zit je nu te lezen.
Wat is de allersaaiste auto ooit gemaakt?
De allersaaiste auto ooit gemaakt is lastig om te bepalen. Het is vooral een persoonlijke overweging die een auto het laatste zetje geeft, denk ik. Natuurlijk is een Nissan Primera van de eerste generatie saaier dan een surpriseparty bij Kees van der Staaij, maar of het nou de allersaaiste is?
Voor mij kan er maar 1 auto de allersaaiste zijn. Dat is de eerste Toyota Auris. Mijn -inmiddels ex- vrouw had er ooit eentje van haar werk gekregen om haar zakelijke kilometers in te maken en af en toe nam ik dat ding ook mee. Want tankpas en dus gratis benzine. Een faalblauwe was het, zal het nooit vergeten.
Met die auto was niks mis en dat was nou juist het saaie eraan. Alles was functioneel en enkel en alleen met het doel gemaakt om van A naar B te gaan. Er zat geen greintje emotie in, zowel van binnen als van buiten niet. Ik werd er ook geregeld mee afgesneden op de snelweg, omdat hij zo saai was dat andere automobilisten hem over het hoofd zagen.
Ik wil niet beweren dat die Auris het einde van mijn eerste huwelijk heeft ingeluid, maar ik heb in de periode dat dat ding bij ons op de oprit stond zeldzaam weinig seks gehad. En dat zegt eigenlijk alles. Dat ding was Saai met de hoofdletter S!
In de lezersvraag draait het om jou
Maar goed, ik ben natuurlijk niet degene om wie het hier draait. Maar ik wilde jou het voorbeeld niet onthouden. Maar nu is het jouw beurt. Vertel ons wat volgens jou de allersaaiste auto is die ooit is gebouwd en vertel ons er ook vooral bij waarom. Liefst met een leuke anekdote.
Degene met het leukste verhaal wint een virtuele knuffel van @jaapiyo en een schriftelijke handdruk van @willeme. En die wil je, kan ik uit ervaring vertellen.
Brand dus los in de comments!!
Robert zegt
Gisteren zei ik: Kia Sephia.
Nog eens goed over nagedacht en nu is mijn conclusie: Suzuki Liana.
audicoupe84 zegt
Kijk eens naar buiten en zie zwart en grijs blik, liefst met een niet besmettelijke interieur kleur zwart dus. We kopen zelf oersaaie burger bakken, bang voor “met een witte blijf je zitten” en “met een rooie blijf je klooien”. De saaiste auto moet wel ergens in Nederland in een Vinex-wijk staan.
sportabgasanlage zegt
Opel Astra G station. Spruitjesmobiel, perfect voor Henk en Ingrid met 2 kinderen en een labrador.
dondeboer zegt
Een grijze Golf station.
screamer zegt
+1
maakt niet eens uit of het een station is eerlijk gezegd
redbeams zegt
Toch wel met stip op 1…jawel het 1e model bmw 1 serie hangbuikzwijntje.
Als je dat ding ziet lijkt het net alsof ie een krom chassis af fabriek heeft gekregen wat overigens geen optie was maar standaard.
Jasp3r zegt
Je hebt de keuze uit alle dertien in een dozijn Polo’s, Ibiza’s en Golfs, en je kiest de hatchback met achterwielaandrijving als saaiste auto?
redbeams zegt
Saai is een breed begrip…saai wat uiterlijk betreft,interieur of het rijden zelf.
Ik vind het uiterlijk en interieur behoorlijk saai van deze bmw maar hey…da’s mijn mening he 😉
geelbarrel zegt
Dat zijn er zat, maar in mn gedachten even teruggespoeld naar de eerste. Een beige Opel Corsa TR. Met kofferbakkont dus. 100% zaaddodend. Op de hoedenplank vaak een pleerol te vinden in vlijtig door moeders gehaakt jasje
royaledeluxe zegt
Ik heb met zo een gereden waarvan de achtervering helemaal versleten was, dan is het echt geen saaie bak, minste dat je wat snel de bocht indook en tegenstuurde kon je al driftend de bocht uitkomen. Man wat hebben we daar 2 dagen plezier met gehad als vervangwagen
bernoulli zegt
Het eerste model Nissan Almera.
https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/f2/0b/06/nissan-almera-14-hatchback-manualna-almera-dolnoslaskie-strzelin-395382577.jpg
rutgerg zegt
Nee de Nissan Sunny is nog erger!
spidermann zegt
Nee een donkerrode Nissan Primera, met kleinste motor zonder extra’s, op LPG.
fordnut zegt
En dan wel de Almera Tino, wat een zaaddodende auto is dat.
mashell zegt
Die! In 2 liter turbo loze 75pk diesel. Wat ook mijn eerste auto was…
Onehp zegt
Dan weet je het
Loek zegt
Tsja, zo veel. Ik zou zeggen zo’n beetje alles tussen 1970 en 2010 wat uit Japan of Korea kwam, maar dat vind ik makkelijk scoren. Bovendien was dat zo’n beetje het speerpunt van die auto’s: vooral in de latere jaren was dat saaie doch degelijke min of meer precies het speerpunt.
Ik zou dan toch stemmen voor iets als de Citroën Xsara. Niet omdat hij slecht (maar ook niet perse uitmuntend) was. Niet omdat hij lelijk (maar ook niet mooi was). Meer omdat het gewoon helemaal niks is en ook omdat Citroën beter zou moeten weten. Citroën, toch bekend om altijd in ieder geval controversieel te zijn, bouwde dat saaie apparaat. Wat mij betreft totaal Citroën onwaardig.
Als ‘normaal bouwen ze wel leuke auto’s’ niet van toepassing is, dan zeg ik gewoon Toyota Corolla tussen 1980 en 1995. Zo saai dat ik al weer vergeten ben hoe ‘ie eruit ziet.
sabrerator zegt
Dan zou ik toch voor de ZX gaan. De Xsara was nog een soort mini-Xantia. Ze hadden tenminste nog een poging tot styling gedaan. Bij de ZX hebben ze het “design” van de Yugo Sana overgetrokken en klaar.
Johanneke zegt
Iedere auto met automaat en veel hulpsystemen. Die rijden gewoon. Zijn volledig bedoeld voor vervoer. Niks spannends.
racerx zegt
Heerlijk, flink motorblok, automaat. Erg prettig.
Johanneke zegt
Absoluut. Zou mijn 1e keuze zijn om Duitsland mee door te rijden. Maar saai is dat wel.
racerx zegt
Voor de lol stap ik wel op een motor, daarmee vergeleken is bijna elke auto saai. Heb vlak na de introductie een weekendje met een 458 mogen sturen, automaat, veiligheidssystemen… maar echt niet saai ;-)
Onehp zegt
Dat was voor mij de grootste tegenvaller, moest er zo een topic zijn. Vond hem zwaar aanvoelen, weinig stuurgevoel, slechte remmen, geen goede ophanging, inderdaad saaie automaat, en minder snel dan de pk’s laten vermoeden. Motor klinkt wel hemels maar ik wil meer van een auto…
racerx zegt
Ik had destijds een Z4 Coupé met handbak (jawel) die inderdaad wel wat speelser was, maar als je die 458 echt richting grensgebied reed was het een heerlijk communicatieve auto vond ik. Niet voor niets veelgeprezen in de pers destijds, maar iedereen heeft een ander referentiekader I guess. Dat wat jij beschrijft ervaarde ik meer met het het rijden van een California T. Hoeft ook niet zo scherp te zijn met dakje open natuurlijk.
diehard zegt
Elke volkswagen polo of golf bluemotion. Hoef er verder niks aan toe te voegen
shalomleon zegt
Naja, bijna met je eens. Je kunt het woord bluemotion weglaten dan klopt het helemaal
aschja zegt
De Peugeot 308 SW van de vorige generatie. Die 14% bijteller. Saai en spuuglelijk.
Loek zegt
@aschja: daar heb ik dus altijd het probleem mee gehad dat ik hem absoluut niet lelijk vind. Mits je hem als topversie (met name GT-Line) bestelt best een knappe bak.
Het probleem was inderdaad die muesli-versie met piepkleine wielen en die graflelijke voorbumper. En dat is inderdaad de populaire versie.
Moet ook zeggen dat het design niet echt lekker opdroogt.
bernoulli zegt
Een auto die je uitgesproken mooi of lelijk vindt, kan nooit de saaiste zijn. :)
Een saaie auto, daar vind je eigenlijk helemaal niks van.
Lejavh zegt
Sowieso de 1e generatie Opel Meriva.
flyerbunch zegt
Prius? Elke boomknuffelaar wilde er vroeger eentje. Zelfs Hollywood probeerde het door je strot te rammen. Design dat aan een strijkijzer doet denken en strijken is? Saai!
frank2b zegt
Dus niet saai. Prius was het begin van een beweging. Saai en lelijk zijn twee verschillende dingen! :)
flyerbunch zegt
Hij is in dat geval beiden.. 😉
wza1979 zegt
Golf of een Octavia
ggj1987 zegt
2007-2015 Renault Laguna III
Ik heb ooit in de 2.0 dCi GT Station mogen rijden. Die was met 180 pk en ruim 400Nm en vierwielbesturing nog best leuk om te rijden. Toen ik later in een normale 2.0 dCi met 130pk mocht plaatsnemen had ik een andere ervaring. Wat een ontzettend saaie auto is het dan zeg! Zelfs een Zafira rijdt leuker. Bovendien zat hij niet lekker en had hij irritantje piepgeluiden als je richting aangaf enz. Ook de bekerhouders kwamen snel klem te zitten. De kwaliteit was dus ook niet goed maar dat is bekend dat het niet top is bij dat merk. Maar de Laguna III dus. De 2e generatie vond ik iets beter rijden maar die ziet er mi ook een stuk beter uit
redbeams zegt
Huh da’s wel heel raar aangezien de laguna 3 bekend staat als heel betrouwbaar.
Johanneke zegt
Valt wel mee. Is gewoon goed gebouwd, maar absoluut niet bijzonder betrouwbaar zoals weet ik veel, een avensis, of ASX ofzo. Vooral het verschil met de vorige laguna is enorm, daarom lijkt het allemaal wat overdreven.
dawwg zegt
Alles met een Renault DCI 90 motor, inclusief de MB A-klasse, is echt oersaai om mee te tijden … maar nog steeds niet zo saai als de Opel Corsa ECO 1.2; die kunnen in hun 2 niet eens tegen een bergje oprijden zoveel ECO hebben ze.
racerx zegt
Ik vind de Renault Kadjar en Captur echt afschuwelijk… Weet niet of ik ze per sé saai vind, maar dat komt dan wel door de personen die ze kopen.
Verder de F en G Astra, ook zulke saaie hokken.
goodfellar1 zegt
Alle versies van de hyundai accent op nummer 1.
Michel-GR zegt
Fiat Multipla is toch wel de meest saaie auto ever!
aschja zegt
Die is juist niet saai. Daar gebeurd tenminste wat. Lelijk is ie wel. 😂
Johanneke zegt
Nee joh, geweldige auto. Allesbehalve saai. En bijzonder slim ontworpen. Een auto van 4 meter lang met ruimte voor 6 personen en bagage.
potjak zegt
Lelijk of niet mooi vinden is iets anders dan saai. Saai is het allerminst.
outlook zegt
Volgens mij verwar je ‘saai’ met ‘lelijk’ of ‘bijzonder’. Saai is de Multipla allerminst!
goodfellar1 zegt
Hyundai accent, alle modellen.
moveyourmind zegt
Ik twijfel nog tussen de Alfa Romeo Arna, Yue Loong Feeling en de Yugo Sana.
En of die überhaupt tot de saaie auto’s gerekend moeten worden of dat ze eigenlijk een mooi plekje in het rariteitenkabinet van de autoindustrie verdienen.
Doe dan maar de Mazda 121 die eigenlijk een verbouwde Ford Fiësta was. Als Ford al burgerlijk en suf, als Mazda mogelijk nog saaier.
sirdrinksalotofpetrol zegt
Hyundai excel in het roze
moveyourmind zegt
Ik twijfel tussen de Alfa Romeo Arna, Yue Loong Feeling en de Yugo Sana.
En of die überhaupt wel tot de meest saaie auto’s gerekend moeten worden of dat ze eigenlijk een mooi plekje in het rariteitenkabinet van de automobielindustrie mogen krijgen.
Doe dan maar de tot Mazda 121 verbouwde Ford Fiësta. Daar ben ik w zeker van dat het niet veel saaier kan worden.
O plaat zegt
Een yaris verso is de eerste auto die in mij op komt wanneer ik denk aan een auto die op elk vlak saai is. Men haalt hier vaak de golf aan maar die is gewoon zeer middelmatig, die is gemaakt om nergens boven uit te steken maar niet om opzettelijk saai te zijn.
PunicaOase zegt
Skoda Fabia.. keer als huurautotje gehad.. alles leek expres saai, suf en lelijk aan dat ding.
ArnoldH zegt
Dacia Logan Sedan. Bah bah bah, wat een saai en lelijk gedrocht 🤮🤮
Jeroen zegt
Stop maar, de winnaar is bekend. Een bordeauxrode Renault Megane berline diesel uit 1997 met grijze wieldoppen en handslingertjes.
Ik ben daar vroeger mee opgezadeld als voorloopauto en moest naar luxemburg rijden. Dat ding was zo underpowered dat hij op de Belgische heuvels niet harder ging dan 90 als alle 65 raspaardjes aan de slag gingen. Ik heb mezelf nog nooit zo voor l#l zien rijden als in die auto.
HelldogBE zegt
Thuis verschillende generaties Kangoo gehad als bedrijfswagen. Maar de eerste met atmosferische 1900 diesel en rond de 60pk was echt vreselijk. Op de autosnelweg stond het ding te loeien. Gelukkig geen toerenteller aanwezig, die anders toch maar rood ging aanwijzen…
De opvolgers:1.5dci’s met turbo (85pk & 90pk) hadden veel betere manieren. Al was het rijgedrag met de starre achteras zonder lading best gevaarlijk, leerde een uitstap in de gracht na lift-off oversteer in de bocht.
baserace zegt
Grijze Volkswagen Passaaai
karhengst zegt
En dan vooral de sedan.
stefanham zegt
Vulva v50.
aschja zegt
Vulva saai? Ik weet daar wel raad mee.
redbeams zegt
Je bedoelt de vulva w50 aangezien het smeermiddel wat dikker is
sizedoesmatter zegt
Heel veel auto’s komen voorbij omdat men ze lelijk vindt; maar dat is iets anders dan saai. Een golf is gewoontjes, maar saai? Nee dan een 2e generatie Sunny Sedan of zijn Corolla evenknie. Of de tweede generatie passat; de eerste die geen vijfdeurs was. Maar de eerder genoemde Alfa-hoe-heet—ie-ookalweer scoort idd ook hoog.
karhengst zegt
Wat is er dan spannend aan een Golf? Het design laat zich al jaren raden, het interieur is als het gemiddelde van alle fabrikanten zonder enige vorm van variatie en ook qua rijden is het vooral heel erg gemiddeld.
Ze brengen wel eens een pretmodelletje uit, maar ook de Golf GTI staat er om bekend het saaie model te zijn afgezet tegen de concurrentie.
De ID3 daarentegen kan ik moeilijk saai noemen. Daar zijn ze los gegaan met ideeën. Hetgeen mij begrip oplevert voor Golf-fans.
harrie zegt
ID.3 is echt de allerallerallersaaiste auto die ik ooit gereden heeft. Bij de proefrit kreeg ik hem een uur mee maar ben na 10 minuten omgekeerd omdat ik het wel gezien had.
Met welke ideeen zijn ze losgegaan dan? Het idee om nog goedkoper plastic te gebruiken? Het idee om echt nergens in uit te blinken? Het idee om een ondermaats multimedia/bedienings systeem te monteren? Het idee om hem er net zo spannend uit te laten zien als een gemiddelde wasmachine?
stekkerkoning zegt
Die ID.3 heeft vanbinnen inderdaad de sfeer van een Oost-Duits schaftlokaal. Gelukkig is er ook een wit-oranje interieur beschikbaar, dan is het als voorgenoemd lokaal, waar de slingers zijn opgehangen. Dat verzacht het leed weer een beetje.
trs80 zegt
Tesla Model 3, S, Y of de rest van het alfabet. Wat een saaie, lelijke, emotieloze bakken zijn dat.
Johanneke zegt
Hoe kunnen auto’s die voor zoveel opschudding in de autowereld zorgden nou saai zijn.
redbeams zegt
Nou je hebt 2uur geleden zelf het antwoord al gegeven: iedere auto met automaat is saai en tja de tesla’s zijn allen met automaat
karhengst zegt
Sinds wanneer levert Tesla versnellingsbakken?
petroldrinker zegt
Alles wat geen ICE heeft als aandrijving is tering saai
Hubert zegt
2005 Nissan Primera
sabrerator zegt
De Toyota Corolla uit begin deze eeuw. Een collega had er een en ik ben er wel eens in meegereden. Man, ik viel bij de eerste bocht al bijna in slaap. En daar dan een dikke 40.000km per jaar in rijden….
Maar het was zo lekker goedkoop rijden!
En de 1992 Nissan Sunny sedan, donkerblauw. Die had mijn zus. In een eerdere comment nomineerde @Loek de Xsara. Mijn vader had destijds een donkerblauwe Xsara. Mijn moeder is wel eens in de verkeerde auto gestapt en ze had niks door. Ze heeft geen rijbewijs en geen interesse in auto’s, maar toch…
Die grijze Astra G station kan ik ook mee instemmen. Een vriend kocht ooit eens een splinternieuwe. En die paste perfect bij hem. Een saaie IT-nerd.
SpeedGeek zegt
Zo’n eerste generatie Honda HR-V. Die auto wilt van alles een beetje zijn waardoor er door Honda niet eens een poging werd gedaan om de plank te missen. Dat kreng heeft nog een vleugel ook. Waarom in vredesnaam?!
potjak zegt
De Mazda 626 en de wagon in het bijzonder (1999 tot 2002) vond ik bij de introductie (en nog steeds) mega saai. In de jaren negentig was Mazda modern en sportief gelijnd en toen kwam men met dit. Vreselijk saai.
stekkerkoning zegt
Jahaa! Helemaal vergeten! Met ook een legendarisch saai interieur en nietsig bekledingsdessin.
slowland zegt
Dan ga ik toch voor de Opel Kadett E.
De buitenkant is totaal inspiratieloos, en getekend door een 9 jarige.
Er zit geen lijnenspel in de carroserie, en het geheel heeft geen uitstraling.
Ook het dashboard is opgebouwd uit standaard onderdelen en onbeert elke fantasie. Zelfs het klokje kwam gewoon uit de Kijkshop….
Motorisch was het ook al niet wat; 8 kleppers en een zeer trage diesel….
Opel heeft nog geprobeerd met de GSI er iets van te maken, en ik moet zeggen dat dat technisch aardig gelukt was. Maar eigenlijk was het gewoon een atleet in een beige cordurois broek, een kabeltrui en schoenen van de Scapino….
tjorque zegt
Mijn vorige auto.
Scenic 1.6 16V
O,0000000000 sportiviteit. Blokje dat een kwarteeuw nodig heeft om hoog in toeren te geraken om dan totaal zonder enige vorm indruk 112 paardjes af te leveren.
Het woord motorkoppel… daar zwijg ik verder over.
Maar hij was wel praktisch en betrouwbaar… en met fluwelen voetje redelijk zuinig te rijden. (Als je daar de kunde voor aan de dag kunt leggen)
V300amg zegt
Met stipt: de Dacia Logan. Bouwjaar van ongeveer 2005. Echt uber saai!!
bueno zegt
Dat nog niemand de Mitsubishi Carisma heeft gezegd
Wat een emotieloos ding is dat.
Saai, vaak grijs, en echt een auto die opgaat in het straatbeeld. Niemand zal er naar omkijken.
Alleen als passagier een keer in zo’n ding gezeten, maar ook daar was niks spannends aan.
Rijden zal niet veel beter zijn
Johanneke zegt
Bijzonder goede auto. Ruim, goedkoop, extreem betrouwbaar (behalve de gdi), standaard met 16 klepper, airco en elektrische ramen voor. Ook met fijne Renault diesel te krijgen, wel de goede motor, niet de slechte bouwkwaliteit van de rest van de Renault.
Eind jaren 90 was dit de beste C segment auto te koop. Iedereen die een andere saaie c segment zoals de golf, astra etc kocht ipv een carisma was dom.
Man wat waren die auto’s allemaal saai. Maar de Carisma was wel de allerbeste saaiste auto.
jaribombarie zegt
Oude Merc- A klasse, Audi A4 en Deawoo Matiz. De oude Mercedes A-klasse was echt een zielloze zaadauto voor bejaarden. Audi A4 laat elke beviaan geloven dat ie een goede automobilist is terwijl je nul komma nul feedback krijgt van zowel stuur, gas als reminput. De Deawoo Matiz is gewoon gemaakt voor mensen die een hekel hebben aan autorijden. Mijn god, ik heb er 4 maanden eentje gehad en haatte elk moment dat ik erin zat.
Johanneke zegt
De oude a klasse was iig wel bijzonder ontworpen, in tegenstelling tot de 13 in een dozijn dubbele nepuitlaat a klasse die we nu hebben.
Big car heeft op youtube een mooie video waarom de oude a klasse bijzonder was.
Knurft zegt
Skoda Alteca, Audi T-Roc, Seat Karoq en de VW Q3, ik krijg er gewoon een slappe plassert van
Dutchdriftking zegt
Hyundai Getz
lekkerlinksrijden zegt
Daewoo Nexia, in mijn ogen echt saai. Nooit gehad maar wel per ongeluk een keer in gezeten, de horror
frank2b zegt
De Volvo 440.
Geen enkele auto heeft het recht zó saai te zijn.
Ik ben nu al vergeten hoe-ie er uit zag …..
karhengst zegt
Als je kinderen hebt, vraag de ene een auto te tekenen en zeg de andere deze donkergroen te kleuren.
Zou er graag weer eens in willen rijden, gewoon om weer terug te zijn bij waar het begon. Mooi voorbeeld van bonkig jaren ‘90 design maar vooral ook het interieur was echt heel saai ja.
danmar zegt
De Golf Plus. Heb ooit een basis uitvoering als leenauto gehad en wat was dat ding saai om te rijden (begreep toen pas wat er met wollig stuurgevoel bedoeld wordt) en dat ding was zo onopvallend. Moet nog steeds gapen als ik eraan denk.
Henk O zegt
De Opel Agilla uit 2003
mc96 zegt
Nissan Bluebird (1986). De naam is veruit het meest spannende aan deze auto.
drtim zegt
De Seat Ateca. Het zegt iets als de Skoda variant op hetzelfde slaapverwekkende thema er spannender uitziet. Vooral pre facelift in wit. Gaaaap
Robert zegt
Schieten mij er nog een paar te binnen:
Daihatsu Grand Move
Daewoo Tacuma
Nissan Almera Tino
raoufff zegt
Iedere Audi op de RS modellen na dan.
stgp zegt
Eerste gen Opel Agila. De Suzuki variant had een veel levendigere motor dus die was nog iets minder saai
stekkerkoning zegt
De Chevrolet Lacetti. Straalt precies niets uit, valt precies niks over te melden, is er vooral om praktisch te zijn, niet te groot en niet te klein. De Spark en Epica van hetzelfde merk hebben betere namen en zijn alleen daarom al leuker.
Voorts iedere crossover van de Volkswagen-groep uit het B-segment. Ik kan die auto’s niet uit elkaar houden, het interesseert me niet en is op alle vlakken niet bijster goed. Weinig interieurruimte, een zielloos weggedrag, geen elektrische aandrijving.
fredex zegt
Daar zeg je inderdaad iets, persoonlijk vind ik de Cruze(mk1) ook een zoutloos ontwerp…
stekkerkoning zegt
Zijn Nederlanders in de gelegenheid gesteld om die aan te schaffen? Ik heb die nog nooit zien rijden. De naam is wel ok.
Mini Joe zegt
Alle premium pkw’s. Totaal geen originaliteit en altijd jatwerk.
mat1980 zegt
Mitsubishi carisma, bij de introductie hingen overal achter de ruiten van woningen een pamflet met de teks Carisma! Toen kwam hij in het straatbeeld… wat een nietszeggend hok!
Maar nog meer een vervoersmiddel wat je koopt als het je helemaal niets interessant een Hyundai Excel uit eind jaren 90, zelfs de uni kleuren waren echt verschrikkelijk!
faalhaas zegt
Een Nissan Almere Tino, een gebruikt matras is spannender.
cossiekiller zegt
De eerste Mitsubishi Carisma. Met de meest ironische naam in de automobielgeschiedenis.
degrotemuis zegt
Mijn eerste gedachte: De Kadett E sedan en de bijbehorende Daewoo Nexia. Maar auto’s als een Hyundai Lantra of een 94 Nissan Sunny 1.4 scoren ook hoge punten.
Onehp zegt
Die Auris is anders een goede kandidaat, heel veel aura had die niet, dan is een Pruis veel spannender…
De onbetwiste winnaar is zo saai dat ik niet eens – bewust – weet dat hij bestaat ook al heb ik er duizenden van gezien…
volvo480gtt zegt
Daihatsu move, Suzuki wagon r generatie 1 en 2, Kia Clarus en Venga, Hyundai Lantra, Nissan Evalia.
Maar de meest saaie auto naar mijn mening is de Nissan Almera sedan. Een muisgrijze uitvoering. Dan is het binnen dezelfde kleur als buiten. Ik begrijp echt niet dat mensen de dealer zijn binnengelopen voor zo’n auto.
mout zegt
Renault 9 beige
Seat Malaga (‘system Porsche’. Whahaha)
bvdp zegt
In ieder geval alle Opels Astra. Vele malen saaier dan de Britse winnaar Austin Montego. (Heb ik vroeger nog wel een mooie auto gevonden). Bijna alle Opel producten uit de oude Opel stal zijn saai. Behalve de GT junior. Reken ook alle afgeleide Daewoo producten maar tot slaapverwekkend.
retsok zegt
De Renault Zoe, als je daar in rijdt dan wordt je bijna suicidaal. Wat een enorme droevenis. Veel te zwaar, niet vooruit te branden. Vreselijk gewoon. Saaier ben ik ze nog niet tegengekomen. Ik ben een enorme liefhebber van autorijden maar van dat ding wordt ik gewoon chagrijnig!
stekkerkoning zegt
Ik noem het graag adequaat vervoer en vooral niet meer (eerder minder). De zithouding is als in een ouderwetse Renault Scénic, met het stuur in een net wat onhandige positie en een opvallend hoge zit. De accu’s moeten ergens worden gestoken natuurlijk. De vorige generatie heeft een aardig slechte boordlader en mist een gangbare snellaadaansluiting. Qua uiterlijk is de oude ZOE een kopie van de nieuwe, maar nu gelukkig wel met de mogelijkheid om bij iedere snellader de CCS-stekker te grijpen, in te steken en te laden.
En toch. Een beetje respect voor Renault mag best, want het merk was er lekker vroeg bij met elektrische auto’s. Bovendien is de Renault Mégane E-Tech er bijna om te ZOE te doen vergeten.
Joost zegt
Leuke post @nicolasr! Mijn saaiste ervaring is ongeveer gelijk aan die van jou. Maar dan zonder ‘deze is van mijn vrouw en de de seks is ineens bedroevend’
Het was een Toyota Avensis station automaat. Leasebak die ‘over’ was. Diesel of benzine, dat weet ik niet meer. In ieder geval dat model dat je ongeveer 15 jaar geleden veel zag rijden vanwege de 177 pk diesel.
Wat was dat ding saai! Rechter pedaal ging die harder, linker pedaal weer zachter. Hoepel voor je naar links draaien, dan ging die naar links en hoepel de andere kant op, dan ging die naar rechts. Meer kon ik er niet van maken.
Mijn collega’s me uitlachen toen ik ze dat zo vertelde, want ‘dat moet een auto toch doen?’
Totdat één van die collega, die zelf een 1-serie (RWD) en privé in een Suub WRX reed, zelf in die auto stapte. Toen snapte hij het helemaal!
SJ zegt
De ironisch genaamde Mitsubishi Carisma.
j4cks0n zegt
Er zijn zoveel gegadigde, maar dan ga ik maar voor de Kia Pride. Van alle koektrommels op wielen was deze toch wel de allersaaiste en meest slaapverwekkende variant. En dan ook nog van een zeer discutabele kwaliteit. En oh ja, mijn ex Angela had er een. “nuf said”
dree16v zegt
Opel Zafira generatie 1. Functioneel voor als je per ongeluk teveel kinderen hebt gemaakt maar wat een saai hok is dat zeg
pechweg zegt
Persoonlijk vind ik de Mercedes-Benz A-, CLA- én GLA-klasse enorm saaie auto’s om te rijden.
Ze ogen, zeker met wat opties, best aardig en sportief maar iedere keer wanneer ik er weer eens in rijd is het een teleurstelling.
Enkel de échte AMG-uitvoeringen zijn wel aardig, maar ook die kunnen mij niet langer vermaken dan één weekendje..
Capibaro zegt
Eens wb de vorige A-klasse. Laatste model vond ik een lekker rijdend mobiel
HzR zegt
Ik heb alweer vergeten wat ik de saaiste auto vindt
Capibaro zegt
Poeh dat zijn er veel. Logische eerste keuze is een Mitsubishi Carisma. Maar ik durf wel iets controversielers te noemen. De laatste Alfa Spider. Ben een Alfist en deze ooit op Snappcar gehuurd. Prima rijdende auto. Maar ik werkelijk niks spannend. Gevoelloos wua bediening, motorkarakter saai, te zwaar voor de motor, etc.
Overigens wordt hier vaak Corolla genoemd. Dat vind ik niet terecht. Die versies van pre-hybride hadden allemaal een hoogtoerige motor en een heel technisch en precies voelende versnellingsbak.
Veel Volvo’s die ik heb uitgeprobeerd en passaats vond ik overigens ook karakter-luw. Denk dat je daar een week na levering en gekocht met eigen geld spijt van hebt.
Verder alles SUV natuurlijk. Hoge hokken op wielen die je koopt omdat je oud bent of omdat je een minderwaardigheidscomplex hebt. Vervoert je van A naar B, verder niks aan hoe hard sommigen ook proberen sportief te zijn. G-klasse en Range Rover daarvan uitgesloten. Die hebben vreemd genoeg iets cools.